Przetargi.pl
„Budowa oraz przebudowa Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Biała”.

Gmina Biała ogłasza przetarg

  • Adres: 48210 Biała, ul. Rynek
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4388542, 4388540 , fax. 774 387 679
  • Data zamieszczenia: 2018-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała
    ul. Rynek 10
    48210 Biała, woj. opolskie
    tel. 77 4388542, 4388540, fax. 774 387 679
    REGON: 53141334300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.biala.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa oraz przebudowa Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Biała”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje: 1) Przedsięwzięcie polegać będzie na zaprojektowaniu i budowie dwóch punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, na terenie których zbierane i magazynowane będą odpady komunalne, dostarczone przez mieszkańców Gminy Biała: a) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul. Lipowej, w zakresie modernizacji istniejącego punktu (zwany dalej „PSZOK przy ul. Lipowej”), b) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul. Prudnickiej, w zakresie budowy nowego obiektu (zwany dalej „PSZOK przy ul. Prudnickiej”). PSZOK przy ul. Prudnickiej stanowić będzie obiekt towarzyszący w stosunki do „głównego” PSZOK-u przy ul. Lipowej. 2) opracowanie dokumentacji projektowej w oparciu o dołączony do dokumentacji niniejszego postępowania PFU 3) uzyskanie wszelkich wymaganych prawem pozwolenia po uzyskaniu pełnomocnictwa od Zamawiającego; 4) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz STWiOR, zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym uzgodnionym z Zamawiającym; 5) sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji robót; 6) przeprowadzenie prób, rozruchu technologicznego oraz wymaganych badań, a także przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania do użytkowania obiektu powstałego w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych; 7) przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcjami obsługi wszystkich zamontowanych w budynku urządzeń i wyposażenia. 8) uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu powstałego w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych. Opis ogólny prac obejmuje: PSZOK przy ul. Lipowej 1) Przedsięwzięcie w zakresie modernizacji Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul.Lipowej obejmuje modernizację istniejącego budynku i dostosowanie (adaptację) do następujących potrzeb: a) magazynowania odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych, b) magazynowania przedmiotów do ponownego użycia, c) punktu napraw i przygotowania odpadów do ponownego użycia, d) zaplecza socjalno-biurowego PSZOK. 2) Zakres prac modernizacyjnych i adaptacyjnych obejmuje: a) rozbiórka starych warstw dachowych, wymianę konstrukcji, pokrycia dachowego, wraz z niezbędnymi obróbkami blacharskimi, wymianą rynien i rur spustowych, b) wykonanie koniecznych prac rekonstrukcyjnych i uzupełniających konstrukcji ścian, renowację ścian wewnątrz obiektu, wykonanie nowej elewacji, c) wykonanie wewnętrznych ścian działowych oraz wydzielenie następujących części: magazyn odpadów innych niż niebezpieczne, magazyn odpadów niebezpiecznych i ZSEE, warsztat (punkt przygotowania odpadów do ponownego użycia), magazyn przedmiotów do ponownego użycia, oddzielne wydzielone pomieszczenie biurowe i pomieszczenie sanitarne (WC, prysznic), d) rozbiórka posadzek, wymiana konstrukcji podposadzkowej, wymianę posadzki, w magazynie odpadów niebezpiecznych i ZSEE wymaga się wykonania posadzki szczelnej, kwasoodpornej, e) nowa stolarka okienna i drzwiowa (zewnętrzna i wewnętrzna), f) wykonanie instalacji: sanitarnych w planowanym sanitariacie, rozbudowę istniejącej wewnętrznej sieci elektrycznej, ogrzewanie elektryczne w pomieszczeniu biurowym i sanitariacie, wykonanie wentylacji grawitacyjnej wszystkich pomieszczeń, g) wykonanie 5 tablic edukacyjnych (200x140 cm) oraz tabliczek informacyjnych na każdym kontenerze i pojemniki na odpady. 3) Zakres przedsięwzięcia obejmuje także wyposażenie PSZOK w: a) kontenery i pojemniki na odpady inne niż niebezpieczne: 3 kontenery KP7 (7m3), 6 kontenerów 1,1 m3 oraz 9 pojemników 240 l, b) pojemniki na odpady niebezpieczne, wanny wychwytowe na odcieki, regały, kosze siatkowe na drobny ZSEE. Zagospodarowania terenu nie ulegnie zmianie, przewiduje się modernizację istniejącego budynku. Na załączonym poglądowym Planie zagospodarowania terenu oraz w dalszej części opracowania, przedstawiono uszczegółowienie ww. zakresu, rozwiązania techniczne i organizacyjne – całość stanowi odzwierciedlenie oczekiwań Zamawiającego w tym względzie. PSZOK przy ul. Prudnickiej 1) Przedsięwzięcie w zakresie budowy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul. Prudnickiej obejmuje: a) budowę budynku magazynowego z warsztatem (punkt przygotowania odpadów do ponownego użycia) w formie obudowanej wiaty; budynek pełnić będzie następujące funkcje: - magazynowania odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych wraz z wyposażeniem, - magazynowania przedmiotów do ponownego użycia wraz z wyposażeniem, - punktu napraw i przygotowania odpadów do ponownego użycia wraz z wyposażeniem, - edukacyjną (tablice edukacyjne i informacyjne). b) uzupełnienie istniejącego utwardzenia w zakresie niezbędnym do obsługi wiaty magazynowej, c) rozbudowa instalacji elektrycznych – zasilenie i oświetlenie budynku magazynowego, d) wyposażenie w kontenery i pojemniki do zbierania i magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów innych niż niebezpieczne (3 kontenery otwarte 7 m3, 12 pojemników 1,1 m3, 4 pojemniki 240 l); e) zieleń ozdobna i izolacyjna. Na załączonym poglądowym Planie zagospodarowania terenu oraz w dalszej części opracowania, przedstawiono uszczegółowienie ww. zakresu, rozwiązania techniczne i organizacyjne – całość stanowi odzwierciedlenie oczekiwań Zamawiającego w tym względzie. 5.Szczegółowy opis zadań inwestycyjnych objętych przedmiotem zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ zwany dalej PFU. Zamawiający informuje, że PFU może zawierać elementy, które nie są zawarte w zapisach niniejszej SIWZ wraz z umową, Wykonawca jest zobowiązany je wycenić jak również wykonać. 6.Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi za wady dla następujących zaprojektowanych i wykonanych elementów konstrukcyjnych i obiektów: 1) na roboty budowlane - na okres min. 60 m-cy, 2) trwałość zabezpieczenia antykorozyjnego dostarczonych kontenerów na odpady oraz pomieszczeń - min. 5 lat, 3) instalacji i modułów fotowoltaicznych – min. 10 lat (gwarancja na wady ukryte wydajności do 10 roku – min 91% mocy nominalnej, do 25 roku – min 80% mocy nominalnej), 4) jakości dla dostarczonych urządzeń technicznych i narzędzi - min. 24 m-ce. Zapewnienie o dostępności części zamiennych – przez 10 lat od daty dostawy, potwierdzone przez producenta lub autoryzowanego przedstawiciela. Serwis na terenie Polski. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. W związku z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia, Wykonawca ma obowiązek uwzględnić zakresy rzeczowe wynikające z PFU oraz z informacji zawartych w pozostałych dokumentach SIWZ. Wykonawca ma obowiązek podać cenę ofertową na całość zadania. Wykonawca przenosi na Zamawiającego całość autorskich praw majątkowych i praw zależnych do dokumentacji projektowej oraz prawo własności do wszystkich egzemplarzy lub nośników, na których dokumentacja projektowa została utrwalona, co nastąpi wraz z przekazaniem tej dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. 2016 poz. 359, z późn. zm.). 3) Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Białej, konto nr 02 8903 0002 2001 0000 2020 0003, z dopiskiem: wadium „Budowa oraz przebudowa Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Biała”. 4) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się datę uznania środków na koncie Zamawiającego (dzień, godzina). 5) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 6) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. c) W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej zaleca się załączenie kopii przelewu do oferty, a w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. a) Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz oferty z załącznikami, b) dowód wniesienia wadium, c) pełnomocnictwo (o ile dotyczy). d) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.VI.1.2)b) powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. e) Dokumenty, o których mowa w pkt. V.1.2) a) powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. f) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. VI.1.2)b) powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. g) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. h) W przypadku, gdy Wykonawca w miejsce któregoś z dokumentów, o których mowa w SIWZ dostarczy jego kopię, kopia ta musi być poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości). i) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. j) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. k) Wykonawca powołujący się na zasoby innych podmiotów w zakresie ich zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, którym to podmiotom zamierza powierzyć realizację części niniejszego zamówienia w charakterze swojego podwykonawcy, zobowiązany jest podać nazwy (firmy) podwykonawców. Zamawiający zastrzega, iż zmiana albo rezygnacja przez Wykonawcę z podmiotu będącego podwykonawcą na zasoby, którego powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać, że proponowany inny podwykonawca lub samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż określony w dokumentacji postępowania. l) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. m) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa, powyżej, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. n) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych Wykonawców lub Wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym Wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych powyżej. o) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń i dokumentów. p) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. q) Zamawiający zaznacza, iż podziela rekomendacje opublikowaną na stronie internetowej UZP o następującej treści: „(…) Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy”. Dlatego też, Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca który nie należy do żadnej grupy kapitałowej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w oświadczeniu), może złożyć takie oświadczenie wraz z ofertą. Wzór oświadczenia dotyczącego istnienia lub braku powiązań kapitałowych przedstawiony jest w Załączniku E do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach