Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 4 000 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy WOLIN w 2014 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.

Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina ogłasza przetarg

  • Adres: 72-510 Wolin, ul. Zamkowa 23
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3261322, 3220809 , fax. 091 3261333
  • Data zamieszczenia: 2014-05-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina
    ul. Zamkowa 23 23
    72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3261322, 3220809, fax. 091 3261333
    REGON: 00052974600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 4 000 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy WOLIN w 2014 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w wysokości 4 000 000,00 zł ( słownie: cztery miliony złotych ) na warunkach określonych w opisie przedmiotu zamówienia i w umowie. 2. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu w kwocie 1 390 000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy z przeznaczeniem na sfinansowanie zadań inwestycyjnych wymienionych w uchwale Nr LII614 14 Rady Miejskiej w Wolinie, z dnia 20 marca 2014 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu : a)pn. Likwidacja studni Nr 1 i wykonanie studni zastępczej Nr 1A na ujęciu wody w Rzeczynie - kwota 50 000 zł, b)pn. Poprawa jakości wody (mangan i utlenianie) w m. Piaski Wielkie - kwota 80 000 zł, c)pn. Budowa chodnika w m. Dargobądz w kierunku Publicznej Szkoły Podstawowej- kwota 50 000 zł, d)pn. Modernizacja ul. Mieszka I w Wolinie wraz z dojazdem do skrzyżowania z ul. Świerczewskiego - kwota 600 000 zł, e)Budowa remizy strażackiej w m. Troszyn (jednostka w KSRG) - opracowanie dokumentacji technicznej- kwota 50 000 zł, f)pn. Remont podłóg i ciągów komunikacyjnych w budynku Przedszkola Miejskiego z Oddziałem Żłobkowym w Wolinie - kwota 50 000 zł, g)pn. Budowa przepompowni ścieków przy osadniku inhoffa w Mokrzycy Małej wraz z rurociągiem tłocznym do istniejącej przepompowni D1 - kwota 460 000 zł, h)pn. Modernizacja systemu grzewczego świetlicy wiejskiej w m. Warnowo, gm. Wolin - kwota 50 000 zł, i w kwocie 2610 000,00 na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, tym na refundację spłaconych w 2014 r. (przed podpisaniem umowy kredytowej w wyniku niniejszego postępowania) - rat wcześniej zaciągniętych kredytów według harmonogramu ich spłat. 3. Kredyt zostanie uruchomiony pod potrzeby Zamawiającego i zakłada się, że będzie wykorzystany w całkowitej kwocie 4 000 000,00 zł W przypadku zmiany zakresu któregokolwiek z zadań wym. w powyższej uchwale lub konieczności finansowania innego zadania wpisanego do budżetu Gminy Wolin, a nie wymienionego w uchwale Nr LII614 14 Rady Miejskiej, zakres zadań finansowany kredytem zostanie zmieniony, po podjęciu stosowanej uchwały Rady Miejskiej w tej sprawie. W tym zakresie zostanie podpisany Aneks do umowy kredytowej. 4. Kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2020 roku 5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy kredytowej. 6. Wykonawca otworzy subkonto lub inny rachunek do spłaty do rachunku kredytowego najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić je będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy kredytowej. 7. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu zawarcia umowy kredytowej, pod warunkiem ustanowienia prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu. 8. Kredyt może być uruchomiony jednorazowo lub w transzach. 9. Uruchomienie kredytu będzie następować w złotych polskich (PLN), w formie bezgotówkowej w ciężar rachunku, o którym mowa w pkt 6, poprzez realizacje dyspozycji Zamawiającego, złożonych w Banku na 7 dni robocze przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu. 10. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania złożonych dyspozycji uruchomienia transzy kredytu na jeden dzień roboczy przed terminem uruchomienia transzy, wskazanym w tej dyspozycji. 12. Zamawiający zakłada, iż całkowitą kwotę kredytu wykorzysta w terminie do 20.12.2014 r. W przypadku nie zakończenia któregokolwiek z zadań wym. w pkt 2 dopuszcza się uruchomienie części kredytu związanej z finansowaniem tego zadania po 20.12.2014 r. Dyspozycja o uruchomienie tej części kredytu zostanie złożona przez Kredytobiorcę w Banku nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu końcowej faktury za realizację przedmiotowych zadań 13. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 14. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym w oparciu o zmienną stopę procentową równą wysokości stawki WIBOR dla depozytów złotowych 1 - MIESIĘCZNYCH na rynku międzybankowym z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który będą naliczane odsetki, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. 15. Odsetki będą naliczane na bazie rzeczywistej liczby dni w roku, tj. 365 lub 366 dni w roku przestępnym, przy czym miesiąc przyjmuje liczbę dni kalendarzowych przypadających w miesiącu. 16. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach odsetkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym: - pierwszy okres odsetkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym nastąpiła wypłata tej transzy, - ostatni okres odsetkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 17. Spłata odsetek będzie dokonywana do 15-go dnia każdego miesiąca. 18. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania. 19. Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego i ustalana na zasadach w pkt 14. 20. W każdym okresie odsetkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu jest stała. 21. Odsetki oraz raty kredytowe, Wykonawca pobierze w należnej wysokości i w terminach ustalonych w umowie kredytowej z subkonta do rachunku kredytowego, otwartego przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt 6. 22. Za datę spłaty kredytu, odsetek oraz i przyjmuje się dzień uznania subkonta do rachunku kredytowego wskazanego w pkt 6. 23. Zamawiający nie dopuszcza pobrania przez Wykonawcę prowizji ani innych opłat - od udzielonego kredytu, - od kwoty przedterminowej spłaty kredytu lub części ustalonej w umowie, - od prolongaty kredytu, - od rezygnacji Zamawiającego z uruchomienia środków z kredytu, - za czynności związane ze zmianą warunków umowy lub inne czynności związane z obsługą kredytu. 24. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, doręczonego osobiście, przesyłką listowną lub faksem nie później niż na siedem dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. Stanowić to będzie podstawę zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 25. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, lub niewykorzystania w części kredytu o czym mowa w pkt 13 Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo ustalenia, czy przedterminowa spłata części kredytu lub niewykorzystany w części kredyt, będzie powodować zmniejszenie wysokości ustalonych rat kredytu lub i skrócenie okresu kredytowania. Zmiany te wymagają zaakceptowania przez Bank. 26. Kredyt zostanie spłacony do dnia 30.06.2020 roku. 27. Okres karencji w spłacie rat kredytu do dnia 30.06.2015 r. 28. Kredyt będzie spłacany przez Zamawiającego w latach od 2015 r. do 2020 r. w jednej rocznej racie do 30 czerwca każdego roku według Harmonogramu spłaty: 2015 - 600 000 zł 2016 - 600 000 zł 2017 - 600 000 zł 2018 - 700 000 zł 2019 - 700 000 zł 2020 - 800 000 zł 29. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytowej. 30. Spłata kredytu będzie zabezpieczona w postaci weksla in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Gminy oraz oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty nie większej niż 1,5 krotności kwoty przyznanego kredytu. 31. Dopuszcza się sytuację, w której Zamawiający wykorzysta środki kredytu w niepełnej wysokości lub ich nie wykorzysta. Stanowić to będzie podstawę zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 32. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej Zamawiający, w przypadku przewidywania zagrożenia przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885), może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, która zostanie zaakceptowana przez obie strony umowy. Zmiana harmonogramu spłaty kredytu nie spowoduje jednorazowej spłaty kapitału na koniec okresu kredytowania. 33. Wszelkie płatności wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich. 34. Przy obliczaniu odsetek za miesiące, w których następuje spłata kredytu Wykonawca uwzględnia, iż od dnia, w którym przypada spłata raty kredytu, odsetki są wyliczane od salda kredytu pomniejszonego o spłaconą ratę kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Każdy wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 30.000,00 zł słownie: trzydzieści tysięcy 00100 złotych. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz.U. z 2007 r., nr 42, poz. 275 ze zm. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Wolinie Numer rachunku bankowego: 80 9393 0000 0000 0156 2000 0010 w Banku Spółdzielczym w Wolinie przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu otwarcia ofert przed upływem godz. 11:00. Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu zaleca się dołączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub innego dokumentu, oryginał należy złożyć w kasie -kasa zlokalizowana na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Wolinie - najpóźniej w dniu otwarcia ofert przed upływem godz. 11:00 a kopię tego dokumentu zaleca się wpiąć do oferty. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z warunkami określonymi: - w art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, - w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, jeżeli: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46, ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta do upływu terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium. Okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach