Przetargi.pl
Remonty bieżące: a). nawierzchni asfaltowych; b). dróg, chodników i placów o nawierzchniach innych niż asfaltowe oraz urządzeń odwadniających

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3242400 , fax. 32 2164777
  • Data zamieszczenia: 2014-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 32 3242400, fax. 32 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty bieżące: a). nawierzchni asfaltowych; b). dróg, chodników i placów o nawierzchniach innych niż asfaltowe oraz urządzeń odwadniających
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są remonty bieżące dróg na terenie Gminy Bieruń o nawierzchniach asfaltowych oraz dróg, chodników i placów o nawierzchniach innych niż asfaltowe (z kostki lub płyt betonowych, tłuczniowe, z frezu asfaltowego, gruntowe) oraz urządzeń odwadniających (kratki ściekowe, korytka ściekowe). W zakresie remontów cząstkowych nawierzchni asfaltowych rozumie się wykonywanie bieżących napraw nawierzchni metodą tradycyjną i przy pomocy recyklera, wykonanie nakładek nawierzchni asfaltowych wraz z towarzyszącymi robotami rozbiórkowymi i wywozem gruzu. A. Zakres robót został określony w przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR) i obejmuje: 1. rozebranie chodników z płyt betonowych - 300m2 ; 2. roboty rozbiórkowe obrzeży - 300 m; 3. roboty rozbiórkowe krawężników - 200 m; 4. remonty cząstkowe chodników z płyt i kostki brukowej betonowej - 450 m2 ; 5. montaż słupków aluminiowych/żeliwnych w nawierzchni z kostki brukowej (materiał inwestora) -15 szt.; 6. wywóz gruzu na odległość do 5 km - 75 m3 wraz z jego utylizacją i ziemi - 50 m3 ; 7. korytowanie ręczne na głębokość 10 cm - 400 m2; 8. koryta wykonywane mechanicznie na głębokość 20 cm - 200 m2; 9. mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża przy użyciu walca - 10 000 m2 ; 10. ręczne profilowanie i zagęszczenie podłoża - 300 m2; 11. wyrównanie dróg frezem asfaltowym (materiał inwestora z dowozem ze składowiska do 12 km) - 400 m3, (materiał wykonawcy)- 380 m3 , oraz tłuczniem - 200 m3 ; 12. wykonanie podbudowy tłuczniowej grub. 20 cm- 100 m2 , 10 cm - 700 m2 ; 13. wykonanie nowej nawierzchni chodników z kostki betonowej 8 cm na podsypce cem.-piask., kostka szara - 700 m2 ; 14. zabudowę krawężników betonowych na ławie - 200m i obrzeży - 200 m ; 15. ułożenie ścieków z elem. prefabrykowanych na podsypce cem.-piask. - 50 m; 16. mechaniczne ścinanie poboczy - 350 m2 ; 17. humusowanie skarp z obsianiem trawą - 100 m2; 18. regulację pionową studzienek dla urządzeń podziemnych - 26 szt; 19. remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno-asfaltowymi z mechanicznym obcinaniem krawędzi i transportem masy - 220 t; 20. nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych o grubość warstwy ścieralnej po zagęszczeniu 4 cm wraz z transportem masy - 500 m2 ; 21. j.w. lecz za następny 1 cm grubości warstwy - 1350 m2 ; 22. remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych metodą recyklingu - 2 t; 23. mechaniczną rozbiórkę nawierzchni bitumicznej - śr. grub. 4 cm - 450 m2 ; 24. mechaniczne cięcie piłą nawierzchni bitumicznych - głębokość cięcia do 8 cm - 200 m; 25. uszczelnianie spękań nawierzchni bitumicznej - 200 m; 26. montaż pierścienia odciążającego dla urządzeń podziemnych - 8 szt; 27. wykonanie wodościeku korytkowego 50x50 cm, otwartego na ławie betonowej wraz z wykopem - 50 m; 28. wykonanie wodościeku przykrawężnikowego - 30m i terenowego - 30 m; 29. wykonanie kompletnej prefabrykowanej studni chłonnej o wysokości do 2 m wraz z kratką ściekową i przyłączem z rury dł. do 3 m w wykopie na poduszce piaskowej oraz warstwie separacyjnej w geowłókniny - 1 kpl; 30. wykonanie kompletnej prefabrykowanej studni ściekowej wraz z demontażem istniejącej wraz z przyłączem z rury dł. do 3 m - 1 kpl; 31. wykonanie nawierzchni z płyt zbrojonych 100x75x12,5 cm Yomb wraz z uprzednim korytowaniem do gł. 40 cm oraz wykonaniem podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 20 cm oraz podsypką piaskową gr. 10 cm i zagęszczeniem, z wypełnieniem otworów humusem wraz z obsianiem trawą - 25 m2. B. Zakres zamówienia obejmuje również: 1. Wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, uzyskanie uzgodnień i zatwierdzeń w/w projektu (1 egz. zatwierdzonego projektu należy przekazać zamawiającemu przed odbiorem oznakowania). W kosztorysie ofertowym w kosztach pośrednich należy uwzględnić koszty oznakowania prowadzonych robót drogowych wraz z dostawą znaków, wynikających z organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. 2. Prawidłowe oznakowanie miejsca robót wg w/w projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz zapewnienie odpowiednich warunków bezpieczeństwa na drogach w trakcie wykonywania robót. 3. Utrzymanie w należytej czystości dróg z których będzie korzystał wykonawca w czasie realizacji zadania. Bieżące sprzątanie ewentualnego gruzu w dniu realizacji zleceń cząstkowych. 4. Naprawę szkód wyrządzonych osobom trzecim w toku realizacji robót. 5. Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do robót związanych z remontami najpóźniej do 3 dni od dnia zgłoszenia (faksem, drogą elektroniczną lub telefoniczną) przez zamawiającego konieczności wykonania tych robót. 6. W ramach prawidłowego utrzymania stanu technicznego dróg gminnych i wewnętrznych (łączna długość około 90 km) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia raz w miesiącu objazdu dróg, sporządzenia notatki z przeglądu i przedłożenia jej inspektorowi nadzoru zamawiającego. C. Warunki i wymagania: 1.Jeżeli w STWiOR lub w SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i STWiOR. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia min. tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. 2.W świetle zapisów Prawa zamówień publicznych (art.30) należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: 1) europejskie aprobaty techniczne; 2) wspólne specyfikacje techniczne; 3) normy międzynarodowe; 4) inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art. 30 ust. 2 ustawy pzp, uwzględnia się w kolejności: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne. Zgodnie z art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności ( tekst jednolity Dz. U. 2010.138.935) zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. W związku z powyższym zamawiający będzie wymagał od wykonawcy stosownego oświadczenia w stosunku do wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. 3.Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do zlokalizowania wszystkich urządzeń obcych występujących na terenie przewidzianym pod prace budowlane. Wszystkie roboty prowadzone w pobliżu tych urządzeń należy prowadzić przy użyciu lekkiego sprzętu, aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia. W przypadku uszkodzenia urządzeń - wykonawca pokrywa koszty usunięcia awarii oraz koszty poniesionych strat eksploatacyjnych oraz naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót. 4.Obowiązkiem wykonawcy jest zapewnienie kadry kierowniczej - kierownika budowy. 5.Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji jakości w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi min.12 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy. F. Informacje dodatkowe 1.Zamawiający nie przewiduje: zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy pzp. 2.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 3.Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust.2 pkt 1 ustawy pzp. 4.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień jak zamówienie podstawowe stanowiących nie więcej niż 50% zamówienia podstawowego, w przypadku posiadania przez zamawiającego dodatkowych środków na finansowania zamówienia. 5.Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) : 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg, 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium Wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ w punkcie Terminy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w BS O/Tychy numer konta: 26 8435 0004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: ZP.271.49.2014 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia pn.: Remonty bieżące: a) nawierzchni asfaltowych, b)dróg, chodników i placów o nawierzchniach innych niż asfaltowe oraz urządzeń odwadniających. Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu (I piętro, pokój nr 8, segment B) nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert. W przypadku przesyłania wadium pocztą, należy na opakowaniu umieścić zapis: Wadium do przetargu (nazwa postępowania). Należy przekazać do kasy Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 43-150 Bieruń, Rynek 14 do godz.10:00 (wpisać dzień składania ofert). Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu przelewem, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158 z późniejszymi zmianami). Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, zaleca się wskazać informacyjnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 2. Zasady zwrotu wadium Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 1) Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego 3. Utrata wadium Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 , z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 , pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji w zakresie remontów bieżących nawierzchni asfaltowych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach