Przetargi.pl
ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH STAŁYCH Z TERENU GMINY LIPIE

Gmina Lipie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-165 Lipie, ul. Częstochowska 29
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3188033 , fax. 034 3188032
  • Data zamieszczenia: 2013-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipie
    ul. Częstochowska 29 29
    42-165 Lipie, woj. śląskie
    tel. 034 3188033, fax. 034 3188032
    REGON: 00053730300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH STAŁYCH Z TERENU GMINY LIPIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości gminy Lipie, na których zamieszkują mieszkańcy. Przedmiot zamówienia obejmuje nieruchomości określone w załączniku nr 7 do SIWZ wraz z zamieszkującymi je mieszkańcami. Zamówienie obejmuje: 1.1.Organizację selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 15a Ustawy o odpadach. Zbiórka odpadów komunalnych będzie miała miejsce bezpośrednio z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (wskazanych w załączniku nr 7 do SIWZ) i odbywać się będzie z podziałem na: a)odpady suche - przy zachowaniu selektywnej zbiórki odpadów z podziałem na szkło, makulaturę, tworzywa sztuczne; odpady suche będą zbierane do worków, b)odpady mokre - zmieszane inne odpady komunalne, zbierane do pojemników c)odpady komunalne wielkogabarytowe - odpady komunalne, które nie mogą być umieszczone, ze względu na swoje rozmiary lub masę, w typowych pojemnikach, tj. m.in.: stare meble, wózki dziecięce, sprzęt gospodarstwa domowego w tym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, materace d) opony 1.2.Wyposażenie wskazanych przez Gminę nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady mokre spełniające wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lipie, a w przypadku odpadów suchych w worki na odpady, zgodnie z następującymi zasadami: a)worki na odpady suche (z uwzględnieniem selektywnej zbiórki odpadów) i pojemniki na odpady mokre, b)Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania ilości i pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów w terminie do 14 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego, c) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć nieruchomości w worki i pojemniki, stanowiące własność Wykonawcy do dnia 30.06.2013r. Zamawiający przekaże Wykonawcy do 31.05.2013r. (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz nieruchomości, które należy wyposażyć w worki i pojemniki, d) Wykonawca jest zobowiązany do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich jego firmy, e) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych kontenerów i pojemników na odpady na własny koszt w terminie do 14 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego, f) Wykonawca jest zobowiązany do mycia, dezynfekcji i dezynsekcji pojemników i kontenerów zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów przynajmniej dwa razy w roku. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o terminie i miejscu wykonywania usługi oraz przedstawiać pisemny raport z wykonania usługi, zawierający miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu, dezynfekcji i dezynsekcji. 1.3.Odbiór odpadów określonych w pkt 1, zgodnie ze sporządzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu odpadów, który będzie realizowany na następujących zasadach: a) zgromadzone w workach odpady suche i zgromadzone w pojemnikach odpady mokre, wystawione przed ogrodzenie nieruchomości jeden raz w miesiącu. b) wystawione przez mieszkańców nieruchomości w określony dzień odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - raz w roku, c) harmonogram odbioru odpadów komunalnych dla Gminy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, f) zgromadzone w pojemnikach odpady mokre wytworzone ponad przyjętą normę - zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez Zamawiającego, 1.4.Wyposażenie gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Lipie, zwanego dalej punktem, zlokalizowanego na terenie gminy, spełniającego następujące warunki: a) rodzaje odpadów odbieranych w punkcie: 1) papier i tektura (20 01 01), 2) tworzywa sztuczne (20 10 39), 3) metale (20 01 40), 4) szkło (20 01 02), 5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35*, 20 01 36), 6) wielkogabarytowe (20 03 07), 7) zużyte baterie i akumulatory (20 01 33*, 20 01 34), 8) zużyte opony (20 03 99), 9) przeterminowane lekarstwa (20 01 31*, 20 01 32), 10) popiół, (10.01.15) 11) inne odpady komunalne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych. b) minimalne wyposażenie punktu to: - 11 kontenerów do gromadzenia odpadów, c) terminy odbioru odpadów z gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów - w razie potrzeb, na zlecenie Zamawiającego 1.5.Transport odpadów: a) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, b) zmieszanych odpadów komunalnych (odpadów mokrych), odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do istniejących regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (bądź instalacji zastępczych) I regionu gospodarki odpadami komunalnymi zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014. 1.6.Odzysk lub unieszkodliwianie zebranych odpadów komunalnych zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. a) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29.5.2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, b) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 1.7.Bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 1.8.Przekazywanie Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników i worków w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. 1.9.Przekazywanie zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po kwartale, Zamawiającemu pisemnie kwartalnych sprawozdań dotyczących: a) informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, b) informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: - przekazanych do składowania na składowisko odpadów, - nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania. c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem, e) kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana np. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. 1.10. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, b) naprawa lub ponoszenie wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie c) Wyposażenie w kosze ( max 20 sztuk o poj. 240 l ) imprez masowych organizowanych na terenie Gminy Lipie. d) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi, e) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba, że strony umowy w danym przypadku postanowią inaczej, f) prowadzenie kampanii informacyjnych (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, g) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, g) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, h) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 1.11. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia: a) zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, w tym minimum jednego pojazdu małogabarytowego do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe( wąskie ulice dojazdowe), gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, b) użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy, c) odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20.6.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.); transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi, d) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu, e) zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy do odbierania odpadów komunalnych winny być myte z zewnątrz i wewnątrz oraz odkażane nie rzadziej niż raz w tygodniu. 1.12. Zamawiający załącza do SIWZ wzór umowy (załącznik nr 6), w którym szczegółowo opisane zostały obowiązki Wykonawcy Dane ilościowe pozwalające ocenić wartość oferty: a) liczba posesji objętych usługą odbierania odpadów komunalnych stałych w Gminie - około 2 500, b) liczba nieruchomości o utrudnionym dojeździe do posesji: - maksimum 50. c) liczba pojemników 120 litrowych przeznaczonych do wyposażenia nieruchomości: - maksimum 1200 szt d) liczba pojemników 240 litrowych przeznaczonych do wyposażenia nieruchomości - - maksimum 1200 sztuk e) liczba pojemników 1100 litrowych przeznaczonych do wyposażenia nieruchomości - - maksimum 35 sztuk f) liczba pojemników 2200 litrowych przeznaczonych do wyposażenia nieruchomości - - maksimum 6 sztuk g) liczba worków 120 litrowych na odpady suche, przeznaczone do wyposażenia nieruchomości - - kolor zielony na szkło maksimum 45 000 szt. - kolor żółty na plastik maksimum 45 000 szt. - kolor niebieski na papier i tekturę maksimum 45 000 szt. h) przewidywana ilość odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych z terenu gminy Lipie w okresie 18 miesięcy wynosić będzie: - łącznie odpadów około 3 300 ton, - w tym odpadów mokrych około 2 700 ton - w tym odpadów suchych około 600 ton - w tym: - papier około 10 ton - szkło około 30 ton - tworzywa sztuczne około 15 ton - odpady wielkogabarytowe około 50 ton - zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny około 100 ton - opony około 50 ton - pozostałe około 345 ton Wykaz nieruchomości stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi zostać zabezpieczona wadium w wysokości: 9 000 zł. (słownie: dziewięć tysięcy złotych) 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 Nr 42, poz. 275.). 4.Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Lipie w terminie składania ofert, w formie oryginału dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium (np. gwarancji ubezpieczeniowej) lub kopii (poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) - w przypadku gdy z treści dokumentu jednoznacznie wynika możliwość dochodzenia roszczeń gwarancyjnych na podstawie kopii dokumentu. 5.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwota oznaczona w pkt. 1 musi być przelana na rachunek Zamawiającego w BS Krzepice O/Lipie nr rachunku 39 8250 1026 2102 0000 0026 0003. Nie dopuszcza się wpłat gotówką w kasie Zamawiającego bądź banku prowadzącym rachunek Zamawiającego. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się dzień uznania rachunku Zamawiającego. Wskazane jest by Wykonawca dołączył do oferty kopię polecenia przelewu. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.Zamawiający zwróci, zatrzyma lub zażąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z art. 46 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lipie.akcessnet.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach