Przetargi.pl
Budowa budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku. Inwestycja planowana na rok 2012 i 2013

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64-310 Lwówek, ul. Ratuszowa 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4414024 , fax. 061 4414212
  • Data zamieszczenia: 2011-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2 2
    64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4414024, fax. 061 4414212
    REGON: 00053041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku. Inwestycja planowana na rok 2012 i 2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest budowa kompletnego budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku, wraz z dostawą wyposażenia i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania przedmiotowego obiektu zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa - projekt budowlany i branżowe projekty wykonawcze (udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego) wykonane przez Pracownię projektową architektoniczno - budowlaną z mgr. inż. arch. Przemysław Sturgólewski z Kalisza, dla planowanej budowy Zamawiający otrzymał decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę budynku przedszkola wraz z wewnętrzną instalacją gazową, wydaną przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, decyzja nr 888/2008 z dnia 09.12.2008r., oraz decyzję zamienną nr 857/2011 z dnia 13.12.20112r., (decyzja zamienna obejmuje zmianę projektu zagospodarowania działki, a w tym zwiększenie powierzchni zabudowy, zmianę układu sieci uzbrojenia terenu, oraz zmianę układu funkcjonalnego pomieszczeń, a w tym zmianę części pomieszczeń przedszkolnych na pomieszczenia pod działalność żłobka). Zamawiający w pierwszym etapie swoich działań planował budowę przedszkola 6-cio oddziałowego, dla którego sporządzono projekt budowlany i uzyskano pozwolenie na budowę w 2008 roku, lecz uwarunkowania społeczne wymusiły zmianę planów i na tę okoliczność sporządzono dokumentację zamienną obejmującą budowę przedszkola 4-o oddziałowego wraz z częścią przeznaczoną pod działalność żłobka, w oparciu o wprowadzone zmiany uzyskano decyzję zamienną. 2) Parametry techniczne, zestawienie powierzchni i kubatury budynku wraz z infrastrukturą komunikacyjną: Powierzchnia zabudowy - 805,3m? Kubatura - 8080,26m? Powierzchnia użytkowa - 1691,89m? Długość budynku - 30,00m Szerokość budynku - 27,55m + przybudówka 3,40m Wysokość budynku - 10,01m - zróżnicowana (patrz przekroje) Ilość kondygnacji - 3 Ilość klatek schodowych - 2 Powierzchnia przewidziana pod drogi i parkingi - 540,00m2 Powierzchnia przewidziana pod chodniki - 216,00m2 Powierzchnia przewidziana pod rampy i zjazdy dla wózków - 41,00m2 3) Szczegółowy zakres robót budowlanych określa projekt budowlany i budowlano - wykonawcze projekty branżowe oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Teren inwestycji zlokalizowany jest w Lwówku przy ul. Świtalskiego, na działkach nr ewid. 817/2, 817/3, 818/11, 818/12, 819/37, 819/38, 819/39, 819/40, które są własnością Gminy Lwówek. Uwaga: Zamawiający uznaje, że przedstawione w załączeniu dokumentacji przetargowej przedmiary robót do wykonania mają jedynie znaczenie pomocnicze i stanowią jedynie podstawę informacyjną dla Wykonawcy. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót do wykonania, a występujące w projektach budowlano - wykonawczych nie są robotami dodatkowymi. 4) Projektowana budowa wykorzystuje w swoim zakresie istniejące ławy fundamentowe i istniejące ściany piwnic wykonane pod koniec lat 90-tych, z uwzględnieniem częściowych rozbiórek elementów, które uległy uszkodzeniu oraz tych, które nie będą wykorzystane przy aktualnej koncepcji zabudowy. 5) Wizja lokalna terenu budowy. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca. 6) Jeżeli w dokumentacji technicznej (projekcie budowlanym lub projektach wykonawczych lub w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót) do wykonania przedmiotowego zamówienia zostały przedstawione wskazania techniczne, materiały, urządzenia lub osprzęt wskazujące na konkretnego producenta, należy traktować je jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, materiały, urządzenia lub osprzęt z zachowaniem odpowiednich, równoważnych (tj. nie gorszych niż wskazane) parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego przedmiotu zamówienia, z zapewnieniem uzyskania przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, sprawdzeń, badań i opinii na temat przyjętych przez siebie rozwiązań, materiałów, urządzeń i osprzętu w tym także w przypadku takiej potrzeby zgody i akceptacji autorów dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i projektów wykonawczych) oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań i materiałów (produktów) równoważnych do tych, jakie zostały wskazane w dokumentacjach technicznych, pod warunkiem, że będą one spełniały wszystkie obowiązujące normy i będą dopuszczone do obrotu na terenie UE (Unii Europejskiej) oraz będą posiadały parametry takie same lub zbliżone do tych, jakie zostały określone w dokumentacji technicznej. Wszystkie wskazane znaki towarowe, nazwy producentów lub dystrybutorów zostały wskazane w celu właściwego (precyzyjnego) opisania przedmiotu zamówienia. 7) Roboty inne i prace towarzyszące przedmiotowi zamówienia: 1/ Wykonawca na swój koszt zabezpiecza teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, na czas prowadzenia robót ustawiając odpowiednie znaki ostrzegawcze i informacyjne oraz zapewniając właściwe zabezpieczenie i oświetlenie terenu (jeżeli zachodzi taka potrzeba), 2/ Wykonawca na swój koszt zabezpiecza obsługę geodezyjną i wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą (3egz.), 3/ Wykonawca pokryje ewentualne koszty napraw uszkodzonych urządzeń, wyrządzonych szkód podczas wykonywania robót w obrębie terenu budowy i dokona stosownych napraw wymaganych przez administratorów uszkodzonych obiektów, 4/ Wykonawca pokryje koszty doprowadzenia i zużycia mediów do placu budowy, oraz wykona na swój koszt wszelkie niezbędne sprawdzenia, badania i próby łącznie z mediami w celu wykazania poprawnego wykonania przedmiotu zamówienia, 5/ przed przystąpieniem do robót Wykonawca zawiadomi zainteresowane strony o zamierzonym terminie ich rozpoczęcia. 8) Informacje finansowe związane z przedmiotem zamówienia: 1/ Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że na obecną chwilę w budżecie Gminy Lwówek na 2012r. posiada zabezpieczone środki finansowe w wysokości 1 500 000,00zł (Zamawiający przewiduje zwiększenie tych środków, przy akceptacji Rady Miejskiej Lwówka, lecz może to nastąpić dopiero w 2012r.) w przypadku, kiedy na dzień podpisania umowy nie będzie znana ewentualna wielkość zwiększenia środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia w 2012r. Zamawiający będzie zobowiązany podpisać umowę (zaciągnąć zobowiązanie) tylko do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie, czyli do wysokości 1 500 000,00zł z możliwością aneksowania umowy (zobowiązania) do wysokości środków ewentualnego zwiększenia. Po uchwaleniu budżetu na rok 2013 Zamawiający sporządzi aneks zwiększający wartość zamówienia na budowę budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku do wysokości środków przeznaczonych na to zamówienie. 2/ Wykonawca sporządzi niezwłocznie przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy robót zawierający podział realizacji przedmiotu zamówienia na poszczególne etapy robót i terminy ich realizacji wraz z wynagrodzeniem za te etapy, pierwsza płatność przewidziana w harmonogramie rzeczowo- finansowym może nastąpić po wykonaniu co najmniej 10% prac z całego zamówienia. Harmonogram rzeczowo-finansowy wymaga bezwzględnej akceptacji Zamawiającego, po jej udzieleniu będzie załącznikiem do podpisywanej umowy. 3/ Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zmniejszenia zakresu robót z harmonogramu rzeczowo-finansowego przedmiotu zamówienia do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie gminy Lwówek na 2012r. (jeżeli zajdzie taka potrzeba). Jeżeli zaistnieje taka okoliczność, Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia zgodnie ze zmienionym harmonogramem rzeczowo-finansowym. 9) Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia: 1/ Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że wyłącza z zamówienia podstawowego jakim jest budowa budynku przedszkola wraz z oddziałami żłobka w Lwówku wyposażenie przedszkola z oddziałami żłobka w meble, Wykonawcy w swoich ofertach nie wyceniają wyposażenia w meble. 2/ przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych oraz przepisów bhp i p.poż., 3/ Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia (z uwzględnieniem prawa opcji obejmującego ewentualne zamienniki wskazane przez Wykonawcę projektu technicznego w opisach technicznych dokumentacji projektowej, lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót), posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na stosowanie w budownictwie, transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciąża Wykonawcę, 4/ Wykonawca w trakcie wykonywania robot ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników, własne oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzonych robót, jak i poruszającego się sprzętu transportowego, oraz na swój koszt zabezpiecza urządzenia, sprzęt i materiały pozostawione na placu budowy, 5/ Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów, w tym odpadów budowlanych wytworzonych na placu budowy, a po zakończeniu robót teren uporządkuje i zagospodaruje, 6/ obiekt przedszkola wraz z oddziałami żłobka wymaga uzyskania przez inwestora przed przystąpieniem do użytkowania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100 000,00zł, słownie: sto tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy 95 1020 4144 0000 6702 0007 0250 w PKO BP O/Nowy Tomyśl, z adnotacją - wadium - (nazwa zadania), 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), przed upływem terminu do składania ofert (tj. do dnia 23.01.2012r.), sposób przekazania: oryginał dokonania zapłaty wadium należy dołączyć do składanej oferty. 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego, oznacza to, że przed terminem składania ofert na koncie zamawiającego muszą się znaleźć pieniądze przelane tytułem wadium. 5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 6. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lwowek.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach