Muzeum Archeologiczne w Poznaniu ogłasza przetarg
- Adres: 61-781 Poznań, ul. Wodna 27
- Województwo: wielkopolskie
- Telefon/fax: tel. 61 8528251 , fax. 61 8525306
- Data zamieszczenia: 2015-03-23
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Muzeum Archeologiczne w Poznaniu
ul. Wodna 27 27
61-781 Poznań, woj. wielkopolskie
tel. 61 8528251, fax. 61 8525306
REGON: 00065497700000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzarp.poznan.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: miejska jednostka budżetowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane związane z pracami archeologicznymi na płycie Starego Rynku w Poznaniu - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W związku z planowaną rewitalizacją płyty Starego Rynku w Poznaniu Zamawiający będzie prowadził badania archeologiczne, które wymagają wykonania prac o charakterze budowlanym. Zamawiający planuje przeprowadzić badania poprzez wykonanie trzech wykopów badawczych o łącznej powierzchni 234 m2. Prace badawcze zostaną podzielone na dwa etapy:
I. Wykop nr 1 - 3 miesiące od dnia podpisania umowy, planowany termin: od połowy kwietnia do połowy lipca 2015 (powierzchnia 120 m2);
II. Wykopy nr 4 i 5 - 3 miesiące od dnia zakończenia etapu I, planowany termin: od połowy lipca do połowy października 2015 (powierzchnia 80 m2 + 34 m2).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa (zał. nr 1 do SIWZ) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. nr 2 do SIWZ).
Prace o charakterze budowlanym zostały podzielone na trzy kategorie:
1. Prace drogowe, polegające na następujących działaniach: po zadokumentowaniu układu kostki brukowej nawierzchni (fotografie, rysunki) należy ją ręcznie zdemontować i załadować oraz zabezpieczyć na czas transportu do miejsca zmagazynowania na okres prowadzenia badań archeologicznych. Następnie, po jednym dniu przerwy ze względu na konieczność wykonania badań geotechnicznych, należy wybrać sprzętem mechanicznym (koparką podsiębierną z płaską łyżką), według wskazań archeologa, warstwę podbudowy (do głębokości ok. 0,8 m od powierzchni nawierzchni). Warstwę podbudowy należy bez jej składowania na płycie Rynku załadować w kontenery i wywieźć. Po zakończeniu badań archeologicznych oraz geotechnicznych calca, na obszarze wykopów należy odtworzyć nawierzchnię z powtórnym użyciem zdemontowanej wcześniej kostki, zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną oraz zadokumentowanym układem. Odtworzenie nawierzchni musi nastąpić niezwłocznie po zakończeniu badań na danym wykopie. Zamawiający wymaga, aby wykonawca tych prac dysponował doświadczeniem w odtwarzaniu nawierzchni historycznych. Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany uzgodnić warunki i otrzymać zgodę ZDM na wjazd sprzętu na płytę Starego Rynku.
2. Wywóz i składowanie ziemi z wykopów archeologicznych. Wywóz ziemi będzie odbywał sukcesywnie, adekwatnie do postępu prac archeologicznych, w kontenerach o pojemności maksymalnie 4 m3. Zamawiający przewiduje potrzebę podstawienia przy wykopach jednocześnie co najmniej dwóch pojemników. Wydobytą ziemię należy usuwać z terenu badań sukcesywnie (w okresie prowadzenia badań), wywożąc ją na składowisko odpadów m. Poznania w Suchym Lesie, przy czym wywozów może dokonywać tylko firma posiadająca aktualne zezwolenie na transport odpadów o kodzie 17 05 04 oraz podpisaną umowę z Zakładem Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu (Al. Marcinkowskiego 11, 61-827 Poznań) na przyjmowanie tych odpadów. Koszty składowania pokryje Zamawiający. Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany uzgodnić warunki i otrzymać zgodę ZDM na wjazd sprzętu na płytę Starego Rynku. Rozliczenie nastąpi poprzez przemnożenie rzeczywistej ilości wywiezionych metrów sześciennych ziemi przez zaoferowaną przez Wykonawcę stawkę za wywóz 1 m3.
3. Prace zabezpieczające i organizacja terenu badań. Wykonawca będzie zobowiązany do wygrodzenia, wyposażenia i zabezpieczenia placu budowy oraz wykopów archeologicznych zgodnie z załączoną dokumentacją oraz STWiOR na cały okres planowanych badań. Prace związane z zabezpieczeniem ścian wykopów archeologicznych będą musiały odbywać się sukcesywnie, adekwatnie do postępu badań. Zamawiający zakłada, że deskowanie ścian wykopu będzie odbywało się pasami, zależnie od potrzeb, o szerokości od 0,5m do 1m w okresach co 1-2 tygodni. Zamawiający wymaga, aby tymi robotami kierowała osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności budowlano-konstrukcyjnej i będąca członkiem izby inżynierów budownictwa. Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany uzgodnić warunki i otrzymać zgodę ZDM na wjazd sprzętu na płytę Starego Rynku.
Planowany przebieg i realizacja prac (dla obu etapów) przedstawia się następująco : Wybrany wykonawca wygradza, zabezpiecza i organizuje zaplecze dla prowadzących badania w wytyczonym miejscu realizacji danego etapu. Następnie zostaje zdemontowana, zabezpieczona i wywieziona na miejsce składowania nawierzchnia z kostki brukowej oraz usunięta warstwa podbudowy. Później zostają wykonane prace polegające na montażu pionowych słupów podtrzymujących w późniejszym czasie deskowanie ścian wykopu. W następnej kolejności przystępują do badań archeolodzy, którzy w miarę postępu badań będą usuwali warstwami ziemię wsypując ją do podstawianych kontenerów, jakie muszą być systematycznie opróżniane. Każdorazowo po obniżeniu poziomu wykopu o ok. 0,5-1 m, konieczne jest zamontowanie deskowania zabezpieczającego ściany wykopów zgodnie z projektem. Po zakończeniu eksploracji (zakładany poziom - 4 m poniżej poziomu gruntu), wykop ulega zasypaniu, a nawierzchnia zostaje odtworzona zgodnie z załączoną dokumentacją.
Na wykonane roboty drogowe (odtworzenie nawierzchni Starego Rynku po zakończeniu badań archeologicznych) Wykonawca będzie zobowiązany udzielić 36-miesięcznej rękojmi za wady i co najmniej 36-miesięcznej gwarancji jakości. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji jakości
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.poznan.pl/bip/zamowienia-publiczne/
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Wymiana pokrycia dachowego na budynku Szkoły Podstawowej w Pakosławiu
Dodano: 2016-07-27 - Modernizacja chodników na terenie miasta Nowy Tomyśl na ulicach: Łąkowej, Zbąszyńskiej, Szpitalnej - Nowej, Kościuszki, Janusa - Wiatrakowej
Dodano: 2016-07-27 - Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych na terenie wsi Lipnica-Czyściec
Dodano: 2016-07-27 - Budowa punktu gromadzenia odpadów w miejscowości Raczyce gm. Odolanów
Dodano: 2016-07-27 - Remont dachów obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy i Miasta Odolanów
Dodano: 2016-07-27 - Wykonanie remontów w branży ogólnobudowlanej w budynkach będących w zasobach Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Ostrowie Wielkopolskim w podziale na 4 zadania
Dodano: 2016-07-27 - CS/PN/1/2016 Przebudowa i modernizacja boiska
Dodano: 2016-07-27 - MODERNIZACJA SALI GIMNASTYCZNEJ WRAZ Z ZAPLECZEM SOCJALNYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. A. i WŁ. NIEGOLEWSKICH W OPALENICY
Dodano: 2016-07-27 - Remont pięciu pomieszczeń archiwum oraz korytarza w części piwnicznej, remont klatki schodowej oraz wymiana rur wodnych i demontaż zbędnych rur wodnych w piwnicach budynku Delegatury Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Pile przy ul. Dzieci Polskich 26
Dodano: 2016-07-27 - Wykonanie remontu elewacji, dachu, klatki schodowej oraz wykonanie nowego podziału funkcjonalnego budynku mieszkalnego przy al. Wolności 9a.
Dodano: 2016-07-27