Przetargi.pl
Budowa centrum wsi Otusz - poprzez przebudowę i remont świetlicy wiejskiej wraz z budową wewnętrznej instalacji gazowej i zagospodarowaniem terenu boiska sportowego

Miasto i Gmina Buk ogłasza przetarg

  • Adres: 64-320 Buk, ul. Ratuszowa 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8140671 , fax. 061 8140101
  • Data zamieszczenia: 2013-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Buk
    ul. Ratuszowa 1 1
    64-320 Buk, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8140671, fax. 061 8140101
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.buk.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa centrum wsi Otusz - poprzez przebudowę i remont świetlicy wiejskiej wraz z budową wewnętrznej instalacji gazowej i zagospodarowaniem terenu boiska sportowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Opis przedmiotu zamówienia 1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wielobranżowa przebudowa i remont budynku Świetlicy Wiejskiej w Otuszu, zlokalizowanego na działce oznaczonej geodezyjnie nr 135przez3 oraz zagospodarowanie boiska sportowego zlokalizowanego w sąsiedztwie Świetlicy na działce o oznaczeniu geodezyjnym 92przez11. 2)Zakres robót obejmuje: a)Przebudowę i remont pomieszczeń istniejącego budynku o prawidłowy zespół pomieszczeń sanitarnych oraz pomieszczenia kuchni (rozdział i obróbka końcowa potraw przygotowanych w ramach cateringu) wraz ze zmywalnią. Przebudowa Świetlicy obejmuje również: -docieplenie ścian zewnętrznych, -docieplenie stropodachu, -remont pokrycia dachu, -wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, -zmianę usytuowania drzwi wejściowych do świetlicy, -zmianę usytuowania pomieszczeń oraz bramy wjazdowej dla części użytkowanej przez OSP, -zapewnienie dostępu i korzystania z obiektu osobom niepełnosprawnym poruszających się na wózkach, -wykonanie instalacji wewnętrznych, w tym instalacji gazowej, -wymianę kotła c.o. opalanego dotychczas paliwem stałym na kocioł gazowy, -realizację niezbędnego zakresu ciągów pieszo - jezdnych w tym również stanowisk parkingowych, -oświetlenie terenu. b)zagospodarowanie sąsiadującego ze Świetlicą boiska sportowego, zlokalizowanego na działce o oznaczeniu geodezyjnym 92przez11 o: -wykonanie piłkochwytów o wysokości 6,0 m, -wykonanie ogrodzenia z siatki o wysokości 1,5 m. -wykonanie chodnika. 3)Zamiarem projektowym było wypracowanie prawidłowych rozwiązań funkcjonalnych typowych dla świetlicy wiejskiej obejmujących wejściowy przedsionek izolacyjny, samą świetlicę oraz zespół węzłów sanitarnych, tj. podział na: damski i męski oraz dla osób niepełnosprawnych. Uzupełnieniem funkcji świetlicy jest przygotowanie kuchni umożliwiającej rozdział i podgrzanie potraw dostarczonych przez firmę cateringową wraz ze zmywalnią naczyń kuchennych. Przewiduje się możliwość jednoczesnego przebywania w pomieszczeniach świetlicy grupy około 40 osób. Obsługę kuchni zapewni trzyosobowy personel. Drugą funkcją jaką pełni przebudowywany budynek jest strażnica Ochotniczej Straży Pożarnej. Dotychczas strażnica ta obejmowała jedno pomieszczenie znajdujące się w południowo - wschodniej części budynku przewidziane niniejszym opracowaniem na powiększenie powierzchni świetlicy. Rozwiązania projektowe przewidują nowe usytuowanie strażnicy w północno - zachodniej części budynku i uzupełnienie jej funkcji o niezależny węzeł sanitarny z kabiną natryskową. W istniejącym budynku znajduje się również pomieszczenie kaplicy służącej celom religijnym wspólnoty wiejskiej wsi Otusz. Pomieszczenie to nie jest objęte zakresem przebudowy lecz jedynie przewidywany jest ogólny remont ścian, posadzek i sufitu kaplicy. Wspólnota wiejska wsi Otusz korzysta również z sąsiadującego z przebudowywanym budynkiem po drugiej stronie ulicy, boiska piłkarskiego o nawierzchni trawiastej. Bezpośrednie sąsiedztwo boiska z ulicą wymusza konieczność zaprojektowania piłkochwytów, a bezpieczeństwo użytkowania ma zapewnić projektowane ogrodzenie boiska. 4)Podstawowe dane techniczno - użytkowe A. Powierzchnia zabudowy - 442,97 m2 B. Powierzchnia całkowita - 442,97 m2 C. Powierzchnia użytkowa - 367,41 m2 D. Kubatura budynku - 2083,40 m3 E. Ilość kondygnacji - I F. Wysokość kondygnacji - 2,7 m G. Podpiwniczenie - brak H. Ogrzewanie - własna kotłownia opalana gazem 5)Całość przedmiotu zamówienia należy wykonać zgodnie z: a) dokumentacją techniczną opracowaną przez Zakład Projektowania mgr inż. arch. Piotr Brychczy siedzibą w Nowym Tomyślu przy Pl. Niepodległości 5a, 64-300 Nowy Tomyśl, tj. -projektem budowlanym, -projektem wykonawczym, -szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, b)Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, c) obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i przepisami prawa dotyczącymi warunków technicznych oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, d) Decyzją pozwolenia na budowę Nr 1018przez11 wydaną przez Starostę Poznańskiego w dniu 01.03.2011 roku. 6)Występujące w dokumentacji nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji technicznej pod warunkiem zapewnienia parametrów równoważnych - nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. Pod pojęciem parametry równoważne - nie gorsze Zamawiający rozumie parametry o co najmniej takich samych lub wyższych standardach jakościowych, niż wskazane w SSTWiORB. 7)Ponieważ niniejszy przedmiot zamówienia jest w części dofinansowywany ze środków unijnych Zamawiający informuje, że kosztami niekwalifikowanymi, tj. niepodlegającymi dofinansowaniu ze środków unijnych będą roboty związane z przebudową i zagospodarowaniem następujących pomieszczeń: a)Pomieszczenie nr 9 - garaż straży pożarnej, b)Pomieszczenie nr 7 i 8 - zaplecze sanitarne OSP (wc, umywalnia i szatnia), c)Pomieszczenie nr 16 - kaplica, d)Pomieszczenie nr 15 - zakrystia, Wszelkie roboty związane z termomodernizacją, remontem dachu, pracami elektroinstalacyjnymi, c.o., wentylacją itp. ww pomieszczeń należy skalkulować w osobnym kosztorysie. Przedmiary robót zostały przygotowane pod powyższe wymagania. 2.Sposób rozliczania zadania: 1.Przewiduje się rozliczenie za wykonane roboty budowlane wynagrodzeniem kosztorysowym, w oparciu o rzeczywiste obmiary wykonanych robót zawarte w Księdze Obmiarów Robót oraz ceny i stawki zawarte w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, złożonym wraz z ofertą przetargową podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację niniejszego zadania. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego i zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia. 3. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia (roboty zaniechane). 4. W ww wypadkach, po zgłoszeniu przez Wykonawcę potrzeby wykonania - nie wykonania takich robót sporządzony zostanie protokół konieczności, który musi zostać zatwierdzony (zaakceptowany) przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Projektanta i samego Zamawiającego. Wykonanie robót dodatkowych, zamiennych czy też nie wykonanie części robót (roboty zaniechane) możliwe jest wyłącznie po zatwierdzeniu (zaakceptowaniu) przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Projektanta i samego Zamawiającego w protokole konieczności. Bez zatwierdzenia protokołów konieczności przez Zamawiającego Wykonawca nie może rozpocząć wykonania w/w robót lub zrezygnować z wykonania części robót (roboty zaniechane). 5. Podstawą do rozliczenia za wykonany przedmiot zamówienia, w tym do sporządzenia wyceny robót dodatkowych, zamiennych czy zaniechanych będą ceny i stawki z kosztorysu ofertowego Wykonawcy, złożonego wraz z ofertą przetargową, zaś ilości wykonanych robót z Księgi Obmiarów Robót. Dane z ww kosztorysu ofertowego i ilości z Księgi Obmiarów Robót będą także podstawą do obliczania wynagrodzenia wykonawcy należnego mu z tytułu wykonania części zamówienia w sytuacji odstąpienia od umowy , jak również wynagrodzenia za ewentualne zabezpieczenie przerwanych robót. 6. W przypadku, gdy wystąpią roboty innego rodzaju niż w przedmiarach robót (tzn. takie, których nie można rozliczyć zgodnie z w/w zasadami) , a konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia, roboty te rozliczone będą na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzonych przez inspektora nadzoru i Zamawiającego, przy czym kosztorysy te opracowane będą w oparciu o następujące założenia : ceny czynników produkcji (Rbg, M, S, Ko, Z) zostaną przyjęte z kosztorysów ofertowych złożonych przez Wykonawcę. w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy poprzednim tirecie, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania, podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy zawarte w wyżej wskazanych kosztorysach ofertowych, a przypadku ich braku - odpowiednie pozycje KNR, w przypadku ich braku zastosowane zostaną KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego. 7.Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową odbywać się będzie po zatwierdzeniu przez Zamawiającego protokołu odbioru wykonanych robót oraz kosztorysu zwanego różnicowym, wykonanego w oparciu o następujące założenia: a)należy wyliczyć cenę roboty pierwotnej, a więc tej, która miała być pierwotnie wykonana, b)należy wyliczyć cenę roboty zamiennej, c)należy wyliczyć różnicę pomiędzy tymi cenami, d)wyliczeń ww. cen (pierwotnej i zmienionej) należy dokonać w oparciu o następujące założenia: d1) ceny jednostkowe robót należy przyjąć z kosztorysów ofertowych, d2) w przypadku gdy wystąpią roboty, których nie można rozliczyć zgodnie z podpunktem d1 należy wyliczyć ceny jednostkowe w oparciu o następujące założenia: ceny czynników produkcji (R,M,S,Ko,Z) zostaną przyjęte z kosztorysów opracowanych przez Wykonawcę metodą kalkulacji uproszczonej, w przypadku gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy w poprzednim tirecie, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania, podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy zawarte w wyżej wskazanych kosztorysach, a przypadku ich braku - odpowiednie pozycje KNR, w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach, zastosowane zostaną KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego, d3)ilości robót, które miały być wykonane (pierwotnych), należy przyjąć z kosztorysów opracowanych przez Wykonawcę metodą kalkulacji uproszczonej, d4) ilości robót zamiennych należy przyjąć z książki obmiarów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie dziesięćtysięcyzłotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Nr 83 1020 4144 0000 6502 0007 2116. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy Buk, ul. Ratuszowa 1 - pok. 31 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.buk.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach