Przetargi.pl
Przebudowa gminnego układu drogowego w Szamocinie

Gmina Szamocin ogłasza przetarg

  • Adres: 64-820 Szamocin, Pl. Wolności 19
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2848003 , fax. 067 2848065
  • Data zamieszczenia: 2010-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szamocin
    Pl. Wolności 19 19
    64-820 Szamocin, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2848003, fax. 067 2848065
    REGON: 57079104600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szamocin.umig.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa gminnego układu drogowego w Szamocinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa gminnego układu drogowego w Szamocinie przewidzianą do realizacji na działkach nr geodezyjny: 741/6, 743, 1093, 1097, 1161/2, 1112, 942, 1162/4, 1136, 1113/1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przebudowana zostanie droga na ulicach: Margonińskiej, Plac Wolności, 19 Stycznia, Kościelnej, Nowej . Projektowana długość przebudowywanych ulic to 2450 m , szerokość jezdni - 5÷7 m , nośność 100 KN/oś , klasa drogi L . Podstawowe grupy robót to : roboty przygotowawcze, roboty ziemne , roboty nawierzchniowe, chodniki i zjazdy, roboty odwodnieniowe, organizacja ruchu. 2. Główne elementy zadania. 2.1. Rondo na połączeniu ul. Kościelnej i ul. 19 Stycznia w Szamocinie. Przebudowa chodników - 1000,5 m2 . 2.2. Miejsca parkingowe - 73 stanowiska, w tym 5 dla samochodów osób niepełnosprawnych . 2.3. Przejścia dla pieszych - 17 szt. 2.4. Przebudowa nawierzchni z wymianą krawężnika na ul. Plac Wolności, Kościelnej, 19 Stycznia, Nowej o łącznej powierzchni 11705,3 m2 2.5. Wjazdy na posesje z kostki brukowej czerwonej gr 8 cm o powierzchni 1171 m2. 2.6. Odwodnienie ulic poprzez ułożenie ścieku z kostki i wykonanie wpustów ulicznych do kolektora deszczowego. 2.7. Organizacja ruchu - oznakowanie wg nowego opracowanego projektu zmiany organizacji ruchu. 3. Projektowana przebudowa polega na: a) Plac Wolności: Zmiana nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej - Starobruk oraz dobudowa dwustronnych miejsc postojowych dla samochodów osobowych w ilości 40 stanowisk, w tym 5 dla samochodów osób niepełnosprawnych. Zmiana nawierzchni na chodniku i zjazdach na posesje ze zużytej kostki brukowej betonowej na nową. b) ul. Kościelna: Wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez ułożenie warstwy z betonu asfaltowego - nakładki. Zmiana nawierzchni na chodniku i zjazdach na posesje z płyt chodnikowych na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej wraz z wymianą krawężnika. c) ul. 19 Stycznia: Wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez ułożenie warstwy z betonu asfaltowego - nakładki. Zmiana nawierzchni na chodniku i zjazdach na posesje z płyt chodnikowych na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej. wraz z wymianą krawężnika. Zmiana nawierzchni z asfaltowej i gruntowej na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej na istniejących miejscach parkingowych w rejonie szkoły. Ilość miejsc postojowych - 33 stanowiska. d) ul. Nowa (na odcinku od ul. 19 Stycznia do ul. Kościelnej): Wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez ułożenie warstwy z betonu asfaltowego - nakładki. Zmiana nawierzchni na chodniku i zjazdach na posesje z płyt chodnikowych na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej wraz z wymianą krawężnika. Zmiana nawierzchni na miejscach postojowych z bitumicznej na nawierzchnię z kostki brukowej betonowej. e) ul. Nowa (na odcinku od ul. 19 Stycznia do ul. Nowej): Zmiana przekroju ulicznego na ciąg pieszo - jezdny. Wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez ułożenie warstwy z betonu asfaltowego - nakładki. Istniejące skrzyżowanie ulic 19 Stycznia i Kościelnej zmieniono na skrzyżowanie typu rondo o owalnej wyspie centralnej. Zakres przebudowywanych ulic - dróg gminnych przedstawiono na rysunkach nr 2.1. - 2.3. - plany sytuacyjne. 4. Niweleta. Niwelety przebudowywanych ulic o nawierzchni asfaltowej nie zmieniono, jedynie podniesiono ja równolegle do istniejącej o 6 cm ze względu na wyrównanie i ułożenie warstwy wzmacniającej ścieralnej grubości 4 cm. Natomiast na Placu Wolności (projektowana nawierzchnia z kostki brukowej betonowej) istniejącą niweletę podniesiono o 12 cm wykorzystując istniejącą podbudowę z kruszywa łamanego po rozbiórce warstwy asfaltowej. 5. Przekrój normalny. Miejsce przekrojów normalnych na poszczególnych odcinkach przebudowywanych ulic pokazano na rysunkach nr 2.1. - 2.3. - plany sytuacyjne. Konstrukcje jezdni i chodników na poszczególnych przekrojach nr 1 - 16 przedstawiono na rysunkach nr 3.1. - 3.4. - przekroje normalne. Wzmocnienie konstrukcji jezdni: - wyrównanie masą mineralno - asfaltową 50 kg/m2 po uprzednim sfrezowaniu części jezdni w celu nadania odpowiednich spadków poprzecznych tj. i = 2%, - warstwa ścieralna grubości 4 cm betonu asfaltowego. Konstrukcja chodnika: - podsypka piaskowa grubości 5 cm w stosunku 1:4, - kostka brukowa betonowa grubości 6 cm kolor szary. Konstrukcja zjazdów na posesje: - podbudowa grubości 15 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 grubości 3 cm, - kostka brukowa betonowa grubości 8 cm kolor czerwony. Konstrukcja nawierzchni na miejscach postojowych (Plac Wolności): - podsypka piaskowa grubości 20 cm, - podbudowa grubości 23 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (dolna podbudowa 15 cm, górna podbudowa 8 cm) wg PN-S-06102, - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 grubości 4 cm, - kostka brukowa betonowa Starobruk grubości 8 cm kolor melanż. Konstrukcja nawierzchni na drodze manewrowej (Plac Wolności): - istniejąca podbudowa z kruszywa łamanego po zdjęcie warstwy asfaltowej - wyrównanie podbudowy kruszywem łamanym, średnia grubość warstwy 5 cm - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 grubości 4 cm - kostka brukowa betonowa Starobruk grubości 8 cm kolor melanż Konstrukcja nawierzchni na miejscach postojowych (ul. 19 Stycznia): - podsypka piaskowa grubości 20 cm, - podbudowa grubości 23 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (dolna podbudowa 15 cm, górna podbudowa 8 cm) wg PN-S-06102, - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 grubości 4 cm, - kostka brukowa betonowa grubości 8 cm kolor szary. Konstrukcja nawierzchni na rondzie: a) pierścień: - warstwa odsączająca grubości 33 cm z piasku średniego, - warstwa podbudowy zasadniczej grubości 22 cm z betonu cementowego B-20, - warstwa wyrównawcza grubości 3 cm - podsypka cementowo - piaskowa 1:4, - warstwa ścieralna grubości 10 cm z kostki granitowej 8/10, b) jezdnia wokół ronda i na wlotach: - warstwa odsączająca grubości 20 cm z piasku średniego, - warstwy podbudowy dolnej i górnej grubości 15 + 5 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, - warstwa podbudowy zasadniczej grubości 7 cm z betonu asfaltowego, - warstwa wiążąca grubości 6 cm z betonu asfaltowego, - warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego, c) wysepki wokół ronda: - nasyp wysokości 50 cm z piasku średniego, - warstwa podbudowy grubości 10 cm - podsypka cementowo - piaskowa 1:4, - warstwa ścieralna grubości 8 cm z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego. Konstrukcję nawierzchni jezdni obramowano krawężnikiem betonowym 15x30 cm, a chodnika obrzeżem betonowym 6x20 cm. Konstrukcję nawierzchni na pierścieniu obramowano krawężnikiem trapezowym granitowym 15/21x30 cm. Wysepki wokół ronda obramowano krawężnikiem trapezowym betonowym koloru czerwonego 15/21x30. Wyznaczenie miejsc postojowych na parkingach należy dokonać kostką brukową betonową koloru grafitowego. W miejscach przejść dla pieszych i zjazdów na posesje krawężnik betonowy należy obniżyć do wysokości 2 cm ponad powierzchnię jezdni. W celu nadania właściwych spadków poprzecznych na ulicach objętych wykonaniem wzmocnienia warstwą asfaltową powierzchnię istniejącej jezdni należy sfrezować od strony krawężników na szerokości 1,0 m. 6. Odwodnienie. Odprowadzenie wód opadowych z powierzchni jezdni odbywać się będzie grawitacyjnie poprzez nadane spadki poprzeczne do projektowanych ścieków przykrawężnikowych, skąd dalej woda będzie przekazywana do istniejących przebudowanych studzienek ściekowych. Przebudowa studzienek ściekowych polegać będzie na nieznacznej zmianie ich lokalizacji i zmianie studzienek betonowych na studzienki PVC d 400. Wyjątek stanowić będzie odcinek początkowy ulicy Kościelnej i odcinek końcowy ulicy 19 Stycznia, gdzie dla prawidłowego odbioru wód opadowych zaprojektowano kolektor deszczowy z rur PVC d315 ze studzienkami rewizyjnymi PVC d 400, który włączono do istniejącej kanalizacji deszczowej. Nowe studzienki ściekowe przyjęto również z rur PVC d 400 i przykanaliki z rur PVC d 160. Długość odcinków projektowanej kanalizacji deszczowej wynosi odpowiednio 117,5 m i 176,0 m. Roboty ziemne - wykop pod kolektor należy prowadzić w szalunku z bali drewnianych. Lokalizację urządzeń odwadniających przedstawiono na rysunkach nr 2.1. - 2.3. - plany sytuacyjne. 7. Roboty ziemne. Roboty ziemne sprowadzają się do wykonania koryta pod miejsca postojowe, zjazdy na posesje i rondo. Warstwę humusu o grubości 5 cm z obsianiem mieszanką traw należy ułożyć w miejscach pokazanych na planie sytuacyjnym. 8. Organizacja ruchu kołowego. Docelową organizację ruchu kołowego przedstawiono na rysunkach nr 4.1. - 4.3. Do oznakowania pionowego przyjęto znaki średnie, typ folii 1, a dla znaków A-7, B-2, B-20, D-6 folię odblaskową typu 2. Znaki poziome P-10 przejście dla pieszych jako pasy białe na czerwonym tle z masy termoplastycznej do nakładania o grubości 3,0 mm. Na pozostałe oznakowanie poziome należy przyjąć farbę chemoutwardzalną o grubości warstwy 0,8 mm. 9. Wykonanie kosztorysów powykonawczych, dokumentacji technicznej powykonawczej. dokumentacja geodezyjna (inwentaryzacją) wszystkich prac, zatwierdzoną przez odpowiedni z uwagi na lokalizację robót urząd geodezji i kartografii - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Chodzieży, ul. Wiosny Ludów l (cena za sporządzenie dokumentów powykonawczych powinna być wkalkulowana w pozycje jednostkowe zawarte w kosztorysach ofertowych w/w zadań). Całość prac należy wykonać w oparciu o posiadane przez inwestora szczegółowe projekty budowlane/wykonawcze. Nazwy własne, które pojawiają się w przedmiarach robót, określają minimalny standard jakościowy materiału lub urządzenia przyjętego do wyceny. UWAGA: zaproponowane w ofercie elementy - materiały powinny być takie same lub równoważne i odpowiadać parametrom technicznym, funkcjonalnym i użytkowym narzuconym przez zamawiającego w przedmiarach i projekcie budowlanym. Szczegółowy zakres rzeczowy robót do wykonania określają: 1) przedmiary (kosztorysy ofertowe) robót wartości jednostkowych, wyszczególnionych w poszczególnych pozycjach robót musi stanowić wartość końcową, zapisaną na druku oferty 2) projekt budowlany/wykonawczy obejmujący swoim zakresem przedmiot zamówienia i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót ; oryginał w wersji papierowej projektu technicznego jest do wglądu u Zamawiającego, Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium 20000 zł (słownie: dwadzieściatysięcyzłotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szamocin.umig.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach