Przetargi.pl
Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej (konserwatorskiej) określającej stan zachowania i możliwość adaptacji zabytkowego Pałacu w Jerzmanowej wraz z koncepcją zagospodarowania.

Gmina Jerzmanowa ogłasza przetarg

  • Adres: 67-222 Jerzmanowa, ul. Lipowa 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 76 836 55 31 , fax. 76 831 21 19
  • Data zamieszczenia: 2016-04-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jerzmanowa
    ul. Lipowa 4 4
    67-222 Jerzmanowa, woj. dolnośląskie
    tel. 76 836 55 31, fax. 76 831 21 19
    REGON: 39064734000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jerzmanowa@com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej (konserwatorskiej) określającej stan zachowania i możliwość adaptacji zabytkowego Pałacu w Jerzmanowej wraz z koncepcją zagospodarowania.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej (konserwatorskiej) określającej stan zachowania i możliwość adaptacji zabytkowego Pałacu w Jerzmanowej. (A/2921/168/318/L z 15.03.1961 r., zlokalizowany na działce nr 555/384 obręb Jerzmanowa) - która będzie służyć jako przedmiot zamówienia do postępowania zarówno na prace projektowe, roboty budowlane przy w/w obiekcie, oraz będzie podstawą do sporządzenia jego wyceny - wraz z opracowaniem programu prac konserwatorskich określającego zakres i sposób ich prowadzenia oraz wskazującego niezbędne do zastosowania materiały i technologie, programu funkcjonalno-użytkowego, koncepcji zagospodarowania budynku i jego bezpośredniego otoczenia oraz pozwolenia na budowę na remont elewacji budynku, wymiany stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej. Budynek zlokalizowany jest na działce 555/348 w obrębie geodezyjnym Jerzmanowa, wchodzi w skład otoczenia zabytkowego parku wpisanego do rejestru zabytków (A/2922/563/L z 6.05.1980 r.), w skład całości wchodzą również dawne zabudowania folwarczne. Inwentaryzacja budynku powinna się składać z: Dokładnej pod względem technicznym i przedstawionej w odpowiedniej skali ekspertyzy architektoniczno-budowlanej określającej stan zachowania obiektu zabytkowego odwzorowującej wszelkie widoczne przekształcenia w obiekcie. Dokumentacja architektoniczno-budowlana powinna zawierać m.in.: 1. opis przedmiotu opracowania i celu, jakiemu ma służyć; 2. dokumentacja fotograficzna; 3. rzuty wszystkich kondygnacji budynku w skali 1:100; 4. przekroje charakterystycznych miejsc budynku w skali 1:100; 5. widoki elewacji budynku w skali 1:100; 6. rysunki detali występujących na elewacji w skali odpowiedniej dla przedstawionego elementu; 7. na rzutach zaznaczona lokalizacja elementów oryginalnego wyposażenia (np. stolarka okienna, drzwiowa, sztukaterie, piece, posadzki); 8. bilans powierzchni wszystkich kondygnacji, 9. bilans powierzchni użytkowej każdej z kondygnacji, oraz danych pomieszczeń znajdujących się na kondygnacji; 10. rzuty dachu w skali 1:100 11. pomiar wysokościowy: budynku, poszczególnych kondygnacji i pomieszczeń; 12. naniesienie istniejących instalacji w budynku wraz z ich opisem; 13. sugestie ukierunkowane na możliwość ewentualnego wyburzenia niektórych ścian i przepierzeń celem uzyskania pierwotnej formy wnętrza budynku; A-1 Ekspertyzy techniczno/konstrukcyjnej obiektu w ramach prac przedprojektowych, która powinna zawierać m.in.: 1. opis przedmiotu opracowania i celu, jakiemu ma służyć, 2. opis badanych elementów i rozwiązań konstrukcyjnych budynku, ich wymiary i materiały, z jakich są wykonane, 3. opis sposobu posadowienia fundamentów, konstrukcji ścian, stropu i dachu budynku, 4. opis dokonanych odkrywek i badań, 5. dokumentację rysunkową i fotograficzną badanych elementów, 6. obliczenia dopuszczalnych obciążeń elementów konstrukcyjnych, a w szczególności: fundamentów, stropów, ścian, nadproży, belek. 7. wnioski z oględzin i badań obejmujące: ocenę stanu budynku i jego przydatności do dalszego użytkowania lub planowanej przebudowy, ocenę stanu instalacji, opis uszkodzeń powstałych w badanych elementach (rysy, pęknięcia, zawilgocenia i zagrzybienia), ocenę przyczyn powstawania uszkodzeń, zalecenia dotyczące koniecznych napraw, wzmocnień, osuszenia i ocieplenia oraz zalecenia co do sposobu wykonania tych napraw. A-2 Ekspertyzy stratygraficznnej elewacji (in situ) zewnętrznej i wewnętrznej budynku, która powinna zawierać m.in.: 1. opis przedmiotu opracowania i celu, jakiemu ma służyć; 2. wykonanie badań in situ (zakłada się wykonanie 24 odkrywek wewnątrz budynku i 8-10 odkrywek na elewacji budynku); 3. sporządzenie dokumentacji opisowej i fotograficznej z przeprowadzonych badań wraz z wnioskami. A-3 Ekspertyzy mykologicznnej budynku, która powinna zawierać m.in.: 1. zbadanie stopnia zniszczenia elementów budynku w wyniku postępującego zawilgocenia, stopnia uszkodzeń z podaniem przyczyn jego występowania; 2. podanie wniosków wynikających z w/w punktu wraz z sformułowaniem zaleceń do przeprowadzenia remontu budowlano-konserwatorskiego; 3. wykonanie dokumentacji zdjęciowej z częścią opisową dotyczącą w/w punktu.; 4. wykonanie niezbędnych odkrywek konstrukcji budynku; 5. wykonanie pomiarów zawilgocenia ścian. Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zadania również do: B. Opracowania programu prac konserwatorskich określającego zakres i sposób ich prowadzenia wskazującego niezbędne do zastosowania materiały i technologie oraz opracowania programu funkcjonalno-użytkowego dla zabytkowego budynku Pałacu. Po uzgodnieniu z Zamawiającym programu prac konserwatorskich oraz programu funkcjonalno-użytkowego Wykonawca uzgodni je w imieniu Zamawiającego z Konserwatorem Zabytków. C. Opracowania koncepcji zagospodarowania budynku i jego bezpośredniego otoczenia. Koncepcja urbanistyczno-architektoniczna zagospodarowania budynku wraz z jego bezpośrednim otoczeniem powinna być opracowana w trzech (3) wariantach na osobnej mapie zasadniczej i zawierać część opisową oraz graficzną, w tym rzuty przestrzenne każdej strony budynku wraz z bezpośrednim ich otoczeniem (w tym pliki architektoniczno-budowlane w wersji elektronicznej edytowalnej). Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zadania również do: D. Wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę na remont elewacji budynku wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, w tym pozwolenia od Konserwatora Zabytków. ISTOTNE INFORMACJE DO UWZGLĘDNIENIA W OPRACOWANIU DOKUMENTACJI. Dane obiektu: 1. Kubatura: 5404,5 m3 (bez piwnic) wg. karty ewidencji zabytków architektury i budownictwa zabytku nieruchomego; 2. Powierzchnia zabudowy: 701 m2 - wg. danych z rejestru gruntów Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Głogowie; 3. Ilość kondygnacji nadziemnych: 3 plus strych 4. Ilość kondygnacji podziemnych: 1 W zabytkowym Pałacu w Jerzmanowej ujęte są w rejestrze zabytków ruchomych następujące obiekty: 1. Głowice pilastrów - pocz. XVIII w. , barok, warsztatu śląskiego (usytuowane na 1 kondygnacji nadziemnej na frontowej fasadzie budynku); 2. Balustrada balkonu - ok. 1730 r. warsztatu śląskiego (usytuowany na 1 kondygnacji nadziemnej przed drzwiami głównymi do budynku) 3. Kominek - ok. 2 ćw. XVIII w. warsztatu śląskiego (zlokalizowany wewnątrz 1 kondygnacji nadziemnej, po lewej stronie, lewej wewnętrznej ściany nośnej budynku), 4. Kominek - ok. 4 ćw. XIX w. warsztatu śląskiego (zlokalizowany wewnątrz 1 kondygnacji nadziemnej, po prawej stronie, lewej wewnętrznej ściany nośnej budynku), 5. Drzwi z okuciami i zamkiem - całe drzwi główne wejściowe, ok. 4 ćw. XIX w. warsztatu śląskiego; 6. Balustrada schodów - ok. 4 ćw. XIX w. warsztatu śląskiego (zlokalizowany wewnątrz 1 kondygnacji nadziemnej, hol główny); 7. Obudowa otworu schowka - ok. 1730 r. , warsztatu śląskiego (zlokalizowany wewnątrz 1 kondygnacji nadziemnej pod schodami, będąca elementem składowym schodów głównych); 8. Dekoracja sztukatorska stropu - ok. 1730 r. , warsztatu śląskiego (zlokalizowana na stropie 2 kondygnacji nadziemnej, w sali pierwszego traktu od północnego-zachodu oraz w sali drugiego traktu od południowego-zachodu). Zadanie zostanie przygotowane m.in. w oparciu o: 1. Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2016 poz. 290); 2. Ustawę z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. (Dz. U. z 2014 poz. 1446 ze zmianami); 3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. z 2013 poz. 1129); 4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. .z 2015 poz. 1442 ze zm.); 5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2012 poz. 462); 6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004r Nr 130, poz. 1389), 7. Zasady wiedzy technicznej i wytyczne zawarte w tematycznych przepisach szczegółowych; i opatrzone klauzulą o kompletności i przydatności na potrzeby celu, któremu ma służyć. Założenia: 1. Dane do opracowania koncepcji oraz PFU (program funkcjonalno - użytkowy) wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji PFU oraz wnoszenie uwag na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia i umowy w ramach bieżących konsultacji roboczych z Wykonawcą, treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przejęcia przez Zamawiającego. 3. Potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będą protokóły odbioru wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz będzie kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 4. Opracowany program funkcjonalno-użytkowy, koncepcja zagospodarowania i inne materiały, opracowane przez Wykonawcę w ramach zawartej umowy, będą wykorzystane przez Zamawiającego do przeprowadzenia postępowań w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na realizację zadania oraz do wyceny budynku Pałacu, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5. Wykonawca, w zakresie niezbędnym w celu opracowania w/w ekspertyz i dokumentacji uzyska pozwolenia od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora we Wrocławiu, Delegatura w Legnicy - opracowanie materiałów niezbędnych do uzyskania pozwolenia Wykonawca opracuje i wydrukuje na swój koszt. 6. Wykonawca, w zakresie niezbędnym w celu opracowania ekspertyz i dokumentacji, o których mowa w ust 2 uzyska pozwolenia od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora we Wrocławiu, Delegatura w Legnicy - opracowanie materiałów niezbędnych do uzyskania pozwolenia Wykonawca opracuje i wydrukuje na swój koszt. 7. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym przy wykonaniu przedmiotu zamówienia w tym do wzięcia udziału w innych spotkaniach wyznaczonych przez Wójta Gminy Jerzmanowa a dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia 8. Wykonawca wykona dokumentację projektową w celu uzyskania pozwolenia na budowę na remont elewacji budynku wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej i którą uzgodni w imieniu Zamawiającego z Konserwatorem Zabytków, po wcześniejszym jej uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca dostarczy zamawiającemu 5 sztuk ostatecznej wersji dokumentacji (w tym jedna dla Konserwatora Zabytków), w formie papierowej oraz 1 wersję elektroniczną, w tym pliki architektoniczno-budowlane w wersji elektronicznej edytowalnej. 9. Ekspertyzy i dokumentację o których mowa w rozdz. III pkt A, B i C niniejszej SIWZ Wykonawca wykona w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej, w tym pliki architektoniczno-budowlane w wersji elektronicznej edytowalnej - każda z wymienionych w rozdz. III pkt A, B i C niniejszej SIWZ zostanie przekazana dla Zamawiającego na płycie DVD w formacie .pdf, .jpg lub .doc. Powyższe Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w wersji ostatecznej po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń w tym zakresie. 10. Harmonogram program prac konserwatorskich określający zakres i sposób ich prowadzenia oraz wskazujący niezbędne do zastosowania materiały i technologie oraz program funkcjonalno użytkowy zostanie przygotowany przez Wykonawcę po zapoznaniu się przez Zamawiającego z dokumentacji o której mowa w rozdz. III pkt A niniejszej SIWZ i przedstawieniu możliwości adaptacji zabytkowego budynku Pałacu. 11. Koncepcję Zagospodarowania, o której mowa w rozdz. III pkt B i C niniejszej SIWZ Wykonawca wykona w formie i ilości wskazanej w rozdz. III pkt B i C niniejszej SIWZ. 12. Wykonawca po uzgodnieniu z Zamawiającym harmonogramu prac oraz programu funkcjonalno-użytkowego, uzgodni go w imieniu Zamawiającego z Konserwatorem Zabytków. 13. Zamawiający posiada ostateczne pozwolenie na budowę na remont dachu na budynku pałacu, jednakże w związku ze złożeniem wniosku o dofinansowanie tych prac, prace nie są jeszcze wykonywane. Z chwilą przyznania środków lub posiadania innych istotnych informacji związanych z tym zadaniem, Zamawiający zastrzega że będzie przeprowadzał stosowny remont. 14. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacji co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 15. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie spowoduje odrzucenia oferty. 16. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający umożliwi wizję lokalną budynku. 17. Wniosek o umożliwienie wizji musi zostać złożony do siedziby Zamawiającego lub fax-em 76/831 21 19, e-mail: d.zabraniak@jerzmanowa.com.pl , nie później niż 2 dni przed terminem składania ofert i nie później niż dzień przed zamiarem dokonania wizji lokalnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712200006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 600,00 zł (słownie: dwa tysiące sześćset złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Jeśli wadium jest wnoszone w formie przelewu na rachunek bankowy, musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r.poz. 1804 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnosić przelewem na konto Urzędu Gminy Jerzmanowa: Bank Spółdzielczy w Głogowie oddział w Jerzmanowej 48 8646 0008 0000 0600 1906 0006. 4. W przypadku, gdy Wykonawca wybrał wadium, w formie innej niż pieniądz, do oferty należy dołączyć (podpisaną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub umocowanego przedstawiciela) kopię dokumentu. 5. Oryginał dokumentu Wykonawca dostarcza w kopercie w wyznaczonym terminie tj. do dnia 14.04.2016 r. do godz. 13:00 - biuro podawcze, parter, Urząd Gminy, ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 7.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 7.2 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy Pzp. 9. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium, zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Uwaga! Zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest wpłacanie wadium gotówką w banku zapewniającym bankową obsługę budżetu gminy Jerzmanowa. Wpłata gotówkowa nie spełnia wymogu ustawy Prawo zamówień publicznych - art. 45 ust.7.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jerzmanowa.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach