Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie, nadbudowie oraz zmianie sposobu użytkowania w budynku użyteczności publicznej przy ul. Św. Jana 10 i 10A w Katowicach

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2582021, 3141620 , fax. 032 3141620
  • Data zamieszczenia: 2013-01-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 2582021, 3141620, fax. 032 3141620
    REGON: 27112783900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie, nadbudowie oraz zmianie sposobu użytkowania w budynku użyteczności publicznej przy ul. Św. Jana 10 i 10A w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie, nadbudowie oraz zmianie sposobu użytkowania w budynku użyteczności publicznej przy ul. Św. Jana 10 i 10A w Katowicach. Podstawowy zakres robót obejmuje: wymianę i wzmocnienie stropów, wymianę więźby dachowej na stropodach gęstożerbowy żelbetowy, nadbudowę oficyny (południowej), montaż zewnętrznego dźwigu osobowego wraz z kładkami komunikacyjnymi, montaż przeszklonego zadaszenia podwórza w konstrukcji stalowo - aluminiowej, wzmocnienie fundamentów i pogłębienie piwnic, częściową wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, docieplenie ścian elewacji od strony podwórza, wymianę instalacji wod-kan. oraz c.o., wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej, wymianę instalacji elektrycznych i niskoprądowych, roboty wykończeniowe. Budynek objęty zamówieniem usytuowany jest w ścisłym centrum Katowic przy bardzo ruchliwej ulicy Św. Jana. Ulica ta jest w trakcie przebudowy i zmiany organizacji ruchu, przy czym roboty z tym związane są już na ukończeniu. Obecnie ułożone są w niej dwukierunkowo tory tramwajowe, a wzdłuż kamienic w zabudowie pierzejowej po obu stronach ulicy ciągną się chodniki. Zgodnie z założeniami projektowymi, ulica będzie wyłączona z ruchu samochodowego. Nie dopuszcza się ruchu dla samochodów ciężarowych (możliwy będzie jedynie ruch w godzinach nocnych dla samochodów dostawczych po zabezpieczeniu pasa ruchu drogowego przed zabrudzeniem). Od Wykonawcy wymagana będzie duża staranność przy zabezpieczeniu oraz bieżące sprzątanie zabrudzeń. Linia trakcyjna tramwajów oraz konieczność zachowania ciągłości ruchu tramwajowego uniemożliwia zmianę organizacji ruchu wyłączającej jej funkcjonowanie. W przypadku czasowego zajęcia chodnika, Wykonawca musi uzyskać stosowne zezwolenie Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach, ul. Kantorówny 2a. Biorąc pod uwagę usytuowanie budynku oraz dostępność do niego jedynie przez bramę wyremontowaną w latach wcześniejszych (polichromie na ścianach i sufitach), KZGM w Katowicach jako Zamawiający zawarł umowę z właścicielem niezabudowanej działki nr 124/2 przy ul. Dworcowej 11 w Katowicach na jej najem na czas prowadzenia robót budowlanych, na okres 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy wybranemu Wykonawcy. Wybrany Wykonawca w ramach organizacji placu budowy przejmie zobowiązania wynikające z umowy na siebie i wnosić będzie miesięczne opłaty. W cenie oferty Wykonawca powinien uwzględnić nakłady związane z opłatą za wynajem działki nr 124/2 w wysokości 6.541,20 zł miesięcznie + należny podatek VAT, zgodnie z umową najmu zawarta w dniu 28.11.2012 r., stanowiącą załącznik nr 13 do SIWZ. Jednocześnie Wykonawca wyraża zgodę na przejęcie obowiązków Najemcy - Zamawiającego wynikających z warunków Umowy najmu, m. im. na terenie działki nr 124/2, przez ustalony wstępnie w Umowie najmu okres od 15.01.2013 r. do 30.03.2014 r., Wykonawca będzie miał możliwość zorganizowania zaplecza budowy oraz zamontowania dźwigu wieżowego do transportu materiałów budowlanych. Faktyczny okres wynajmu działki będzie wynikał z harmonogramu robót przedstawionego przez Wykonawcę. W cenie oferty Wykonawca ma uwzględnić koszty pracy dźwigu, organizacji placu budowy oraz demontaż kamiennej kostki brukowej w ilości 20 m3 i przewóz na odległość 90 km pod wskazany adres. Wybrany Wykonawca przed przekazaniem placu budowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego w układzie miesięcznym, z uwzględnieniem wymagań Zamawiającego określonych poniżej. W harmonogramie, przy planowaniu organizacji robót i przy sporządzaniu bioz należy uwzględnić częściowe zasiedlenie obiektu przez Teatr Lalki i Aktora Ateneum oraz aptekę. Wykonawca jest zobowiązany do przerwania robót lub prowadzenia ich w sposób nie generujący hałasu w cyklu tygodniowym od wtorku do piątku w godzinach od 930 do 1045 oraz w soboty i niedziele między 1600 a 1715. jednocześnie w okresie od 14 do 20 października 2013 r. będzie się odbywał Międzynarodowy Festiwal Teatralny w trakcie którego należy umożliwić publiczności, aktorom oraz innym pracownikom teatru swobodne i bezpieczne przemieszczanie się w obrębie wejścia do budynku, a także zapewnić drogę ewakuacyjną i wydzielić strefy bezpieczeństwa. W okresach działalności teatru należy zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie instalacji c.o., wod-kan. i elektryczności. Roboty w aptece należy wykonać w pierwszej kolejności, zachowując ciągłość działania instalacji elektrycznej, c.o. i wod-kan. Przy tworzeniu harmonogramu robót należy również uwzględnić przedstawioną przez Zamawiającego kolejność wykonywania robót oraz terminy finansowania zadania, które będzie rozłożone po ok. 50% na lata 2013 i 2014. Należy zachować następującą kolejność wykonywanych prac: pełne zabezpieczenie ścian i sufitów w bramie przejazdowej budynku przed uszkodzeniem polichromii na czas realizacji zamówienia, podbicie i wzmocnienie fundamentów, pogłębienie piwnic, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych od strony posesji przy ul. Dworcowej 11, rozbiórka ścianek działowych, skucie tynków, demontaż stolarki drzwiowej, instalacji i urządzeń, wymiana i wzmocnienie stropów rozpoczynając od najniższej kondygnacji, przebudowa dachu i nadbudowa oficyny południowej, rozbiórka i wykonanie schodów w klatce schodowej oficyny, murowanie ścianek działowych i kanałów wentylacyjnych, wykonanie instalacji elektrycznych i sanitarnych, wymiana stolarki okiennej, wykonanie tynków ścian i sufitów oraz okładzin ściennych, wykonanie robót elewacyjnych z zagospodarowaniem podwórza, wykonanie pozostałych robót wykończeniowych. Zamawiający wymaga ciągłej obecności na terenie obiektu kierownika budowy w trakcie prowadzenia robót. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: przedmiar robót (załącznik nr 10 do SIWZ), dokumentacja projektowa wraz ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (załącznik nr 11 do SIWZ). Minimalny wymagany przez zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, zabudowane materiały i urządzenia wynosi 5 lat i będzie biegł od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru technicznego robót budowlanych. Minimalny Wymagany przez zamawiającego okres rękojmi za wady określonej zgodnie z Kodeksem cywilnym wynosi 5 lat, licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru technicznego robót budowlanych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych (tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ). Jeżeli wykonawca zaoferuje materiały lub urządzenia równoważne, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą opis pozycji równoważnych z podaniem wytwórcy, parametrów technicznych i jakościowych potwierdzonych kartami technicznymi wyrobu wydanymi przez producenta. W przypadku wątpliwości, co do równoważności oferowanych wyrobów zamawiający wezwie wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. Tam gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej lub przedmiarach, przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznej i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. UWAGA! Od wybranego wykonawcy będzie wymagane ubezpieczenie kontraktowe, o którym mowa w §10 ust. 1 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 22 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium zgodnie z art. 45 ustawy w wysokości: 200.000,00 zł. Termin wniesienia wadium: do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 05.02.2013 r. do godz. 845. Wadium może być wnoszone w formach przewidzianych w art. 45 ustawy. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach Nazwa banku: ING Bank Śląski S.A. O / Katowice Nr rachunku: 13 1050 1214 1000 0023 3495 0603 W tytule przelewu należy wpisać: Wadium na: Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie, rozbudowie, nadbudowie oraz zmianie sposobu użytkowania w budynku użyteczności publicznej przy ul. Św. Jana 10 i 10A w Katowicach. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu termin wniesienia wadium zostanie dotrzymany, jeżeli wadium będzie na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie pieniądza. Oryginał wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w osobnej kopercie, natomiast kopię tego dokumentu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy dołączyć do oferty. Zwrot wadium dokonany będzie zgodnie z zapisami art. 46 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, gdy nastąpią okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kzgm.katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach