Przetargi.pl
Polsko - Niemieckie Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Ratuszu Miejskim w Zielonej Górze przy ul. Stary Rynek 1, dz. Nr 314, które obejmuje remont pomieszczeń w budynku Ratusza w zakresie robót budowlanych, sanitarnych i elektrycznych oraz wytycznych konserwatorskich.

Urząd Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 65-424 Zielona Góra, ul. Podgórna 22
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0684564100,4564406 do 08 , fax. 068 4564155, 4564455
  • Data zamieszczenia: 2009-09-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta
    ul. Podgórna 22 22
    65-424 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 0684564100,4564406 do 08, fax. 068 4564155, 4564455
    REGON: 00065423300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.zielona-gora.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Polsko - Niemieckie Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Ratuszu Miejskim w Zielonej Górze przy ul. Stary Rynek 1, dz. Nr 314, które obejmuje remont pomieszczeń w budynku Ratusza w zakresie robót budowlanych, sanitarnych i elektrycznych oraz wytycznych konserwatorskich.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przebudowa pomieszczeń Ratusza po byłej restauracji Indyjskiej. 3.1.1. W południowej części Ratusza, na poziomie parteru znajdują się pomieszczenia aktualnie nie zagospodarowane, w których należy wykonać zgodnie z dokumentacja projektową: - pomieszczenie obsługi turystycznej, - biblioteczkę, - salkę konferencyjną i wielofunkcyjną, - pomieszczenie biurowe, - pomieszczenie socjalne, - zadaszenie na rowery, - sanitariaty. Komunikacja między pomieszczeniami została zaprojektowana tak, aby mogły korzystać z nich osoby niepełnosprawne. 3.1.2. Wszystkie prace związane z przebudową należy wykonać zgodnie dokumentacją projektową, obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru i nadzoru autorskiego. 3.1.3. Przedmiotowy obiekt znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej. 3.1.4. Dokumentacja projektowa, służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, stanowiąca załącznik nr 9 do SIWZ, składa się z: 3.1.4.1. projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, 3.1.4.2. przedmiaru robót 3.1.4.3. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 3.2. Przebudowa pomieszczeń Ratusza po byłej restauracji Indyjskiej w zakresie robót: - budowlanych - elektrycznych - sanitarnych 3.2.1. Zakres robót budowlanych obejmuje: 3.2.1.1. Roboty rozbiórkowe: (zerwanie posadzek z wykładziny rulonowej, rozbiórka istn. posadzek z płytek lastrykowych i kamienia łamanego, rozbiórka warstw podposadzkowych, rozbiórka licowania ścian z płytek ceramicznych, częściowe zbicie tynków ze ścian i sufitów, rozbiórka murowanych ścianek działowych, wykucie nowych otworów drzwiowych, wykucie istniejących ościeżnic drzwiowych, wykucie bruzd oraz wnęk pod instalacje elektryczne, teletechniczne i sanitarne, usunięcie gruzu na zewnątrz budynku, wywiezienie gruzu samochodami samowyładowczymi i utylizacja gruzu na wysypisku). 3.2.1.2. Zadaszenie nad pomieszczeniami na rowery i sanitariatami: (dach konstrukcji stalowej - blacha trapezowa na podciągu stalowym I NP 300, pokrycie dachówką karpiówką koronkę- nawiązanie kolorystyczne i materiałowe do istniejącego pokrycia dachu Ratusza, w obrębie węzła sanitarnego sufit z blachy trapezowej ocieplony o góry wełna mineralną gr. 20 cm). 3.2.1.3. Wzmocnienie drewnianego stropu w pomieszczeniu obsługi turystów (strop drewniany w sali oznacz. nr 7 należy poddać zabiegom konserwatorskim, i wzmocnić podciągiem stalowym I 200 HEB). 3.2.1.4. Renowacja istniejącej stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych oraz wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej. 3.2.1.5. Roboty murowe - postawienie nowych ścian konstrukcyjnych i ścianek działowych, zamurowanie zbędnych otworów drzwiowych, naprawa uszkodzeń w ścianach z cegły (ściany konstrukcyjne oraz nowe ścianki działowe murowane z bloczków z betonu komórkowego, nadproża nad otworami drzwiowymi stalowe I NP 120, należy wyeksponować w postaci wnęk dawne otwory okienne oraz odsłonić renesansowe arkadowanie ściany). 3.2.1.6. Wykonanie nowych położy pod posadzki i posadzek właściwych (we wszystkich pomieszczeniach należy ułożyć nowe warstwy podposadzkowe i izolacyjne oraz ułożyć posadzki z płyt kamiennych granitowych , płytek ceramicznych 18x18cm, płytek gresowych, wykładziny rulonowej PVC i paneli podłogowych w zależności od przeznaczenia pomieszczenia). 3.2.1.7. Wykończanie wewnętrzne ścian i sufitów (w pomieszczeniu nr 6 ze sklepieniem kolebkowym oraz w pomieszczeniu nr 7 wykonać tynki o nierównej fakturze zagładzone rękawicą, w pozostałych pomieszczeniach uzupełnić tynki cementowo-wapienne kat. III i przetrzeć zaprawa gipsową i pomalować farba emulsyjną matową, na sufitach - płyty gipsowo-kartonowe na rusztach metalowych, w pomieszczeniach mokrych ściany wyłożyć płytkami ceramicznymi, wyeksponowane krawędzie wnęk podmalować w kolorze czerwieni żelazowej z malowanymi na biało spoinami). 3.2.2. Zakres robót elektrycznych obejmuje: 3.2.2.1. Wykonanie rozdzielnic zasilających projektowanie instalacje (rozdzielnica centrum informacji turystycznej R i rozdzielnica wypożyczalni rowerów R1). 3.2.2.2. Wykonanie instalacji oświetleniowej, gniazd wtykowych, instalacji sieci strukturalnej i dedykowanej: (całość instalacji wykonana przewodami miedzianymi, jako źródła światła przewidziane są oprawy żarowe- żyrandole i kinkiety ścienne, oraz świetlówki kompaktowe, przewiduje się punkty oświetleniowe z modułem dwufunkcyjnym umożliwiającym ewakuację w przypadku zaniku napięcia). 3.2.2.3. Wykonanie instalacji siłowej i instalacji ochronnych: (instalacja wykonana jest przewodami miedzianymi i dotyczy wytwornicy wody lodowej, central nawiewno-wywiewnych, ciśnieniowych podgrzewaczy wody, zasilania wentylatorów, grzejników clima convektor oraz elektronicznego informatora turystycznego Miasta. 3.2.3. Zakres robót sanitarnych obejmuje: 3.2.3.1. Wewnętrzna instalacja kanalizacyjna: (kanalizacja odpływowa wykonana pod posadzką parteru z rur PCV, piony i podejścia do przyborów wykonane z rur PCV łączonych na uszczelki gumowe, sanitariat dla niepełnosprawnych wyposażony w przybory uchwyty ułatwiające korzystanie z WC osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich). 3.2.3.2. Wewnętrzna instalacja wodociągowa: (doprowadzenie zimnej wody do pomieszczeń z wykorzystaniem istniejącego przyłącza wody zlokalizowanego w sąsiedniej piwnicy Ratusza, na odgałęzieniu od istniejącego przyłącza należy zamontować zestaw wodomierzowy z wodomierzem skrzydełkowym klasy C ? 20mm, filtrem do zimnej wody ? 25mm i zaworem antyskażeniowym BA ? 25mm, instalacje zimnej wody projektuje się z rur miedzianych, łączonych przez lutowanie z zastosowaniem łączników miedzianych). 3.2.3.3. Instalacja centralnego ogrzewania: (zaprojektowane zostało centralne ogrzewanie wodne systemu zamkniętego, czynnik grzewczy dostarczany będzie z kotłowni w sąsiednim budynku BGŻ, docelowo w Ratuszu wykonany zostanie węzeł cieplny zasilany z wysokoparametrowej miejskiej sieci cieplnej, instalacje c.o. projektuje się z rur miedzianych, dla mocowania rur miedzianych zastosowano typowe uchwyty, jako elementy grzejne przyjęto klimakonwektory z wbudowanymi wentylatorami nawiewnymi w salach konferencyjnych i grzejniki stalowe płytowe z wbudowanymi zaworami grzejnikowymi. 3.2.3.4. Instalacja wody lodowej: (zaprojektowana z rur miedzianych łączonych przez lutowanie, rurociągi izolowane otuliną Thermaflex AF, skropliny z klimatyzatorów odprowadzane do kanalizacji z centralnym zasyfonowaniem na odpływie). 3.2.3.5. Wentylacja mechaniczna: (wentylacja pomieszczeń parteru nawiewno-wywiewna w oparciu o centrale wentylacyjne wraz z siecią kanałów wentylacyjnych nawiewno-wywiewnych wykonanych z blachy stalowej gr. 0,55-0,7 mm zabezpieczonych antykorozyjnie, dla pomieszczeń WC zaprojektowane zostały wyodrębnione zespoły wentylacyjne wywiewne załączane za pomocą wyłącznika światła). 3.3. Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologia ich wykonania określone zostały w projekcie budowlanym. 3.4. Wymagania jakościowe i materiałowe: 3.4.1. Do wykonania przebudowy wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń w I gatunku, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. 3.4.2. Określone w dokumentacji projektowej materiały i urządzenia z nazwy nie są obowiązujące. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do tych określonych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom określonym w dokumentacji projektowej. 3.4.3. Wykonawca składający ofertę na urządzenia równoważne będzie obowiązany do udokumentowania ich równoważności. 3.4.4. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom Polskich Norm. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie i wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3.4.5. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 210 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium: jest wymagane w kwocie 10.000,00 zł. (dziesięć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp, spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy pzp oraz spełniający szczegółowe warunki udziału: 5.1.1. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania co najmniej: 5.1.1.1. jedno zadanie o minimalnej wartości minimum 500.000,00 zł brutto w zakresie przebudowy lub remontu lub adaptacji lub modernizacji obiektów użyteczności publicznej; 5.1.1.2. jedno zadanie w zakresie wykonania robót budowlanych polegających na przebudowie lub remoncie lub modernizacji lub adaptacji obiektów zabytkowych o funkcji obiektów użyteczności publicznej o wartości minimum 500.000,00 zł brutto. potwierdzone referencjami, że zostały wykonane należycie; 5.1.2. dysponują osobami lub będą nimi dysponować, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 - tekst jednolity z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności: 5.1.2.1. konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, 5.1.2.2. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, 5.1.2.3. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. 5.1.2.4. kierownik budowy musi posiadać minimum 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy obiektach zabytkowych nieruchomych. 5.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 6. 3) - 6. 9) SIWZ. 5.3. Niespełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy ubiegającego się o zamówienie: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika Nr 2 do SIWZ; 3) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy pzp wg załącznika Nr 3 do SIWZ; 4) wypełnione i podpisane oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy pzp wg załącznika Nr 4 do SIWZ; 5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie wg załącznika nr 5 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.1. SIWZ; 7) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wg załącznika nr 6 do SIWZ - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. SIWZ; 8) pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.1.7) SIWZ Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. SIWZ; 9) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - tj. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień w wymienionych w punkcie 5.1.2. SIWZ branżach oraz dokumenty potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego - na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 5.1.2. SIWZ; 10) zaakceptowany projekty umowy wg załącznika Nr 7 do SIWZ; 11) dokładnie wypełniony kosztorys ofertowy oraz zbiorcza tabela obliczenia ceny, wraz z cenami (netto) (w polskich złotych/ do dwóch miejsc po przecinku), na formularzu wg załącznika od nr 8 do SIWZ; 12) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy; 6.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 6.1.1. pkt 6.1.5) SIWZ składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www. bip.zielona-gora.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach