Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu prac termomodernizacyjnych w budynku nr 20a; 30; 46 i 47

Centrum Szkolenia Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 05-121 Legionowo, ul. Zegrzyńska 121
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6053257 , fax. 022 6053585
  • Data zamieszczenia: 2009-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Centrum Szkolenia Policji
    ul. Zegrzyńska 121 121
    05-121 Legionowo, woj. mazowieckie
    tel. 022 6053257, fax. 022 6053585
    REGON: 01196868700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.csp.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: szkolenie policji

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu prac termomodernizacyjnych w budynku nr 20a; 30; 46 i 47
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu prac termomodernizacyjnych w budynku nr 20a; 30; 46 i 47 o wartość 57259.00 euro
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Forma i zasady wniesienia, zwrotu i utraty wadium 1.Wykonawca przystępujący do przetargu musi wnieść wadium w wysokości 4.000,00 złotych (słownie: cztery tysiące złotych). 2.Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3.Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy: CSP w Legionowie NBP O/O Warszawa Nr konta: 83 1010 1010 0070 0913 9120 0000 z dopiskiem przetarg nieograniczony: wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu prac termomodernizacyjnych budynków nr 20a; 30; 46 i 73. Skuteczne wniesienie wadium w takiej formie uznaje się za wniesione z chwilą uznania rachunku Zamawiającego w terminie składania ofert. 6. Skuteczne wniesienie wadium w pozostałych formach to złożenie oryginału stosownego dokumentu w Wydziale Finansów Zamawiającego (budynek Nr 7, I piętro, pokój Nr 107), przed upływem terminu składania ofert. 7.Dokument wadium wniesionego w formie gwarancji bankowej;ubezpieczeniowej lub poręczeniach powinien zawierać klauzulę o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8.Wykonawca, który nie wniesie wadium w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 9.Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po: a) upływie terminu związania ofertą, b) zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) unieważnieniu postępowania i ostatecznym rozstrzygnięciu protestów lub upływie terminu do ich wnoszenia. 10.Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na pisemny wniosek Wykonawcy: a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b)który został wykluczony z postępowania, c)którego oferta została odrzucona. 11.Złożenie wniosku o zwrot wadium przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 12.Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na rachunek Wykonawcy. 13.Zamawiający zatrzyma wadium (wraz z odsetkami) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jeśli Wykonawca ten: a)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie (cena z podatkiem VAT). 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 145, poz. 1537). 3. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach określonych w art. 148 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, tj. a) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku, b) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, c) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 4. Skuteczne wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pieniądzu to przelew kwoty zabezpieczenia na rachunek bankowy określony w 16 ppkt 5 w terminie gwarantującym uznanie rachunku Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 5. Skuteczne wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pozostałych formach określonych w ppkt 2 lit. b, c, d, e, to złożenie oryginału stosownego dokumentu w Wydziale Finansów Zamawiającego (budynek Nr 7, I piętro, pokój Nr 107), przed podpisaniem umowy. Zabezpieczenie wnoszone w postaci poręczenia lub gwarancji ma zawierać następujące elementy: a) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres), b) nazwę Beneficjenta (Zamawiającego), c) nazwę Gwaranta lub Poręczyciela, d) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją, e) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca: - nie wykonał robót budowlanych w terminie wynikającym z umowy, - wykonał roboty budowlane objęte umową z nienależytą starannością. W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierających wymienionych elementów (bądź postawienia warunków wobec Zamawiającego innych niż opisane w niniejszym pkt SIWZ), Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych przypadków Zamawiający wystąpi do Gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty stanowiącej zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Żądanie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne. Gwarant nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności (np. przesłania wezwania za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Beneficjenta) jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji. Dopuszczalnym przez Zamawiającego żądaniem może być potwierdzenie, że osoba, która podpisała wezwanie do zapłaty w imieniu Beneficjenta upoważniona jest do jego reprezentowania. Dokumentami uzasadniającymi żądanie roszczeń mogą być ponadto: a)wykaz niewykonanych lub nienależycie wykonanych prac, b)kopia pisma/pism wzywających Wykonawcę do należytego wykonania przedmiotu umowy, c) oświadczenie Zamawiającego, że pomimo skierowanych pism, Wykonawca nie wykonał należycie przedmiotu zamówienia. 6. Dopuszcza się (za zgodą Wykonawcy) zaliczenie wadium wpłaconego w formie pieniądza jako pokrycie części wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. 70% zabezpieczenia zostanie zwrócone najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane. 8. Zamawiający wymaga, aby do jego dyspozycji pozostała kwota 30% wysokości zabezpieczenia na pokrycie ewentualnych roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości. Kwota ta zostanie zwrócona najpóźniej w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości, udzielonej na przedmiot umowy. 9. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formach innych niż w pieniądzu, z dokumentu gwarancyjnego winno wynikać jednoznacznie: a) gwarantowanie wypłat należności z ustanowionego zabezpieczenia w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego; b) gwarantowanie wypłat zgodnie z ppkt. 7 i 8. 10. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie gwarancji lub poręczeń muszą one być wystawione na okres obejmujący wykonanie całego zamówienia oraz okres rękojmi i udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. Wykonawca wniesie zabezpieczenie w następujący sposób: 70% zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia na okres realizacji zamówienia oraz 30% zabezpieczenia na okres rękojmi i gwarancji udzielonej przez Wykonawcę w ofercie. 11. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi na podstawie art. 151 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a)Wykonawca musi spełniać wymogi określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca prowadził zarejestrowaną działalność; b)Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, c) w przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, warunki określone w pkt. a) i b) musi spełniać każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę. 2) Warunki szczegółowe Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponował potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawił pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Dlatego Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: 1) wykazał, posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia poprzez przedłożenie wykazu wykonanych robót budowlanych budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał wykonanie minimum dwóch robót budowlanych o wartości każda nie mniejszej niż sto trzydzieści tysięcy złotych brutto. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane należycie. W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten podmioty mogą spełnić łącznie. 2) wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, poprzez przedłożenie wykazu osób: a) z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 art. 12 ust. 1 pkt. 2, art. 14 ust.1 pkt. 2*; b) z uprawnieniami do wykonywania pomiarów ochronnych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował lub będzie dysponował minimum po jednej osobie z powyższymi uprawnieniami. * Zakres uprawnień musi w pełni pozwalać na realizację robót budowlanych, ściśle określonych w przedmiocie zamówienia. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień: a)budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej wraz z aktualnymi zaświadczeniami z Okręgowej Izby Inżynierów; b)do wykonywania pomiarów ochronnych. Zaświadczenia z Okręgowej Izby Inżynierów oraz do wykonywania pomiarów ochronnych muszą być aktualne na dzień składania ofert. Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia może żądać przedłużenia ich ważności. W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten podmioty mogą spełnić łącznie. Sposób dokonania oceny spełnienia warunków będzie sprowadzał się do oceny treści dokumentów, które traktują o warunkach udziału w postępowaniu w powyższym punkcie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Lista wymaganych dokumentów i oświadczeń Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 2.Wypełniona i podpisana informacja o korzystaniu z podwykonawców, której wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Załącznik należy wypełnić i dołączyć do oferty tylko jeśli Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców. Załącznik należy wypełnić i dołączyć do oferty tylko jeśli Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców. 3.Wypełnione i podpisane zestawienie kosztów robót, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Celem potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych do oferty muszą zostać dołączone następujące dokumenty: 4.Oświadczenie, potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ (dla Wykonawców składających ofertę samodzielnie) lub załącznik nr 2a do SIWZ (dla Wykonawców składających ofertę wspólnie). 5.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Wykonawcy zagraniczni zamiast dokumentu wskazanego w pkt 10 ppkt 5 - składają odpowiedni dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto likwidacji Wykonawcy ani nie ogłoszono upadłości. Aktualność tych dokumentów określona jest analogicznie do dokumentów o podobnej treści wydawanych przez odpowiednie urzędy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. W przypadku, gdy w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się wskazanych wyżej dokumentów Wykonawca składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Celem potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych do oferty muszą zostać dołączone następujące dokumenty: 6.Wypełniony i podpisany wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał wykonanie minimum dwóch robót budowlanych o wartości każda nie mniejszej niż sto trzydzieści tysięcy złotych brutto. 7.Wypełniony i podpisany wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował minimum po jednej osobie z uprawnieniami: a)budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej; b)do wykonywania pomiarów ochronnych. lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia wraz z wykazem imiennym. 8.Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 art. 12 ust. 1 pkt. 2, art. 14 ust.1 pkt. 2*. * Zakres uprawnień musi w pełni pozwalać na realizację robót budowlanych, ściśle określonych w przedmiocie zamówienia. Uprawnienia muszą dotyczyć osób wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ. 9.Aktualne zaświadczenia z Okręgowej Izby Inżynierów. Zaświadczenia muszą dotyczyć osób wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ oraz być aktualne na dzień składania ofert. Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia może żądać przedłużenia ich ważności. 10.Zaświadczenie kwalifikacyjne dozoru i eksploatacji. Zaświadczenie musi dotyczyć osób wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ oraz być aktualne na dzień składania ofert Zamawiający w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia może żądać przedłużenia ich ważności 11.Dokumenty potwierdzające, że wykazane w załączniku nr 6 do SIWZ roboty zostały wykonane należycie. Wymagane jest udokumentowanie wykonania minimum dwóch robót budowlanych, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości każda nie mniejszej niż sto trzydzieści tysięcy złotych brutto, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Wymagane dokumenty wymienione w pkt 10 ppkt 5, 7, 8, 9, 10, 11 muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.csp.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach