Przetargi.pl
Przebudowa budynków magazynowych w Rudnikach na Centrum Tradycji Strażackiej i Historii Wsi – etap I

Gmina Rudniki ogłasza przetarg

  • Adres: 46-325 Rudniki, Wojska Polskiego
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 34 35-95-072 , fax. 343 595 013
  • Data zamieszczenia: 2019-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rudniki
    Wojska Polskiego 12A
    46-325 Rudniki, woj. opolskie
    tel. 34 35-95-072, fax. 343 595 013
    REGON: 15139858600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudniki.pl ; www.bip.rudniki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynków magazynowych w Rudnikach na Centrum Tradycji Strażackiej i Historii Wsi – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Tradycji Strażackiej i Historii Wsi – etap I. Realizacja inwestycji będzie obejmować m.in. wykonanie następujących robót: 1) W branży budowlanej: a) Przebudowa ścian zewnętrznych w wymaganym zakresie, ocieplenie części frontowej (część murowana z podpiwniczeniem) styropianem gr. 15 cm, ścian piwnic styrodurem gr. 10 cm, wymiana parapetów zewnętrznych na systemowe w kolorze szarym, odświeżenie pomieszczeń wewnątrz części frontowej, oczyszczenie i pomalowanie istniejącej konstrukcji drewnianej zadaszenia nad wejściem, b) wykonanie połączenia pomiędzy dwoma salami wystawowymi poprzez wykonanie przebicia w istniejącej ścianie oraz wykonanie wewnętrznych schodów (schodów na poddasze nieużytkowe wraz z niezbędnym wyburzeniem części stropu nad parterem), c) otynkowanie istniejących ścian tynkiem zwykłym kategorii III zacieranym „na ostro”, d) zamontowanie okien drewnianych w przebudowanych istniejących otworach, e) demontaż wszystkich istniejących bram (w miejscu dwóch bram wykonanie zestawu przeszklonego z drzwiami wejściowymi do budynku (konstrukcja zestawu przeszklonego – drewniana). W miejscu trzech bram wykonanie ściany ryglowej o konstrukcji drewnianej z poszyciem obustronnie z desek modrzewiowych w układzie poziomym, w miejscu dwóch bram wykonać bramy z poszyciem z desek modrzewiowych w układzie poziomym, w stylistyce „starych wrót” (z widocznymi okuciami), brama garażowa uchylna podnoszona mechanicznie – segmentowa, f) remont istniejącej konstrukcji stalowej, g) wykonanie nowego pokrycia dachu z płyt warstwowych, wykonanie obróbek blacharskich oraz orynnowania, przemurowanie kominów z cegieł, h) wykonanie posadzki z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm w salach wystawowych i magazynowych, i) wykonanie schodów łączących pomiędzy różnicą poziomów części środkowej a wschodniej budynku. 2) W branży elektrycznej: wykonanie urządzeń i instalacji takich jak: wyłącznik główny, tablice rozdzielcze, instalacja oświetleniowa ogólnego i ewakuacyjnego, instalacja gniazd wtykowych ogólnego przeznaczenia, instalacja siły, ochrona przeciwprzepięciowa, ochrona od porażeń. 3) Wyposażenie m.in. gabloty muzealne, ścianki wystawiennicze, szafa narzędziowa, stół warsztatowy warsztatowy z nadbudową i taboretem, stoły konferencyjne wraz z krzesłami, zestaw nagłośnieniowy, rzutnik, laptop itp. Szczegółowy zakres robót w tym m.in. opis ogólny przedmiotu zamówienia, charakterystyczne parametry inwestycji opis wymagań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia wykonania i odbioru robót budowlanych oraz rysunki określone zostały w dokumentacji projektowej, w przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i opisie wyposażenia w załączniku nr 1 SIWZ opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia. Zamawiający posiada następujące dokumenty: 1. Pozwolenie na budowę obejmujące zmianę sposobu użytkowania z przebudową budynków magazynowych na budynek kultury pod nazwą „Centrum Tradycji Strażackiej i Historii Wsi” 2. Decyzja GKR.6220.10.2016 z dnia 16.09.2016 r. w sprawie umorzenia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 3. Projekt budowlany wielobranżowy. 4. Projekt Instalacji elektrycznej wewnętrznej. 5. Przedmiary. 6. Opis wyposażenia. 7. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – branża elektryczna. 2. Opis wymagań Zamawiającego Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1025) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986ze zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp oraz posiadać będzie niezbędne certyfikaty, normy lub aprobaty oraz będzie zgodny z normami obowiązującymi dla placów publicznych. Zaleca się, aby wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej, zapoznał się z terenem obejmującym przedmiot zamówienia oraz na swoją odpowiedzialność i ryzyko uzyskał wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 3.W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018r., poz. 1986 ze zm.), Zamawiający dopuszcza oferowanie za zgodą autora dokumentacji materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 4.W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentach przetargowych, wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ww. ustawy oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. Przedstawione dokumenty będą podlegały ocenie autora dokumentacji, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. 5. Wykonawca zamówienia we własnym zakresie w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielem danego terenu zorganizuje plac i zaplecze budowy. 6. Wycena powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną w tym dokumentację powykonawczą. 7. Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 8. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, Podwykonawcy i dalszego Podwykonawcy, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zadania tj.: osoby wykonujące roboty ogólnobudowlane ( m.in. murarskie, tynkarskie, dekarskie ) – 3 osoby, roboty elektryczne – 1 osoba zwane dalej „pracownikami”, w okresie realizacji niniejszej umowy zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm. )– szczegółowo opisany w pkt 23 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 05 sierpnia 2019r. do godz. 09:00 do wniesienia wadium w kwocie 12 000,00 złotych (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w formach określonych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.) na podstawie art.45 ust.6 ustawy, tj: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). Oryginały dokumentów dotyczących wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Gmina Rudniki, Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem Oddział w Radłowie, ul. Długa 2, 46-331 Radłów, Nr 41 8909 1045 0050 0500 1661 0007, z dopiskiem: Wadium – „Przebudowa budynków magazynowych w Rudnikach na Centrum Tradycji Strażackiej i Historii Wsi – etap I” Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski ( Tabela A kursów średnich walut obcych) obowiązującego w dniu wyznaczonym przez zamawiającego na termin składania ofert, a w przypadku braku takiego dnia, w dniu najbliższym terminowi złożenia ofert. Oferta jest uznana przez Zamawiającego jako zabezpieczona wadium wniesionym w pieniądzu tylko wtedy, jeśli kwota wadium znajdzie się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Dowód wniesienia Wadium, b) Wypełniony i podpisany Formularz Oferty, c) Kosztorysy ofertowe (1) roboty budowlane i zagospodarowanie terenu 2) instalacje elektryczne, 3) wyposażenie Centrum Tradycji i Historii Wsi w Rudnikach, d) Oświadczenia wykonawcy: 1) o spełnieniu warunków w postępowaniu, 2) dotyczące przesłanek wykluczenia, e) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. f) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli wystąpi) – Załącznik Nr 7 do SIWZ g) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą h) Harmonogram rzeczowo-finansowy ( załącznik Nr 11 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach