Przetargi.pl
przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach wraz z budową ścieżki pieszo-jezdnej w Kowanowie

Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach ogłasza przetarg

  • Adres: 64-600 Oborniki, ul. Piłsudskiego 76
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 6559100; 6559133 , fax. 061 6559101
  • Data zamieszczenia: 2016-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach
    ul. Piłsudskiego 76 76
    64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie
    tel. 061 6559100; 6559133, fax. 061 6559101
    REGON: 00052576000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach wraz z budową ścieżki pieszo-jezdnej w Kowanowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach wraz z budową ścieżki pieszo-jezdnej w Kowanowie. 2. Zakres robót obejmuje: Przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach. Przedmiotem zamówienia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, pieszych i rowerzystów oraz wzrost spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę ulic w Obornikach: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej, łączących drogę wojewódzką nr 187 z drogą krajową nr 11, z budową ścieżki pieszo-rowerowej i przebudową chodników z oświetleniem drogowym, na długości łącznej 4,053km. Zakresy planowanych robót i konstrukcje: 1. Ulica Łukowska na odcinku drogi wojewódzkiej nr 187, na odcinku o długości 1,063km: budowa ścieżki pieszo-rowerowej od km 0+000 do km 1+063 (od km 46+753 do km 47+816 o szerokości 2,50m, biegnąca: od km 0+000(46+753)do km 0+323(47+076) przy jezdni, od km 0+323(47+076) do km 1+063(47+816) odsunięta od jezdni o 2,80m, z wyjątkiem dwóch odcinków, gdzie ze względu na wąski pas drogi wojewódzkiej odsunięcie to wynosi: 1,75m od km 0+332 do km 0+382, 1,25m od km 0+978 do km 1+033. Konstrukcja: - nawierzchnia ścieżki o gr.5cm z betonu asfaltowego AC 8S na podłożu wzmocnionym warstwą o grubości 8cm z kruszywa kamiennego o frakcji 0/31,5mm, - obramowanie ścieżki obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15, - ścieżka przy jezdni, o spadku jednostronnym 1% do skanalizowanej jezdni bitumicznej, - ścieżka osunięta od jezdni o pochyleniu jednostronnym 1% do planowanych rowów i na teren przyległy. Odwodnienie ścieżki do km 0+110(46+863) to trzy istniejące studzienki wpustowe kanalizacji deszczowej co nie gwarantuje odwodnienia ścieżki w przekroju ulicznym. Zgodnie z zaleceniami Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zawartymi w pismach WZDW.WU.6502--28.2/i7/15 z dnia 3.08.2015 i 10.09.2015 i dnia 23.11.2015 roku zaplanowano: - budowę kolektora deszczowego i dodatkowych 5 studzienek wpustowych z kratkami typu ciężkiego-przejazdowymi, - wymianę zniszczonych krawężników na nowe drogowe o wymiarach 20x30, - ułożenie ścieku o szerokości 20cm z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm, typy cegiełka koloru szarego, na co pozwala szerokość przyległego pasa ruchu o szerokości 4,25m do 3.75m, - pobocze o szerokości minimum 1,25m, - rowy chłonne trapezowe o głębokości 0,50m w przekroju drogowym z wyjątkiem odcinków od km 0+332 do km 0+382 i od km 0+978 do km 1+033, gdzie odwodnienie będzie powierzchniowe, na teren przyległy, - wody opadowe zostaną zagospodarowane w pasie drogowym przez nadanie ścieżce spadków jednostronnych do rowy, 2. Ulica Polna - 1,103km: 1) poszerzenie drogi od km 0+000 do km 0+954 do 6,00m o konstrukcji: - warstwa wiążąca o grubości 6cm z betonu asfaltowego AC16W, - podbudowa o grubości 27cm (20cm+7cm), dwuwarstwowa z kruszywa kamiennego o frakcji 0/63mm i 0/31,5mm. - podbudowa pomocnicza o grubości 15cm z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2,5. 2) Przebudowa skrzyżowania z ulicą Kowanowską od km 0+954 do km 1+103-budowa odcinka po nowej trasie o konstrukcji: - warstwa ścieralna nawierzchni o grubości 5cm z betonu asfaltowego AC 11S, - warstwa wiążąca o grubości 6cm z betonu asfaltowego AC16W, - podbudowa o grubości 27cm (20cm+7cm), dwuwarstwowa, z kruszywa kamiennego o frakcji 0/63mm i 0/31,5mm. - na początku i na końcu odcinka wykorzystanie istniejących nawierzchni bitumicznych. 3) Odnowa nawierzchni jezdni przez ułożenie nowego dywanika asfaltowego o grubości 5cm z betonu asfaltowego AC 8S od km 0+000 do km 0+954 po uprzednim frezowaniu korekcyjnym i profilowaniu nawierzchni betonem asfaltowym dla uzyskania normatywnych spadków poprzecznych. 4) Budowa ścieżki pieszo rowerowej o szerokości 2,50m i konstrukcji: - nawierzchnia grubości 5cm z betonu asfaltowego AC-8S - podłożu wzmocnionym warstwą kruszywem kamiennego o frakcji 0/31,5mm, o grubości 8cm dla ścieżki odsuniętej od jezdni /18cm dla ścieżki przy krawędzi jezdni, - obramowanie ścieżki obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Ścieżka pieszo-rowerowa pobiegnie: - od km 0+000 do km 0+966 odsunięta od jezdni o 2,50-1,30m - od km +966 do km 1+052 przy krawędzi jezdni bitumicznej, oddzielona od niej linią P-7b z punktowymi separatorami ruchu, - w obrębie skrzyżowania z ulicą Kowanowską przy krawędzi jezdni, oddzielona od niej krawężnikami betonowymi Na skrzyżowaniu z ulicą Kowanowską jezdnia zostanie ograniczona krawężnikami betonowymi ulicznymi 15x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Jezdnia przy krawężnikach będzie wzmocniona opaskami szerokości 20cm z kostki brukowej typy Cegiełka koloru szarego. W przekroju drogowym zaplanowano pobocza o szerokości 1,25m a w przekroju ulicznym 0.75-1,00m. 3. Ulica Kowanowska - 1,888km: 1) Odnowa nawierzchni jezdni przez ułożenie nowego dywanika asfaltowego o grubości 5cm z betonu asfaltowego AC 8S, od km 0+000 do km 0+954 po uprzednim sfrezowaniu i wyprofilowaniu istniejącej nawierzchni: - frezowanie zniszczonej nawierzchni do głębokości 5cm od km 0+981 do km 1+888 oraz dla zachowania wykonanej w latach poprzednich ścieżki pieszo-rowerowej po stronie lewej i odcinków chodnika po stronie prawej, - frezowania lokalne na pozostałym odcinku zlikwidowania nierówności, - profilowanie sfrezowanych nawierzchni betonem asfaltowym dla wykształcenia pochyleń poprzecznych jezdni. 2) Budowa ścieżki pieszo rowerowej o szerokości 2,50m i konstrukcji: - nawierzchnia grubości 5cm z betonu asfaltowego AC-8S - podłożu wzmocnionym kruszywem kamiennym o frakcji 0/31,5mm warstwą o grubości i rumoszem bitumicznym pozyskanym z frezowania nawierzchni: - 8cm dla ścieżki odsuniętej od jezdni lub oddzielonej krawężnikiem, - 18cm dla ścieżki biegnącej przy jezdni, - obramowanie ścieżki obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Ścieżka pieszo-rowerowa pobiegnie: - do km 0+588 do skrzyżowanie z ul. Spokojną przy jezdni po stronie prawej, - od km 0+588 do km 1+172 do początku istniejącej ścieżki, po stronie lewej, przy krawędzi jezdni bitumicznej, oddzielona od niej linią P-7b z punktowymi separatorami ruchu U-25b koloru żółtego. Dla przeprowadzenia ścieżki po stronie lewej, od km 0+702 do km 0+925, niezbędne jest poszerzenie korpusu ulicy. Poszerzenie to należy wykonać mieszaniną piasku, żwiru i gruzu betonowego. Wysokie skarpy na tym odcinku należy zabezpieczyć przed rozmywaniem kratami trawnikowymi PCV i obsiać trawą. W obrębie skrzyżowania z ulicą Polną w obrębie ulicy Spokojnej ścieżka pobiegnie przy krawędzi jezdni, oddzielona od niej krawężnikami betonowymi ulicznymi. 3) Przebudowa chodnika po stronie prawej ulicy od km 1+249 do km 1+887, o konstrukcji: - szerokość 1,50m, - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm, układanej na podsypce cementowo-piaskowej grubości 5cm,typu Domino koloru szarego i czerwonego, - warstwa odcinająca o grubości 10cm z piasku, - obramowanie obrzeżami betonowymi o wymiarach 8x30. 4) Budowa parkingu w km 1+227 po stronie prawej ulicy o konstrukcji: - nawierzchnia z kostki betonowej typu EKO o gr. 8cm, koloru szarego i grafitowego, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o gr. 5cm, - podbudowa o grubości 18cm z kruszywa kamiennego frakcji 0/63mm, - obramowanie parkingu krawężnikami betonowymi najazdowymi 15x25 i obrzeżami 10x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. 5) Budowa ulicy Różanej o długości 0,105km, dojazdowej do działek przyległych jako ścieżki pieszo-jezdnej o szerokości 5,00m i konstrukcji: - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm, koloru szarego i grafitowego, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o gr. 5cm, - podbudowa o grubości 18cm z kruszywa kamiennego frakcji 0/63mm, - obramowanie obrzeżami betonowymi o wymiarach 10x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Pobocza ulicy zaplanowano gruntowe, nieumocnione, o szerokości 1,50m. Odwodnienie korony ulicy Kowanowskiej i Różanej zabezpieczą pochylenia poprzeczne i spadki podłużne jezdni i ścieżki oraz: - od km 0+000 do km 0+589 planowana kanalizacja deszczowa, - od km 0+577 do km 1+129 powierzchniowe odprowadzenie wód na tereny przyległe - od km 1+130 do km 1+888 istn. kanalizacja deszczowa. Na odcinku od km 0+000 do km 0+579 wody opadowe i roztopowe zostaną uchwycone studzienkami wpustowymi i szczelnymi kolektorami PCV250/315/400, poprzez osadniki do naturalnego zastoiska wody na działce 804/1. Na podstawie obliczeń przyjęto osadnik/piaskownik o pojemności 3,00m3. Niweletę omawianych ulic gminnych poprowadzono po istniejących nawierzchniach z niewielkimi korektami wynikającymi z frezowania i ułożenia nowych nawierzchni oraz profilowań w przekroju poprzecznym. Niweletę nowego przebiegu ulicy Polnej od km 0+900 do km 1+060 dowiązano do istniejących nawierzchni bitumicznych na początku i na końcu korekty. Na odcinkach prostych jezdniom należy nadać przekrój daszkowy o spadkach 2,0%. Wyjątek stanowi ulica Kowanowska na odcinku kanalizacji deszczowej o pochyleniu jednostronnym do zlokalizowanych studzienek wpustowych. Na łukach poziomych jezdnie będą miały pochylenie jednostronne. Przejście z przekroju daszkowego na pochylenie jednostronne należy wykonać na długości prostych przejściowych. Ścieżka pieszo-rowerowa będzie miała spadki jednostronne: - biegnąca przy jezdni 2% jak jezdnia, - odsunięta od jezdni 1% na teren przyległy. Budowa oświetlenia drogowego: Przedmiotem inwestycji jest obiekt liniowy: budowa nowej kablowej linii oświetleniowej, obwód 1,2 na słupach stalowych ośmiokątnych 5 i 9 m, ustawionych co 50m w odległości 1,0 m o skraju jezdni lub 0,5m od granicy krawężnika ścieżki rowerowej na głębokości 0,8m. Dane techniczne linii kablowej: Napięcie znamionowe: linii 230/400V, zasilanie 3 fazowe, Pz= moc zapotrzebowana 2,0kW Izolacja 1000V Przewody robocze linii YAKY 4x25mm2 Stopień obostrzenia: 0 Dwa niezależne obwody zasilane z oddzielnych złączy ZKP umiejscowione zgodnie z warunkami ENEA. Przyjęto na całym odcinku 88 słupów oświetleniowych stalowych, ocynkowanych z fundamentami o wysokości od 5,00 i 9,00m w zależności od lokalizacji, rozmieszczonych średnio co 50,00m, oprawy typu LED o mocy 40W na wysięgnikach H=1,00m i L=1,50m. Przebudowa drogi gminnej w Kowanowie, polegająca na budowie ścieżki pieszo-jezdnej: Planowana ścieżka to odcinek od km 0+004 do km 0+210, o długości 0,206km. Początek planowanej drogi gminnej znajduje się na skrzyżowaniu z ulicą Polną (dz. nr 51), w miejscu gdzie kończy się bitumiczna nawierzchnia zjazdu. Planowana droga biegnie po istniejącym pasie drogowym, który jest częściowo umocniony kruszywem kamiennym. Koniec planowanego odcinka przyjęto w km 0+210 w osi istniejącego pasa drogowego. Ulica gminna jest zaliczana do klasy technicznej D. Szerokości pasa drogowego jest zmienna od 6,00 do 5,00 m. Przyjęto następujące założenia projektowe dla drogi gminnej: - klasa techniczna D, - kategoria ruchu KR-3, - prędkość projektowa 30 km/h, - prędkość miarodajna 50 km/h, - grupa nośności podłoża G2, - obciążenie 110 KN/oś, Dla istniejącego oraz prognozowanego ruchu przyjęto następującą geometrię: - drogi jako ścieżka pieszo-jezdna o szerokości: - ścieżki jezdne 4,00 m-3,50 m, - ścieżki piesze 1,50 m, - przekrój poprzeczny o pochyleniu jednostronnym 1%. Konstrukcje ścieżki pieszo-jezdnej: 1)Nawierzchnia ścieżki jezdnej z kostek brukowych betonowych typu EKO koloru szarego, 2)Nawierzchnia ścieżki pieszej z kostki betonowej Domino koloru szarego i grafitowego (linia szer.20cm po krawędzi) o grubościach 8cm układanych na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 5cm. 2)Podbudowy zasadnicza grubości 27cm z tłucznia kamiennego o frakcji 0/31,5mm i 0/63mm, 3)Podbudowa pomocnicza - odcinająca od wysadzinowego podłoża o grubości 15cm z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2,5. Ścieżka piesza będzie oddzielona od części jezdnej linią ostrzegawczą o szerokości 20cm z kostki betonowej Cegiełka koloru grafitowego. Krawędzi ścieżki od strony parkanów zostanie ograniczona wtopionymi obrzeżami betonowymi 10x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Po stronie przeciwnej ścieżka pieszo-jezdna zostanie ograniczona opornikiem o wymiarach 25x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C12/15. Włączenia do ulicy Polnej założono po łykach wyokrąglających o promieniach R=10,00 i R=6,00m. Odwodnienie korony drogi gminnej zapewnią pochylenia poprzeczne nawierzchni i podłużne niwelety oraz przyjęta ażurowa konstrukcja nawierzchni i przepuszczalna podbudowa z kruszywa kamiennego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej i STWiORB.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) oznaczenie beneficjenta gwarancji wierzyciela z tytułu poręczenia (Zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego (Wykonawcy), oznaczenie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. f) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3) Wadium nie może zawierać postanowień sprzecznych z SIWZ oraz przepisami prawnymi. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium: 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku gdy Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu winien wpłacić je na konto Zamawiającego. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 3) W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty lub dostarczyć do siedziby Zamawiającego. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach