Przetargi.pl
Budowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem przy ul. Mikołaja Kopernika Zadanie 1. Budowa ciągu pieszo – rowerowego przy ul. Mikołaja Kopernika. Zadanie 2. Przebudowa oświetlenia ulicy M. Kopernika w Świdnicy.

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2016-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem przy ul. Mikołaja Kopernika Zadanie 1. Budowa ciągu pieszo – rowerowego przy ul. Mikołaja Kopernika. Zadanie 2. Przebudowa oświetlenia ulicy M. Kopernika w Świdnicy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem przy ul. Mikołaja Kopernika” Zadanie 1. Budowa ciągu pieszo – rowerowego przy ul. Mikołaja Kopernika. Zadanie 2. Przebudowa oświetlenia ulicy M. Kopernika w Świdnicy. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 2.1 Zadanie 1. Budowa ciągu pieszo – rowerowego przy ul. Mikołaja Kopernika. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa (załącznik nr 8.1 do SIWZ) sporządzona przez Biuro Konstrukcyjne REJPROJEKT Anna Rej, ul. Siołkowa 336, 33-330 Grybów obejmująca: • projekt budowlany branży drogowej i mostowej, • projekt wykonawczy branży drogowej, • projekt wykonawczy branży mostowej, • specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót – branża drogowa, • specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót – branża mostowa, • opinię geotechniczna, • operat wodno-prawny • projekt stałej organizacji ruchu, • przedmiary robót. Przedmiary robót należy traktować, jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót załączony jest w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 2.2 Zadanie 2. Przebudowa oświetlenia ulicy M. Kopernika w Świdnicy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa (załącznik nr 8.2 do SIWZ) sporządzona przez Usługi Projektowe Nadzór Autorski i Inwestorski, Robert Biedka, 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej 44/5 obejmująca: • projekt budowlany branży elektrycznej, • specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót – branża elektryczna, • przedmiar robót. Przedmiar robót należy traktować, jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót załączony jest w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 3. W stanie istniejącym na obszarze przewidzianym pod budowę ciągu pieszo-rowerowego znajduje się chodnik, a także pas zieleni, które stanowią elementy istniejącego pasa drogowego zapewniającego obsługę przyległego terenu. Natomiast w bezpośrednim sąsiedztwie niniejszej inwestycji znajdują się tereny mocno zurbanizowane w większości zabudowane budynkami mieszkalnymi, wielorodzinnymi oraz obiektami handlowymi i usługowo-przemysłowymi. Na końcowym odcinku objętym opracowaniem w rejonie skrzyżowania z ul. Nadbrzeżną ulica przecina rzekę Bystrzyca z istniejącą przeprawą mostową. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załączniki nr 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest również do: 1) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2003 r. Nr 58 poz.515 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729), 2) organizacji placu budowy (zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 3) zabezpieczenia terenu przed dostępem osób trzecich, 4) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 5) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, 6) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km), materiał zakwalifikowany do odzysku należy przekazać na wskazane przez Zamawiającego miejsce magazynowania. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania właściwego dokumentu potwierdzającego przekazanie wszystkich odpadów do unieszkodliwienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 7) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 8) uporządkowania i doprowadzenia do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 9) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 10) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 11) przed przystąpieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną miejsca Inwestycji oraz terenu sąsiedniego celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami. W przypadku ewentualnych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, awarii spowodowanych przez Wykonawcę, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 12) organizacji dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót, 13) zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji roboty objętej umową, przy czym ubezpieczeniu podlegać mają w szczególności: a) roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 14) wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót, 15) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów w pobliżu, których będą prowadzone roboty ziemne; 16) zabezpieczenia systemu korzeniowego przed wysychaniem, przemarzaniem, 17) nie składowania materiałów budowlanych i ziemi z wykopów w obrębie koron drzew i krzewów, 18) prowadzenia robót ziemnych w obrębie bryły korzeniowej drzew i krzewów w sposób najmniej szkodzący roślinom, roboty ziemne prowadzone w pobliżu drzew i krzewów należy prowadzić ręcznie bez użycia sprzętu mechanicznego nie uszkadzając systemów korzeniowych, 19) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz w przypadku uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania inwestycji uzgodni i udostępni miejsce na umieszczenie tablic informacyjnych o współfinansowaniu inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. 20) prowadzenia prac w obrębie koryta rzeki Bystrzycy pod ścisłym nadzorem pracownika Zarządu Zlewni Bystrzycy i Kaczawy w Legnicy. 21) Dla zadania 1: uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę (jeśli będzie wymagana). 5. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie inwestycji w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. W przypadku podpisania przez Gminę Miasto Świdnica umowy o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowego, w każdym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ wykonania przedmiotu umowy. 6. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz nawierzchni autostrad, dróg 45233260-9 Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych 45233320-8 Fundamentowanie dróg 45221110-6 Roboty w zakresie mostów 45112100-6 Roboty w zakresie kopania rowów 45231600-1 Roboty budowlane nawierzchniowe 45314300-4 Kładzenie kabli 45316110-9 Montaż oświetlenia 7. Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. 8. Użyte w dokumentacji projektowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7. 12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 13. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia przy wykonywaniu niżej wymienionych czynności: 13.1 Zadanie 1. Budowa ciągu pieszo – rowerowego przy ul. Mikołaja Kopernika. 1) Robót ziemnych w tym podbudów, 2) Nawierzchni, 3) Robót wykończeniowych, 4) Organizacji ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, 5) Kładki rowerowej na rzece Bystrzycy. 13.2 Zadanie 2. Przebudowa oświetlenia ulicy M. Kopernika w Świdnicy. 1) Robót w zakresie kopania rowów, 2) Robót budowlanych nawierzchniowych, 3) Montażu oświetlenia wraz z kładzeniem kabli 4) Pomiarów. 14. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w punkcie 14.1 i 14.2, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). 15. W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz osób (załącznik nr 5 do umowy), które będą w okresie realizacji umowy zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.) 16. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej. 17. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 18. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie punktem 13 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 20. Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych Wykonawców (np. Dolnośląska Spółka Gazownictwa sp. z o.o., Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., Tauron S.A., spółki telekomunikacyjne), w celu realizacji przez tych wykonawców własnych zadań inwestycyjnych i prowadzenia robót na podstawie odrębnych pozwoleń na budowę lub zgłoszenia robót, wyłączonych z przedmiotu niniejszej umowy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1.1. Wymagany termin realizacji robót budowlanych: dla Zadania 1- do dnia 30.09.2017 r. 1.2. Wymagany termin realizacji zamówienia: dla Zadania 2- do dnia 30.09.2017 r.

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium. 1.1 Dla zadania 1 w wysokości 50 000 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 1.2 Dla zadania 2 w wysokości 7 500 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-112/XII/16 na „Budowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem przy ul. Mikołaja Kopernika” W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu, aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach