Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2014r

Nadleśnictwo Złotów ogłasza przetarg

  • Adres: 77-400 Złotów, Al. J.P.Lenne 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-67 2633471 , fax. 0-67 2632557
  • Data zamieszczenia: 2014-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Złotów
    Al. J.P.Lenne 1 1
    77-400 Złotów, woj. wielkopolskie
    tel. 0-67 2633471, fax. 0-67 2632557
    REGON: 57006455300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.lasy.gov.pl/zlotow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2014r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1.1. Zakres rzeczowy Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Złotów w leśnictwach: Witrogoszcz, Łobzonka, Wąsosz, Leśnik, Augustowo, Paruszka, Kujan, Plecemin, Rudna, Łączyń Szczegółowy opis z zakresu prac przedstawia przedmiar robót załącznik nr 12 do SIWZ. 3.1.2. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem niniejszej umowy jest: Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2014r. zgodnie z ofertą - złożoną przez Wykonawcę i przyjętą przez Zamawiającego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych Dz. U. z 2013 r. póz. 907 z późn. zm., na podstawie poszczególnych zleceń udzielonych przez Zamawiającego określających: zakres, rozmiar, termin i miejsce wykonania robót. Szczegółowy zakres rzeczowy robót opisany został w SIWZ , programie funkcjonalno - użytkowym i przedmiarze robót - stanowiącymi załączniki do umowy. 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami a także normami i instrukcjami obowiązującymi w Lasach Państwowych oraz do wykonania przedmiotu niniejszej umowy w terminie wynikającym ze Zleceń. 3. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo - ekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających oraz zmiany lokalizacji wykonywania robót. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji, kosztem zmniejszenia ilości prac w innej lokalizacji - w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia. 4. W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia Zamawiający gwarantuje Wykonawcy wykonanie minimum 70% wartości brutto umowy. Redukcja dotyczy wielkości i zakresu robót. Zamawiający w przypadku, gdy zaistnieją okoliczności redukcji przedmiotu zamówienia, powiadomi wykonawców w terminie 7 dni roboczych od powzięcia widomości o okolicznościach powodujących konieczność dokonania korekty. 3.1.3. sposób zlecania robót 1. Szczegóły dotyczące zakresu, terminu i miejsca wykonania robót przez Wykonawcę zawarte będą w zleceniach sporządzonych przez Zamawiającego i podpisanych przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 2. Warunkiem przystąpienia do wykonania robót przez Wykonawcę będzie obustronnie podpisane zlecenie. 3. W przypadku braku możliwości wykonania danego Zlecenia w określonym terminie, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Zamawiającego z podaniem przyczyn braku możliwości realizacji Zlecenia i propozycją jego realizacji w nowym terminie. Zamawiający, oceni zasadność przyczyn i może zmienić termin realizacji Zlecenia. 3.1.4. obowiązki wykonawcy 1 Przejęcie terenu robót od Zamawiającego i zabezpieczenie terenu robót. 2 Zapewnienie dozoru mienia na terenie robót na własny koszt. 3 Wykonanie robót budowlanych zgodnie z wytycznymi określonymi w SIWZ, dokumentacją stanowiącą załącznik do SIWZ, z wiedzą i sztuka budowlaną, przepisami BHP i p-poż. 4 Zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. 5 Wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późniejszymi zmianami, okazanie, na każde żądanie Zamawiającego lub, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu. 6 Zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji. 7 Jako wytwarzający odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: a) Ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U 2008 nr 25 poz. 150 z późniejszymi zmianami), b) Ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach(Dz.U. 2013 poz. 21) Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. 8 Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy. 9 Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. 10 Dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawdzeń i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej Umowy. 11 Dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód na szlakach komunikacyjnych i rowach melioracyjnych. 12 Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji. 13 Kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze. 14 Usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Zamawiającego w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia. 15 Ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 16 Posiadanie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w okresie trwania umowy. 17 Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. 18 Zapewnienie wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. Zmiana którejkolwiek z tych osób, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być zgłoszona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. 19 Kierownik budowy robót działać będzie w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo budowlane. 3.1.5. odbiory robót 1. Odbioru robót objętych Zleceniem Zamawiający dokona w terminie 7 dni od dnia pisemnego zgłoszenia zakończenia prac. 2. W przypadku odbioru robót objętych Zleceniem, w protokole odbioru częściowego Zlecenia zawiera się wykaz robót wykonanych. Przedmiotowy wykaz będzie sporządzany na podstawie wycenionego przedmiaru robót i obmiaru rzeczywiście wykonanych robót dla każdej jego pozycji, tak więc w dokumentacji odbiorowej zlecenia winny znajdować się: Wykaz robót wykonanych z podaniem lokalizacji Obmiar robót Wycena robót kosztorys powykonawczy 3. W przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru wad lub usterek lub innych nieścisłości, Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia przez Wykonawcę . W przypadku nieusunięcia wad lub usterek stwierdzonych w trakcie odbioru w określonym terminie Zamawiający ma prawo do ich usunięcia na koszt i ryzyko Wykonawcy. Nie wyłącza to prawa odstąpienia Zamawiającego od umowy. 3.1.6 Płatności 1. Za wykonanie przedmiotu Umowy obowiązuje wynagrodzenie kosztorysowe. 2. Należne Wykonawcy wynagrodzenie zostanie obliczone zgodne z ilością rzeczywiście wykonanych robót wynikających ze Zleceń, według cen jednostkowych podanych w ofercie ofertowym. 3. Zamawiający dopuszcza płatności częściowe. Wykonawca upoważniony jest do wystawienia faktury VAT każdorazowo protokolarnym bezusterkowym odbiorze robót objętych zleceniem zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 3.1.5 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do redukcji zakresu zadań, a zmniejszone wynagrodzenie będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe podane w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem rzeczywiście wykonanych prac. 5. Wskazane przez Wykonawcę w ofercie ceny jednostkowe są niezmienne przez cały okres realizacji umowy i obejmują wszystkie koszty związane z realizacją robót objętych przedmiotem Umowy . 6. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania podwyższenia stawek jednostkowych . 7. Wykonawca jest uprawniony do wystawienia faktury VAT wyłącznie na podstawie prawidłowo zatwierdzonego protokołu bezusterkowego odbioru każdego Zlecenia. 8. Należne Wykonawcy wynagrodzenie płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT w terminie do 30 dni od dnia ich dostarczenia Zamawiającemu. 9. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenosić wierzytelności wynikającej z niniejszej umowy na osobę trzecią. 10. W przypadku wykonywania robót przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wystawionej przez siebie faktury, co najmniej na 5 dni roboczych przed terminem płatności, co warunkuje wypłatę wynagrodzenia: a kserokopię faktury Podwykonawcy, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, b kserokopię protokołu odbioru robót wykonanych przez Podwykonawcę potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, c dowód zapłaty zobowiązań wobec Podwykonawcy, w przypadku kopii, potwierdzony za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę oraz d oświadczenie Podwykonawcy, o treści: Wszelkie roszczenia Podwykonawcyo wynagrodzenie z umowy o roboty budowlane nr z dnia realizowane w ramach zadania , wymagalne do dnia złożenia niniejszego oświadczenia zostały zaspokojone w całości przez Wykonawcę tj w pełnej wysokości. Między Podwykonawcą, a Wykonawcą nie istnieje żaden spór, który skutkuje lub może skutkować powstaniem lub zmianą roszczeń Podwykonawcy wobec Wykonawcy o zapłatę wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane, z datą nie wcześniejszą niż data wystawienia faktury przez Wykonawcę. 11. W przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa powyżej i uchylania się od obowiązku zapłaty przez Wykonawcę Podwykonawcy lub przez Podwykonawcę dalszemu Podwykonawcy, Zamawiający może dokonać bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo. 12. Umowa między Wykonawcą a Podwykonawcą wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający uzna ofertę za złożoną poprawnie, jeżeli będzie ona obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium wniesione zgodnie z art. 45 ust. 3 PZP. 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł 9.2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 9.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: SBL Złotów Nr rachunku 98 8941 0006 0000 1023 2000 0010 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy: z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2014r. 9.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy PZP. 9.5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium musi zabezpieczyć cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp . 9.7. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w dokumencie wadialnym musi być wyraźnie wskazane, w imieniu jakich podmiotów wadium jest wnoszone. 9.8. Zamawiający zatrzyma wadium z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust. 1 ustawy PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub jej zawarcie stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach