Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice

Gmina Zbrosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-674 Zbrosławice, ul. Oświęcimska 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2337012 , fax. 032 2337100
  • Data zamieszczenia: 2014-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbrosławice
    ul. Oświęcimska 2 2
    42-674 Zbrosławice, woj. śląskie
    tel. 032 2337012, fax. 032 2337100
    REGON: 27625838000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbroslawice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Zbrosławice i zagospodarowania tych odpadów. W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Zbrosławice, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania, zgodnie z zapisami: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zmianami/, - uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia /Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014/ wraz z późn. zm. - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r.o odpadach /Dz. U. z 2013 r. poz. 21/. Wykonawca jest obowiązany przekazać zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone do instalacji posiadającej status regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. 1. Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywał się będzie z podziałem na odpady: 1) zmieszane odpady komunalne w tym popiół i drobne odpady budowlano-remontowe, w ilości umożliwiającej opróżnianie pojemnika z uwagi na ciężar, 2) papier, 3) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, 4) metal, 5) szkło, 6) odpady ulegające biodegradacji, 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe w tym opony z samochodów osobowych, 2. Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych: 1) pojemniki /kubły/ na odpady zmieszane o pojemności 120 l, 240 l i 1100 l wykonane zgodnie z normą PN EN 840-1 oraz PN EN 840-2, 2) transparentne worki polietylenowe /PE-HD, PE-LD/ na odpady zbierane selektywnie, o pojemności 120 l, w następującej kolorystyce: a) niebieski, oznaczony napisem Papier - z przeznaczeniem na papier, b) zielony, oznaczony napisem Szkło - z przeznaczeniem na szkło, c) żółty, oznaczony napisem Tworzywa sztuczne - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, d) czerwony, oznaczony napisem Metal - z przeznaczeniem na metal, e) brązowy, oznaczony napisem Bioodpady - z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne. 3) dopuszcza się możliwość zamiennego stosowania w zabudowie wielorodzinnej pojemników na odpady segregowane zamiast worków, w kolorystyce przyjętej jak dla worków. 3. Podział pojemników w zależności od liczby mieszkańców: 1-2 osoby: 120 l 3-4 osoby: 240 l lub 2 x 120 l 5-6 osób: 240 l+ 120 l lub 3 x 120 l 7-8 osób: 2 x 240 l 9-10 osób: 2 x 240 l + 120 l 11-17 osób: pojemnik 1100 l /dla zabudowy wielorodzinnej/ 11-17 osób: pojemnik 1100 l lub 3 x 240 l /dla zabudowy jednorodzinnej/ 18-33 osób: pojemnik 2x1100 l Na każde kolejne 15 osób przysługuje dodatkowy pojemnik 1100 l 4. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości: 1) zmieszane odpady komunalne: a) budynki jednorodzinne - raz w miesiącu, b) budynki wielorodzinne - raz na dwa tygodnie. 2) selektywnie zebrane odpady z papieru, szkła, metalu oraz zebrane łącznie odpady z tworzywa sztucznego i opakowania wielomateriałowe: a) budynki jednorodzinne - raz na miesiąc, b) budynki wielorodzinne - raz na dwa tygodnie. 3) Odpady ulegające biodegradacji: a) budynki jednorodzinne - raz na miesiąc, b) budynki wielorodzinne - raz na dwa tygodnie. 4) odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - dwa razy w roku. Wykonawca w uzasadnionych przypadkach jest zobowiązany, na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego, dokonać dodatkowego wywozu odpadów ze wskazanych miejsc gromadzenia odpadów - zabudowy wielorodzinnej - w liczbie nie większej niż 24 zgłoszeń w trakcie każdego roku obowiązywania umowy. Zamawiający, wskazując obowiązek Wykonawcy, iż w uzasadnionych przypadkach jest on zobowiązany, na telefoniczne zgłoszenie, dokonać dodatkowego wywozu odpadów ze wskazanych miejsc gromadzenia odpadów, ma na myśli sytuację nieplanowanego zapełnienia pojemników na kilka dni przed planowanym odbiorem dla zabudowy wielorodzinnej /np. z powodu okresu świątecznego/. Z uwagi na konieczność zachowania czystości w obrębie miejsc gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej oraz zachowania standardów sanitarnych Zamawiający, w przypadkach jak powyżej, może wymagać odbioru odpadów poza harmonogramem. Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady ze wskazanego miejsca gromadzenia odpadów maksymalnie w terminie 48 h po wezwaniu Zamawiającego, chyba że maksymalny czas reakcji wykonawcy na dodatkowe zlecenie zamawiającego, wskazany w formularzu oferty /zał. nr 1/, będzie krótszy. 5. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i worki. 1) Zamawiający zobowiązuje się do wyposażenia wszystkich nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych. Zamawiający przed rozpoczęciem świadczenia usługi /odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych/ przez Wykonawcę dostarczy pojemniki mieszkańcom nieruchomości zamieszkałych. 2) Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek dostarczenia dodatkowych pojemników w trakcie realizacji umowy, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego w sytuacji m.in. gdy dojdzie do pojawienia się nowego punktu adresowego lub zmiany ilości mieszkańców na poszczególnych nieruchomościach. Pojemniki te będą stanowiły własność Zamawiającego i zapewnia je Zamawiający. Zamawiający szacuje, iż w okresie trwania umowy Wykonawca dostarczy do nieruchomości 200 dodatkowych pojemników. Pojemniki będą wydawane przez Zamawiającego w jego siedzibie. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania przekazania pojemnika dla wskazanej nieruchomości poprzez pisemne oświadczenie odbierającego. W przypadku nieobecności właściciela przedmiotowej nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, iż pojemnik został dostarczony na wskazaną przez Zamawiającego nieruchomość, 3) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki do selektywnej zbiórki odpadów /z wyłączeniem worków czerwonych na metal, które dystrybuowane są poprzez siedzibę Zamawiającego/. 4). Termin dostarczenia pojemników przez Wykonawcę w ciągu trwania umowy: bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w ciągu 3 dni od daty przyjęcia zgłoszenia. 5) Zamawiający przed podpisaniem umowy przekaże wykaz nieruchomości wraz z ilością osób zamieszkałych. 6. Podstawowe dane dotyczące Gminy Zbrosławice GMINA ZBROSŁAWICE Ilość mieszkańców zameldowanych w gminie: 15 116 /na dzień 12.11.2014 r./ Ilość mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy: 13 361 /na dzień 12.11.2014 r./ Ilość mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice deklarujących selektywną zbiórkę odpadów: 12 118 /na dzień 12.11.2014 r./ Ilość mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice jaką faktycznie należy przyjąć do obliczeń z uwagi na trwające jeszcze postępowania administracyjne oraz nowe budownictwo: 13 400 Ogólna liczba nieruchomości zamieszkałych: 3 412 /z czego 79 budynków wielorodzinnych/ Powierzchnia gminy 148,71 km? Sołectwo: liczba adresów/bud. wielorodz./bud. jednorodz. Razem: 3412/79/3333- Szczegółowy wykaz zamieszczono w SIWZ Zamawiający wskazuje, że faktyczna liczba osób od których będą odbierane odpady wynosi ok. 13.400 i liczba ta będzie co miesiąc w trakcie realizacji umowy weryfikowana w oparciu o funkcjonujący w gminie system elektroniczny /odpady komunalne/ na licencji firmy Rekord SI Sp. z o.o. Zamawiający wskazuje, iż liczba odbiorców ulega ciągłej zmianie z uwagi na składane przez mieszkańców korekty deklaracji. 6a. ILOŚĆ ODPADÓW W CZASIE TRWANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Prognozowane jednostkowe wskaźniki wytwarzania odpadów komunalnych dla terenów wiejskich na czas trwania przedmiotu zamówienia na podstawie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami - Uchwała Nr IV/25/1/2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012, przedstawia Tabela nr 30 /Planu Gospodarki Odpadami dla województwa śląskiego 2014/. Ilość odebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Zbrosławice w 2013 roku, przedstawia się następująco: - zmieszane odpady komunalne /kod 200301/ - 2850,8 Mg, - opakowania z tworzyw sztucznych /kod 150102/ - 13,6 Mg, - opakowania ze szkła /kod 150107/ - 73,9 Mg, - opakowania z papieru i tektury /kod 150101/ - 22,1 Mg, - zmieszane odpady opakowaniowe /150106/ - 85,7 Mg, - odpady ulegające biodegradacji /kod 200201/ - 103,3 Mg, - szkło /200102/ - 171,9 Mg, - tworzywa sztuczne /200139/ - 44,4 Mg, - papier i tektura /200101/ - 12,9 Mg - odpady betonu oraz gruz betonowy /kod 170101/ - 189,2 Mg, - gruz ceglany /170102/ - 6,3 Mg, - meble i inne odpady wielkogabarytowe /kod 200307/ - 36,7 Mg, - zużyte opony /kod 160103/ - 4,4 Mg, Ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Wyliczona ilość może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podaną ilość należy traktować jako orientacyjną. 7. Transport i zagospodarowanie - Wykonawca jest zobowiązany do : 1) zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem, 2) zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów zlokalizowanych w zabudowie wielorodzinnej oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych tj. terenów w promieniu 4 metrów, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów - obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub kontenerów, 3) wywozu odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody czyli przypadki, w których Wykonawca ma możliwość, pomimo przeszkód, wytoczenia pojemników do miejsc, do których jest możliwy dojazd. Natomiast przypadki, gdzie przeszkody uniemożliwiają wytoczenie pojemników Zamawiający potraktuje jako brak możliwości bezpośredniego dojazdu do posesji gdzie zastosowanie mają odpowiednie zapisy pkt 9 ppkt 9/ SIWZ 4) przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do instalacji posiadającej status regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych 5) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. z 2013 r., poz. 21/, 6) gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zmianami/, zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych /Dz. U. z 2012 r. poz. 645/, - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów /Dz. U. z 2012 r. poz. 676/. - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości /Dz. U. z 2013 r. poz. 122/. 8. DO OBOWIĄZKÓW WYKONAWCY W SZCZEGÓLNOŚCI NALEŻY: 1) Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz : a) Przygotowanie harmonogramu wywozu w formie ulotek /wydruk czarno - biały, w ilości 4000 sztuk/ i jego dystrybucja wśród mieszkańców. Ulotki winny zawierać w szczególności informację o adresie i telefonie do przyjmowania zgłoszeń o zapotrzebowaniu na pojemniki, a także numer konta gminy do wniesienia opłaty i terminy jej zapłaty. Harmonogram powinien również zawierać terminy zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz punktów mobilnych. Propozycję harmonogramu wywozu na 2015 rok należy przedstawić Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty podpisania umowy. Dystrybucja harmonogramu na 2015 r. winna nastąpić w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. Na podstawie wzajemnych uzgodnień stron dopuszcza się możliwość zmian harmonogramu. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po pisemnym uzgodnieniu między stronami. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. UWAGA: Przez dystrybucję Zamawiający rozumie: w zabudowie jednorodzinnej dostarczenie w/w informacji do skrzynek na listy, w zabudowie wielorodzinnej wywieszenie w/w informacji na tablicach ogłoszeń, a w przypadku ich braku do skrzynek na listy oraz dostarczenie do Zarządców budynków, jeśli takowi występują /wykaz Zarządców udostępni Zamawiający/. Wykonawca ma obowiązek wraz z dystrybucją harmonogramu dostarczyć materiały informacyjne dla mieszkańców przygotowane przez Zamawiającego. Wielkość materiałów informacyjnych nie będzie większa aniżeli ogólnie przyjęty format A4. Ilość materiałów będzie tożsama z ilością harmonogramów, jakie Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć do nieruchomości zamieszkałych, objętych zakresem odbioru. c) Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zmianami/ rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań. d) Zbiórka odpadów winna odbywać się wg ustalonego harmonogramu w stałe dni tygodnia, za wyjątkiem niedziel. e) Odbiór przeterminowanych leków /innych niż niebezpieczne/ zgromadzonych w przeznaczonych na ten cel pojemnikach 50 l w wyznaczonych aptekach lub punktach aptecznych na terenie Gminy Zbrosławice tj. Apteka pn. Dylla Sp. J. w Wieszowie przy ul. Bytomskiej 113. Odbiór nastąpi jeden raz w każdym miesiącu kalendarzowym. f) Odbiór zużytych baterii zgromadzonych w przeznaczonych na ten cel pojemnikach w wyznaczonych jednostkach publicznych na terenie Gminy Zbrosławice tj. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Zbrosławicach przy ul. Oświęcimskiej 6. Odbiór nastąpi jeden raz w każdym miesiącu kalendarzowym. g) W czasie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający przewiduje 2 razy w roku akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych, w tym opon z samochodów osobowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, h) Wykonawca na czas trwania zamówienia zapewnia punkty mobilne zbiórki odpadów określone w sposób szczegółowy w rozdziale III pkt. 10. i) Wykonawca prowadzi odbiór odpadów komunalnych z pojemników stanowiących własność Zamawiającego, w związku z powyższym w przypadku udokumentowanego zniszczenia pojemnika z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia przedmiotowej nieruchomości, w pojemnik o parametrach równoważnych do zniszczonego pojemnika na własny koszt. 2) Sprawozdawczość - Wykonawca zobowiązany jest do: a) bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. b) przekazywania Zamawiającemu, przez cały okres trwania Umowy, raportów miesięcznych stanowiących część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym, zawierających informacje o: - ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych z nieruchomości objętych odbiorem, - adresach nieruchomości, z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych lub oddali w ilości niewspółmiernej do ilości wykazanych mieszkańców. Zamawiający poprzez niewspółmierną ilość odpadów rozumie ilość odpadów wykraczającą poza przyjęty limit, dotyczący ilości pojemników, przypadających na ilość mieszkańców. - ilości i rodzaju odpadów komunalnych /Mg z podziałem na frakcje/ odebranych w MPSZOK, - ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych /Mg/ odebranych z poszczególnych nieruchomości, - ilości i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz niebezpiecznych i opon /Mg z podziałem na frakcje/ odebranych podczas objazdowej zbiórki, - ilości przeterminowanych leków i baterii /Mg z podziałem na frakcje/, - danych, o których mowa w ust. 9 pkt. 28 i 29 począwszy od roku 2015, - danych, o których mowa w ust. 9 pkt. 31, - sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów, c) przekazywanie Zamawiającemu przez cały okres trwania Umowy sprawozdania kwartalnego zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zmianami/ oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. /Dz. U. z 2012 r. poz. 630/ w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 3) Kontrola rzetelności segregacji: Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: - pozostawić informację w skrzynce na listy lub obok pojemnika o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości, - wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem wraz z protokołem zdarzenia, który zawiera : datę, miejsce zdarzenia, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, - niezwłocznie powiadomić Zamawiającego o zaistniałym fakcie. - odebrać ww. odpady. 9. INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY - określono szczegółowo w SIWZ 10. Mobilny punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych /MPSZOK/ Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia funkcjonowania mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dla mieszkańców Gminy Zbrosławice, zwanego dalej MPSZOK, spełniającego następujące warunki: 1) MPSZOK należy wyposażyć w co najmniej 1 kontener mobilny lub samochód do tego przystosowany, ustawiony w miejscach: a) Łubie /skrzyżowanie ul. 1 Maja i Pyskowickiej naprzeciwko sklepu/, b) Czekanów Śląski /przejazd kolejowy/ c) Wieszowa /świetlica przy ul. Bytomskiej/ d) Zbrosławice /baza Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej - Oświęcimska 6 2) mobilny punkt należy ustawić co sobotę w godzinach od 800 do 1600 w miejscu jak powyżej /w każdą w sobotę w innym miejscu/ w różnych częściach Gminy, tak ażeby umożliwić mieszkańcom poszczególnych sołectw przynajmniej raz w miesiącu w sposób dogodny lokalizacyjnie oddanie wytworzonych odpadów komunalnych, 3) zapewnienie nieodpłatnego odbioru odpadów komunalnych zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zbrosławice: - papier, opakowania wielomateriałowe, szkło, tworzywa sztuczne i metal, - odpady zielone i kuchenne ulegające biodegradacji, - odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - przeterminowane leki, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyte opony z samochodów osobowych,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł /słownie: piętnaście tysięcy złotych/ przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620/. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tarnowskie Góry o/Zbrosławice nr 61 8463 0005 2002 0020 1276 0011 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami /np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów/ lub do oferty załączyć kserokopię, natomiast oryginalny egzemplarz /np. zabezpieczony w koszulce/ umieścić odrębnie w kopercie zawierającej ofertę. Dokumenty te muszą być ważne przez okres związania ofertą. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 3. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 4. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas reakcji wykonawcy na dodatkowe zlecenie zamawiającego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zbroslawice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach