Przetargi.pl
Poprawa infrastruktury na terenach miejskich polegająca na budowie ulic: Daszyńskiego i Waryńskiego w Obornikach wraz z odwodnieniem.

Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach ogłasza przetarg

  • Adres: 64-600 Oborniki, ul. Piłsudskiego 76
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 6559100; 6559133 , fax. 061 6559101
  • Data zamieszczenia: 2013-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach
    ul. Piłsudskiego 76 76
    64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie
    tel. 061 6559100; 6559133, fax. 061 6559101
    REGON: 00052576000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa infrastruktury na terenach miejskich polegająca na budowie ulic: Daszyńskiego i Waryńskiego w Obornikach wraz z odwodnieniem.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ogólna charakterystyka inwestycji: 1. Podstawowe parametry techniczne: przyjęto klasę ulicy - droga wewnętrzna, szerokość pieszo-jezdni 9,00 m (cała szerokość działki), prędkość projektowa Vp = 20 km/h, przekrój poprzeczny, pieszo-jezdnia - pochylenie poprzeczne do osiowego ścieku 2%, przekrój podłużny - przyjęto pochylenie minimalne 0,3%, dostosowane do istniejącego terenu, skrzyżowań z innymi ulicami oraz zjazdów na posesje, projektowane odwodnienie - powierzchniowe do odcinków ścieku liniowego a następnie poprzez kanalizację ? 200 oraz dren przepływowo - rozsączający do studni chłonnych. 2. Rozwiązanie sytuacyjne - projektuje się ciąg pieszo-jezdny o szerokości 9 m. Nawierzchnia jezdni z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Z uwagi na wąski pas drogowy projektuje się wydzielenie kolorystyczne dla ruchu pieszego przy krawędziach zewnętrznych pieszo-jezdni - kostka czerwona. Ciąg pieszo-jezdny ograniczony jest opornikami betonowymi 10 x 25 wtopionymi. 3. Krawężniki drogowe 20x30 od strony ulicy Korfantego wyniesione do 12 cm oraz od strony ulicy Daszyńskiego obniżone do 0 cm. Projektuje się zjazdy z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Szerokość zjazdów dostosowana jest do istniejących bram, niweleta natomiast do wysokościowego stanu istniejącego. Nie zakłada się konieczności przebudowy bram. 4. Rozwiązanie wysokościowe - projektowana niweleta dla ulicy objętej przebudową w sposób maksymalny nawiązuje do istniejącego ukształtowania terenu, rzędnych wjazdów na posesje oraz ulic sąsiednich. 5.Zjazdy na posesje - w miejscu istniejących zaprojektowan) utwardzone zjazdy na posesje o szerokościach odpowiadających istniejącym bramom wjazdowym. Zaprojektowano nową nawierzchnię zjazdów (betonowa kostka brukowa koloru szarego) w granicach pasa drogowego. 6. Badania geotechniczne - w celu określenia stanu podłoża przeprowadzono własne badania polowe i laboratoryjne gruntów. W trakcie przeprowadzonych badań stwierdzono występowanie wody gruntowej we wszystkich wykonanych sondach przelotowych na głębokości 120-140 cm. Należy liczyć się ze znacznymi wahaniami poziomu wody gruntowej zależnymi od pory roku i wielkości opadów atmosferycznych. W omawianym rejonie inwestycji w podłożu stwierdzono występowanie następujących zespołów i osadów i warstw geotechnicznych, z pominięciem gleby: I - warstwa nasypów niekontrolowanych, zbudowanych z niejednorodnego materiału, w strefie przypowierzchniowej przemarzniętego lub wilgotnego, w stanach średnio-zagęszczonym oraz twardoplastycznym, II - warstwa zbudowana z piasków pylastych i drobnych, wilgotnych i nawodnionych, Średnio-zagęszczonych o stopniu zagęszczenia ID = 0,45. Na podstawie przeprowadzonych badań należy stwierdzić, że w omawianym podłożu panują korzystne warunki geotechniczne dla celów fundamentowania komunikacyjnego. 7. Konstrukcja jezdni - dla projektowanej ulic przyjęto kategorię ruchu KR1, warunki gruntowe G1. Przyjęto niezbędne ze względu na przemarzanie korytowanie oraz wprowadzono, ze względu na występowanie nasypów niekontrolowanych, do spodnich warstw konstrukcji wzmocnienie nawierzchni. Po wykonaniu robót ziemnych pozostawione w podłożu grunty nasypowe należy dogęścić do wymaganej nośności - nośność zagęszczanego podłoża należy kontrolować na bieżąco pomiarami płytą sztywną. W przypadku nie uzyskania żądanej nośności dogęszczanego nasypu należy zastosować geosyntetyki podnoszące parametry nośności podłoża. W przypadku natrafienia w trakcie robót ziemnych w podłożu na grunty organiczne należy je wymienić zastępując piaskami średnimi zagęszczanymi warstwami. Zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni: pieszo-jezdnia ulicy Daszyńskiego nawierzchnia: kostka betonowa wibroprasowana gr. 8cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo -cementowej gr. 3 cm; strefa ruchu pieszego - kostka betonowa wibroprasowana w kolorze czerwonym podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 grubości 15cm warstwa wzmacniająca podłoże nawierzchni: warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 10cm zjazdy na posesje nawierzchnia: kostka betonowa wibroprasowana gr. 8cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo -cementowej gr. 3cm; podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 grubości 15cm warstwa wzmacniająca podłoże nawierzchni: warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 1,5 MPa grubości 10 cm Sprawdzenie warunku mrozoodporności dla konstrukcji nawierzchni jezdni: dla KR1 i G1 i hz = 0,80 m min wymagane 0,40 x hz = 0,40 x 0,80 = 0,32 m. 8. Odwodnienie - wody opadowe i roztopowe z nawierzchni, na odcinku projektowanej drogi przewiduje się zebrać za pomocą wpustów ulicznych i odprowadzić do kolektora deszczowego ? 200 a następnie poprzez dren przepływowo - rozsączający do studni chłonnych. Dla właściwego spływu wody nadano pieszo jezdni odpowiednie pochylenia poprzeczne i podłużne. 9. Wymagania ogólne i szczegółowe wykonania robót drogowych - wymagania ogólne - roboty należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w decyzji o pozwoleniu na budowę i wymaganiami Prawa Budowlanego, - roboty należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym, - przed przystąpieniem do robót należy opracować projekt oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym, - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska naturalnego, - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów ochrony przeciw pożarowej, BHP, ochrony interesów osób trzecich a w szczególności zapewnić, w miarę możliwości dojazd do posesji - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać wszystkie przepisy związane z wykonywanymi robotami. 10. Technologia robót ziemnych - wykonanie robót ziemnych realizowanych w ramach przebudowy polegają na: - zdjęciu warstwy humusu (gleba i nasyp niekontrolowany) o grubości 0,10 m na całym odcinku projektowanej drogi, - wykonaniu zasadniczych robót ziemnych - wykopów i nasypów, - zahumusowaniu skarp na całym odcinku warstwą grubości 5 cm, - obsianiu trawą. 11. Wykonanie zasadniczych robót ziemnych - roboty rozpocząć od zdjęcia humusu. Humus przeznaczony do wykorzystania w robotach ziemnych skarp należy spryzmować w bezpośredniej bliskości robót. Pozostałą część humusu należy wbudować w pasy zieleni i wykorzystać przy rekultywacji terenu w miejscach wykonanych rozbiórek nawierzchni. Nasyp należy wykonywać metodą warstwową, równomiernie na całej szerokości. Po wykonaniu wykopów i nasypów, plantowaniu skarp przewidziano humusowanie skarp z obsianiem trawą o gatunkach odpornych na butwienie i silnym systemie korzeniowym. 12. Roboty rozbiórkowe - w ramach budowy ulicy nie przewiduje się przebudowy ogrodzeń i bram wjazdowych na posesje. Przyjęte rozwiązania wysokościowe nie powinny powodować utrudnienia w dojściach i dojazdach do posesji. Z uwagi na geometrię układu komunikacyjnego należy rozebrać istniejącą kostkę brukową oraz krawężniki na włączeniu w ulicę Korfantego. 13. Opis stanu istniejącego zagospodarowania działek w obszarze opracowania - lokalizację inwestycji przedstawiono na załączonym planie sytuacyjnym oraz planie orientacyjnym. Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w Obornikach i obejmuje pas drogowy ulicy Daszyńskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Korfantego do końca działki (ulica ślepa). Długość projektowanego odcinka wynosi 79,79 m. Ulica Waryńskiego jest ulicą osiedlową. Zakres budowy nawierzchni drogi, chodników oraz zjazdów ulicy Waryńskiego obejmuje odcinek od skrzyżowania z ulicą Korfantego do końca odcinka wraz z miejscem do zawracania pojazdów. Ulica Waryńskiego posiada nawierzchnie gruntową. Pas drogowy ulicy Waryńskiego ma szerokość ok. 9 m. Wzdłuż ulicy Waryńskiego nie występują zadrzewienia. Ulica posiada liczne i nierównomiernie rozmieszczone (bez zachowania strefowania) uzbrojenie - sieć kanalizacji sanitarnej (ks200) i wodociągowej (w110) z przyłączami do posesji oraz sieć gazową (g63), linie teletechniczne i elektroenergetyczne. Ulica nie jest odwodniona. 14. Ogólna charakterystyka inwestycji - podstawowe parametry techniczne przyjęto klasę ulicy - droga wewnętrzna, szerokość pieszo-jezdni 9,00 m (cała szerokość działki) prędkość projektowa Vp = 20 km/h przekrój poprzeczny pieszo-jezdnia - pochylenie poprzeczne do osiowego ścieku 2%, przekrój podłużny - przyjęto pochylenie minimalne 0,3%, dostosowane do istniejącego terenu, skrzyżowań z innymi ulicami oraz zjazdów na posesje, projektowane odwodnienie - powierzchniowe do odcinków ścieku liniowego a następnie poprzez kanalizację ? 200 oraz dren przepływowo - rozsączający do studni chłonnych. 15. Rozwiązanie sytuacyjne - projektuje się ciąg pieszo-jezdny o szerokości 9 m. Nawierzchnia jezdni z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Z uwagi na wąski pas drogowy projektuje się wydzielenie kolorystyczne dla ruchu pieszego przy krawędziach zewnętrznych pieszo-jezdni - kostka czerwona. Ciąg pieszo-jezdny ograniczony jest opornikami betonowymi 10x25 wtopionymi. Krawężniki drogowe 20x30 od strony ulicy Korfantego wyniesione do 12 cm oraz od strony ulicy Waryńskiego obniżone do 0 cm. Projektuje się zjazdy z betonowej kostki brukowej koloru szarego. Szerokość zjazdów dostosowana jest do istniejących bram, niweleta natomiast do wysokościowego stanu istniejącego. Nie zakłada się konieczności przebudowy bram. 16. Rozwiązanie wysokościowe - projektowana niweleta dla ulic objętej przebudową w sposób maksymalny nawiązuje do istniejącego ukształtowania terenu, rzędnych wjazdów na posesje oraz ulic sąsiednich. 17. Zjazdy na posesje - w miejscu istniejących zaprojektowano w granicach pasa drogowego utwardzone zjazdy na posesje o szerokościach odpowiadających istniejącym bramom wjazdowym. Zaprojektowano nową nawierzchnię zjazdów (betonowa kostka brukowa koloru szarego) w granicach pasa drogowego. 18. Badania geotechniczne - w celu określenia stanu podłoża przeprowadzono własne badania polowe i laboratoryjne gruntów. W trakcie przeprowadzonych badań stwierdzono występowanie wody gruntowej we wszystkich wykonanych sondach przelotowych na głębokości 120-140 cm. Należy liczyć się ze znacznymi wahaniami poziomu wody gruntowej zależnymi od pory roku i wielkości opadów atmosferycznych. W omawianym rejonie inwestycji w podłożu stwierdzono występowanie następujących zespołów i osadów i warstw geotechnicznych, z pominięciem gleby: I - warstwa nasypów niekontrolowanych, zbudowanych z niejednorodnego materiału, w strefie przypowierzchniowej przemarzniętego lub wilgotnego, w stanach średniozagęszczonym oraz twardoplastycznym, II - warstwa zbudowana z piasków pylastych i drobnych, wilgotnych i nawodnionych, średniozagęszczonych o stopniu zagęszczenia ID=0,45. Na podstawie przeprowadzonych badań należy stwierdzić, że w omawianym podłożu panują korzystne warunki geotechniczne dla celów fundamentowania komunikacyjnego. 19. Konstrukcja jezdni - dla projektowanej ulic przyjęto kategorię ruchu KR1, warunki gruntowe G1. Przyjęto niezbędne ze względu na przemarzanie korytowanie oraz wprowadzono, ze względu na występowanie nasypów niekontrolowanych, do spodnich warstw konstrukcji wzmocnienie nawierzchni. Po wykonaniu robót ziemnych pozostawione w podłożu grunty nasypowe należy dogęścić do wymaganej nośności - nośność zagęszczanego podłoża należy kontrolować na bieżąco pomiarami płyta sztywną. W przypadku nie uzyskania żądanej nośności dogęszczanego nasypu należy zastosować geosyntetyki podnoszące parametry nośności podłoża. W przypadku natrafienia w trakcie robót ziemnych w podłożu na grunty organiczne należy je wymienić zastępując piaskami średnimi zagęszczanymi warstwami. Zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni: pieszojezdnia ulicy Waryńskiego: nawierzchnia: kostka betonowa wibroprasowana (domino) gr. 8 cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo - cementowej gr. 3 cm; strefa ruchu pieszego - kostka betonowa wibroprasowana w kolorze czerwonym podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 grubości 20 cm warstwa wzmacniająca podłoże nawierzchni: warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 10 cm zjazdy na posesje: nawierzchnia: kostka betonowa wibroprasowana (domino) gr. 8 cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo - cementowej gr. 3 cm; podbudowa zasadnicza: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 grubości 20 cm warstwa wzmacniająca podłoże nawierzchni: warstwa gruntu stabilizowanego cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 10 cm Sprawdzenie warunku mrozoodporności dla konstrukcji nawierzchni jezdni: dla KR1 i G1 i hz = 0,80 m min wymagane 0,40 x hz = 0,40 x 0,80 = 0,32 m. 20. Odwodnienie - wody opadowe i roztopowe z nawierzchni, na odcinku projektowanej drogi przewiduje się zebrać za pomocą wpustów ulicznych i odprowadzić do kolektora deszczowego ?200 a następnie poprzez dren przepływowo - rozsączający do studni chłonnych. Dla właściwego spływu wody nadano pieszo jezdni odpowiednie pochylenia poprzeczne i podłużne. 21. Inne projekty branżowe - kolizje z infrastrukturą pod- i nadziemną - przebieg projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz przebudowę kolidujących z projektowanym układem drogowym w nawiązaniu do sieci istniejącej przedstawiono na planszy zbiorczej uzbrojenia i przedłożono do uzgodnienia z ZUDP. Występujące w pasie drogowym ulicy elementy uzbrojenia - włazy do studni, zawory i zasuwy należy wyregulować wysokościowo, a na przebiegających pod ulicą sieciach zgodnie z wymogami gestorów sieci i przepisami branżowymi założyć rury ochronne. 22. Wymagania ogólne i szczegółowe wykonania robót drogowych - roboty należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w decyzji o pozwoleniu na budowę i wymaganiami Prawa Budowlanego, - roboty należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym, - przed przystąpieniem do robót należy opracować projekt oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska naturalnego, - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów ochrony przeciw pożarowej, BHP, ochrony interesów osób trzecich a w szczególności zapewnić, w miarę możliwości dojazd do posesji - w czasie prowadzenia robót należy przestrzegać wszystkie przepisy związane z wykonywanymi robotami. 23. Technologia robót ziemnych - wykonanie robót ziemnych realizowanych w ramach przebudowy polegają na: - zdjęciu warstwy humusu (gleba i nasyp niekontrolowany) o grubości 0,10 m na całym odcinku projektowanej drogi, - wykonaniu zasadniczych robót ziemnych - wykopów i nasypów, - zahumusowaniu skarp na całym odcinku warstwą grubości 5 cm, - obsianiu trawą. 24. Wykonanie zasadniczych robót ziemnych - roboty rozpocząć od zdjęcia humusu. Humus przeznaczony do wykorzystania w robotach ziemnych skarp należy spryzmować w bezpośredniej bliskości robót. Pozostałą część humusu należy wbudować w pasy zieleni i wykorzystać przy rekultywacji terenu w miejscach wykonanych rozbiórek nawierzchni. Nasyp należy wykonywać metodą warstwową, równomiernie na całej szerokości. Po wykonaniu wykopów i nasypów, plantowaniu skarp przewidziano humusowanie skarp z obsianiem trawą o gatunkach odpornych na butwienie i silnym systemie korzeniowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl (bip.oborniki.pl)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach