Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.800.000,00 zł (słownie: jeden milion osiemset tysięcy zł) z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach Gminy na 2009r.

Gmina Ostrów Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, Aleje Powstańców Wielkopolskich 12
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062/7351190
  • Data zamieszczenia: 2009-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrów Wielkopolski
    Aleje Powstańców Wielkopolskich 12 12
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 062/7351190
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowwielkopolski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.800.000,00 zł (słownie: jeden milion osiemset tysięcy zł) z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach Gminy na 2009r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego w kwocie 1.800.000,00 zł Usługi. 2. Zamówienie polega na udzieleniu i obsłudze złotówkowego kredytu długoterminowego w kwocie 1.800.000,00 zł (słownie: jeden milion osiemset tysięcy zł) dla Gminy Ostrów Wielkopolski. 3. Po podpisaniu umowy kredyt uruchamiany będzie na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego w zależności od potrzeb. Określenie wysokości transz kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki (wzór zapotrzebowania stanowić będzie załącznik do umowy kredytowej, przy czym zwycięski (wybrany) Wykonawca przed podpisaniem umowy jest obowiązany przedłożyć Zamawiającemu do uzgodnienia i zaakceptowania wzór takiego zapotrzebowania) w terminie 3 dni przed postawieniem raty transzy do dyspozycji. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzania aneksu. 5. Spłata kapitału następować będzie w okresach kwartalnych według następującego harmonogramu, terminy kwartalne: a) w 2010 roku III kwartał 30 września kwota 100.000,00 zł, IV kwartał 31 grudnia kwota 100.000,00 zł, b) w 2011 roku I kwartał 31 marca kwota 100.000,00 zł, II kwartał 30 czerwca kwota 100.000,00 zł, III kwartał 30 września kwota 100.000,00 zł, IV kwartał 31 grudnia kwota 100.000,00 zł, c) w 2012 roku I kwartał 31 marca kwota 100.000,00 zł, II kwartał 30 czerwca kwota 100.000,00 zł, III kwartał 30 września kwota 100.000,00 zł, IV kwartał 31 grudnia kwota 100.000,00 zł, d) w 2013 roku I kwartał 31 marca kwota 100.000,00 zł, II kwartał 30 czerwca kwota 100.000,00 zł, III kwartał 30 września kwota 100.000,00 zł, IV kwartał 31 grudnia kwota 100.000,00 zł, e) w 2014 roku I kwartał 31 marca kwota 100.000,00 zł, II kwartał 30 czerwca kwota 100.000,00 zł, III kwartał 30 września kwota 100.000,00 zł, IV kwartał 31 grudnia kwota 100.000,00 zł. 6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego dopuszcza się możliwość - za zgodą Wykonawcy - przesunięcie terminu spłaty raty kredytu. Powyższy wniosek powinien być przedłożony przez Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed terminem płatności raty kredytu, za wyjątkiem terminu ostatniego kwartału 2014r. 7. Karencja w spłacie kapitału do dnia 29 września 2010 roku. 8. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi z dochodów własnych gminy. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia Zamawiającego z klauzulą - bez protestu. 9. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca w latach 2009-2014. 10. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie płatności ostatniej raty kredytu. 11. Przy naliczaniu oprocentowania za dany miesiąc przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni miesiącu, a rok 365 dni. 12. Oprocentowanie kredytu zmienne w okresie kredytowania liczone w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M jako średnia arytmetyczna w miesiącu poprzedzającym dzień uruchomienia kredytu lub naliczenia odsetek - cześć zmienna, powiększona o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 13. O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca będzie informował Zamawiającego na piśmie. 14. Strony ustalają, że element cenotwórczy tzw. marża banku Mb poza bazą oprocentowania określoną stawką WIBOR będzie wielkością stałą na czas obowiązywania umowy i nie będzie mogła podlegać żadnym zmianom. 15. Termin realizacji zamówienia: do 30 grudnia 2014r. Termin podpisania umowy uzależniony jest od daty rozstrzygnięcia procedury przetargowej. Przewidywany termin podpisania umowy: listopad 2009r. 16. Okres kredytowania w terminie min. 3 dni od daty zawarcia umowy do 30 grudnia 2014 r. z możliwością wcześniejszej spłaty zadłużenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania, jak również bez wpływu na warunki umowy. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów, po uprzednim, z wyprzedzeniem co najmniej 1-miesięcznym, poinformowaniem o tym Wykonawcy tj. banku. 18. Kredyt udzielany jest w walucie polskiej. 19. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są obowiązki Wykonawcy wynikające z projektu umowy - załącznik nr 3 do SIWZ oraz Informacja o Zamawiającym stanowiąca Załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12000.00
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art.22 ust.1 ustawy Pzp. 1. Oświadczają, że spełniają warunki udziału określone w art.22 ust.1 Prawo zamówień publicznych oraz, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 Pzp. 2. Sprawdzenie spełnienia w/w warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia/nie spełnia. 3. Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1ust.1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. 1) pkt.2, 3 i 5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, nie orzeczono nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 2) pkt.4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4 - 8 ustawy. 2. Dokumenty, o których mowa w ust.1 pkt.1 lit.a i c oraz pkt.2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o opuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust.1 pkt.1 lit.b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy do oferty dołączyć należy: - Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Aktualne zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności wynikające z ustawy z dnia 29.08.1997r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) po 1 stycznia 1998r. (zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych). 3. Inne wymagane dokumenty: 1) formularz oferty - Załącznik nr 1; 2) Oświadczenie Wykonawcy - art.22 ust.1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 2; 3) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę o ile uprawnienia te nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych; 4) projekt umowy zaakceptowany przez wykonawcę - Załącznik nr 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ostrowwielkopolski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach