Przetargi.pl
USŁUGI OCHRONY FIZYCZNEJ HALI SPORTOWO-WIDOWISKOWEJ W GDYNI

Hala Sportowo-Widowiskowa Zakład Budżetowy ogłasza przetarg

  • Adres: 81-302 Gdynia, ul. Kazimierza Górskiego 8
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 783 55 00 , fax. 058 783 55 99
  • Data zamieszczenia: 2009-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Hala Sportowo-Widowiskowa Zakład Budżetowy
    ul. Kazimierza Górskiego 8 8
    81-302 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. 058 783 55 00, fax. 058 783 55 99
    REGON: 19309923000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USŁUGI OCHRONY FIZYCZNEJ HALI SPORTOWO-WIDOWISKOWEJ W GDYNI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie ciągłej, całodobowej ochrony fizycznej obiektu Hali Sportowo-Widowiskowej Gdynia wraz z terenem przyległym [należącym do hali] w następującym zakresie: 1) całodobowa ochrona mienia w obiekcie oraz ochrona osób przebywających na terenie objętym przedmiotem zamówienia, 2) obsługa i monitorowanie systemu SAP, DSO oraz Systemu monitoringu. 2. Wykonawcę w zakresie ochrony fizycznej obiektu i mienia zobowiązuje się do: 3.1. Zapewnienia całodobowej we wszystkie dni tygodnia [włącznie ze świętami] ochrony fizycznej prowadzonej wysiłkiem dwóch wykwalifikowanych, wyposażonych w środki radiotelefoniczne i telefon komórkowy, jednakowo umundurowanych pracowników ochrony w systemie zmianowym z doraźnym wykorzystywaniem grupy interwencyjnej w sytuacjach zagrożenia dla bezpieczeństwa pracowników, gości i obiektu hali. 3.2. Bezpośredniego nadzoru nad przebiegiem służby ochrony w obiekcie oraz do informowania Zamawiającego o wszelkich spostrzeżeniach, mających znaczenie dla prawidłowej ochrony obiektu, osób i mienia, 4. Do zadań wykonawcy w zakresie ochrony obiektu, osób i mienia należeć będzie w szczególności: 4.1. Prowadzenie portierni z punktem przechowywania i wydawania kluczy do pomieszczeń w obiekcie hali. 4.2. Prowadzenie punktu informacji o wewnętrznych numerach telefonicznych 4.3. Wykonawca ma obowiązek codziennego kontrolowania i prowadzenia Książki wejść gości Hali, tj. pisemnej rejestracji godzin wejścia i wyjścia wszystkich osób niebędących pracownikami Zamawiającego z jednoczesnym sprawdzeniem, czy nie posiadają oni przedmiotów pochodzących z kradzieży lub innego przestępstwa. 4.4. Wyrywkowa kontrola osób wchodzących i na teren obiektu, w celu sprawdzenia, czy nie posiadają przedmiotów niebezpiecznych lub alkoholu. 4.5. Ujęcie osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia w celu niezwłocznego przekazania tych osób Policji. 4.6. Przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu oraz palenia papierosów na terenie hali. Ujęcie i usunięcie w porozumieniu z Zamawiającym osób będących pod wpływem alkoholu. 4.7. Bezzwłoczne powiadamianie upoważnionych pracowników Zamawiającego o wypadkach, zagrożeniach, pożarach i awariach. 4.8. Niedopuszczanie do podpalania obiektu, wybijania szyb, malowania po murach i innych aktów dewastacji oraz kradzieży mienia. 4.9. W przypadku zauważenia ognia na terenie hali należy podjąć skuteczną interwencję w celu likwidacji zauważonej próby palenia otwartego ognia na terenie należącym do hali. 4.10. Zgłaszanie Policji przypadków włamań, kradzieży, innych przestępstw i wykroczeń oraz współdziałanie z nią w zakresie zatrzymania sprawców przestępstw i wykroczeń na gorącym uczynku lub w pościgu. 4.11. W przypadku zaistnienia zdarzeń zagrażających prawidłowemu funkcjonowaniu hali lub zdrowiu pracowników kierowanie akcją zabezpieczającą i ratunkowo-gaśniczą do czasu przybycia wyspecjalizowanych służb (Straży Pożarnej, Policji, Pogotowia Ratunkowego), w tym: 4.11.1. fizyczne zabezpieczenie miejsca zdarzenia w taki sposób, aby do czasu ustalenia okoliczności i przyczyn zaistnienia zdarzenia nie dopuścić do zatarcia śladów. W szczególności działania te powinny polegać na: a) niedopuszczeniu do miejsca zdarzenia osób postronnych, b) udzieleniu pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, c) natychmiastowym poinformowaniu o zdarzeniu przełożonego oraz przedstawiciela Zamawiającego, d) wezwaniu Policji, Straży Pożarnej i innych specjalistycznych służb, e) ustaleniu bezpośrednich świadków zdarzenia, f) podjęciu czynności zmierzających do ujęcia sprawców zdarzenia, g) sporządzeniu stosowniej dokumentacji z podjętych działań i uzyskanych wyników, 4.12. Regularne sprawdzanie i dbałość o należyty stan techniczny stałych zabezpieczeń hali oraz powiadamianie Zamawiającego o ich usterkach. 4.13. Zadania Ochrony będą realizowane całodobowo z tym, że od 22.00 do 7.00 w trybie patrolowo obchodowym w częstotliwości co 1 godzinę z potwierdzeniem obchodu w 4 punktach urządzeń potwierdzających obchód. 4.14. Montaż urządzeń potwierdzających obchód Wykonawca wykona we własnym zakresie i na własny koszt w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Urządzenia te będą stanowiły własność Wykonawcy i zostaną zwrócone po zakończeniu realizacji umowy. Zamawiający nie odpowiada za stan tych urządzeń. 4.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do raportów z obchodów z urządzeń, o których mowa w ppkt. 4.14. 4.16. Prowadzenie stałego nadzoru pomieszczenia CAD i zamontowanych w nim systemów SAP, DSO, SKD, System monitoringu, 4.17. Regularne Prowadzenie książki raportów z przebiegu służby na każdej zmianie , w której odnotowuje się przede wszystkim: a) istotne dla ochrony hali zdarzenia mające miejsce podczas służby b) wszystkie inne nietypowe sytuacje mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo i stanowić zagrożenie dla personelu, gości i obiektu hali. 4.18. Wyrywkowe kontrole i nadzór kierownictwa pracowników ochrony, mający na celu sprawdzenie, czy pracownicy ochrony należycie realizują przedmiot zamówienia, co winno być udokumentowane wpisem do książki raportów. Zamawiający będzie miał prawo wziąć udział w takiej kontroli. 5. Zamawiający będzie miał prawo zainicjować niezależną kontrolę bez konieczności powiadamiania wykonawcy oraz pracowników ochrony, w wyniku której Zamawiający ma prawo żądać zmiany pracownika, który jego zdaniem nienależycie wykonuje obowiązki. 6. Wykonawca ma dysponować grupą interwencyjną, która w przypadku wezwania przez ochronę pełniącą dyżur przyjedzie w czasie nie dłuższym niż 30 minut. Grupa interwencyjna składać się winna z minimum dwóch osób, z których jedna ma uprawnienia do użycia środków przymusu bezpośredniego. 7. Pracownicy ochrony zobowiązani są do należytego wypełnienia wszystkich obowiązków wynikających z obowiązujących z przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. Nr 145 poz. 1221 z późn. zm.), aktów wykonawczych do ww. ustawy oraz przepisów wewnętrznych hali. 8. Pracownicy ochrony muszą posiadać: 8.1. standardowe umundurowanie (zgodnie z zapisami ustawy o ochronie osób i mienia) podczas wykonywania pracy z widocznym napisem OCHRONA, wyposażone w identyfikator osobisty (w widocznym miejscu) z pełnioną funkcją. 8.2. całodobową łączność telefoniczną (telefon komórkowy) w szczególności z dyżurnym ochrony, Zamawiającym, policją, strażą pożarną i pogotowiem, a także a posiadać łączność (radiotelefoniczną lub telefoniczną) pomiędzy pracownikami ochrony. 8.3. inny sprzęt, który Wykonawca uzna za niezbędny do wykonywania warunków umowy. 9. Pracownicy ochrony powinni posiadać udokumentowaną wiedzę z zakresu: 9.1. ogólnych obowiązków pracownika ochrony, 9.2. prawnych aspektów ochrony, 9.3. ogólnych zasad ochrony obiektów oraz podstawowych zagrożeń, 9.4. zasad obsługi urządzeń i systemów ochrony mienia, 9.5. udzielania pierwszej pomocy, 9.6. podstawowych wiadomości z zakresu BHP i p-poż., 11. Do wykonania usługi ochrony mienia Wykonawca winien składać się z co najmniej 2 osób posiadających licencję pracownika ochrony fizycznej. 12. Zamawiający ma prawo w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wystąpić do Wykonawcy z pisemnym wnioskiem o zwiększenie liczby pracowników ochrony. 13. W przypadku zorganizowania imprezy/meczu na hali przez podmiot inny niż Zamawiający, Wykonawca jest zobowiązany do współdziałania z ochroną organizatora imprezy/meczu i ustalenia przez terminem tej imprezy /meczu sposób współpracy i skoordynowanego działania z ochroną organizatora imprezy/meczu, 14. Zamawiający przekaże do dysponowania Wykonawcy [pracownikom ochrony] środki dozoru telewizyjnego, sygnalizacji alarmu włamania i napadu, DSO, oraz system załączania tryskaczy ręcznych, 15. Zamawiający informuje, iż w Hali Sportowo-widowiskowej znajduje się sieć systemu telewizji przemysłowej (monitoring). System ten obejmuje kamery zainstalowane na zewnątrz jak i wewnątrz budynku w ilości 95 sztuk. Na uzasadniony wniosek Wykonawcy Zamawiający udostępni pracownikom Wykonawcy zapisy z monitoringu kamer. 16. Zamawiający zapewni pracownikom ochrony odpowiednie pomieszczenie socjalne. 17. Po zawarciu umowy Wykonawca w terminie 30 dni Wykonawca opracuje i przedstawi do zatwierdzenia przez Dyrekcję hali po dwa egzemplarze nw. dokumentów ochrony obiektu: a) Plan Ochrony Hali Sportowo-Widowiskowej Gdynia, b) Instrukcja dla Ochrony HSW Gdynia, c) Regulamin ochrony obiektu. 18. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prace wykonane przez podwykonawców. 19. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. 20. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca usługi, celem uzyskania informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz do zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 21. Zamawiający przewiduje, że wprowadzenie zmian do umowy możliwe będzie w sytuacjach, gdy Zamawiający uzna, że zmiany te są niezbędne celem zapewnienia prawidłowego wykonania umowy przez strony, w szczególności w następujących przypadkach: 21.1. omyłek pisarskich lub błędów rachunkowych, 21.2. mających na celu wyjaśnienie wątpliwości treści umowy, jeśli będzie ona budziła wątpliwości interpretacyjne między stronami, 21.3. konieczności zmiany sposobu wykonania lub zakresu zamówienia z przyczyn wcześniej nie przewidzianych, 21.4. jeżeli zmiany umowy, w tym zmiany sposobu płatności, wymagać będzie ochrona interesu Zamawiającego, 21.5. konieczności zmiany terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez strony, 21.6. innych zmian korzystnych dla Zamawiającego, w tym polegających na zamianie elementów zamówienia na elementy o lepszych lub/i odpowiedniejszych parametrach technicznych chociażby wiązało się to z koniecznością zmiany terminu lub sposobu wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 7.500,00 zł., (słownie siedem tysięcy pięćset złotych). 2. Wadium może być wniesione: - w pieniądzu przelewem na konto Bank Nordea Polska S.A w Gdynia nr rachunku PL 65 1440 1026 0000 0000 0346 4954, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42 z 2007r., poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy złożyć w oryginale w siedzibie zamawiającego w pok. nr 013B w Hali Sportowo-Widowiskowej Gdynia, przy ul. Kazimierza Górskiego 8 w Gdyni. 4. Kserokopie dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert z tym, że wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium musi obejmować co najmniej okres związania ofertą. 7. Poręczenia bankowe, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości muszą nieodwołalnie i bezwarunkowo zobowiązywać Poręczyciela lub Gwaranta do zapłaty kwoty pieniężnej w ciągu 14 na pierwsze wezwanie Zamawiającego, w wysokości odpowiadającej kwocie wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawcy: 1.1.1. prowadzili zarejestrowaną działalność gospodarczą, 1.1.2. posiadali aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wymaganą ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawcy: 1.2.1. wykonali w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonywali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, każda o wartości co najmniej 350.000 zł. (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto. Za usługi odpowiadające rodzajowo przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna wykazane w wykazie i dokumentach ich potwierdzających usługi ochrony fizycznej obiektów użyteczności publicznej. W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną zamawiający uzna, że wykonali łącznie wymaganą liczbę usług, każda co najmniej o wskazanej wyżej wartości. Sumowaniu nie mogą podlegać usługi o wartości mniejszej od wymaganej przez zamawiającego. W przypadku świadczeń ciągłych mogą to być również usługi aktualnie wykonywane, o co najmniej wymaganej wyżej wartości, 1.2.2. dysponują lub będą dysponować co najmniej 6 pracownikami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi licencję pracownika ochrony fizycznej. 1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawcy: 1.3.1. posiadali ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia na jedno zdarzenie na kwotę nie mniejszą niż 500.000,- zł (pięćset tysięcy złotych). 1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków zostanie zgodnie z formułą spełnia, nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta wykonawcy musi zawierać: 1.1. wypełniony Formularz oferty - o treści odpowiadającej załącznikowi nr 1 1.2. oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp. (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), 1.3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert bądź dokument wystawiony w okresie wcześniejszym lecz potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie. 1.4. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie w zakresie ochrony osób i mienia, wymaganą ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, 1.5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.6. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.7. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania usług, których wartość przekracza bądź jest równowartością 350.000 zł. (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania - o treści odpowiadającej załącznikowi nr 3 do SIWZ. 1.8. dokumenty, potwierdzające, że usługi przedstawione w załączniku nr 3 zostały wykonane należycie. 1.9. wykaz osób [min. 6 osób], którymi dysponuje bądź będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich uprawnień [licencji], lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób wskazanych w wykazie [z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 4 do SIWZ]. 1.10. uprawnienia [licencje] pracowników ochrony fizycznej dla osób wskazanych w załączniku nr 4, 1.11. polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia na jedno zdarzenie na kwotę nie mniejszą niż wartość 500.000,- zł (pięćset tysięcy złotych), 1.12. dowód wniesienia wadium. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, to zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, składa odpowiednie dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.hswgdynia.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach