Przetargi.pl
PRZEBUDOWA POMIESZCZEŃ PIWNICY I PODDASZA W BUDYNKU B-12 W INSTYTUCIE CHEMII BIOORGANICZNEJ PAN PRZY UL. NOSKOWSKIEGO 12/14 W POZNANIU

Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 61-704 Poznań, ul. Noskowskiego 12/14
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8582091 , fax. 061 8525954
  • Data zamieszczenia: 2013-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk
    ul. Noskowskiego 12/14 12/14
    61-704 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8582091, fax. 061 8525954
    REGON: 00000000849327
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ibch.poznan.pl - zakładka zamówienia publiczne lub www.man.poznan.pl/pcss/public/zampub
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA POMIESZCZEŃ PIWNICY I PODDASZA W BUDYNKU B-12 W INSTYTUCIE CHEMII BIOORGANICZNEJ PAN PRZY UL. NOSKOWSKIEGO 12/14 W POZNANIU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie pomieszczeń piwnicy i poddasza w budynku B-12 w Instytucie Chemii Bioorganicznej przy ul. Noskowskiego 12/14 w Poznaniu wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej oraz przeniesieniem i instalacją specjalistycznego sprzętu badawczego z pomieszczeń będących przedmiotem zamówienia do miejsca wskazanego przez Zamawiającego oraz ponownym przeniesieniu i re-instalacją ww. sprzętu w miejscu docelowym po zakończeniu robót budowlanych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych zawarta w IV części SIWZ oraz Wytyczne przeniesienia specjalistycznego sprzętu badawczego zawarte w V części SIWZ. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie-należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe i jakościowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Uwaga: Zamawiający, zgodnie z obowiązującymi przepisami, ustanowi nadzór inwestorski oraz nadzór autorski. Przedmiot zamówienia nie obejmuje montażu, podłączenia i uruchomienia kompletnego zespołu prądotwórczego w obudowie dźwiękoszczelnej zewnętrznej. 3.1.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Zakres rzeczowy przedmiotu Zamówienia - zestawienie prac do wykonania przez Wykonawcę, zawiera dokumentacja projektowa według poniższego wykazu: 1. Projekt budowlany 2. Projekty wykonawcze: - architektoniczny - konstrukcyjny - elektryczny i teletechniczny - sanitarny 3. STWiOR 4. Przedmiar robót: - budowlanych - elektrycznych i teletechnicznych - sanitarnych 2) Kalkulację ceny ryczałtowej należy przygotować w oparciu o dokumentację projektową i przedmiar robót, mając na uwadze fakt, że załączony przedmiar stanowi jedynie materiał pomocniczy - informacyjny. 3.1.2. W ramach przedmiotu zamówienia należy również wykonać: 1) dokonywanie niezbędnych uzgodnień z Zamawiającym i osobami trzecimi w celu wykonywania robót; 2) dokonywanie niezbędnych wyłączeń sieci, tymczasowych niezbędnych przełączeń instalacyjnych: elektrycznych, teletechnicznych i kanalizacyjnych dla zabezpieczenia mediów na czas prowadzenia robót budowlanych; 3) odbiory, 4) wykonanie dokumentacji powykonawczej; 5) przeniesienie i instalację specjalistycznego sprzętu badawczego z pomieszczeń będących przedmiotem prac budowlanych do miejsca wyznaczonego przez Zamawiającego oraz ponowne przeniesienie i re-instalację sprzętu w miejscu docelowym po zakończeniu robót zgodnie z wytycznymi przeniesienia specjalistycznego sprzętu badawczego zawartymi w V części SIWZ. 3.1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: 1) Dokumentacja projektowa (budowlana i wykonawcza) sporządzona przez biuro projektowe: ARTES s.c. z siedzibą w Poznaniu, (61-573) przy ul. Niemcewicza 10/4, zgodnie z wykazem opisanym w pkt.I.3.1.1. ppkt.1), która stanowi załącznik do SIWZ; 2) Informacje dotyczące przedmiotu Zamówienia zawarte w którymkolwiek dokumencie uważa się za obowiązujące. Wymienione dokumenty należy traktować, jako wzajemnie uzupełniające się i wzajemnie wyjaśniające się. W przypadku powstania niedających się pogodzić niezgodności o charakterze technicznym - podstawą do ostatecznego ustalenia przedmiotu zamówienia oraz wyceny tego przedmiotu - jest zawsze projekt budowlany, a w dalszej kolejności projekty wykonawcze i STWiORB. Przedmiar robót należy traktować pomocniczo. Ryzyko prawidłowości ustalenia kosztów wykonania przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. 3) Wytyczne przeniesienia specjalistycznego sprzętu badawczego zawarte w V części SIWZ. 3.1.4. Warunki prowadzenia robót: 1) Zamawiający przekaże Wykonawcy do realizacji plac budowy obejmujący teren określony dokumentacją projektową; 2) Prace prowadzone przez Wykonawcę nie mogą utrudniać Zamawiającemu użytkowania obiektu, zgodnie z przeznaczeniem, a wykonywane roboty w szczególności nie mogą zakłócać toku pracy i ruchu w sposób inny niż będący zwykłym następstwem zakłóceń wynikających z zakresu i technologii prowadzonych robót. Wykonawca jest obowiązany tak przygotować i ustalić front robót oraz zastosować taką technologię, która w możliwie najmniejszym stopniu zakłóci działalność Zamawiającego. 3) Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w: a) decyzjach, uzgodnieniach i opiniach do dokumentacji projektowej; b) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; c) założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisie technicznym do dokumentacji projektowej; 4) Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie robót budowlano - montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu koszty z tym związane; Koszty za ww. elementy Wykonawca winien uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. 3.1.5. Wykonawca zobowiązany jest na koszt własny i własnym staraniem: 1) zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających na terenie budowy oraz ochronę mienia; 2) zawrzeć umowę ubezpieczenia robót na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż wartość Wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Umowa ubezpieczenia musi zostać rozszerzona o odpowiedzialność cywilną Wykonawcy za szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 3) prowadzić roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami bhp i p.poż. oraz utrzymać plac budowy w należytym porządku, a po zakończeniu robót uporządkować, odtwarzając zniszczone na skutek prac budowlanych elementy otoczenia; 4) przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji wykonanych robót; 5) zorganizować we własnym zakresie czasowy plac składowy urobku budowlanego powstałego podczas wykonywania robót. W przypadku, jeżeli urobek stanowić będzie odpad wymagający wywiezienia na składowisko albo utylizacji, Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do zapewnienia zgodnych z przepisami warunków składowania takich odpadów, a następnie - do wywiezienia ich na odpowiednie składowisko albo do przekazania ich podmiotowi uprawnionemu do ich utylizacji. Koszty wywozu wraz z jego utylizacją należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym; 6) przekazać dokumentację odbiorową w dwóch egzemplarzach; 7) przekazać na dzień odbioru końcowego instrukcję obsługi instalacji; 8) wywieźć zanieczyszczoną ziemię, odpady budowlane, gruz i śmieci na legalne wysypisko. Koszty wywozu wraz z jego utylizacją należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające dokonanie ww. wywozu na legalne wysypisko w terminie max do 7 dni od dokonania wywozu. 9) wykonać przeniesienie i instalację specjalistycznego sprzętu badawczego z pomieszczeń będących przedmiotem zamówienia do miejsca wskazanego przez Zamawiającego oraz ponowne przeniesienie i re-instalację ww. sprzętu w miejscu docelowym po zakończeniu robót budowlanych. 3.1.6. Zamawiający zapewni Wykonawcy pomieszczenia socjalne na czas prowadzenia robót budowlanych. 3.1.7. Wraz z pisemnym zgłoszeniem przedmiotu zamówienia do odbioru, końcowego robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą w układzie branżowym - w 3 kompletach drukowanych i 1 komplet w wersji elektronicznej na nośniku typu płyta DVD. W celu umożliwienia Zamawiającemu odczytania plików elektronicznych z dokumentacją Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu wraz z dokumentacją także przeglądarkę plików pracującą pod systemem Windows XP oraz Windows 7 wraz z uprawnieniami niezbędnymi do korzystania z przeglądarki i plików. 3.1.8. Wykonawca zapewni dla zrealizowania robót udział kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi i kwalifikacjami zawodowymi uprawniającymi do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz posiadającego co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. 3.1.9. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w: 1) Ustawie z dnia 07.07.1994r.- Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.); 2) Ustawie z dnia 16.04.2004r.o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004.r. Nr 92 poz. 881 ze zm.); 3) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 11.08.2004 r. w sprawie systemów oceny zgodności, wymagań, jakie powinny spełniać notyfikowane jednostki uczestniczące w ocenie zgodności, oraz sposobu oznaczania wyrobów budowlanych oznakowaniem CE (Dz. U. z 2004 r. Nr 195 poz. 2011). 3.1.10. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających, że wszelkie użyte przez niego materiały, systemy, produkty, rozwiązania posiadają wymagane prawem, aktualne świadectwa, deklaracje, certyfikaty, atesty, aprobaty wydane przez uprawnione instytucje i są dopuszczone do stosowania w Polsce. Wszelkie aprobaty zagraniczne muszą być tłumaczone na język polski i akceptowane przez krajową jednostkę aprobującą - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 08.08.2004r. w sprawie aprobat technicznych oraz jednostek organizacyjnych upoważnionych do ich wydawania (Dz.U.2004 nr 249 poz. 2497 z późn. zm.). 3.1.11. W ofercie należy przewidzieć ceny osprzętu, materiałów instalacyjno-budowlanych, itp. wysokiej jakości (wynikającej z dokumentacji projektowej), które umożliwią Zamawiającemu szeroki ich wybór przed zakupem materiałów. Dobór osprzętu, materiałów, innych niż wskazane w dokumentacji przetargowej, wymaga wyprzedzających uzgodnień z Nadzorem Autorskim. 3.1.12. Tam gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiarach Robót, Projektach Budowlanych lub w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i opisem przedmiotu Zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 ust.1,2 i 3 i art. 7 ust.1 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne jakościowe i technologiczne nie będą gorsze od materiałów, jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach projektu i zostaną zaakceptowane przez Nadzór Autorski i Zamawiającego. 3.1.13. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. 3.1.14. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w wynagrodzeniu ryczałtowym kosztów: 1) wynikających z przedmiotu zamówienia koniecznych do jego realizacji oraz warunków prowadzenia robót; 2) niezbędnych projektów i rysunków wykonawczych lub warsztatowych uzgodnionych z Nadzorem Autorskim oraz Zamawiającym; 3) opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, zgodnie z wymogami Prawa budowlanego; 4) dokonania niezbędnych z Zamawiającym i osobami trzecimi uzgodnień, odbiorów, wyłączeń sieci w celu wykonywania robót; 5) wykonania dokumentacji powykonawczej; 6) wykonania tymczasowych niezbędnych przełączeń instalacyjnych: elektrycznych, teletechnicznych i kanalizacyjnych dla zapewniania ciągłości eksploatacji obiektów; 7) opracowania instrukcji obsługi wykonanych instalacji oraz przeszkolenia pracowników Zamawiającego; 8) sporządzenia Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zwanego dalej plan BIOZ zgodnie z: a) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane art. 21a; b) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. 2003 nr 120 poz.1126). Potwierdzenie sporządzenia planu BIOZ zawarte zostanie w oświadczeniu o podjęciu obowiązków kierownika budowy. 9) realizacji przedmiotu zamówienia: a) w dni wolne od pracy; b) w godzinach popołudniowych (od godz. 17:00); c) w godzinach nocnych; W godzinach nocnych mogą być wykonywane wyłącznie roboty niezakłócające ciszy nocnej; 10) prezentacji, uzgadniania i akceptacji kolorystyki i faktury materiałów, itp.; 11) serwisu i konserwacji (w okresie gwarancji) zainstalowanych urządzeń - minimum 5 lat liczony od daty zakończenia czynności odbioru końcowego robót. 3.1.15. Wszelkie roboty, czynności, materiały, rozwiązania, etc. nieopisane lub niewymienione w dokumentacji wykonawczej, a konieczne do przeprowadzenia z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej etc. muszą być przewidziane przez Wykonawcę na podstawie analizy dokumentacji architektury i dokumentacji branżowej. Roboty takie muszą być przewidziane w cenie ofertowej. 3.1.16. Wymagany okres gwarancji jakości dotyczącej użytych materiałów, instalacji i wykonanych robót - minimum 5 lat liczony od daty zakończenia czynności odbioru końcowego robót, a w przypadku zainstalowanych urządzeń, wymagany okres gwarancji wraz z serwisem i konserwacją - minimum 5 lat liczony od daty zakończenia czynności odbioru końcowego robót. 3.1.17. Gwarancja udzielana Zamawiającemu przez Wykonawcę jest niezależna od gwarancji producenta wykorzystywanych w budowie materiałów, urządzeń i instalacji. 3.1.18. Wykonawca zobowiązuje się, że w okresie trwania gwarancji jego czas reakcji na zgłoszone wady i usterki będzie wynosił 24 godzin przy założeniu, iż Zamawiający rozumie przez czas reakcji okres czasu od powiadomienia Wykonawcy do przybycia na miejsce osoby reprezentującej Wykonawcę i podjęcia przez nią czynności mających na celu usunięcie stwierdzonych wad i usterek. 3.1.19. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia stwierdzonych w okresie gwarancji wad i usterek w terminie 14 dni od ich zgłoszenia przez Zamawiającego. Natomiast w przypadku wad i usterek uniemożliwiających Zamawiającemu korzystanie z obiektu lub jego części zgodnie z przeznaczeniem, Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia takiej awarii w terminie 7 dni od ich zgłoszenia przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium Informacje ogólne: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 42 000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści dwa tysiące). Wadium wnosi się na okres 30 dni od upływu terminu składania ofert. Wadium powinno być wniesione na rzecz Zamawiającego tj. na Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk, ul. Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Forma wniesienia wadium: Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 Pzp. Sposoby wniesienia wadium: a) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk: - dla wpłat krajowych: BRE BANK S.A. O/KORPORACYJNY W POZNANIU UL. PÓŁWIEJSKA 42 61-888 POZNAŃ 35114011240000311566001001 - dla wpłat zagranicznych BRE BANK S.A. O/KORPORACYJNY W POZNANIU UL.PÓŁWIEJSKA 42 61-888 POZNAŃ IBAN PL 35114011240000311566001001 KOD SWIFT BREXPLPWPOZ w takim terminie, aby zostało ono uznane na rachunku Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk najpóźniej do momentu upływu terminu składania ofert; Uwaga: Wadium wniesione w pieniądzu przechowywane będzie na rachunku bankowym Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk. b) w przypadku wniesienia wadium w innych formach, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk, ul. Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w odrębnej kopercie, a jego kopia w ofercie. Zamawiający zastrzega, że jeżeli do oferty zostanie załączony oryginał dokumentu - Zamawiający nie będzie zwracał tego oryginału traktując go, jako integralną część oferty. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust.5 ustawy pzp. Zwrot wadium: Zamawiający zwróci wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a oraz 2 Pzp. Ponowne wniesienie wadium Zamawiający wzywa Wykonawcę do ponownego wniesienia wadium, zgodnie z art. 46 ust. 3 Pzp. Zatrzymanie wadium: Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ibch.poznan.pl - zakładka zamówienia publiczne lub www.man.poznan.pl/pcss/public/zampub
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach