Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY.

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 42-242 Rędziny, ul. Wolności 87
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3279014 , fax. 034 3279085
  • Data zamieszczenia: 2015-09-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Wolności 87 87
    42-242 Rędziny, woj. śląskie
    tel. 034 3279014, fax. 034 3279085
    REGON: 15139816100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.redziny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY. Przedmiotem zamówienia jest następująca usługa Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Rędziny. Zaleca się Wykonawcom sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia. Podstawowe dane dotyczące Gminy Ilość mieszkańców w gminie 9 989 osób według stanu na 30.06.2015r. Ogólna liczba nieruchomości zamieszkałych - tzw. punktów odbiorowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej według stanu na 31.07.2015r. 2830 jednorodzinne, 6 punktów odbiorowych w wielorodzinnej zabudowie obejmujących 16 bloków mieszkalnych Wykonawcy zamówienia będą odbierali odpady z nieruchomości z następującą częstotliwością Zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na miesiąc, dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej- dwa razy w tygodniu Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej: Zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje papier, opakowania wielomateriałowe, metal, tworzywa sztuczne, należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na miesiąc, dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej- dwa razy w tygodniu dla punktu selektywnego zbierania - według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc, Zbierane odpady obejmujące szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na dwa miesiące, dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej - raz na miesiąc; dla punktu selektywnego zbierania- według potrzeb nie rzadziej niż raz na dwa miesiące. Odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach do gromadzenia bioodpadów odbierane są z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na miesiąc; z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej- dwa razy w tygodniu; dla punktu selektywnego zbierania- według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc Odpady wielkogabarytowe - bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych, jeden raz w roku w okresie marzec lub kwiecień. W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rędziny, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku zmiany prawa Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia zgodnie z nowymi zapisami. Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Uwaga. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych, powstałych na terenie gminy Rędziny z nieruchomości zamieszkałych zabudowa jednorodzinna oraz wielorodzinna, przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. Wykaz punktów odbiorowych odpadów komunalnych zostanie przekazany Wykonawcy w dniu zawarcia umowy. Obowiązki Wykonawcy w zakresie harmonogramu. Przygotowanie harmonogramu wywozu w formie ulotek -wydruk czarno - biały, w ilości około 2500 sztuk i jego dystrybucja wśród mieszkańców. Ulotki winny zawierać w szczególności harmonogram odbioru odpadów w okresie obowiązywania umowy łącznie z ustaleniem jednorazowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, informację o adresie i telefonie Wykonawcy, a także informacje w jaki sposób mieszkańcy mogą dokonywać płatności za gospodarowanie odpadami -numer konta gminy do wniesienia opłaty, godziny otwarcia kasy oraz wpłaty kwartalne u sołtysów, poczta, przelewy on-line i terminy płatności oraz inne informacje związane z gospodarką odpadami, które Zamawiający chce przekazać mieszkańcom. Propozycję harmonogramu wywozu na 2015 rok należy przedstawić Zamawiającemu do czterech dni od dnia zawarcia umowy, na rok 2016- do 05.12.2015 roku, na rok 2017- do 05.12.2016r. UWAGA W GRUDNIU 2015R. WYKONAWCA ODBIERZE W ZABUDOWIE WIELOLOKALOWEJ ODPADY ZMIESZANE I SEGREGOWANE W TERMINACH 22.12.2015r ORAZ 29.12.2015r Przygotowanie i dystrybucja ulotek informacyjnych dotyczących punktów PSZOK wydruk czarno - biały, w ilości 2900 sztuk 1 raz w roku. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki kubły do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki worki lub kubły do selektywnej zbiórki odpadów. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki zapotrzebowanie określone odpowiednio w załączniku 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru odpadów z PSZOK-a. Wykonawca winien na teren PSZOK-a wskazany i przygotowany przez Zamawiającego wstawić swoje kontenery do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest wstawić na teren PSZOK-a w terminie uzgodnionym z Zamawiającym pojemniki i kontenery na odpady w stanie technicznym, który nie spowoduje emisji nieczystości do gruntu. Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki kubły lub worki selektywnej zbiórki odpadów winno nastąpić w terminie do siedmiu dni od zawarcia umowy zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, a następnie na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Termin dostarczenia dodatkowych pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników kubłów lub worków na odpady segregowane w ciągu trwania umowy niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. Dostarczenie worków odbywa się bez względu na fakt czy odpady zostały wystawione czy nie i w jakich ilościach. ilość dostarczanych worków do poszczególnych gospodarstw oraz miesięczne zapotrzebowanie określone zostało w zał.nr 7 do SIWZ. UWAGA. NINIEJSZE ZAMÓWIENIE OBEJMUJE PODSTAWIENIE POJEMNIKÓW NA ODPADY ORAZ ICH ZBIÓRKĘ WRAZ ZE ZGROMADZONYMI W NICH ODPADAMI. WYKONAWCA WINIEN WLICZYĆ W KOSZTY ZARÓWNO PODSTAWIENIE KOSZY, ICH ODBIÓR, WYMIANĘ, JAK RÓWNIEŻ ZBIÓRKĘ KOSZY WRAZ Z ODPADAMI PRZY OSTATNIM WYWOZIE. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych - systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych, zgodnie z określonymi harmonogramami i częstotliwością wywozu; obsługa każdej nieruchomości, w terminie określonym w harmonogramie; odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych, zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych odbiór wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości tj. w przypadku kiedy odpady które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowych workach również w ramach niniejszego zamówienia muszą być odebrane. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia odbioru odpadów- co nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek zorganizowania odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zastosowanie pojazdu mniejszego gabarytowo. ZAKAZUJE SIĘ MIESZANIA SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH ZE ZMIESZANYMI ODPADMI KOMUNALNYMI ODEBRANYMI OD WŁASCICIELI NIERUCHOMOŚCI. Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości. bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym oraz raportów miesięcznych z monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przedstawiające dane o położeniu pojazdu, miejscu postoju i miejscach wyładunku odpadów. przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania półroczne. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu dwa sprawozdania odrębnie dla odpadów odebranych od mieszkańców i odrębnie dla odpadów odebranych z PSZOK-a .przekazywanie kart przekazania odpadów i dowodów wagowych określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów . Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji: Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę, adres nieruchomości, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, spisany w miejscu zdarzenia, pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy, wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu, dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej lub papierowej - wielokolorowa, Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane. Inne obowiązki Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców; zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie; dostarczanie terminowo wymaganej ilości worków do selektywnej zbiórki; porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru wyłącznie z winy Wykonawcy; wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy; wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów w tym odpadów segregowanych, w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego np. GPS , umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów; telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem, telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem. Zamawiający wskaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu upoważnionego przedstawiciela Gminy wraz z podaniem numeru telefonu; zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego; na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia dzienny raport w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej o położeniu pojazdu, miejscach jego postoju i wyładunku odpadów w instalacji docelowej. dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp. O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy Wykonawcy; naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie -uszkodzenia chodników i innych urządzeń; naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 3 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego; wykonanie co najmniej trzykrotnie na terenie gminy akcji informacyjnej - dystrybucja informacji przygotowanych przez Zamawiającego ; dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych; zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia posiadanie lub dostępność do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi; udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. Szczegółowe informacje zawiera SIWZ oraz załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000 ( słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych ); Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert - tj. do 30.09.2015r. do godz. 9:00 Wadium wniesione przez jednego ze wspólników, uważa się za wniesione prawidłowo. Forma wadium Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu P.A.R.P.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin platności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.redziny.pl - BIP -przetargi - konkursy
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach