Przetargi.pl
Przebudowa budynku i zmiana sposobu użytkowania części obiektu budowlanego użytkowanego jako lokal mieszkalny dla potrzeb lecznictwa psychiatrycznego Oddziału Rehabilitacji Psychiatrycznej

Wojewódzki Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej im. prof. Eugeniusza Wilczkowskiego w Gostyninie ogłasza przetarg

  • Adres: 09-500 Gostynin, ul. Zalesie 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 2360035 , fax. 024 2358090
  • Data zamieszczenia: 2016-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej im. prof. Eugeniusza Wilczkowskiego w Gostyninie
    ul. Zalesie 1 1
    09-500 Gostynin, woj. mazowieckie
    tel. 024 2360035, fax. 024 2358090
    REGON: 00291724000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz-zalesie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku i zmiana sposobu użytkowania części obiektu budowlanego użytkowanego jako lokal mieszkalny dla potrzeb lecznictwa psychiatrycznego Oddziału Rehabilitacji Psychiatrycznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu przebudowy budynku i zmiany sposobu użytkowania części obiektu budowlanego użytkowanego jako lokal mieszkalny dla potrzeb lecznictwa psychiatrycznego Oddziału Rehabilitacji Psychiatrycznej, wg załączonej dokumentacji projektowej, kosztorysowej, specyfikacji technicznej wykonania robót, specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i ewentualnych wyjaśnień Zamawiającego udzielonych w toku niniejszego postępowania. 3.2. W ramach przedmiotu zamówienia planowane jest wykonanie przebudowy i modernizacji dotychczasowego lokalu mieszkalnego dla potrzeb Oddziału Rehabilitacji Psychiatrycznej oraz wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem Pawilonu nr 1, w którym mieści się Oddział Rehabilitacji Psychiatrycznej do wymagań przeciwpożarowych określonych w przepisach prawa, ekspertyzie p.poż i wydanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie postanowieniach. 3.3. Lokal mieszkalny, o którym mowa w pkt.3.1. zlokalizowany jest na I piętrze Pawilonu Nr 1, usytuowanego na terenie działki nr ewid. 6721/3, przy ul. Zalesie 1, użytkowanej przez Wojewódzki Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej im. prof. Eugeniusza Wilczkowskiego w Gostyninie, ul. Zalesie 1. 3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy przed złożeniem oferty zapoznali się z dokumentacją techniczną oraz z placem budowy w celu uwzględnienia w ofercie wszystkich niezbędnych do wykonania prac budowlanych. Zamawiający w celach pomocniczych załącza do opisu przedmiotu zamówienia przedmiar robót koniecznych do wykonania. 3.5. Prace remontowe na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowo-kosztorysowej obejmują w szczególności: 3.5.1. Roboty budowlane: 3.5.1.1.Roboty budowlane w ramach zmiany sposobu użytkowania: a) roboty rozbiórkowe, b) roboty murowe, c) roboty wykończeniowe ścian, d) posadzki, e) stolarka wewnętrzna, f) instalacje sanitarne, g) instalacja co, h) wentylacja, i) elementy ochronne ścian. 3.5.1.2. Roboty budowlane w ramach przebudowy: a) stolarka drzwiowa, b) stolarka okienna i kurtyny p.poż, c) klapy dymowe. 3.5.1.3. Roboty elektryczne: a) oprzewodowanie, b) montaż urządzeń, c) pomiary elektryczne, d) uruchomienie, programowanie, testowanie, e) opracowanie dokumentacji powykonawczej, f) system wizualizacji, g) demontaż istniejącego systemu sygnalizacji pożaru, h) oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne kierunkowe, i) roboty w zespole pomieszczeń terapeutycznych Oddziału Rehabilitacji Psychiatrycznej. Uwaga! Z zakresu robót budowlanych wskazanych w dokumentacji projektowej została wyłączona wymiana grzejników centralnego ogrzewania. 3.5.1.4. Do podstawowych zadań Wykonawcy należy (Przedmiot Zamówienia): 1) realizacja robót budowlanych oraz zapewnienie materiałów i urządzeń niezbędnych dla realizacji Inwestycji, 2) zakup i dostawa urządzeń, sprzętu, 3) pełnienie funkcji Wykonawcy Inwestycji, 4) zrealizowanie Inwestycji i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie (brak sprzeciwu wobec przystąpienia do użytkowania), 5) monitorowanie zamierzonego Efektu, 6) serwis w okresie gwarancji, konserwacja, 7) przeszkolenie użytkowników zrealizowanej inwestycji. 8) Udzielenie gwarancji na wykonaną Inwestycję na warunkach określonych w niniejszej umowie. 3.6. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest m.in. do: 1) zapoznania się - przed złożeniem oferty - z wymaganiami dotyczącymi realizacji przedmiotu zamówienia; 2) opracowania projektu harmonogramu rzeczowo-finansowego dla robót objętych niniejszym przedmiotem zamówienia i przedłożenia go do akceptacji Zamawiającemu; 3) wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową opisującą przedmiot zamówienia, wymaganiami określonymi w SIWZ, przepisami prawa budowlanego, pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych, umową, zasadami aktualnej wiedzy technicznej, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót i innymi przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami BHP, ppoż., poleceniami inspektora nadzoru autorskiego, poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego oraz z należytą starannością; 4) sporządzenia planu BIOZ dla robót, dla których jest on wymagany, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz zakresem robót objętych przedmiotem zamówienia; 5) zapewnienia kadry z wymaganymi uprawnieniami; Wykonawca musi dysponować osobami posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje odpowiednie do zadań jakie zostaną im powierzone; 6) zapewnienia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie robót; 7) wykonania przedmiotu zamówienia z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art.10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.1623 ze zm.); 8) przekazania na każde żądanie Zamawiającego lub przedstawiciela Zamawiającego dokumentów stwierdzających jakość użytych materiałów i ich dopuszczenie do stosowania w budownictwie, w szczególności certyfikatów zgodności z Polską Normą, aprobat technicznych, certyfikatów na znak bezpieczeństwa, gwarancji i atestów w odniesieniu do stosowanych materiałów i urządzeń, w tym, np. wyników oraz protokołów z badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu zamówienia; 9) zastosowane materiały muszą posiadać atesty i być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie. 10) przestrzegania terminu realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami zawartymi w niniejszej SIWZ i zaakceptowanym przez Zamawiającego harmonogramie rzeczowo-finansowym; 11) pokrywania kosztów wody, ścieków i energii elektrycznej w okresie budowy; 12) prace muszą być prowadzone z zachowaniem przepisów BHP i P.POŻ. pod kierunkiem osoby/osób z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi oraz przez przeszkolonych pracowników w zakresie przepisów bhp i p.poż. Pracownicy podczas wykonywania robót budowlanych muszą być wyposażeni w odpowiednią odzież i obuwie ochronne oraz środki ochrony indywidualnej. 13) Wymaga się odpowiedniego zorganizowania placu budowy, a w szczególności wyposażenia zaplecza budowy zgodnie z potrzebami prowadzonych prac, zorganizowania placów składowych. 14) Roboty budowlane muszą być prowadzone z zastosowaniem maszyn, urządzeń, narzędzi, materiałów, które spełniają wymagania obowiązujących przepisów prawnych w tym zakresie. 15) Prowadzone prace budowlane, materiały i maszyny muszą być zabezpieczone zgodnie z przepisami oraz w taki sposób, aby nie narażały na szkody i powodowały szkód. 16) W trakcie realizacji robót budowlanych należy zapewnić ochronę przeciwpożarową, spełnić wymagania w zakresie ochrony środowiska. 17) właściwego zabezpieczenia prowadzonych robót, w szczególności: - zabezpieczenia terenu robót i ochrona przed zniszczeniem znajdujących się na terenie robót elementów zagospodarowania terenu oraz utrzymywanie porządku na terenie robót, a także poza nim, w obrębie działania Wykonawcy; - zabezpieczenia składowanych tymczasowo na placu budowy materiałów i urządzeń - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępnienie do kontroli przez Inspektora nadzoru; - odpowiedzialności za ochronę instalacji na powierzchnią ziemi i za urządzenia podziemne, w trakcie wykonywania robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia; 18) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; 19) uzyskania niezbędnych pozwoleń, zgód, zatwierdzeń, decyzji; w szczególności we własnym zakresie i w cenie oferty oraz właściwe oznakowanie robót przez cały czas ich trwania; 20) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp oraz p.poż. i dozór mienia na terenie robót; 21) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za wszelkie szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane nienależytym wykonaniem robót - będących przedmiotem niniejszego zamówienia - z winy Wykonawcy; w tym usunięcie ewentualnych szkód; 22) usunięcia wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Zamawiającego w trakcie trwania robót w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia; 23) uprzątnięcia terenu po zakończeniu robót - własnym staraniem i na własny koszt - w szczególności wywiezienia ewentualnych materiałów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia na składowisko odpadów, przy czym Wykonawca jako wytwarzający odpady, zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.); 24) sporządzanie raportów wskazanych w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ, 25) zgłoszenia robót do odbioru z przekazaniem Zamawiającemu wraz z zawiadomieniem o zakończeniu robót budowlanych kompletu dokumentów odbiorowych oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru i usunięcie stwierdzonych wad. 3.7. Wymagania dotyczące materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia: Wykonawca dostarczy na własny koszt i we własnym zakresie wszystkie materiały, sprzęt i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. 3.8. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić wszystkie materiały do zatwierdzenia Zamawiającemu i uzyskać akceptację przed zastosowaniem materiałów w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. 3.9. Informacje dot. gwarancji jakości oraz rękojmi: 1) Zamawiającemu wymaga aby Wykonawca udzielił nie krótszej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane niż na okres co najmniej 36 m-cy oraz rękojmi na okres gwarancji, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania końcowego protokołu odbioru robót. Z zastrzeżeniem, iż okres gwarancji jest jednym z kryteriów podlegających ocenie. 3.10. Informacje dotyczące rozwiązań równoważnych: 1) Wszelkie nazwy własne (przyjęte w obliczeniach i założeniach projektowych dla parametrów technicznych urządzeń i materiałów, wskazanych producentów) przywołane w dokumentacji opisującej przedmiot niniejszego zamówienia, są przykładowe oraz służą doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia poprzez określenie pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych dla danych rozwiązań. 2) Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze właściwości w stosunku do wymaganych przez Zamawiającego. 3) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych wraz z niezbędnymi informacjami lub dokumentami (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania, świadectwa potwierdzające odpowiednią jakość, itp.) powinien być dołączony do oferty (w dniu jej składania) i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł stwierdzić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Ocena spełnienia warunku równoważności należy do Zamawiającego (projektanta pełniącego nadzór autorski). 4) W przypadku, gdy zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych wymagać będzie zmian w projekcie budowlanym, koszty przeprojektowania obciążają Wykonawcę. 5) Jeżeli Wykonawca zastosuje materiały lub urządzenia równoważne, których nie wskaże Zamawiającemu lub do których nie dołączy wymaganych informacji lub dokumentów (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania, świadectwa potwierdzające odpowiednią jakość, itp.), Zamawiający uzna, że Wykonawca zastosuje materiały i urządzenia zgodne z dokumentacją opisującą przedmiot niniejszego zamówienia. 3.11. Wykonawca winien wykonać wszelkie prace zabezpieczające i pomocnicze, a w szczególności: a) transport niezbędnych materiałów, właściwe ich zabezpieczenie i składowanie; b) wykonanie w niezbędnym zakresie rusztowań oraz elementów umożliwiających dostęp do wykonywania przedmiotowych prac; c) wykonanie niezbędnych prac zabezpieczających, mających na celu niedopuszczenie do uszkodzeń już wykonanych robót w rejonie działań Wykonawcy; d) zaopatrzenie kadry we wszelkie niezbędne środki ochrony osobistej wraz ze szkoleniami i innymi elementami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia; 3.12. Wykonawca winien przygotować dokumentację powykonawczą wraz z pełną informacją jakościową, tj. Wykonawca powinien przewidzieć konieczność prowadzenia prac w takim systemie, aby zrealizować zamierzenie inwestycyjne w wymaganym terminie. 3.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz prawidłowości wykonania poszczególnych robót; przedmiar robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy i Zamawiający załącza przedmiar robót koniecznych do wykonania do opisu przedmiotu zamówienia. 3.14. Opis przedmiotu zamówienia składa się jednocześnie zarówno ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), dokumentacji technicznej dla robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia i stanowi część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy, tak jakby zawarte były w całej dokumentacji opisującej przedmiot niniejszego zamówienia. 3.15. Wykonawca może powierzyć wykonanie części przedmiotu zamówienia podwykonawcom. Zawarcie umowy przez Wykonawcę z podwykonawcami części przedmiotu zamówienia wymaga zgody Zamawiającego. 3.16. Podwykonawcę w stosunkach z Zamawiającym reprezentuje Wykonawca. 3.17. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania podwykonawcy, jego Wykonawca może powierzyć, zgodnie ze swoją Ofertą, wykonanie części Przedmiotu Umowy podwykonawcom, pod warunkiem, że posiadają oni odpowiednie kwalifikacje do jej wykonania. 3.18. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy. Zamawiający wyznacza termin na dostarczenie powyższych dokumentów, termin ten jednak nie może być krótszy niż 7 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę żądania Zamawiającego. 3.19. Wykonawca za zgodą Zamawiającego może zrezygnować z podwykonawcy, dokonać zmiany podwykonawców lub wprowadzić nowego podwykonawcę. Zatrudnienie podwykonawcy dla wykonania części zamówienia nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. 3.20. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji Umowy, do przedłożenia Zamawiającemu projektu ww. umowy o podwykonawstwo, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. Wykonawca podwykonawca lub dalszy podwykonawca przedstawi Zamawiającemu projekt ww. umowy o podwykonawstwo wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania Robót określonych w umowie lub projekcie. Projekt ww. umowy o podwykonawstwo powinien zastrzegać spełnienie odpowiednio przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę warunków wykonania robót zgodnie z wymaganiami Zamawiającego oraz wymagań związanych z gwarancją jakości i rękojmią za wady. Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. 3.21. Zamawiający, w terminie 14 dni od dnia przedłożenia mu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu tej umowy: 1) jeżeli nie zastrzega spełnienia odpowiednio przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę warunków wykonania robót zgodnie z wymaganiami Zamawiającego oraz wymagań związanych z gwarancją jakości i rękojmią za wady lub 2) jeżeli przewiduje on termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w pkt.3.20.. Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie określonym powyżej, uważa się za akceptację projektu umowy przez Zamawiającego. 3.22. Umowa o podwykonawstwo powinna być zawarta w formie pisemnej. 3.23. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 3.24. Zamawiający w terminie 14 dni od dnia przedłożenia mu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zgłasza pisemny sprzeciw do tej umowy jeżeli: 1) jeżeli nie zastrzega spełnienia odpowiednio przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę warunków wykonania robót zgodnie z wymaganiami Zamawiającego oraz wymagań związanych z gwarancją jakości i rękojmią za wady lub 2) jeżeli przewiduje on termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w pkt.3.20. Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie określonym powyżej, uważa się za akceptację umowy przez Zamawiającego. 3.25. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości Umowy, przez którą rozumie się Wynagrodzenie Wykonawcy w wysokości wskazanej w ofercie przetargowej. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 35 000 zł netto. 3.26. W przypadku, o którym mowa w pkt.3.25., jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w pkt.3.20., Zamawiający informuje o tym Wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej. 3.27. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę realizacji Robót podwykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy z zachowaniem terminów płatności określonych w umowie z podwykonawcą. Wykonawca zobowiązany jest poddać się monitoringowi płatności na rzecz podwykonawcy i dalszego podwykonawcy, prowadzonemu przez Zamawiającego; w szczególności przedkładać kopie faktur podwykonawcy i dalszego podwykonawcy i dokumenty potwierdzające uregulowanie jego zobowiązań wobec podwykonawcy i dalszego podwykonawcy lub dokumentów i oświadczeń. 3.28. Postanowienia pkt.3.15-3.27 stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo. Ponadto postanowienia ust.3.15.-3.18. stosuje się odpowiednio do zawierania umów o podwykonawstwo z dalszymi podwykonawcami. 3.29. W przypadkach, o których mowa w pkt.3.23. i 3.25., przedkładający może poświadczyć za zgodność z oryginałem kopię umowy o podwykonawstwo. 3.30. Wykonanie prac w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wykonanie obowiązków wynikających z Umowy i obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców jak za własne. 3.31. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia na bieżąco listy podwykonawców i dalszych podwykonawców oraz udostępniania tej listy na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru. 4. Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę. 4.1. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt.4, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 4.2. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 4.3. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający jest obowiązany umożliwić Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt.4. Zamawiający informuje o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia tej informacji. 4.4. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w pkt.4, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający może: a) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo b) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo c) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 4.5. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt.4, Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 4.6. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt.4, lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości Umowy może stanowić podstawę do odstąpienia od Umowy w sprawie zamówienia publicznego przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 PLN na rachunek BANK PKO BP SA O/GOSTYNIN II ROK W WARSZAWIE CK PŁOCK Nr: 82 1020 3974 0000 5902 0085 6252 do dnia 08.08.2016r. do godziny 8:30

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzoz-zalesie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach