Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz przebudowa drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Al. Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7499500 , fax. 62 7472225
  • Data zamieszczenia: 2016-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7499500, fax. 62 7472225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz przebudowa drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Zamówienie dotyczy realizacji dwóch zadań: Zadania nr 1 - przebudowa drogi gminnej klasy lokalnej L na odcinku o długości 3.281,60m od Jarocina do Woli Książęcej (granica gminy). Zadania nr 2 - przebudowa drogi powiatowej Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca na odcinku o długości 222 m. Przebudowywane drogi połączą bezpośrednio zbudowany węzeł obwodnicy Jarocina w ciągu drogi S11 z drogą powiatową w Woli Książęcej. Opis dla zadania nr 1: Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca: Przebudowa drogi gminnej polega na wzmocnieniu istniejącej konstrukcji jezdni poprzez wyrównanie profilu podłużnego i poprzecznego oraz ułożeniu warstw wzmacniających z betonu asfaltowego po uprzednim sfrezowaniu istniejącej nawierzchni. Przebudowa obejmuje poszerzenie istniejącej jezdni do 6,00m na odcinku A-C (od węzła obwodnicy Jarocina do drogi do ZGO) i do 5,50m na odcinku C-D (od drogi do ZGO do granicy gminy), ponadto na całej długości przebudowywanej drogi po stronie lewej projektuje się ścieżkę rowerową o szerokości 2,50m. W ramach inwestycji projektuje się również odcinek chodnika jako peron i dojścia do peronów, pas postojowy, zatoki autobusowe, zjazdy na posesje i na pola oraz miejsca postojowe dla samochodów osobowych. W rejonie peronów zatok autobusowych projektuje się wiaty o wymiarach 1,50m x 3,00m. Projektowana niweleta nawierzchni jezdni na przebudowywanej drodze została podyktowana istniejącą niweletą, która zostanie podniesiona równolegle o grubość warstw wzmacniających tj. średnio o 15cm. Przekrój normalny przebudowywanej drogi przyjęto jak niżej: -szerokość jezdni na odcinku A-C 6,00m, na odcinku C-D 5,50m; -szerokość ścieżki rowerowej 2,55m na odcinku A-C i 2,50 na odcinku C-D; -szerokość chodnika 1,55 m; -szerokość pobocza 1,00m; -spadek poprzeczny jezdni dwustronny i = 2% w kierunku poboczy, na łukach spadki jednostronne. Konstrukcja nawierzchni istniejącej jezdni - wzmocnienie: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S); -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -geosiatka; -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -istniejąca nawierzchnia asfaltowa po uprzednim sfrezowaniu; Konstrukcja nawierzchni jezdni na poszerzeniach i na ścieżce rowerowej na odcinku C-D (od drogi do ZGO do granicy gminy): -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S) - koloru czerwonego dla ścieżki rowerowej; -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -geosiatka; -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -warstwa podbudowy grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10; -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa; Z uwagi na małą nośność istniejącej konstrukcji jezdni o nawierzchni asfaltowej projektuje się ułożenie geosiatki poliestrowej ARMATEX odmiany 40/40 pomiędzy warstwą wyrównawczą i warstwą wiążącą. Konstrukcja nawierzchni ścieżki rowerowej na odcinku A-C: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej bezfazowej grubości 8 cm koloru czerwonego -warstwa podsypkowa grubości 5 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 Konstrukcja nawierzchni chodnika na odcinku B-C (peron i dojścia do peronów): -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej grubości 8 cm koloru szarego; -warstwa podsypkowa grubości 5 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 Konstrukcja nawierzchni na zjazdach na posesje: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej bezfazowej grubości 8 cm koloru czerwonego; -warstwa podsypkowa grubości 4 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4; -podbudowa grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10; -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa. Konstrukcja nawierzchni zatok autobusowych: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej grubości 8 cm koloru szarego -warstwa podsypkowa grubości 4 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 -podbudowa grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10 -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa Konstrukcja nawierzchni miejsc postojowych i pasa postojowego dla samochodów osobowych: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S); -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -geosiatka; -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W); -warstwa podbudowy grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10; -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa; Pobocze o szerokości 1,00m należy wykonać poprzez ułożenie warstwy o grubości 8cm z destruktu uzyskanego poprzez frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni drogi gminnej oraz w częściowo jako materiał zapewniony przez Wykonawcę. Nawierzchnię pobocza należy dopasować do wysokości poziomu jezdni. Obramowanie ścieżki rowerowej na odcinku A-C wykonanego z kostki brukowej to obrzeże betonowe 8x30cm natomiast od strony krawędzi jezdni drogi gminnej obramowanie to krawężnik betonowy 15 x 30cm. Obramowanie zatok autobusowych przy krawędzi jezdni drogi gminnej to krawężnik betonowy 15x22cm najazdowy ułożony 4 cm nad powierzchnią jezdni, od strony projektowanego chodnika obramowanie to krawężnik betonowy 15 x 30cm Powyższe elementy obramowania ułożone są na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Pomiędzy zjazdem na teren Komendy Powiatowej Policji a zjazdem na lądowisko dla helikopterów dla wzmocnienia skarpy wykopu projektuje się geokratę. Odwodnienie Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych odbywać się będzie grawitacyjnie poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w sposób rozproszony na pobocza i tereny zielone, a na odcinku A-615,00m (skanalizowanie istniejącego rowu przydrożnego) do projektowanych wpustów krawężnikowo-jezdniowych ze studzienkami z rur betonowych ?500, wody poprzez przykanaliki z rur PVC ?160 przekazywane będą do projektowanej kanalizacji deszczowej o długości 564,00m z rur PP ? 400 ze studzienkami rewizyjnymi z rur PVC ?400 do istniejącego rowu melioracyjnego. W rejonie miejscu wylotu projektowanego kolektora istniejący przepust w km 0+607,20 należy wydłużyć na długości 3,00m rurą betonową ?1000. Wylot kolektora i wydłużony przepust należy zakończyć wspólną ścianką betonową. Ponadto projektuje się wydłużenie przepustu pod drogą gminną w km 1 + 950,40 rurą betonową ?800 o 2,00m i w km 2+936,00m dwoma rurami ?600 o 14,00m. Wyloty należy zakończyć ściankami betonowymi. Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z powierzchni jezdni na pozostałej części przebudowywanej drogi odprowadzane będą grawitacyjnie poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w sposób rozproszony w kierunku poboczy. Ponadto w celu prawidłowego odprowadzenia wód z bocznych dróg leśnych po obu ich stronach oraz w celu uniknięcia zalewania jezdni przebudowywanej drogi gminnej należy wykonać rowy chłonno odparowujące o głębokości 0,50m. Wycinka drzew i krzewów W związku z koniecznością poszerzenia jezdni, a tym samym podstawy nasypu drogi zachodzi konieczność wycinki drzew i krzewów oraz rudowania pni i korzeni. Drewno należy załadować, przetransportować i rozładować na miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Gałęzie i korzenie należy przekazać do utylizacji i pokryć koszty związane z utylizacją. Uwaga - Nadleśnictwo będzie równolegle usuwać drzewa z działek będących do momentu wydania decyzji ZRID w zarządzie Nadleśnictwa. Docelowa organizacja ruchu kołowego: W celu zwiększenia stanu bezpieczeństwa dla ruchu pieszego jak i kołowego na odcinku od drogi dojazdowej do ZGO (punkt C) do końca przebudowywanej drogi gminnej wydziela się wzdłuż lewej krawędzi jezdni pas o szerokości 2,50m dla ruchu pieszo-rowerowego o nawierzchni koloru czerwonego oddzielonego od jezdni oznakowaniem poziomym P-2b. Dodatkowo co 10,00m w ciągu oznakowania poziomego projektuje się punktowe elementy odblaskowe. Projektowane oznakowanie pionowe i poziome zostało ujęte w projekcie docelowej organizacji ruchu, który stanowi odrębne opracowanie. W celu zabezpieczenia ruchu rowerowego zaprojektowano w miejscu wysokich skarp po stronie lewej ogrodzenie segmentowe U-12a zlokalizowane według obliczeń ilości do przedmiaru robót. Opis dla zadania nr 2: Przebudowa drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca: Przebudowa drogi powiatowej polega na wzmocnieniu istniejącej konstrukcji jezdni poprzez wyrównanie profilu podłużnego i poprzecznego oraz ułożeniu warstw wzmacniających z betonu asfaltowego po uprzednim sfrezowaniu istniejącej nawierzchni. Przebudowa obejmuje poszerzenie istniejącej jezdni do 5,50m, ponadto na całej długości przebudowywanej drogi projektuje się ścieżkę rowerową o szerokości 2,50m. W ramach inwestycji projektuje się również zjazdy na posesje. Projektowana niweleta nawierzchni jezdni na przebudowywanej drodze została podyktowana istniejącą niweletą, która zostanie podniesiona równolegle o grubość warstw wzmacniających tj. średnio o 15cm. Przekrój normalny przyjęto jak niżej: -szerokość jezdni 5,50m -szerokość ścieżki rowerowej 2,50m -szerokość pobocza 1,00m -spadek poprzeczny jezdni dwustronny i = 2% w kierunku poboczy, na łukach spadki jednostronne Konstrukcja nawierzchni istniejącej jezdni - wzmocnienie: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S) -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -geosiatka -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -istniejąca nawierzchnia asfaltowa po uprzednim sfrezowaniu Konstrukcja nawierzchni jezdni na poszerzeniach i na ścieżce rowerowej na odcinku C-D: -warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11mm (AC11S) - koloru czerwonego dla ścieżki rowerowej -warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -geosiatka -warstwa wyrównawcza grubości 6 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16mm (AC16W) -warstwa podbudowy grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10 -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa Z uwagi na małą nośność istniejącej konstrukcji jezdni o nawierzchni asfaltowej projektuje się ułożenie geosiatki poliestrowej ARMATEX odmiany 40/40 pomiędzy warstwą wyrównawczą i warstwą wiążącą. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach na posesje: -warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej bezfazowej grubości 8 cm koloru czerwonego -warstwa podsypkowa grubości 4 cm - podsypka cementowo - piaskowa w stosunku 1:4 -podbudowa grubości 20 cm z betonu cementowego C8/10 -warstwa grubości 20 cm wzmacniająca podłoże z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5MPa Pobocze o szerokości 1,00m należy wykonać poprzez ułożenie warstwy o grubości 8cm z destruktu uzyskanego poprzez frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni drogi powiatowej. Nawierzchnię pobocza należy dopasować do wysokości poziomu jezdni. Odwodnienie: Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych odbywać się będzie grawitacyjnie poprzez nadane spadki podłużne i poprzeczne w sposób rozproszony na pobocza i tereny zielone, na odcinku od km 3+279,00 do 3+348,20 wody skierowano do projektowanego ścieku z elementów prefabrykowanych o szerokości 60cm. Docelowa organizacja ruchu kołowego: W celu zwiększenia stanu bezpieczeństwa dla ruchu pieszego jak i kołowego na przebudowywanym odcinku drogi wydziela się wzdłuż lewej krawędzi jezdni pas o szerokości 2,50m dla ruchu pieszo-rowerowego o nawierzchni koloru czerwonego oddzielonego od jezdni oznakowaniem poziomym P-2b. Dodatkowo co 10,00m w ciągu oznakowania poziomego projektuje się punktowe elementy odblaskowe. Projektowane oznakowanie pionowe i poziome zostało ujęte w projekcie docelowej organizacji ruchu, który stanowi odrębne opracowanie. Wycinka drzew i krzewów W związku z koniecznością poszerzenia jezdni, a tym samym podstawy nasypu drogi zachodzi konieczność wycinki drzew i krzewów. Drewno z wycinki należy załadować, przetransportować i rozładować na miejscu wskazanym przez Zarządcę drogi. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja techniczna pn.: Przebudowa drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz Przebudowa drogi powiatowej Jarocin - Wola Książęca. 3.Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45 23 31 40-2 Roboty drogowe. 45 23 24 52-5 Roboty odwadniające. 4.Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, SST, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy, jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisanew dokumentacji przetargowej. 5.Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ (m.in. dokumentacji technicznej, SST, kosztorysie ofertowym, itp.) przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji przetargowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2.Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem Wadium w przetargu nieograniczonym na Przebudowę drogi gminnej Jarocin - Wola Książęca oraz przebudowę drogi Jarocin - Wola Książęca w miejscowości Wola Książęca. 3.2 Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego - Kancelaria Burmistrza pok. nr 32 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 3.3 Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4.Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5.Zwrot wadium 5.1.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5.2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5.5.W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6.Utrata wadium 6.1.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jarocin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach