Przetargi.pl
USŁUGA UDZIELENIA DŁUGOTERMINOWEGO INWESTYCYJNEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 1.290.000,00 PLN

Gmina Kawęczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 62-704 Kawęczyn, Kawęczyn 48
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2885910 , fax. 063 2885940
  • Data zamieszczenia: 2009-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kawęczyn
    Kawęczyn 48 48
    62-704 Kawęczyn, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2885910, fax. 063 2885940
    REGON: 31101948000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaweczyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USŁUGA UDZIELENIA DŁUGOTERMINOWEGO INWESTYCYJNEGO KREDYTU BANKOWEGO W WYSOKOŚCI 1.290.000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca udzielenia długoterminowego inwestycyjnego kredytu bankowego na sfinansowanie w 5-ciu transzach kolejnego etapu budowy budynku Szkoły Podstawowej w Tokarach (etap II - stan wykończeniowy) na warunkach określonych na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Uruchamianie przedmiotowego kredytu ma nastąpić na pisemny wniosek Zamawiającego złożony do Wykonawcy z 3-dniowym wyprzedzeniem w następujący sposób: a) 3 transze w 2009r. do łącznej wartości nie przekraczającej 68% kredytu b) 2 transze w 2010r. - pozostała część kredytu 2.2 Kredyt spłacany będzie w systemie rat malejących (stała rata kapitałowa) 2.3 Kwota kredytu: 1.290.000,00 zł. 2.4 Maksymalna wartość odsetek, prowizji i innych kosztów obliczona na dzień 29.05.2009r. przy następujących założeniach: - okres kredytowania 10 lat (40 rat) - wskaźnik WIBOR 1M na dzień 29.05.2009r. równy 4,01% (wskaźnik stały w całym okresie kredytowania) - marża banku równa 1,5% (marża stała w całym okresie kredytowania) - prowizja równa 1,5% - spłata metodą rat malejących (stałych rat kapitałowych) wynosi: 364.279,88 zł (odsetki) + 19.350,00 zł (prowizja) = 383.629,88 zł 2.5 Okres kredytowania: 10 lat. 2.6 Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 2.7 Spłata kapitału w złotych polskich będzie następowała w ratach kwartalnych płatnych do ostatniego dnia roboczego ostatniego miesiąca danego kwartału kalendarzowego, w terminach i kwotach określonych w projekcie umowy 2.8 Spłata odsetek będzie następowała w terminach kwartalnych określonych w projekcie umowy. 2.9 Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel In blanco. 2.10 Zamawiający nie dopuszcza wykonania zamówienia przez podwykonawców. 2.11 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 2.12 Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 7.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych zero groszy). 7.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, wskazanego w punkcie 10.1 SIWZ. 7.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 7.3.1 w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - numer rachunku 51 8557 0009 0400 0101 2004 0122, 7.3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 7.3.3 gwarancjach bankowych, 7.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 7.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu (przelewem), Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na udzielenie inwestycyjnego kredytu długoterminowego. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału lub kserokopii dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 7.3. (7.3.2) - (7.3.5) muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego - numer rachunku 51 8557 0009 0400 0101 2004 0122.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.1 Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 4.1.1 posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 4.1.2 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 4.1.3 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia; 4.1.4 nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy. 4.2 Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w Postępowaniu: 4.2.1 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.2. 4.2.2 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo Bankowe (j.t. Dz.U. z 2002 roku Nr 72, poz 665 z późn. zm.) lub rozporządzenia Rady Ministrów ws. utworzenia banków państwowych. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.3. 4.2.3 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.4. 4.2.4 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.5. 4.2.5 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy Pzp. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.6. 4.2.6 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, udzielił co najmniej jeden kredyt bankowy w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN, wykonany należycie (przez należyte wykonanie usługi Zamawiający rozumie terminowe postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego). Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.7. 4.2.7 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia co potwierdzi najbardziej aktualne sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w punkcie 5.1.8. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1 W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 5.1.1 Oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia; nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy - załącznik nr 3 do SIWZ. 5.1.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 7 do SIWZ. 5.1.3 Koncesję, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, zwanym dalej zamówieniem - załącznik nr 6 do SIWZ. 5.1.4 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 8 do SIWZ, 5.1.5 Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 9 do SIWZ, 5.1.6 Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 10 do SIWZ, 5.1.7 Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem wartości udzielonego kredytu bankowego, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - załącznik nr 5 do SIWZ, 5.1.8 Najbardziej aktualne sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, załącznik nr 4 do SIWZ. 5.2 Dokumenty dodatkowe: 5.2.1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z harmonogramem spłaty kredytu z uwzględnieniem kosztów jego obsługi, 5.2.2. Informacje ogólne o Oferencie/partnerze konsorcjum (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz informacja o partnerach konsorcjum wraz z załączonym pełnomocnictwem dla osoby uprawnionej do reprezentowania członków konsorcjum w trakcie postępowania (załącznik nr 2a do SIWZ), 5.2.3. Uzupełniony wzór Umowy (załącznik nr 11 do SIWZ) oraz oświadczenie o gotowości zawarcia umowy (załącznik nr 12 do SIWZ). Wszystkie wyżej wymienione dokumenty muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnioną-e do podpisania oferty z dopiskiem - za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kaweczyn.pl, http://bip.kaweczyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach