Przetargi.pl
Odbudowa mnicha piętrzącego i grobli oraz wyposażenie zbiornika w ujęcie wody do celów przeciwpożarowych

Nadleśnictwo Podanin ogłasza przetarg

  • Adres: 64-800 Chodzież, Podanin 65
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2828019, 2829897, 2810781 , fax. 067 2810785
  • Data zamieszczenia: 2009-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Podanin
    Podanin 65 65
    64-800 Chodzież, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2828019, 2829897, 2810781, fax. 067 2810785
    REGON: 57006446400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa mnicha piętrzącego i grobli oraz wyposażenie zbiornika w ujęcie wody do celów przeciwpożarowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbudowa mnicha pietrzącego i grobli oraz wyposażenie zbiornika w ujecie wody do celów przeciwpożarowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wniesienie wadium 1.1 Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3.000,00 zł. (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) 1.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 1.3 Wadium może być wniesione w jednej z następujących form: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. c) w gwarancjach bankowych d) w gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). 1.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem z rachunku Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego, na konto: Bank: BZ WZBK S.A o/Chodzież: 14 1090 1317 0000 0000 3100 3726 z dopiskiem: Wadium- Odbudowa mnicha piętrzącego i grobli oraz wyposażenie zbiornika w ujęciu wody do celów przeciwpożarowych UWAGA: O wpłacie wadium w formie pieniężnej w terminie decydować będzie faktyczny wpływ pieniędzy na konto podane przez Zamawiającego (pieniądze muszą wpłynąć na konto Zamawiającego przed terminem składania ofert) . Oryginał dokumentu wniesienia wadium w pozostałych formach należy przekazać Zamawiającemu w osobnej kopercie przed upływem terminu otwarcia ofert. 1.5 Wykonawcy, którzy nie wnieśli wadium zostaną wykluczeni. (art.24 ust.2 pkt.4 ustawy prawo zamówień publicznych) 2. Zwrot wadium 2.1. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą; b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia , a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 2.2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed terminem składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. 3. Utrata wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, c) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy Na podstawie art. 147 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wybrany wykonawca , przed zawarciem umowy, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający ustala wartość w wysokości 5% całkowitej wartości brutto złożonej oferty. Można wnosić w formach przewidzianych ustawą za wyjątkiem form zastrzeżonych dla Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania ich oceny O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art.22 ustawy prawo zamówień publicznych: a) nie podlegają wykluczeniu w związku z zajściem przesłanek określonych w art.24 b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Powyższe spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, potwierdza się poprzez złożenie oświadczenia zawartego w załączniku nr 2 do SIWZ oraz w oparciu o poniższe dokumenty. Stwierdzenie spełniania ww. warunków odbędzie się poprzez analizę i ocenę dokumentów żądanych przez Zamawiającego od Wykonawcy, przez powołaną przez Zamawiającego Komisję przetargową, metodą spełnia / nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z ww. warunków, z zastrzeżeniem pkt. 8 niniejszego rozdziału, spowoduje wykluczenie Wykonawcy zgodnie z art.24 ustawy prawo zamówień publicznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy prawo zamówień publicznych, Wykonawca do oferty załącza następujące dokumenty: a) Aktualny lub pełny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. c) Aktualnej informacji z Krajowego rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. d) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. e) Oświadczenie z art. 24 ust 1-2. 3. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny i dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca ma obowiązek złożenia: a) wykazu wykonywanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (minimum 2 roboty budowlane) - wg załącznika nr 3 UWAGA: Zamawiający wyjaśnia, iż poprzez przedstawienie w wykazie wykonanych robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, rozumie roboty polegające na wykonaniu Odbudowę mnicha piętrzącego i grobli oraz wyposażenie zbiornika w ujęciu wody do celów przeciwpożarowych o wartości robót odpowiadającej, co najmniej wartości kosztorysu ofertowego przedmiotowego zamówienia obejmującą, co najmniej branże budowlaną. Wypełniając kolumnę 5 załącznika Nr 3 do specyfikacji Wykonawca winien w sposób jednoznaczny wykazać, iż przedmiotowe realizacje obejmowały branże budowlaną. b) wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - wg załącznika nr 4 Uwaga: wykaz musi zawierać minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania budową w branży budowlanej i przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika do wykazu należy dołączyć kserokopie dokumentów stwierdzających uprawnienia budowlane dla wykazanych osób oraz kserokopie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. 4. Oprócz dokumentów wymienionych w pkt 2 i 3, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg załącznika nr 1 do SIWZ, b) Podpisane oświadczenie - wg załącznika nr 2 do SIWZ, c) Pełnomocnictwo do złożenia i podpisania oferty zawierające umocowanie do złożenia i podpisania pozostałych dokumentów składających się na ofertę, o ile w imieniu Wykonawcy czynności tych dokonuje pełnomocnik, d) Jeżeli Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zamierza zatrudnić podwykonawców, zobowiązany jest przedłożyć wykaz podwykonawców - wg załącznika nr 5. e) Kosztorys ofertowy, f) Dowód wpłaty wadium - jeżeli wadium wniesione będzie w formie przelewu; jeżeli wadium wniesione będzie w formie gwarancji lub poręczenia, do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię poręczeń lub gwarancji oraz do koperty oryginał luzem. 5. W przypadku, gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w: pkt. 2 a) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym zgodnie z prawem kraju prowadzenia działalności a także dokument wskazujący, że nie wszczęto wobec wykonawcy postępowania likwidacyjnego ani nie ogłoszono upadłości; Termin wystawienia dokumentów i ich aktualność winny być analogiczne do dokumentów składanych przez wykonawców krajowych. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Ważność oświadczenia analogicznie jak w zakresie dokumentów składanych przez Wykonawców krajowych. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 6. Składanie ofert przez podmioty występujące wspólnie Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Zamawiający wymaga załączenia dokumentu pełnomocnictwa. Dokumenty składane przez podmioty występujące wspólnie: wszyscy uczestnicy podmiotu występującego wspólnie składają dokumenty wymienione w niniejszej SWZ w Rdz. IV pkt 2. Dokumenty określone w Rdz. IV pkt 3 i 4 składane są wspólnie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7. Forma składanych dokumentów Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www@pila.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach