Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 900.000,00 PLN NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI POD NAZWĄ: ROZBUDOWA I REMONT ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POMARZANACH FABRYCZNYCH

Gminny Ośrodek Kultury w Kłodawie ogłasza przetarg

  • Adres: 62-650 Kłodawa, ul. Kościelna 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 26 16 241 , fax. 63 27 35 268
  • Data zamieszczenia: 2010-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Kultury w Kłodawie
    ul. Kościelna 5 5
    62-650 Kłodawa, woj. wielkopolskie
    tel. 63 26 16 241, fax. 63 27 35 268
    REGON: 31050065900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 900.000,00 PLN NA SFINANSOWANIE INWESTYCJI POD NAZWĄ: ROZBUDOWA I REMONT ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POMARZANACH FABRYCZNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi (kod CPV 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu) polegającej na udzieleniu kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 900.000,00 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych i 00/100) na finansowanie inwestycji pod nazwą: Rozbudowa i remont świetlicy wiejskiej w Pomarzanach Fabrycznych. 2. Uruchomienie kredytu - bezgotówkowe, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy na wskazany przez niego rachunek. Numer rachunku bankowego zostanie podany Wykonawcy wybranemu w postępowaniu, przed podpisaniem umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. 3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego I transzę kredytu w terminie 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. Od niewykorzystywanej kwoty kredytu, Wykonawca nie pobierze prowizji. 4. Spłata rat kapitałowych i odsetek odbywać się będzie w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od pierwszej wypłaty kredytu, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty. Bank każdorazowo powiadomi Zamawiającego najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty kapitału i odsetek. Odsetki naliczane będą tylko od kwoty uruchomionej według stanu na ostatni dzień miesiąca. 5. Okres kredytowania ustala się z comiesięcznym okresem spłaty kapitału wraz z odsetkami w ratach od 31 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2020 r. 6. Dla celów wyliczenia ceny i porównania ofert należy przyjąć następujące założenia: - że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366, - spłata rat kapitałowych następować będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, - spłata rat odsetkowych w ostatnim dniu każdego miesiąca, - spłata kredytu w ratach miesięcznych, - WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 7. Zamawiający nie dopuszcza żadnej prowizji przed udzieleniem kredytu i w okresie kredytowania poza prowizją przygotowawczą. 8. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia zerowej prowizji za przedterminową spłatę części lub całości kredytu oraz zerowej opłaty za zmianę wysokości kredytu lub harmonogramu wypłaty transz lub spłaty kredytu. 9. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 10. Zamawiający informuje, iż w celu ujednolicenia sposobu obliczenia ceny oferty, Wykonawcy naliczając należne odsetki od kredytu, za dzień udzielenia kredytu winni przyjąć, iż Zamawiający pobierze kredyt w dwóch transzach w wysokości 300.000,00 zł w dniu 30 czerwca 2011 roku oraz drugą transzą w wysokości 600.000,00 zł w dniu 30 września 2011 r. 11. Płatność odsetek w terminach, o których mowa w pkt. 9 jest bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa. 12. W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania. 13. Oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej. Stopa procentowa (wyliczona w sposób określony w ofercie) równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości wynikającej z oferty. Marża nie ulega zmianie w okresie obowiązywania umowy. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M ustalana dla pierwszego okresu obrachunkowego według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dzień całkowitej lub częściowej wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów obrachunkowych również z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej kwoty kredytu i kończy się dzień przed spłatą raty odsetek. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stopy referencyjnej WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. 14. W umowie kredytowej spłata rat następować będzie w ostatnim dniu miesiąca w oparciu o kalendarz rzeczywisty. 15. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów (prowizji i opłat) związanych z przyznaniem, uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania poza wymienionymi w formularzu ofertowym. 16. Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji od przyznanego lecz niewykorzystanego kredytu. 17. Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z odsetkami stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu sie egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 2- krotność kwoty przyznanego kredytu. Wykonawca wystawi Zamawiającemu zaświadczenie potwierdzające odbiór weksla in blanco. 18. Za opóźnienie w realizacji dyspozycji rozliczeniowej, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - na wniosek Zamawiającego - Wykonawca zapłaci odsetki ustawowe naliczane od dysponowanej kwoty. Niezależnie od powyższego Zamawiający może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych. 19. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji w wysokości 1% wartości kredytu za każdy dzień opóźnienia. 20. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 21. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona nieodpłatnej rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu trzech dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. 22. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 23. Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 24. Należy przyjąć, że w przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie na dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 25. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie weksla i deklaracji wekslowej przez księgową Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie. 26. Zamawiający potwierdza, że jako załącznik do umowy kredytowej podpisze również oświadczenie o poddaniu się egzekucji wraz z kontrasygnatą księgowej Gminnego Ośrodka Kultury w Kłodawie. 27. Inwestycja na której realizację jest zaciągany kredyt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia realizowana będzie w okresie styczeń 2010 - październik 2010. Zakres inwestycji znajduje się w pakiecie informacyjnym o jednostce, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 28. Zamawiający informuje, iż planowany koszt inwestycji, zgodnie z Kosztorysem Inwestorskim wynosi 874.901,64 zł brutto. 29. Inwestycja, na której realizację jest zaciągany kredyt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia, stanowi Projekt współfinansowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, Działanie Odnowa i rozwój wsi. 30. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do projektu umowy załączonego do oferty wybranego Wykonawcy, które dotyczyć będą tylko doprecyzowania zapisów umowy i dostosowanie ich do aktualnych wymogów. 31. W okresie dostępności kredytu Zamawiający zapłaci na wskazany przez wybranego w drodze niniejszego postępowania Wykonawcy rachunek bankowy- proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu - prowizję płatną w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu danej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek kredytowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od wymogu wniesienia wadium na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.klodawa.wlkp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach