Przetargi.pl
Całoroczna obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi położonymi na terenie Gminy Wałbrzych.

Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ogłasza przetarg

  • Adres: 58-302 Wałbrzych, ul. Armii Krajowej 35
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 6414400, 6414408 , fax. 74 6414404
  • Data zamieszczenia: 2012-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
    ul. Armii Krajowej 35 35
    58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 74 6414400, 6414408, fax. 74 6414404
    REGON: 89105084100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdkium.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Całoroczna obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi położonymi na terenie Gminy Wałbrzych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest całoroczna obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi położonymi na terenie Gminy Wałbrzych. Zamówienie będzie realizowane na następujących cmentarzach komunalnych: 1. cmentarz położony przy ul. Moniuszki powierzchnia cmentarza 5,1921 ha, obiekty budowlane na cmentarzu - kaplica (dom przedpogrzebowy) o kubaturze 678 m2, parking przy cmentarzu 0,0579 ha, 2. cmentarz położony przy ul. Żeromskiego powierzchnia cmentarza 7,0748 ha, obiekty budowlane na cmentarzu - kaplica (dom przedpogrzebowy) i prosektorium o kubaturze 735 m2, parking przy cmentarzu 0,2332 ha, 3. cmentarz położony przy ul. Cmentarnej powierzchnia cmentarza 2,3215 ha, obiekty budowlane na cmentarzu - kaplica (dom przedpogrzebowy) o kubaturze 349 m2, parking przy cmentarzu 0,8047 ha. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi w zakresie administrowania cmentarzami - w szczególności: 1. prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji cmentarnej i przedstawianie Zamawiającemu kwartalnych raportów i zbiorczego raportu związanych z realizacją zadań w zakresie administrowania cmentarzami. Dokumentacja ma być prowadzona w formie ksiąg i elektronicznej, przy wykorzystaniu obecnej bazy danych, 2. pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy i ich odprowadzanie do Zamawiającego, prowadzenie gospodarki miejscami grzebalnymi, prowadzenie i aktualizowanie planów zagospodarowania cmentarzy, dokonywanie uzgodnień z firmami pogrzebowymi w zakresie organizacji pogrzebów, kontrola firm pogrzebowych w zakresie wykonywania przez nie uzgodnień, nadzór i kontrola nad przebiegiem ceremonii pogrzebowej, wydawanie zezwoleń na ustawianie pomników i grobowców oraz nadzorowanie firm wykonujących te roboty, 3. organizowanie ekshumacji zwłok i szczątków i uczestniczenie, na życzenie rodziny, w ekshumacji, do 31.10.2011 r. przeprowadzono 20 ekshumacji, 4. otwieranie i zamykanie bram cmentarnych, udostępnianie kaplic i chłodni na uzasadnione zgłoszenie zakładów pogrzebowych w godzinach od godz. 8:00 do godz. 16:00, sprawowanie dozoru w godzinach otwarcia cmentarzy, wzywanie korzystających z cmentarzy do zachowania zgodnie z regulaminem cmentarza, umieszczanie regulaminu cmentarza na terenie cmentarza w miejscu ogólnie dostępnym, 5. obsługiwanie interesantów w lokalu zlokalizowanym na terenie Wałbrzycha od poniedziałku do piątku od godz. 8:00 do godz. 16:00 oraz w soboty od godz. 8:00 do godz. 14:00. Przedmiot umowy obejmuje usługi w zakresie utrzymania cmentarzy - w szczególności: 1. utrzymanie czystości i porządku na cmentarzach poprzez bieżące zbieranie odpadów, usuwanie opadłych liści, ustawianie pojemników i/lub kontenerów na odpady komunalne (na cmentarzu przy ul. Moniuszki 10 szt. o łącznej pojemności pojemników i/lub kontenerów min 40 m3, na cmentarzu przy ul. Żeromskiego 5 szt. o łącznej pojemności pojemników i/lub kontenerów min 20m3, na cmentarzu przy ul. Cmentarnej 5 szt. o łącznej pojemności pojemników i/lub kontenerów min 20m3) i utrzymywanie ich w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, wywóz odpadów z częstotliwością jeden raz w tygodniu, niedopuszczając do przepełnienia urządzeń w których są zbierane odpady komunalne, zbieranie śmieci, starych zniczy i wieńców, kwiatów itp. z miejsc nie zajętych pod pochówki, usuwanie dzikich wysypisk śmieci w kwaterach na terenie cmentarzy i wzdłuż ogrodzeń oraz usuwanie zanieczyszczeń pochodzących z cmentarzy, a wyrzuconych za płot cmentarza, 2. utrzymanie alejek (zamiatanie alejek dwa razy w miesiącu w okresie wiosna - lato - jesień, bieżące odśnieżanie i zwalczanie śliskości w okresie zimowym, odchwaszczanie na bieżąco alejek i terenów wokół drzew i nasadzeń, przycinanie brzegów trawników przy głównych alejach), dane dotyczące alejek na cmentarzach: - cmentarz przy ul. Cmentarnej - 1890 mb, - cmentarz przy ul. Moniuszki - 1650 mb, - cmentarz przy ul. Żeromskiego - 2330 mb plus droga dojazdowa 1150 m2, 3.1. utrzymanie zieleni na cmentarzach (systematyczne koszenie trawy, tj. trawników i trawy wewnątrz kwater, z wygrabieniem i wywozem skoszonej trawy - 4 razy w ciągu realizacji zamówienia, dosiewanie trawy, nawożenie i podlewanie trawy, wykaszanie mogił zaniedbanych i przeznaczonych do likwidacji, przycinanie żywopłotów i odmładzanie starych krzewów - 2 razy w ciągu realizacji zamówienia, wykonywanie cięć sanitarno - pielęgnacyjnych drzew, wycinka drzew stanowiących zagrożenie oraz drzew obumarłych, obsadzanie 4 mis i 1 klombu przy kaplicach w sezonie wiosenno - letnim, wykaszanie pasa zieleni o szerokości 3m (2.880 m2) bezpośrednio przylegającego do terenu cmentarza 4 razy w roku), 3.2. powierzchnia trawy do koszenia na cmentarzach: - cmentarz przy ul. Cmentarnej - 3000 m2, - cmentarz przy ul. Moniuszki - 2000 m2, - cmentarz przy ul. Żeromskiego - 3000 m2, 3.3. liczba mogił zaniedbanych ok. 100 szt., 3.4. w okresie od 01.01.2011 r. do 31.10.2011 r. przycinaniem żywopłotów i odmładzaniem starych krzewów objęto 900 mb, wycinką drzew i cięciami sanitarnymi objęto 62 szt. drzew, 4. utrzymanie parkingów przy cmentarzach (bieżące całoroczne utrzymywanie czystości oraz odśnieżanie i zwalczanie śliskości, wyrównywanie nawierzchni dla ułatwienia spływu wód opadowych), 5. utrzymanie obiektów budowlanych i uzbrojenia cmentarzy (utrzymywanie w dobrym stanie technicznym obiektów budowlanych, urządzeń, instalacji odwadniających, wodnych i kanalizacyjnych, systematyczna konserwacja i wykonywanie drobnych napraw obiektów budowlanych i uzbrojenia cmentarzy, prowadzenie okresowych kontroli obiektów budowlanych i uzbrojenia cmentarzy, prowadzenia książek obiektów budowlanych, usuwanie na bieżąco skutków aktów wandalizmu, odnawianie i uzupełnianie tabliczek z oznaczeniem poszczególnych kwater, zabezpieczenie ciągłej dostawy wody od wiosny do jesieni i zabezpieczenie instalacji wodnej przed zamarznięciem w okresie zimy), 6. przygotowanie cmentarzy do Święta Zmarłych (zapewnienie dodatkowego wywozu śmieci przed i po Święcie, wygrabienie alejek i zaniedbanych kwater, zapewnienie przenośnych toalet (4 na każdym cmentarzu) w dniach od 27.10.2012 r. do 03.11.2012 r., zapewnienie dyżurów przez pracownika Wykonawcy na cmentarzach w dniach od 29.10.2012 r. do 01.11.2012 r. w godzinach od 7:00 do 18:00), 7. utrzymywanie kaplic (domów przedpogrzebowych) (całoroczne utrzymanie czystości poprzez bieżące sprzątanie pomieszczeń, mycie okien, drzwi i pozostałego wyposażenia, przygotowywanie sali do ceremonii pogrzebowej zgodnie z porządkiem uzgodnionym z zakładem pogrzebowym lub rodziną zmarłego, wyposażenie kaplic w nagłośnienie zapewniające dostateczną słyszalność w pomieszczeniu, wyposażenie każdej kaplicy w min. 20 szt. krzeseł, w świece, kwiaty i inne elementy dekoracyjne niezbędne podczas ceremonii pogrzebowej), 8. zabezpieczenie obiektów budowlanych (odpowiednio kaplic i prosektorium, w budynku kaplicy na cmentarzu przy ul. Żeromskiego znajduje się prosektorium) zlokalizowanych na terenie cmentarzy przed włamaniem poprzez zastosowanie systemu zdalnej ochrony polegającej na zamontowaniu w obiektach systemu sygnalizacji włamania i napadu, 9. przeprowadzenie dwa razy w roku deratyzacji na każdym cmentarzu. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność prawną w okresie od przyjęcia zwłok poprzez przechowywanie do wydania zwłok rodzinie bądź firmie obsługującej pochówek. Usługi objęte niniejszym zamówieniem będą świadczone z należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją nie powodującą utrudnień osobom przebywającym na terenie cmentarzy. Wykonawca zapewni we własnym zakresie piasek i sól do posypywania na okres zimowy. Po zakończeniu sezonu zimowego Wykonawca usunie z alei cmentarzy komunalnych piasek wysypany na nie w trakcie zimowego utrzymania. Materiały i środki czystości, które będą wykorzystywane do wykonywania usług mają być dopuszczone do stosowania zgodnie z przepisami prawa i będą stosowane zgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami producenta. Wykonawca zobowiązany jest w czasie wykonywania usług zapewnić na terenie objętym umową ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP i p. poż. oraz ponosi odpowiedzialność cywilno-prawną za wydarzenia powstałe w wyniku niewłaściwego wykonywania prac porządkowych oraz nieodśnieżanie bądź nieposypywanie terenu zabezpieczające przed nieszczęśliwym wypadkiem. Wszystkie czynności związane z chowaniem zmarłych, ekshumacją zwłok i szczątków, zagospodarowaniem starych grobów, utrzymaniem terenów cmentarzy, utrzymaniem obiektów i urządzeń na cmentarzach, prowadzeniem ksiąg cmentarnych mają być wykonywane w szczególności zgodnie z przepisami: 1. ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych /t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687 ze zmianami/ i jej przepisami wykonawczymi, a w szczególności: - rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków /Dz. U. Nr 48 poz. 284/, - rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz.U. Nr 75, poz. 405), - rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 lipca 2003 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. Nr 141, poz. 1370), 2. przepisami ustawy z dnia 12 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) i ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.), 3. przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane /Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 ze zmianami/ i ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U. z 2000 r. Nr 46 poz. 54 ze zmianami/, 4. uchwały Nr VIII/42/2011 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie wprowadzenia cennika usług pogrzebowych i cmentarnych wykonywanych z upoważnienia Gminy Wałbrzych na obiektach budowlanych, 5. regulaminem cmentarza. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakresu obowiązków Wykonawcy oraz zasady współpracy i wzajemnych rozliczeń Wykonawcy z Zamawiającym zawarte są w projekcie umowy, będącym składnikiem SIWZ (załącznik nr 10). Koszty związane z dostarczaniem wody i energii elektrycznej na cmentarze ponosi Zamawiający.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983711115
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Nr 14 1030 1289 0000 0000 9000 3011 z zaznaczeniem na przelewie: Wadium przetargowe - Całoroczna obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi położonymi na terenie Gminy Wałbrzych. 3. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie (w dniu składania ofert, tj. do 17.01.2012 r. do godz. 15:00 ) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego w pokoju nr 103, za potwierdzeniem złożenia depozytu w terminie do dnia 17.01.2012 r. do godz. 14:45. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Prosimy nie załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą wg zasad określonych w niniejszym punkcie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdkium.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach