Przetargi.pl
Udzielnie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków majątkowych

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5465400 , fax. 065 5464167
  • Data zamieszczenia: 2014-08-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5465400, fax. 065 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielnie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków majątkowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków majątkowych. 2. Kwota kredytu - 4.032.995,00 złotych (słownie złotych: cztery miliony trzydzieści dwa tysiące dziewięćset dziewięćdziesiąt pięć 00/100 złotych). 3. Okres kredytowania - Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 30.06.2021 roku. 4. Okres karencji w spłacie kapitału - do dnia 31.12.2014 roku. 5. Początek spłaty kapitału - od dnia 31.01.2015 roku. 6. Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach miesięcznych, w wysokości określonej w terminarzu spłat stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji, w terminie do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca. 7. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Rawicz w latach 2015-2021. 8. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do 20 dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający zostanie powiadomiony o wysokości naliczonych przez Bank odsetek. Dopuszczalną formą powiadomienia oprócz formy pisemnej jest przekazanie informacji za pomocą poczty elektronicznej lub drogą faksową. 9. Planowane uruchomienie kredytu (terminy uruchomienia transz kredytu) szczegółowo opisane w pkt. 9 rozdziału III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 10. Zamawiający zastrzega, że: 1) planowane uruchomienie poszczególnych transz kredytu może ulec zmianie, 2) łączna kwota uruchomionego kredytu może być mniejsza od kwoty 4.032.995,00 zł, 3) terminy spłaty kredytu i wysokość poszczególnych rat kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat. 11. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 12. Koszty obsługi kredytu, cenę ofertową stanowią: 1) prowizja od uruchomienia kredytu płatna w momencie uruchomienia kredytu, 2) suma odsetek od kredytu w okresie kredytowania. 13. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1 M) i marży banku. 14. Marża Banku nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 1M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu będzie stawką obowiązującą na rynku międzybankowym w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego, za który naliczane są odsetki. 15. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1 M w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego, za który naliczane są odsetki, Bank ustali wysokość stawki dla danego okresu obrachunkowego, według notowań danej stawki z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie wyżej wymienionej stawki. 16. Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku). 17. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat. 18. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie w dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 19. Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że: 1) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych regulowane są terminowo, 2) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo, 3) nie posiada zobowiązań z tytułu gwarancji bankowych, 4) posiada niewymagalne zobowiązanie w wys. 174.227,80 zł z tytułu poręczenia wekslowego udzielonego Miejskiemu Zakładowi Oczyszczania Spółce z o.o. w Lesznie na pożyczkę inwestycyjną zaciągniętą w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Szczegółowe informacje o udzielonym przez Gminę Rawicz poręczeniu zawarte są w uchwale nr XX/174/08 Rady Miejskiej Gminy Rawicz z dnia 13 sierpnia 2008 roku w sprawie zaciągnięcia zobowiązań finansowych z tytułu udzielenia poręczenia wekslowego. Uchwała została opublikowana jako załącznik do niniejszej SIWZ. 5) nie posiada zobowiązań spornych wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, 6) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, 7) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych, 8) przewiduje możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego w zakresie roszczeń z umowy kredytowej oraz weksla in blanco stanowiącego zabezpieczenie kredytu, na wzorze Banku zatwierdzonym przez Radcę Prawnego Urzędu. Dokument będzie kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Rawicz. 9) nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności, 10) nie posiada zadłużenia z tytułu umów leasingowych, 11) nie posiada zadłużenia z tytułu umów podpisanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione: w pieniądzu , poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego GETIN NOBLE BANK SA 82 1560 0013 2885 7118 4000 0005. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien na blankiecie przelewu powołać się na nazwę zadania podaną przez Zamawiającego. Zaleca się, aby kopia dowodu przelewu została potwierdzona za zgodność z oryginałem i dołączona do oferty. Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego. 4. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty w formie oryginału należy złożyć (w terminie o którym mowa w punkcie 5) poprzez dołączenie do oferty w taki sposób aby mogły one stanowić osobny dokument tzn. nie były trwale związane z ofertą i istniała możliwość bez naruszenia oferty odesłać ten dokument po jego wykorzystaniu. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych - art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 5. Pozostałe zapisy dotyczące wadium wynikają z treści rozdziału XII SIWZ oraz przepisów ustawy Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rawicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach