Przetargi.pl
ZIMOWE UTRZYMANIE PASÓW DROGOWYCH DRÓG GMINNYCH NA TERENIE MIASTA PABIANICE W SEZONIE 2013/2014

Zarząd Dróg i Zieleni Miejskiej w Pabianicach ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Warzywna 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 2159772, 2159537 w. 23 , fax. 042 2159537
  • Data zamieszczenia: 2013-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Zieleni Miejskiej w Pabianicach
    ul. Warzywna 1 1
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 042 2159772, 2159537 w. 23, fax. 042 2159537
    REGON: 47293957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdizm.bip.um.pabianice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIMOWE UTRZYMANIE PASÓW DROGOWYCH DRÓG GMINNYCH NA TERENIE MIASTA PABIANICE W SEZONIE 2013/2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są wymagania techniczne dla usług i prac w ramach zimowego utrzymania pasów drogowych dróg gminnych, jezdni, placów, chodników będących w zarządzie Prezydenta Miasta Pabianic prowadzonych przez Wykonawcę dysponującego własnym i/lub oddanym do dyspozycji sprzętem do zwalczania śliskości zimowej w okresie od 15.10.2013 roku do15.04.2014 roku. 2. Działania podejmowane przez Wykonawcę w zakresie zimowego utrzymania dróg winny zapewnić przejezdność oraz ograniczenie zakłóceń płynności ruchu pieszego wywołanych zjawiskami w postaci opadów śniegu, śniegu z deszczem, marznącej mżawki lub śliskości zimowej. 3. Do zimowego utrzymania dróg zalicza się następujące czynności: a) Usuwanie śniegu z jezdni, chodnika oraz innych elementów pasa drogowego tj. zatoki autobusowe, ścieżki pieszo - rowerowe, pętle (krańcówki autobusowe), przystanki komunikacji miejskiej, dojścia do przejść dla pieszych. b) Zapobieganie powstawaniu i zwalczanie śliskości zimowej poprzez stosowanie materiałów: sól drogowa, piasek, solanka. c) Wyjazdy interwencyjne na wezwania straży pożarnej, policji, straży miejskiej, ZWiK w związku z zaistniałymi wypadkami bądź awariami. 4. Miasto Pabianice (przedmiot zamówienia) podzielono na trzy rejony (części - zadania) według załączonych w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wykazów jezdni (przyjęto średnią szerokość jezdni 5 m), pętli (krańcówek autobusowych), zatok autobusowych, przystanków komunikacji miejskiej, placów, chodników, przejść dla pieszych osobno dla każdego zadania: 1) część (zadanie) 1 - wykaz jezdni, pętli (krańcówek autobusowych), zatok autobusowych, przystanków komunikacji miejskiej, placów, chodników, przejść dla pieszych - został opisany w załączniku nr 1 do siwz 2) część (zadanie) 2 - wykaz jezdni, pętli (krańcówek autobusowych), zatok autobusowych, przystanków komunikacji miejskiej, placów, chodników, przejść dla pieszych - został opisany w załączniku nr 2 do siwz 3) część (zadanie) 3 - wykaz jezdni, pętli (krańcówek autobusowych), zatok autobusowych, przystanków komunikacji miejskiej, placów, chodników, przejść dla pieszych - został opisany w załączniku nr 3 do siwz 5. Zimowe utrzymanie obejmuje wszelkie czynności związane ze zmniejszeniem zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak: opady śniegu, śliskość zimowa. 6. Zimowe utrzymanie obejmuje: a). zwalczanie skutków zimy na chodnikach, przystankach komunikacji miejskiej, przejściach dla pieszych w standardzie II. - opis wymagań został zawarty w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b). zwalczanie skutków zimy na ulicach gminnych o nawierzchni utwardzonej (asfaltowe) w standardzie III - opis wymagań został zawarty w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, c). zwalczanie skutków zimy na ulicach gminnych o nawierzchni nieutwardzonej (gruntowe, tłuczniowe, destrukt, żużlowe) w standardzie IV - opis wymagań został zawarty w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 7. W ramach akcji obowiązywać będą następujące zasady: a) akcję należy podjąć nie później niż w ciągu 1 godziny od chwili telefonicznego przekazania komunikatu o potrzebie wyjazdu sprzętu. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia we wskazanym wyżej czasie. Przez przystąpienie do akcji należy rozumieć faktyczne stawienie się Wykonawcy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w celu prawidłowego wykonania usługi, b) usuwanie śniegu oraz usuwanie śliskości jezdni powinno być zgodne z przyjętymi standardami zimowego utrzymania, usuwanie śniegu należy prowadzić po zakończeniu opadu a w przypadku intensywnego opadu również w jego trakcie, c) zapobieganie i zwalczanie śliskości zimowej winno odbywać się na całej szerokości jezdni (od krawężnika do krawężnika) łącznie z: - wyłączeniowymi i włączeniowymi pasami ruchu, - lewoskrętami, - zatokami autobusowymi, powierzchniami wyłączonymi z ruchu (martwe pola) - całymi powierzchniami skrzyżowań dróg, - wydzielonymi powierzchniami przeznaczonymi dla ruchu tramwajów, - pętlami autobusowymi - szczególnie dokładnie należy prowadzić pługowanie przy krawężnikach w sąsiedztwie wpustów ulicznych, d) odśnieżanie chodników wraz z usuwaniem śliskości winno obejmować ich powierzchnie podane w załączniku nr 3 (przyjęto 1,5 m szerokości chodnika do odśnieżania i usuwania śliskości o nawierzchni utwardzonej) oraz (1m szerokości chodnika do odśnieżania i usuwania śliskości o nawierzchni gruntowej), odśnieżanie dachów wiat przystankowych ( przyjęto: 3 szt. o pow. 8 m2), ( przyjęto: 83 szt. o pow. 18 m2), odśnieżanie dachów wiat przystankowych powinno odbywać się z zachowaniem szczególnej ostrożności ze względu na pokrycie ich płytami poliwęglanowymi. e) czynności związane z realizacją usług w ramach poszczególnych zadań muszą być wykonywane równolegle, f) decyzję o uruchomieniu akcji zimowej podejmuje każdorazowo dyspozytor akcji działający z ramienia Zamawiającego (funkcję dyspozytora pełni pracownik Zarządu Dróg i Zieleni Miejskiej w Pabianicach tel. 42 215 - 97 - 72, fax 42 215 - 95 - 37, tel. kom. 509 857 919, adres e-mail: zdizm@rubikon.pl) powiadamiając o tym fakcie Wykonawcę, g) zakończenie wypełnienia zadań ustalonych z dyspozytorem Wykonawca każdorazowo zgłasza Zamawiającemu telefonicznie i jest ono gotowością Wykonawcy do dokonania przez Zamawiającego odbioru wykonanych usług. Wyniki kontroli zostaną przekazane Wykonawcy niezwłocznie. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości Wykonawca powinien maksymalnie w ciągu 4 godzin od godziny powzięcia informacji dokonać usunięcia nieprawidłowości. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia zestawienia wyjazdów wykonanych w ciągu poprzedniego tygodnia w każdy poniedziałek do godz. 12:00 na załączonym druku (załącznik nr 5) h) zgłoszenie się do pracy bez wezwania dyspozytora nie będzie opłacone przez Zamawiającego, i) dyspozytor każdorazowo określa zakres i szczegółową lokalizację prac, odnotowując to w dzienniku akcji zimowej, która rozpoczyna się z chwilą zgłoszenia gotowości do dyspozytora, j) zgłoszenie gotowości do akcji obejmuje podanie przez Wykonawcę dokładnie miejsca i czasu rozpoczęcia akcji, k) nośniki i sprzęt wzywane są do pracy w zależności od potrzeb (warunków atmosferycznych), l) świadczenie usług obejmuje wszystkie dni kalendarzowe i godziny w ciągu całej doby, ł) wezwanie może nastąpić każdorazowo na telefon w zależności od zaistniałej sytuacji na drogach i potrzeb kierującego akcją zimową, m) zrealizowanie prac t.j. pługowanie ulic, chodników, dojść do przejść dla pieszych, przystanków komunikacji miejskiej musi nastąpić w czasie określonym w standardach zimowego utrzymania, n) Wykonawca zapewnia specjalne numery telefonów przeznaczone tylko do obsługi zadań związanych z wykonaniem akcji zimowej: jeden stacjonarny (tel. + fax) i jeden komórkowy oraz e-mail, o) Wykonawca zapewnia wyposażenie pojazdów biorących bezpośredni udział w akcji zimowej w system nawigacji satelitarnej GPS z podaniem Zamawiającemu hasła i loginu, tak aby mógł on na bieżąco śledzić oraz rejestrować prowadzenie akcji, p) Wykonawca przejmie na siebie pełną odpowiedzialność za zapewnienie warunków bezpieczeństwa prowadzenia akcji zgodnie z przyjętymi standardami, za jakość stosowanych materiałów oraz stosowane przez siebie metody organizacyjno - techniczne, r) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i straty w usługach, materiałach i sprzęcie spowodowane przez niego przy wypełnianiu swoich zobowiązań umownych w trakcie realizacji usługi, s) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane swoim działaniem lub zaniechaniem na zasadach ogólnych, w przypadku powstania szkody na rzecz osób trzecich na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług objętych umową, Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia szkody w pełnej wysokości, t) w ramach ceny umownej Wykonawca zapewnia załadunek sprzętu materiałami przeznaczonymi do zapobiegania i zwalczania skutków zimy, u) Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów związanych z dojazdem Wykonawcy na obszar objęty zimowym utrzymaniem, w) w przypadku konieczności wywozu śniegu zamawiający wskaże miejsce składowania na terenie miasta Pabianic, z) o każdych problemach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca niezwłocznie informuje Zamawiającego. ż) Wykonawca musi posiadać bazę na której będzie pełnił dyżury całodobowe oraz zgromadzi materiał i sprzęt na terenie Gminy Pabianice w promieniu 10 km licząc od siedziby Prezydenta Miasta Pabianic ul. Zamkowa 16. ź) przystanki komunikacji miejskiej muszą być odśnieżone i posypane na długości 15 mb wzdłuż przystanku na całej szerokości chodnika przyjmując za punkt centralny słupek przystankowy lub środek wiaty przystankowej, 8. Uwagi realizacyjne: a). Zamawiający przed podpisaniem umowy sprawdzi i dokona akceptacji deklarowanego przez Wykonawcę na etapie składani ofert sprzętu (ilość, sprawność, numery rejestracyjne oraz numery fabryczne) zgodnie ze stanem faktycznym. b). W przypadku awarii Wykonawca na swój koszt przeprowadza niezbędne remonty sprzętu biorącego udział w akcji zimowej. c). Pojazdy biorące udział w akcji zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawcze sygnały świetlne, błyskowe koloru pomarańczowego. d). Tam gdzie nie jest możliwe wykorzystanie sprzętu mechanicznego Wykonawca musi wykonać usługę ręcznie, a w związku z tym musi on dysponować niezbędną ilością pracowników do realizacji usługi. e). W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien zabezpieczyć n/w materiał w następujących ilościach w podziale na części (zadania): - część (zadanie) 1: piasek do posypywania chodników, przejść dla pieszych, przystanków komunikacji miejskiej - 30 Mg, mieszanka solno - piaskowa 50% - 250 Mg, sól 100 % - 100 Mg - część (zadanie) 2: - piasek do posypywania chodników, przejść dla pieszych, przystanków komunikacji miejskiej - 30 Mg, mieszanka solno - piaskowa 50% - 250 Mg, sól 100 % - 100 Mg - część (zadanie) 3: piasek do posypywania chodników, przejść dla pieszych, przystanków komunikacji miejskiej - 30 Mg, mieszanka solno - piaskowa 50% - 250 Mg, sól 100 % - 100 Mg 9. Warunki finansowe rozliczeń: a). Zamawiający dopuszcza możliwość fakturowania etapowego (wystawiania faktur częściowych), b). podstawą wystawienia faktur (częściowych lub końcowej) będzie obustronnie podpisany protokół odbioru usługi częściowy lub końcowy, c). każdorazowo wynagrodzenie będzie płatne przelewem w terminie do 30 dni od daty otrzymania oryginału faktury na koniec każdego miesiąca realizacji zamówienia (jedna faktura w miesiącu kalendarzowym). d). podane w ofercie wynagrodzenie jest stałe i nie podlega waloryzacji w trakcie obowiązywania umowy. e). sposób rozliczeń - wynagrodzenie ryczałtowo - ilościowe powykonawcze, obliczone jako iloczyn wykonanej usługi i ceny jednostkowej usługi, podanej przez Wykonawcę na etapie ofertowania. 10. Główny kody CPV: 90.62.00.00-9 Dodatkowe kody CPV: 90.61.10.00-3, 90.63.00.00-2 Uwaga: 1. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu objętego usługą, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 2. Wykonawca winien wszelkie koszty związane z czynnościami odbiorowymi uwzględnić w cenie oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdizm.bip.um.pabianice.pl,
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach