Przetargi.pl
Transport dzieł sztuki, archiwów oraz innych zasobów magazynowych w związku z przenosinami magazynów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Postepowanie nr 2/MSN/PN/2016

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-124 Warszawa, ul. Pańska 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 596 40 32, 596 40 00 , fax. 022 596 40 22
  • Data zamieszczenia: 2016-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
    ul. Pańska 3 3
    00-124 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 596 40 32, 596 40 00, fax. 022 596 40 22
    REGON: 14018743500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.artmuseum.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Muzeum/inne instytucje kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Transport dzieł sztuki, archiwów oraz innych zasobów magazynowych w związku z przenosinami magazynów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Postepowanie nr 2/MSN/PN/2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest transport lądowy dzieł sztuki, archiwów, oraz innych zasobów magazynowych w związku z przenosinami magazynów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. 1.2. Rodzaje transportowanych obiektów. Zamawiający - na potrzeby niniejszego postępowania - wyróżnił trzy klasy obiektów, które będą transportowane w związku z przenosinami magazynów. Są to: A. Klasa I - dzieła sztuki oraz instalacje artystyczne; B. Klasa II - archiwa sztuki współczesnej; C. Klasa III - pozostałe zasoby magazynowe zróżnicowane rzeczowo i objętościowo. 1.3. Kompletny spis obiektów klasy I z podaniem m.in. ich ilości, charakterystyki, wymiarów, wymiarów opakowań (jeśli Zamawiający takowe posiada), wskazówkami dla Wykonawcy dotyczącymi stworzenia-dostarczenia opakowań transportowych, informacjami dotyczącymi sposobu pakowania, informacjami o ich bieżącej lokalizacji oraz wskazaniem lokalizacji docelowej zawiera Załącznik nr 1a oraz 1a1 do niniejszej SIWZ. Uwaga: Zamawiający podkreśla, że przewożone obiekty są klasyfikowane jako dzieła sztuki i powinny być przewożone zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz najlepszą praktyką przyjętą przy realizacji tego rodzaju zamówień. Warunki przewozu dzieł sztuki określa Załącznik nr 1b do niniejszej SIWZ. 1.4. Opis zbioru obiektów klasy II z podaniem ich orientacyjnej ilości, charakterystyki, sposobu pakowania (ze wskazaniem konieczności dodatkowego pakowania lub zabezpieczenia), standardów, w jakich ma być zrealizowany transport, wraz z informacjami o bieżącej lokalizacji obiektów oraz wskazaniem lokalizacji docelowej zawiera Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 1.5. Opis zbioru obiektów klasy III z podaniem ich orientacyjnej ilości, charakterystyki, sposobu pakowania (ze wskazaniem konieczności dodatkowego pakowania lub zabezpieczenia), standardów, w jakich ma być zrealizowany transport, wraz z informacjami o bieżącej lokalizacji obiektów oraz wskazaniem lokalizacji docelowej zawiera Załącznik nr 3 oraz 3a do niniejszej SIWZ. 1.6. Informacje o lokalizacjach przestrzeni magazynowych, obecnych i docelowych. 6.1. Zamawiający dysponuje dwiema przestrzeniami magazynowymi, w których przechowywane są obecnie zasoby magazynowe. Są to: A. Główny magazyn w piwnicach dawnego pawilonu meblowego Emilia (ul. Emilii Plater 51, 00-125 Warszawa); B. Zewnętrzny magazyn techniczny w Kobyłce. W głównym magazynie (A) przechowywane są obiekty klasy I, II i III. W zewnętrznym magazynie technicznym przechowywane są obiekty klasy III oraz nieliczne obiekty klasy I (głównie wielkogabarytowe elementy instalacji artystycznych). Zamawiający do 14 maja 2016 r. opuści przestrzeń magazynową głównego magazynu w piwnicach dawnego pawilonu meblowego Emilia. Zamawiający zachowa zewnętrzny magazyn techniczny w Kobyłce i dokona tylko częściowych przenosin znajdujących się tam zasobów (w zakresie wskazanym w spisie i opisach obiektów poszczególnych klas obiektów). Ogólny opis przestrzeni magazynowych, w których przechowywane są obecnie zasoby magazynowe, stanowi Załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ. 6.2. Zamawiający będzie przenosił zasoby magazynowe do następujących przestrzeni: A. Magazyn w Pałacu Kultury i Nauki na VI piętrze (Plac Defilad 1);dalej: magazyn PKiN); B. Magazyn archiwów w Pałacu Kultury i Nauki na IX piętrze (dalej: magazyn archiwów); C. Dodatkowy zewnętrzny magazyn techniczny położony w obszarze aglomeracji warszawskiej i gmin przyległych, jednak nie dalej niż w promieniu 20 km od ścisłego centrum Warszawy. Ogólną charakterystykę docelowych przestrzeni magazynowych, do których będą przenoszone zasoby magazynowe Zamawiającego, stanowi Załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. 1.7. Termin realizacji usługi: od dnia podpisania umowy do 15 maja 2016 r. z następującymi zastrzeżeniami: 7.1. przenosiny wszystkich obiektów klasy I (dzieła sztuki) poza obiektami wielkogabarytowymi przenoszonymi do dodatkowego zewnętrznego magazynu technicznego muszą zostać bezwzględnie zakończone do 30.04.2016 r. W szczególności do 30.04.2016 r. muszą zostać przeniesione wszystkie obiekty klasy I, które maja się znaleźć w magazynie PKiN. 7.2. przenosiny wielkogabarytowych obiektów klasy I wskazanych w Załączniku 1a do dodatkowego zewnętrznego magazynu technicznego muszą zostać zrealizowane w terminie od 02.05.2016 r. do 05.05.2016 r. do godz. 13.00. 7.3. przenosiny obiektów klasy II muszą zostać bezwzględnie zakończone do 30.04.2016 r. 7.4. przenosiny obiektów klasy III muszą zostać bezwzględnie zakończone do 30.04.2016 r., chyba że ze względu na ich gabaryty nie będzie możliwe ich fizyczne wyprowadzenie z magazynu w piwnicach dawnego pawilonu meblowego Emilia przed 02.05.2016 r. - w takim przypadku usługa winna być zrealizowana w terminie 3 dni roboczych od dnia umożliwienia fizycznego wyprowadzenia obiektów klasy III. Za dzień roboczy przyjmuje się dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Powyższe ograniczenia wynikają przede wszystkim z konieczności otwarcia przez Zamawiającego w dotychczasowych magazynach ciągów komunikacyjnych dla obiektów wielkogabarytowych, co będzie możliwe dopiero po 02.05.2016 r. 1.8. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zaplanowania całości działań związanych z przenosinami magazynów oraz opracowania harmonogramu całościowego przenosin, a także bieżącej weryfikacji harmonogramu w trakcie trwania przenosin. Harmonogram całościowy musi zostać uzgodniony z Zamawiającym co najmniej na cztery dni robocze przed rozpoczęciem przenosin. Harmonogram całościowy powinien uwzględniać ustalenia z podmiotami, które wynajmują Muzeum przestrzenie magazynowe. 1.9. W okresie realizacji przenosin, każdego dnia po zakończeniu transportów Wykonawca będzie sporządzał podsumowanie zrealizowanych transportów w odniesieniu do harmonogramu oraz - jeśli zajdzie taka konieczność - będzie weryfikował harmonogram co najmniej na kolejne trzy dni. 1.10. Wszelkie działania planistyczno-organizacyjne Wykonawca jest zobowiązany wykonywać w porozumieniu z Zamawiającym i osobami przez niego wskazanymi. 1.11. Wykonawca jest zobowiązany utrzymywać stałe centrum planistyczno-organizacyjne w postaci co najmniej jednej osoby wskazanej z imienia i nazwiska do koordynacji całości działań Wykonawcy i komunikacji z Zamawiającym. Zamawiający wymaga, by w okresie obowiązywania umowy centrum planistyczno-organizacyjne było dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamawiający wymaga stałej dostępności centrum planistyczno-organizacyjnego pod jednym numerem telefonicznym. Czas reakcji centrum planistyczno-organizacyjnego na zgłoszenia w dniach roboczych (z włączeniem sobót) nie powinien przekroczyć 30 min. z wyjątkiem godzin nocnych (22:00 - 6.00). Na zgłoszenia nocne Wykonawca powinien reagować najpóźniej do godz. 7.00 rano kolejnego dnia roboczego. 1.12. Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotu zamówienia w dni robocze z włączeniem sobót, lub w dni robocze z włączeniem sobót i niedziel, jeśli z powodów związanych ze specyfiką usługi, ograniczeniami technicznymi, logistycznymi, formalno-prawnymi, bezpieczeństwa zasobów, itp. wynikać będzie konieczność realizacji przenosin w tych dniach. Z tych samych przyczyn Zmawiający dopuszcza realizację przedmiotu zamówienia poza godzinami pracy Zamawiającego, w tym w godzinach nocnych. Wybór takiego sposobu realizacji zamówienia powinien być uzgodniony z Zamawiającym oraz podmiotami wynajmującymi i obsługującym przestrzenie, do których przenoszone będą obiekty oraz ujęty w harmonogramie przenosin. 1.13. Wszelkie spotkania organizacyjno-planistyczne odbywają się w siedzibie Zamawiającego. 1.14. Wszystkie koszty związane z działaniami logistyczno-planistycznymi muszą być uwzględnione w ofercie Wykonawcy. 1.15. Zamawiający zakłada, że przenosiny magazynowe odbywają się do przestrzeni magazynowych uprzednio przygotowanych i wyposażonych przez Zamawiającego w zakresie podstawowym. Wykonawca powinien uwzględnić dodatkowe transporty wyposażenia magazynowego, które może być zdemontowane dopiero po zdjęciu i zapakowaniu obiektów w przenoszonych magazynach (np. szafy, szafki, regały, stojaki, i in.). Zamawiający wymaga zatem uwzględnienia w ofercie Wykonawcy konieczności wykonania dodatkowych transportów technicznych demontowanej na bieżąco infrastruktury magazynowej. Zamawiający wymaga również uwzględnienia takich transportów w harmonogramie przenosin. 1.16. Demontaż i montaż przewożonej przez Wykonawcę infrastruktury magazynowej zostanie wykonany przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w harmonogramie przenosin przestoje, które mogą się w związku z tym pojawić. 1.17. Zamawiający dopuszcza wizję lokalną w magazynie w piwnicach dawnego pawilonu meblowego Emilia w celu dokonania własnego oszacowania wielkości zasobów magazynowych przez Wykonawcę. Wizja lokalna może się odbywać na pisemny wniosek Wykonawcy, po wcześniejszym umówieniu, w dniu roboczym w godzinach od 9.30 do 13.30 do ostatniego dnia roboczego poprzedzającego termin składania ofert. 1.18. W zakresie przenosin obiektów klasy I Zamawiający zakłada możliwość ograniczenia zakresu zamówienia, jeśli w okresie realizacji przedmiotu zamówienia obiekty te staną się przedmiotem wypożyczeń, zmieni się ich status własnościowy lub formalno-prawny, nie będą mogły zostać przeniesione do planowanych przestrzeni ze względu na ich bezpieczeństwo lub zalecenia konserwatorskie. 1.19. W zakresie przenosin obiektów klasy I Zamawiający przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia, jeśli w związku z prowadzoną przez siebie polityką gromadzenia zbiorów pozyska w okresie przenosin magazynowych dodatkowe obiekty lub ulegną skróceniu okresy wypożyczenia obiektów przebywających czasowo poza magazynami Zamawiającego. Tego rodzaju obiekty - o ile pojawią się w okresie realizacji usługi - będą traktowane jako dodatkowe obiekty klasy I i będą transportowane z głównego magazynu w piwnicach dawnego pawilonu meblowego Emilia do magazynu PKiN. Zamawiający przewiduje dla obiektów dodatkowych I klasy co najwyżej 2 dodatkowe transporty i wymaga od Wykonawcy podania w ofercie ryczałtowej stawki za tego rodzaju transport. Transporty te zostaną zrealizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego. Przy braku realizacji, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. 1.20. W zakresie przenosin obiektów klasy II Zamawiający zakłada możliwość ograniczenia zakresu zamówienia w stosunku do szacowanej dla tej klasy wielkości zamówienia do 50%. W wypadku ograniczenia zakresu zamówienia za podstawę rozliczeń między Zamawiającym a Wykonawcą przyjmuje się stawkę z oferty Wykonawcy za 1 mb (metr bieżący) przewożonych obiektów klasy II pomnożoną przez ilość faktycznie przeniesionych metrów. 1.21. W zakresie przenosin obiektów klasy III Zamawiający zakłada możliwość ograniczenia zakresu zamówienia w stosunku do szacowanej dla tej klasy wielkości zamówienia do 50%. W wypadku ograniczenia zakresu zamówienia za podstawę rozliczeń między Zamawiającym a Wykonawcą przyjmuje się stawkę z oferty Wykonawcy za 1 m3 (metr sześcienny) przewożonych obiektów klasy III pomnożoną przez ilość faktycznie przeniesionych m3.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 600000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin Płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.artmuseum.pl/zamowieniapubliczne.php
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach