Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych objętych Kontraktem nr K1: Budowa odcinków sieci wodociągowych na terenie miasta Lublina: Odcinek 1: w ul. Świętochowskiego (na odc. od ul. Makowej do ul. Powojowej) Odcinek 2: od Stacji Wodociągowej przy ul. Zemborzyckiej 114 do skrzyżowania ulic: Świętochowskiego z Makową Odcinek 3: w ul. Węglarza (odc.od Al. Spółdzielczości Pracy do ul. Jagodowej) Odcinek 4: w ul. Odległej (odc.od ul. Abramowickiej do ul. Wólczańskiej) w ramach Projektu pn.: Rozbudowa i modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w Lublinie- Etap II.

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 20-407 Lublin, Al J. Piłsudskiego 15
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 5324281 , fax. 081 5321910
  • Data zamieszczenia: 2014-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o.
    Al J. Piłsudskiego 15 15
    20-407 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 081 5324281, fax. 081 5321910
    REGON: 43098198200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych objętych Kontraktem nr K1: Budowa odcinków sieci wodociągowych na terenie miasta Lublina: Odcinek 1: w ul. Świętochowskiego (na odc. od ul. Makowej do ul. Powojowej) Odcinek 2: od Stacji Wodociągowej przy ul. Zemborzyckiej 114 do skrzyżowania ulic: Świętochowskiego z Makową Odcinek 3: w ul. Węglarza (odc.od Al. Spółdzielczości Pracy do ul. Jagodowej) Odcinek 4: w ul. Odległej (odc.od ul. Abramowickiej do ul. Wólczańskiej) w ramach Projektu pn.: Rozbudowa i modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w Lublinie- Etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie robót budowlanych objętych Kontraktem nr K1: Budowa odcinków sieci wodociągowych na terenie miasta Lublina: Odcinek 1: w ul. Świętochowskiego (na odc. od ul. Makowej do ul. Powojowej); Odcinek 2: od Stacji Wodociągowej przy ul. Zemborzyckiej 114 do skrzyżowania ulic: Świętochowskiego z Makową; Odcinek 3: w ul. Węglarza (odc. od Al. Spółdzielczości Pracy do ul. Jagodowej); Odcinek 4: w ul. Odległej (odc. od ul. Abramowickiej do ul. Wólczańskiej), w ramach Projektu pn.: Rozbudowa i modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w Lublinie - Etap II współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie (na podstawie dokumentacji projektowej) budowy odcinków sieci wodociągowej (wraz z przyłączami w pasach drogowych) oraz odtworzenie rozebranych elementów pasów drogowych po robotach sieciowych, obejmujące następujące odcinki realizowane w ramach jednego zamówienia: Odcinek 1: Sieć wodociągowa DN200 mm w ul. Świętochowskiego (na odc. od ul. Makowej do ul. Powojowej): a) sieć wodociągowa o łącznej długości ok. 651 m z rur PE100RC ? 225x13,4 mm (w tym: 593 m w wykopie otwartym, 53 m tylko wciąganie rur przewodowych w istniejące rury osłonowe oraz 5 m metodą bezwykopową w rurze osłonowej stalowej ? 323,9). b) przyłącza wodociągowe o długości ok. 140 m z rur PE100RC ? 40x3,7 mm i ? 50x4,6 mm (łącznie 16 sztuk) (w tym metodą bezwykopową ok. 50 m w rurach osłonowych stalowych ? 90/?100); c)hydranty ppoż. nadziemne DN80 z przyłączami z rur z żeliwa sferoidalnego (5 kompletów); d)przyłącze wodociągowe do działki 9/2 o długości ok. 21 m (w planowanych liniach rozgraniczających ulicy Świętochowskiego) z rur PE100RC ? 40x3,7 mm (w tym metodą bezwykopową ok. 6 m w rurze osłonowej stalowej ? 90 mm). UWAGA DO ODCINKA 1: Przewierty rurami stalowymi ? 323,9mm o długościach: 37m i 16m (bez rur przewodowych PE ?225) między węzłami W1-W2-W3 zostały wykonane w 2013 roku przez MPWiK Sp. z o. o. w Lublinie. Odcinek 2: Sieć wodociągowa DN250 mm od Stacji Wodociągowej przy ul. Zemborzyckiej 114 do skrzyżowania ulic: Świętochowskiego z Makową: a) sieć wodociągowa o długości ok. 625 m z rur PE100RC ? 315x18,7 mm. b) przyłącze wodociągowe o długości ok. 2 m z rur PE ? 40x3,7 mm (1 sztuka). c) hydranty ppoż. nadziemne DN80 z przyłączami z rur z żeliwa sferoidalnego (3 komplety). Odcinek 3: Sieć wodociągowa DN200 mm w ul. Węglarza (odc. od Al. Spółdzielczości Pracy do ul. Jagodowej): a) sieć wodociągowa o długości ok. 700 m z rur PE100RC ? 225x13,4 mm (w tym metodą bezwykopową ok. 28 m w rurze osłonowej stalowej ?355). b) przewód odwadniająco-spustowy o długości ok. 15m z rur PVC SN8 ? 160x4,7 mm. hydranty ppoż. nadziemne DN80 z przyłączami z rur z żeliwa sferoidalnego (3 komplety). Odcinek 4: Sieć wodociągowa DN150 mm w ul. Odległej (od ul. Abramowickiej do ul. Wólczańskiej): a) sieć wodociągowa (w technologii bezwykopowej metodą horyzontalnego przewiertu sterowanego) z rur PE100RC ?160x9,5 mm o długości ok. 190 m; b) sieć wodociągowa (wykonywana metodą wykopu otwartego) z rur PE100RC ?160x9,5 mm o długości ok. 65 m. c) przyłącza wodociągowe o długości ok. 45 m (w planowanych liniach rozgraniczających ulicy Odległej) z rur PE100RC ? 50x4,6 mm (łącznie 4 sztuki metodą bezwykopową w rurach osłonowych PE 100RC ?160x9,5 mm) d) hydranty ppoż. nadziemne DN80 z przyłączami z żeliwa sferoidalnego (2 komplety). UWAGI DO ODCINKA 4: 1. W wyniku ograniczenia zakresu robót Inwestor rezygnuje z wykonania odcinka 10-SZ-1 oraz SZ-1. 2. Sieć wodociągowa w ulicy Odległej od strony ul. Abramowickiej będzie połączona w węźle nr 1 z wcześniej zaprojektowanym i już zrealizowanym odcinkiem wodociągu. Obowiązki Wykonawcy. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą również n/w prace i czynności, które Wykonawca powinien uwzględnić w cenie ofertowej: 1. Uzyskanie od zarządcy drogi (Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie) warunków tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z opracowaniem wymaganego przez ZDiM Lublin projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót 2. Uzyskanie od zarządcy drogi zgody na zajęcie pasa drogowego oraz poniesienie kosztów jego zajęcia na czas prowadzenia robót. 3. Umieszczenie oznakowania drogowego (zgodnie z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu), utrzymanie i likwidacja tego oznakowania po zakończeniu robót oraz poinformowanie w środkach masowego przekazu o utrudnieniach ruchu w związku z planowanymi robotami. 4. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej przed rozpoczęciem robót utrwalającej istniejący stan obiektów i elementów zagospodarowania terenu, w tym także nawierzchni (jako materiał dowodowy w razie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości w związku z prowadzonymi robotami). 5. Odtworzenie rozebranych elementów pasa drogowego po robotach sieciowych w ulicach wg warunków odtworzenia pasa drogowego 6. Obsługa geodezyjna (wytyczenie tras i skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem, bieżąca obsługa, inwentaryzacja powykonawcza /w 4 egz. dla każdego odcinka). 7. Dokumentowanie przeprowadzonych badań stopnia zagęszczenia zasypki wykopów zgodnie z projektem budowlano-wykonawczym. 8. Zakup i montaż tabliczek oznacznikowych zasuw. 9. Wykonanie płukania i dezynfekcji przewodów wodociągowych wraz z uzyskaniem pozytywnej opinii badania laboratoryjnego wody. 10. Podłączenie wykonanej sieci wodociągowej do sieci istniejącej. 11. Zagospodarowanie we własnym zakresie nadmiaru urobku po robotach ziemnych (wraz z poniesieniem opłat z tym związanych). 12. Przywrócenie terenu i elementów jego zagospodarowania (ogrodzenia, trawniki, itp.) do stanu poprzedniego. 13. Skompletowanie i przekazanie Zamawiającemu (przed terminem zakończenia budowy) wymaganych dokumentów wymienionych w art. 57 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (tekst jedn. 2013 poz. 1409). UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: -TOMIE II: Wzór Umowy, -TOMIE III: Opis Przedmiotu Zamówienia (dokumentacje projektowe i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - załączniki do TOMU III SIWZ). Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary (materiały) określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, pochodzące od konkretnych producentów są określone parametrami technicznymi i użytkowymi (jakościowymi i funkcjonalnymi), jakim muszą odpowiadać towary (materiały), aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie towarów (materiałów) równoważnych opisywanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały), spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności), tzn. załączyć do oferty karty katalogowe oferowanych towarów (materiałów i urządzeń) z pełną charakterystyką, potwierdzające ich równoważność. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, jest obowiązany wykazać, że proponowany przez niego sposób wykonania robót budowlanych spełnia określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności), tzn. załączyć do oferty karty katalogowe oferowanych rozwiązań z pełną charakterystyką, potwierdzające ich równoważność. UWAGA : Warunkiem równoważności, o której mowa powyżej, jest ponadto oświadczenie złożone przez Wykonawcę, że oferowane przez niego materiały i rozwiązania równoważne gwarantują wykonanie robót zgodnie z pozwoleniem na budowę oraz nie będą generować dodatkowych kosztów po stronie Zamawiającego, w tym kosztów dostosowania dokumentacji do zaoferowanych materiałów i rozwiązań równoważnych. W treści ww. oświadczenia Wykonawca musi zobowiązać się również do zrealizowania przedmiotu zamówienia za pomocą materiałów i rozwiązań równoważnych w terminie określonym w pkt 8 IDW. Informacje dodatkowe 1. Wykonawca zobowiązany jest do technicznej weryfikacji dokumentacji projektowej pod kątem zgodności poszczególnych jej elementów. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek istotnych rozbieżności lub pominięć wykonawca winien pisemnie zwrócić się z zapytaniem do Zamawiającego. 2. Roboty powinny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem powszechnie obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem budowlanym, Prawem ochrony środowiska, Ustawą o odpadach, Ustawą o systemie oceny zgodności oraz zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. 3. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się z wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. 4. Wykonawca zapewni usuwanie powstałych odpadów pochodzących z demontażu we własnym zakresie, zagospodarowując je w sposób spełniający wymogi ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). 5. Zamawiający informuje, że własnym staraniem i własnymi siłami dokona opróżnienia i ponownego napełnienia istniejących, czynnych sieci wodociągowych w zakresie niezbędnym do przyłączenia wykonanego wodociągu. W/w czynności dokonane zostaną na wniosek Wykonawcy zgłoszony min. z 3-dniowym wyprzedzeniem do Wydziału Sieci Wodociągowej oraz na warunkach z nim uzgodnionych. 6. Wykonawca zostanie obciążony przez Zamawiającego kosztami za zużytą wodę do celów: płukania, dezynfekcji oraz przeprowadzenia prób szczelności. 7. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wcześniejsze powiadomienie Odbiorców o koniecznych przerwach w dostawie wody. 8. Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzyskanie przed datą odbioru końcowego protokołu odbioru (od ZDiM w Lublinie) pasa drogowego po wykonanych robotach. 9. Koszty robót tymczasowych i towarzyszących (np. organizacji ruchu, itp.) Wykonawca powinien uwzględnić proporcjonalnie w cenach jednostkowych robót ofertowych. 10. Obowiązkiem Wykonawcy jest wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zasadami rzetelnej wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisami prawa budowlanego, przy pomocy osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, przeszkolonych w zakresie przepisów BHP, przepisów przeciwpożarowych oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt, narzędzia i odzież. 11. Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo przed wbudowaniem wyrobów budowlanych do przedłożenia na żądanie inspektora nadzoru dokumentów dotyczących stosowanych materiałów w tym: deklaracji zgodności, certyfikatów na znak bezpieczeństwa lub certyfikatów zgodności z PN lub aprobat technicznych dotyczących stosowanych materiałów, receptur, protokołów badań w języku polskim a także do opracowania dokumentacji powykonawczej. 12. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać roboty zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. nr 47, poz. 401). 13. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie warunki socjalne oraz inne przewidziane prawem warunki i świadczenia dla swoich pracowników - z tego tytułu Wykonawca nie będzie wysuwał żadnych roszczeń wobec Zamawiającego. 14. Wykonawca robót zobowiąże się do przestrzegania wymagań zawartych w Instrukcji współpracy między MPWiK Sp. z o.o. a przedsiębiorstwami wykonującymi prace na terenie obiektów MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie (dotyczy Odcinka 2). 15. Do wykonywania w/w robót budowlanych mogą być zastosowane wyłącznie wyroby które zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004r. (Dz. U. z 2004r. nr 95, poz. 881 z późniejszymi zmianami). 16. W przypadku podzlecenia robót, Wykonawca ma obowiązek wskazać te części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom lub podać nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby się powołuje na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zawarcie umowy z podwykonawcą każdorazowo wymaga zgody Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę Zamawiającego na zawarcie umowy z podwykonawcą, najpóźniej przed jej zawarciem. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne roboty wykonywane przez podwykonawców, tak jakby wykonywał je sam. 17. Wszyscy pracownicy Wykonawcy (Podwykonawcy) obecni na placu budowy winni nosić oznakowane ubrania robocze celem umożliwienia jednoznacznej identyfikacji firmy jaką reprezentują. 18. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zapewni wszelkie media niezbędne do prowadzenia robót. 19. Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich przebywających w rejonie prowadzenia robót oraz za szkody wynikające ze zniszczenia i z innych zdarzeń w odniesieniu do robót, obiektów, materiałów, sprzętu i innego mienia, będące skutkiem realizacji przedmiotu umowy. 20. Wykonawca odpowiada za zawinione przez siebie uszkodzenia elementów uzbrojenia podziemnego i naziemnego oraz ponosi koszty jego naprawy. 21. Wykonawca opracuje dokumentacje powykonawczą (aktualizacja dokumentacji projektowej o zmiany wykonawcze) oraz dostarczy komplet niezbędnych dokumentów odbiorowych. 22. Wszystkie włazy na studniach powinny być zgodne z wzorem MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie - załącznik nr III.1 do TOMU III SIWZ. 23. Prace sprzętem zmechanizowanym w pobliżu linii energetycznych muszą być wykonywane pod ciągłym nadzorem osoby posiadającej ważne uprawnienia energetyczne w zakresie dozoru bez ograniczeń napięciowych (dotyczy Odcinka 2). Nadzór ten zapewni Wykonawca robót i poniesie koszty jego pełnienia. 24. Wykonawca do oferty oprócz wersji pisemnej dołączy również kosztorysy ofertowe w wersji elektronicznej (na płycie CD) w formacie plików powszechnie stosowanych (kosztorysy ofertowe są potrzebne do określenia wartości środków trwałych). W przypadku rozbieżności pomiędzy obydwoma wersjami jako wiążąca będzie traktowana wersja pisemna. Uwaga! Załączone przez Wykonawcę do oferty kosztorysy ofertowe pełnią jedynie funkcję pomocniczą. 25. Wykonawca musi udzielić minimum 36 miesięcy gwarancji jakości robót licząc od daty protokolarnego bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych. 26. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą będzie zobowiązany - najpóźniej na 3 dni przed podpisaniem umowy - do złożenia Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego i uzyskania jego akceptacji. 27. Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przekaże Zamawiającemu kopie polis z dowodami opłacenia składek poświadczone za zgodność z oryginałem: - na potwierdzenie, że ubezpieczył sprzęt i plac budowy w wysokości 115 % wynagrodzenia umownego brutto oraz -od odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywanymi robotami budowlanymi na sumę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN na jedno zdarzenie i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, przy czym ubezpieczenia te obejmować winny również wszystkich podwykonawców Wykonawcy uczestniczących w realizacji przedmiotu niniejszego postępowania a okres ubezpieczenia winien obejmować okres wykonywania całości robót budowlanych objętych niniejszym postępowaniem. W przypadku gdy dokument ubezpieczeniowy będzie obejmować okres krótszy niż okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu na każde jego żądanie oryginału dokumentu ubezpieczeniowego wraz z jego kopią poświadczoną za zgodność z oryginałem, celem wykazania ciągłości ubezpieczenia na czas wymagany zgodnie z niniejszą umową. W przypadku nie wywiązywania się z obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia lub ich utrzymywania przez okres wykonywania prac, Zamawiający jest uprawiony do zawarcia umów lub dokonywania w nich zmian we własnym zakresie i na koszt Wykonawcy. Wykonawca wyraża na to zgodę i upoważnia Zamawiającego do dokonywania zmian w obowiązujących polisach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mpwik.lublin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach