Przetargi.pl
Budowa budynku gospodarczego w technologii drewnianej w leśnictwie Łobzonka

Nadleśnictwo Złotów ogłasza przetarg

  • Adres: 77-400 Złotów, Al. J.P.Lenne 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-67 2633471 , fax. 0-67 2632557
  • Data zamieszczenia: 2013-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Złotów
    Al. J.P.Lenne 1 1
    77-400 Złotów, woj. wielkopolskie
    tel. 0-67 2633471, fax. 0-67 2632557
    REGON: 57006455300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowosci prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku gospodarczego w technologii drewnianej w leśnictwie Łobzonka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania prowadzonego pn: Budowa budynku gospodarczego w l. Łobzonka 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ: Załącznik nr 9 - Dokumentacja projektowa Załącznik nr 10 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Załącznik nr 11 - Przedmiar robót 3. Zamawiający nie dopuszcza składnia ofert częściowych. 4. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku gospodarczego w technologii drewnianej w leśnictwie Łobzonka Adres administracyjny: Piesna 50, 89-310 Łobżenica Nr działki ewidencyjnej: 8082 obręb wiejski Witrogoszcz, gmina Łobżenica, 5. Zamawiający dopuszcza powierzenie przedmiotowego zamówienia podwykonawcom, którzy posiadają niezbędne kwalifikacje, doświadczenie oraz wymagane środki ochrony indywidualnej, niezbędne do wykonania czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia należy podać jakie prace będzie wykonywał podwykonawca, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części robót podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty druk przygotowany zgodnie załącznikiem nr 7 do SIWZ. W przypadku braku takiego oświadczenia, zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy a) Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia zakresy, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji podwykonawców zgodnie z zasadami opisanymi w punkcie b). b) Wyłoniony w niniejszym postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy z podwykonawcą przedłoży projekty umów (projekt umowy) Zamawiającemu z wskazanym podwykonawcą. Zamawiający może zgodnie z art. 6471 KC wnieść sprzeciw lub zastrzeżenia do umowy zawartej pomiędzy wykonawcą a podwykonawcą. Nie wniesienie zmian i zastrzeżeń do umowy w terminie 14 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na jej zawarcie. 6. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 7. Wymienione w pkt 2. opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) i urządzeń równoważnych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do: 1. zastosowania do wykonania przedmiotu umowy materiałów i wyrobów nowych wcześniej niewbudowywanych, które nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004r. nr 92 poz. 881z późn. zm.); 2. przekazywania Zamawiającemu (inspektorowi nadzoru inwestorskiego) na bieżąco certyfikatów, aprobat technicznych, atestów, świadectw, wyników prób oraz badań na wykonywane roboty i użyte materiały, a przed odbiorem końcowym przedmiotu umowy do przekazania kompletu dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania materiałów i wyrobów zastosowanych przez Wykonawcę; 4. Informacje na temat rozwiązań równoważnych a. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych. b. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. c. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważne z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w dokumentacji technicznej. d. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego. e. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu nierównoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych. f. W przypadku gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 8. W związku z tym że wynagrodzenie za przedmiot zamówienia jest wynagrodzeniem kosztorysowym Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia księgi obmiarów , która stanowić będzie postawą do sporządzenia kosztorysu powykonawczego i ustalenia rzeczywistego końcowego wynagrodzenia Wykonawcy. 9. Wykonawca zobowiązany jest podać niezbędne numery telefonów kontaktowych, numery faksu, adres poczty elektronicznej (jeśli posiada) oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 11. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego utrzymania czystości i porządku na terenie wykonywania robót budowlanych (bieżące usuwanie odpadów i innych przeszkód na drodze dojazdowej, porządkowanie narzędzi pracy) po zakończeniu dnia. Składowanie materiałów budowlanych powinno odbywać się tylko w wyznaczonych miejscach. 12. Wykonawca zobowiązany będzie przy wykonywaniu robót oraz przemieszczaniu materiałów i sprzętu do zabezpieczenia terenu przed ewentualnymi kolizjami, zniszczeniem. 13. Na całość wykonanych prac Wykonawca udzieli gwarancji na okres 5 lat, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego. 14. Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć ww. dokumenty przy odbiorze ostatecznym przedmiotu zamówienia. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów Unii Europejskiej. 15. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 16. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane roboty nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. po wykonaniu przedmiotu umowy i obustronnym podpisaniu protokołu bezusterkowego odbioru końcowego robót. 17. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia ( w tym obsługi geodezyjnej) leży po stronie Wykonawcy Robót. 18. Warunki płatności: a. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. b. Strony nie dopuszczają możliwości zmiany cen jednostkowych przez cały okres trwania umowy. W przypadku wprowadzenia zmian zakresu robót budowlanych, będą one rozliczane według danych (cen jednostkowych) podanych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. c. Wierzytelności, jakie maga powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego. d. Rozliczenie wykonanych robót dokonane będzie w oparciu o kosztorys powykonawczy sporządzony przez Wykonawcę na podstawie rzeczywiście wykonanych prac z uwzględnieniem cen jednostkowych podanych w kosztorysie ofertowym załączonym do oferty wykonawcy. e. Termin płatności: do 30 dni od daty doręczenia faktury do siedziby Zamawiającego. f. Obowiązującą forma wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy jest wynagrodzenie kosztorysowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Ustala się wadium dla zamówienia w wysokości: 3.900,00 zł, słownie: trzy tysiące dziewięćset złotych 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007r, Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: SBL Złotów Nr rachunku 98 8941 0006 0000 1023 2000 0010 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy: Budowa budynku gospodarczego w technologii drewnianej w leśnictwie Łobzonka 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zamawiający zaleca by w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego. 5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu złożenia wadium do oferty. Jeśli jednak wykonawca to uczyni zamawiający zaleca by druk wadium nie był złączony na stałe z pozostałą częścią oferty umożliwiając tym samym bez zdekompletowania oferty zwrócenie przez zamawiającego wadium dla wykonawcy zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium musi zabezpieczać cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. Za moment wniesienia wadium w formie pieniądza uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 9. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu musi być minimum zgodny z terminem związania ofertą. 10. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji poręczenia, gwarancja poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać między innymi następujące elementy: a. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy),beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib. b. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancja poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia, c. kwotę gwarancji poręczenia d. bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 9. wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nielezących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach