Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa socjalnego wielorodzinnego budynku mieszkalnego w Świdnicy przy ul. Robotniczej

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8562850 , fax. 074 8523110
  • Data zamieszczenia: 2016-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8562850, fax. 074 8523110
    REGON: 00057958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa socjalnego wielorodzinnego budynku mieszkalnego w Świdnicy przy ul. Robotniczej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa socjalnego wielorodzinnego budynku mieszkalnego w Świdnicy przy ul. Robotniczej. 3.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 3.2.1. kompleksowe wykonanie robót budowlanych, zgodnie ze sztuką budowlaną i z decyzją o pozwoleniu na budowę, opisanych w dokumentacji projektowej tj. projekcie budowlanym i wykonawczym, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót autorstwa firmy: Agencja Budowlana KALDO Paweł Jędraś z/s ul. Antonińska 6, 64-100 Leszno. 3.2.2. wykonanie innych robót i prac niezbędnych dla należytego wykonania zamówienia - zgodnie z warunkami określonymi w p-cie 3.6 3.2.3. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie budynku 3.3.Załączone do dokumentacji projektowej przedmiary robót nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiary robót stanowią wyłącznie materiał pomocniczy dla wskazania technologii robót, która rzutuje na wysokość ceny ryczałtowej. Zamawiający dopuszcza stosowanie urządzeń i materiałów równoważnych lecz parametry muszą być nie gorsze od wskazanych. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów musi wystąpić do Inspektora nadzoru i uzyskać jego akceptację . Kalkulacja Wykonawcy winna stanowić wycenę kompletu robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 3.4.Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zapisami SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013r. Poz.1409 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniami powiązanymi. 3.5.W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów, obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, 2. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, 3. Projekt Wykonawczy, 4. Projekt Budowlany, 3.6. Warunki wykonania zamówienia 3.6.1. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie z należytą starannością, zaplanowanym zakresem oraz sposobem realizacji, w szczególności zgodnie z dokumentacją projektową, o której mowa w pkt. 3.2. i 3.3., SIWZ, zaleceniami Zamawiającego i projektem umowy tak, aby budynek, wraz infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, mógł być przekazany w efekcie końcowym do użytkowania, jako obiekt w pełni funkcjonalny, kompletny oraz wykonany zgodnie z przepisami prawa i zasadami sztuki budowlanej. 3.6.2. Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z reżimem technologicznym, obowiązującymi przepisami, w tym techniczno - budowlanymi oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 3.6.3. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu zgodnie z opracowanym planem BiOZ. 3.6.4. Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z warunkami SIWZ, za jakość zastosowanych materiałów i ich zgodność z normami obowiązującymi, wg przepisów art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 j.t. z późn. zm.). 3.6.5. Wszelkie materiały, urządzenia i technologie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zostaną nabyte we własnym zakresie przez Wykonawcę. Wykonawca dostarczy materiały i zrealizuje przedmiot zamówienia przy użyciu własnych lub wypożyczonych we własnym zakresie, na własny koszt narzędzi i środków transportu. 3.6.6. Wszystkie użyte do budowy materiały muszą odpowiadać parametrom podanym w projekcie, powinny być nowe i posiadać odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeństwa, certyfikat lub deklarację zgodności z polską normą (lub inną normą obowiązującą w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobatą techniczną, świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem należy przedłożyć do akceptacji Nadzorowi Inwestorskiemu. O uzyskaniu wyżej określonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiającego. 3.6.7. Akceptacja materiałów przez Zamawiającego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za skutki wynikające z zastosowania niewłaściwych materiałów, niespełniających wymogów norm obowiązujących w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 3.6.8. Wykonawca zobowiązany jest do okazania Nadzorowi Inwestorskiemu oraz Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w pkt. 3.6.6. na każdym etapie realizacji robót. 3.6.9. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy przez osobę wskazaną w ofercie, posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 3.6.10. Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną (m.in. obsługa w trakcie realizacji, inwentaryzacja powykonawcza robót stanowiących przedmiot zamówienia). 3.6.11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji dla czynności wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z właściwymi przepisami. 3.6.12. Wykonawca umieści na budowie w widocznym miejscu ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. 3.6.13. Wykonawca, we własnym zakresie i na własny koszt zrealizuje tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie placu budowy (punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy). 3.6.14. Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń związanych z terenem budowy oraz innych nakładów, niestanowiących wartości robót budowlanych, a niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym organizacji dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 3.6.15. Wykonawca poniesie koszty prób, badań jakości robót, itp. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 3.6.16. Wykonawca we własnym zakresie i na koszt własny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3.6.17. Organizacja dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót leży po stronie Wykonawcy. 3.6.18. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ładu i porządku, usuwanie na swój koszt wszelkich śmieci, odpadów, opakowań i innych pozostałości po zużytych materiałach. W przypadku zaniechana, czynności porządkowe mogą zostać wykonane przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy. 3.6.19. Przed przystąpieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną miejsca Inwestycji oraz terenu sąsiedniego celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami. 3.6.20. Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na własny koszt. 3.6.21. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawidłowość ich oznakowania przez cały okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. 3.6.22. Roboty należy prowadzić w sposób zapewniający ciągłość pracy i bezpieczeństwo osób i mienia . Wszelkie koszty związane ze stratami przez niewłaściwe zabezpieczenie obiektu będą obciążać Wykonawcę. 3.6.23. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie realizacji robót, również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 3.6.24. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i narzędzia używane do robót od dnia rozpoczęcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 3.6.25. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy, znajdujące się na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 3.6.26. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na właściwe wysypisko odpadów, materiałów z rozbiórki, nienadających się do ponownego wbudowania, 3.6.27. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania właściwego dokumentu potwierdzającego przekazanie wszystkich odpadów do unieszkodliwienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3.6.28. Zamawiający zapewni sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia. 3.6.29. Polecenia Nadzoru Inwestorskiego dotyczące realizacji robót będą wykonywane przez Wykonawcę nie później niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod groźbą wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 3.6.30. Wykonawca w terminie do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowę przedłoży Zamawiającemu i Nadzorowi Inwestorskiemu w formie pisemnej Plan BiOZ. 3.6.32. Zamawiający w każdym czasie będzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynności objętych przedmiotem zamówienia pod względem ich jakości oraz terminowości. 3.6.32. Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiającego oraz spółek zajmujących się dostawą wody, energii, gazu, ciepła i odbioru ścieków. 3.6.33. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest: - do sporządzenia operatu kolaudacyjnego zawierającego elementy (dane) wynikające z umowy, SIWZ, STWiORB i prawa budowlanego, w tym wyniki badań sprawdzających, powykonawczą mapę z planszą zbiorczą uzbrojenia potwierdzoną w ośrodku geodezyjnym wraz z tabelą wykonania elementów. - do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu, - do uzyskiwania własnym staraniem w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku; w tym do uzyskania, po zakończeniu robót, opracowania Charakterystyka energetyczna budynku, - do wykonania ewentualnych zaleceń sformułowanych przez instytucje opiniujące zamiar przystąpienia do użytkowania budynku. - do uczestniczenia Kierownika budowy i Kierowników robót w kontrolach budowy, przeprowadzanych przez uprawnione instytucje przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku. 3.6.34. Zadanie inwestycyjne pn.: Budowa socjalnego wielorodzinnego budynku mieszkalnego w Świdnicy przy ul. Robotniczej będzie realizowane z finansowym wsparciem Państwa, za pośrednictwem BGK, z Funduszu Dopłat (ustawa z 8 grudnia 2006r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali socjalnych, mieszkań chronionych, noclegowni i domów dla bezdomnych - Dz.U z 2015r., poz. 833). W związku z powyższym realizacja i rozliczenie w/w zadań odbywać się będzie z uwzględnieniem warunków umowy o finansowe wsparcie, którą Gmina Miasto Świdnica zawrze z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. 3.6.35. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane, 45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji, 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA. 4.1.Wymagany termin realizacji zadania: a) Rozpoczęcie realizacji: od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót budowlanych może nastąpić po podpisaniu przez Zamawiającego umowy z BGK, zgodnie z punktem 3.6.34). Szacowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to kwiecień/maj 2016r. b) Zakończenie realizacji przedmiotu umowy opisanego w p-cie 3.2: - zakończenie robót budowlanych - do 15 maja 2017r Wykonawca zgłasza pisemnie zakończenie robót do Zamawiającego, po potwierdzeniu przez Nadzór inwestorski wpisu Wykonawcy do dziennika budowy o zakończeniu robót. Nadzór inwestorski potwierdzi wpis Wykonawcy do dziennika budowy o zakończeniu robót w terminie 7 dni od daty wpisu. - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie - do dnia 30.06.2017 r Wykonawca składa do PINB w Świdnicy, w imieniu Zamawiającego, zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych i zawiadomienie, wraz ze wszystkimi załącznikami, o zamiarze przystąpienia do użytkowania - niezwłocznie po zakończeniu robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM. 9.1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych), 9.2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, 9.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust. 6 ustawy Pzp, z tym, że: a) złożone w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Pekao S.A. I Oddział w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. b) złożone w gwarancjach (bankowych, ubezpieczeniowych): Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 i 4a ustawy Pzp tj. w przypadku, gdy Wykonawca: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz: - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. 9.5. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9.6. Złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego, jako depozyt, złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert. Jeśli Wykonawca zabezpiecza ofertę wadium w innej formie niż w pieniądzu, wtedy dokument potwierdzający wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w oryginale. 9.7. Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu w oryginale należy dołączyć do oferty. 9.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w pkt 9.12. 9.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10. Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie, pkt 9.8 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja jakości
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach