Przetargi.pl
Zagospodarowanie zabytkowego parku w Jerzmanowej

Gmina Jerzmanowa ogłasza przetarg

  • Adres: 67-222 Jerzmanowa, ul. Lipowa 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 76 836 55 31 , fax. 76 831 21 19
  • Data zamieszczenia: 2016-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jerzmanowa
    ul. Lipowa 4 4
    67-222 Jerzmanowa, woj. dolnośląskie
    tel. 76 836 55 31, fax. 76 831 21 19
    REGON: 39064734000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jerzmanowa@com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie zabytkowego parku w Jerzmanowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wykonanie szczegółowej dokumentacji dendrologicznej istniejącego drzewostanu i szaty roślinnej określającej stan zdrowotny, sanitarny, gatunkowy wraz z zaleceniami pielęgnacyjnymi w zabytkowym parku w Jerzmanowej wpisanym do rejestru zabytków - A/2922/563//L z 06.05.1980 r., który jest zlokalizowany na działce nr 555/384 obręb Jerzmanowa - wraz z opracowaniem projektu gospodarki drzewostanem ze wskazaniem drzew i krzewów do wycinki, adaptacji, pielęgnacji i nowych nasadzeń z uwzględnieniem kontekstu historycznego, sanitarnego i restytucji układów zieleni w parku zabytkowym w Jerzmanowej. Dokumentacja dendrologiczna będzie służyć jako przedmiot zamówienia do sporządzenia wyceny istniejącego drzewostanu. 2. Opracowanie programu prac konserwatorskich określającego zakres i sposób ich prowadzenia oraz wskazującego niezbędne do zastosowania materiały i technologie, który będzie wytyczną do opracowania koncepcji zagospodarowania zabytkowego parku (art. 25 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie i opiece nad zabytkami). 3. Opracowanie koncepcji zagospodarowania zabytkowego parku (o jakiej mowa w art. 25 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie i opiece nad zabytkami) w tym koncepcji funkcjonalno - przestrzennej zawierających wytyczne z pkt. pkt 1, 2 i 7. Niniejsze należy opracować w 3 (trzech) wariantach na osobnej mapie zasadniczej. Dokumenty powinny zawierać część opisową oraz graficzną. Po uzgodnieniu z Zamawiającym wybranej przez niego wersji zostanie ona w imieniu Zamawiającego uzgodniona z Konserwatorem Zabytków. Ostateczna i uzgodniona (zarówno przez Zamawiającego jak i Konserwatora Zabytków) koncepcja wraz wszystkimi wytycznymi posłuży do opracowania pkt 4 i 5. 4. Opracowanie projektu architektoniczno - budowlanego wraz z projektami wszystkich branż zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zgodnie z obowiązującymi normami w celu uzyskania pozwolenia na budowę, na podstawie końcowych wytycznych, o których mowa w pkt 3. 5. Uzyskanie pozwolenia na budowę, wraz z wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami, projektami branżowymi i pozwoleniami wymaganiami na podstawie przepisów odrębnych (w tym m.in. pozwoleń od Konserwatora Zabytków, pozwoleń wodno-prawnych na zrzut wód oraz wykonanie budowali i urządzeń wodnych, uzyskanie niezbędnych pozwoleń w zakresie instalacji elektroenergetycznych m.in. dot. Oświetlenia, uzyskanie zgody na wycinkę drzew i krzewów) w zakresie wykonania projektu techniczno - budowlanego zagospodarowania zabytkowego parku. 6. Opracowanie kosztorysu i przedmiaru robót do projektu architektoniczno - budowlanego, o którym mowa w pkt 5. 7. Powyższe dokumenty - patrz pkt od 1 do 4 - należy opracować zgodnie z poniższymi wytycznymi: Dokumentacja techniczna winna być poprzedzona analizą studialną zabytkowego założenia i obejmować: kwarendę i analizę źródeł historycznych m.in. publikacji, archiwalnych dokumentów tekstowych, ikonograficznych, kartograficznych, analizę dotychczasowych opracowań, rozpoznanie terenowe parku dla określenia struktury kompozycyjno-przestrzennej, czasu powstania, faz rozwojowych i nawarstwień wraz z elementami przypadkowymi i kolizyjnymi, powiązań z okolicznym krajobrazem, rozpoznanie dendrologiczne szaty roślinnej (patrz pkt 1) rozpoznanie układu komunikacyjnego (ścieżki naturalne, ciągi utwardzone), rozpoznanie ukształtowania terenu i elementów wodnych. Podsumowanie badań studialnych i ich wyników winno być sformułowane w postaci wytycznych do projektu zagospodarowania parku mających na celu określenie podstawowych wartości historycznych i przestrzennych parku, wskazanie kierunku działań konserwatorskich (program prac konserwatorskich), podanie wytycznych dla ostatecznej formy przestrzennej i gatunkowej szaty roślinnej, określenie specyfiki ścieżek, dojść, budowli i wyposażenia terenowego. Przewidzieć nasadzenia odtwarzające historyczne kompozycje roślinne z uwzględnieniem właściwego doboru gatunkowego dla tego typu parku. Na podstawie analizy historycznego układu dokonać korekt przebiegów istniejących, odtworzyć pierwotne i ewentualnie zaprojektować nowe ciągi komunikacyjne (np. ścieżki naturalne, ścieżki z podłożem przepuszczalnym, ciągi utwardzone) z przedstawieniem projektowych rodzajów nawierzchni. Należy przewidzieć zaprojektowanie ścieżki/ek dydaktyczno-przyrodniczych wraz z jej niezbędnymi elementami funkcjonalnymi (np. tablice dydaktyczno-przyrodnicze lub informacyjne, lub słupki informacyjne, tzw. drogowskazy informacyjne zawierające informacje dotyczące danego obiektu. Opracowanie informacji, które będą umieszczone na powyższych nie wchodzi w skład niniejszego zamówienia). Należy rozpoznać urządzenia wodne, poddać renowacji istniejący układ wodonośny, rozpoznać i odtworzyć urządzenia w tym zakresie, wskazać sposób ich odbudowy wraz z zaprojektowaniem elementów małej architektury (typu kładka, molo lub inne związane z zagospodarowaniem wód) oraz nasadzeń w zakresie zieleni średniej i niskiej w sąsiedztwie istniejących zbiorników wodnych. Na podstawie pomiarów i przekazów archiwalnych przedstawić formy urządzeń nowej malej architektury (np.: ławki, kosze na śmieci, pergole, tablice informacyjne, tablice dydaktyczno-przyrodnicze itp.) i wyposażenia parku (np. altana parkowa) oraz ich lokalizację a także przebieg projektowanej infrastruktury technicznej (np.: oświetlenie parku) . 8 . Informacje dodatkowe: Park zabytkowy zlokalizowany jest na działce 555/348 w obrębie geodezyjnym Jerzmanowa, wpisany do rejestru zabytków (A/2922/563/L z 6.05.1980 r.). Powierzchnia parku ok 4,96 ha - wg danych z rejestru gruntów z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie. Powierzchnia działki 555/348 obręb Jerzmanowa wynosi 9,1021 ha - wg danych z rejestru gruntów z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie. Granica Parku wg. wytycznych konserwatorskich obejmuje teren całej działki oraz tereny przyległe. Zamawiający skupia się tylko na obszarze działki 555/348 w zakresie istniejącej zieleni wysokiej i niskiej - co daje pow. ok 7-8ha. Powierzchnia istniejącego drzewostanu wysokiego - ok 6 ha . W otoczeniu Parku ( tj. na terenie działki 555/384) znajdują się zabudowania gospodarcze ujęte w gminnej ewidencji zabytków (GEZ) oraz zabytkowy Pałac wpisany do rejestru zabytków - A/2921/168/318/L z 15.03.1961r. Park jest częścią zespołu pałacowo-parkowego z folwarkiem w Jerzmanowej. 9. Zakres rzeczowy dokumentacji: 1) Koncepcję zagospodarowania należy opracować w 3 (trzech) wariantach, każdy na osobnej mapie zasadniczej. Dokumenty powinny zawierać część opisową oraz graficzną, w tym pliki architektoniczno - budowlane. Wybraną i ostateczną wersję koncepcji należy uzgodnić z Zamawiającym a następnie z Konserwatorem Zabytków. 2) Materiały końcowe (o jakich mowa w pkt 1,2,3,4 i 6) zostaną przekazane Zamawiającemu po uzgodnieniu z odpowiednimi organami oraz po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 1 wersji elektronicznej na płycie DVD, w tym pliki architektoniczno-budowlane w wersji elektronicznej z rozszerzeniem *.dwg lub *.dxf . 3) Pozwolenie na budowę (patrz pkt 5) dla projektu zagospodarowania parku - 5 szt. w wersji papierowej (w tym 1 szt. dla Konserwatora) oraz 1 egzemplarza w wersji elektronicznej z plikami architektoniczno - budowlanymi z rozszerzeniem *.dwg lub *.dxf . 10. 1) Dane do opracowania koncepcji oraz wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji oraz wnoszenie uwag na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia i umowy w ramach bieżących konsultacji roboczych z Wykonawcą, treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przejęcia przez Zamawiającego. 3) Potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będą protokoły odbioru wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz będzie kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 4) Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja dendrologiczna w ramach zawartej umowy, będzie wykorzystane przez Zamawiającego do przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5) Materiały końcowe, o których mowa w pkt 1,2,3,4,6, Wykonawca przekaże dla Zamawiającego po wszystkich niezbędnych uzgodnieniach i podpisaniu protokołów odbioru, w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 1 wersji elektronicznej na płycie DVD, w tym pliki architektoniczno-budowlane z rozszerzeniem *.dwg lub *.dxf . 6) Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym przy wykonaniu przedmiotu zamówienia w tym do wzięcia udziału w innych spotkaniach wyznaczonych przez Wójta Gminy Jerzmanowa a dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia. 7) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym program prac konserwatorskich, który następnie uzgodni w imieniu Zamawiającego z Konserwatorem Zabytków, oraz przedstawi koncepcję zagospodarowania parku, której ostateczną wersję, po uzgodnieniu z Zamawiającym, również uzgodni z Konserwatorem Zabytków. 8) Wykonawca, w zakresie niezbędnym w celu opracowania w/w dokumentacji uzyska inne pozwolenia od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora we Wrocławiu Delegatura w Legnicy, pozwolenie wodno-prawne, wykona niezbędne badania np. archeologiczne oraz inne pozwolenia wymagane przepisami prawa - opracowanie materiałów niezbędnych do uzyskania pozwolenia Wykonawca opracuje i wydrukuje na swój koszt. 11. Zadanie zostanie przygotowane m.in. w oparciu o: 1) Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2016 poz. 290); 2) Ustawę z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. (Dz. U. z 2014 poz. 1446 ze zm.); 3) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012 poz. 462); 4) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004r Nr 130, poz. 1389), 5) Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 roku poz.672) 6) Ustawy o ochronie przyrody(Dz.. U. z 2015 roku poz.1651 ze zm.) 7) Ustawy Prawo Wodne (Dz.U. z 2015 roku poz. 469 ze zm.). 8) Zasady wiedzy technicznej i wytyczne zawarte w tematycznych przepisach szczegółowych i opatrzonego klauzulą o kompletności i przydatności na potrzeby celu, któremu ma służyć. 12. Zamawiający informuje, iż Wykonawca w opracowywanych dokumentach nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może w inny sposób opisać dokumentacji za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy: lub równoważny. 13. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 14. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie spowoduje odrzucenia oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712200006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 400,00 zł (słownie: dwa tysiące czterysta złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Jeśli wadium jest wnoszone w formie przelewu na rachunek bankowy, musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r.poz. 1804 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnosić przelewem na konto Urzędu Gminy Jerzmanowa: Bank Spółdzielczy w Głogowie oddział w Jerzmanowej 48 8646 0008 0000 0600 1906 0006. 4. W przypadku, gdy Wykonawca wybrał wadium, w formie innej niż pieniądz, do oferty należy dołączyć (podpisaną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub umocowanego przedstawiciela) kopię dokumentu. 5. Oryginał dokumentu Wykonawca dostarcza w kopercie w wyznaczonym terminie tj. do dnia 31.05.2016 r. do godz. 08:30 - biuro podawcze, parter, Urząd Gminy, ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 7.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 7.2 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 9. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium, zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Uwaga! Zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest wpłacanie wadium gotówką w banku zapewniającym bankową obsługę budżetu gminy Jerzmanowa. Wpłata gotówkowa nie spełnia wymogu ustawy Prawo zamówień publicznych - art. 45 ust.7.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jerzmanowa.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach