Przetargi.pl
Udzielenie Akademii Morskiej w Szczecinie kredytu inwestycyjnego BZP-FF/272-1/15

Akademia Morska w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-500 Szczecin, ul. Wały Chrobrego 1/2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 4809400 , fax. 91 4809575
  • Data zamieszczenia: 2015-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Morska w Szczecinie
    ul. Wały Chrobrego 1/2 1/2
    70-500 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 4809400, fax. 91 4809575
    REGON: 00014512900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.am.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Akademii Morskiej w Szczecinie kredytu inwestycyjnego BZP-FF/272-1/15
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: a) Udzielenie Akademii Morskiej w Szczecinie kredytu inwestycyjnego do wysokości łącznej limitu do 4.500.000,- PLN (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych, w szczególności związanych z doposażeniem symulatora Polaris, zakup sprzętu komputerowego i aparatury dydaktycznej oraz modernizacją zespołu obiektów przy ul. Willowej 2-4 w Szczecinie; b) uruchomienie kredytu: - I transza w wysokości 900.000,00 PLN do 30-09-2015 r., - kolejne transze, do wysokości łącznie 3.600.000,- PLN stanowią różnicę pomiędzy kwotą łącznego limitu kredytu w wysokości do 4.500.000,- PLN a I transzą, uruchamiane będą sukcesywnie, zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego w wysokości nie mniejszej niż 100.000,- PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) w ostatecznym terminie do 29-02-2016 r., z zastrzeżeniem możliwości nie wykorzystania pełnej kwoty, przy czym każda transza będzie uruchomiona przez Wykonawcę w terminie siedmiu dni od zgłoszenia przez Zamawiającego wysokości zapotrzebowanych środków. Zamawiający nie ma obowiązku wykorzystania pełnej kwoty kredytu, z wyjątkiem I transzy wynoszącej 900.000,- PLN, a Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. c) Okres spłaty kredytu: od ostatniego dnia miesiąca, po którym nastąpiło uruchomienie kredytu. przez okres sześćdziesięciu miesięcy (60 rat), z zastrzeżeniem zapisów pkt. m); d) Waluta kredytu: PLN; e) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w ciągu 1 dnia od zawarcia umowy kredytowej i prowadzić będzie go nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania; f) Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki zgodnie z ustalonymi transzami w terminie: I transza do 30-09-2015 r., pozostałe transze zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego, maksymalnie do 29-02-2016 r., bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części limitu kredytowego; g) Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do rezygnacji, oprócz I transzy, z dalszego wykorzystania limitu kredytowego do kwoty 4.500.000,00 PLN, bez dodatkowych opłat i prowizji; h) Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części wykorzystanych kwot z limitu kredytowego w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na siedem dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części wykorzystanych kwot z limitu kredytowego, bez dodatkowych opłat i prowizji; i) Dopuszcza się możliwość refundacji środkami z limitu kredytowego kwot wydatków poniesionych przez Zamawiającego na realizację wydatków inwestycyjnych w okresie od 01.04.2015. do ostatecznego terminu uruchomienia kredytu. j) Zamawiający nie dopuszcza żadnych prowizji bankowych ani żadnych innych opłat z tytułu zawarcia lub wykonywania umowy kredytu, w szczególności prowizji przygotowawczej lub prowizji/opłat od: zaangażowania niewykorzystanych środków, uruchomienia kredytu lub poszczególnych transz, obsługi umowy kredytu, (w tym dokonywania przelewów lub innych dyspozycji Zamawiającego w związku z udzielonym kredytem, wysyłania zawiadomień, wystawiania zaświadczeń), itp. za wyjątkiem dopuszczonych w niniejszym SIWZ; k) Kwota wykorzystanego limitu kredytowego będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy bazowej WIBOR 1M, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty; l) Stopa bazowa o której mowa w pkt. k) będzie równa wysokości stopy bazowej WIBOR 1M powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty; m) Zobowiązania Zamawiającego z tytułu: - kapitału, płatne będą w równych ratach miesięcznych, na ostatni dzień każdego miesiąca; w przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty; rozpoczęcie spłaty kredytu ma nastąpić po uruchomieniu całej kwoty kredytu, a w przypadku nie uruchomienia go w całości, spłata nastąpi po ostatnim dniu przewidzianym do jego uruchomienia, tj. po 29.02.2016 r.; spłata odbywać się będzie na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę, dopuszcza się wstępne informowanie przez Wykonawcę w drodze faxu/maila w terminie 7 dni przed datą płatności rat kapitałowych; - odsetek, płatne będą po uruchomieniu całej kwoty kredytu, a w przypadku nie uruchomienia go w całości, spłata nastąpi po ostatnim dniu przewidzianym do jego uruchomienia, tj. po 29.02.2016 r.; odsetki płatne będą od kwoty wykorzystanego kredytu w okresach miesięcznych, na ostatni dzień każdego miesiąca (począwszy od 31.03.2016 r.); w przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty; spłata odbywać się będzie na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę, dopuszcza się wstępne informowanie przez Wykonawcę, w drodze faxu/maila w terminie 7 dni przed datą płatności odsetek; odsetki obliczane będą na podstawie zmiennej stopy bazowej WIBOR 1M, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty; dla przygotowania oferty Wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 1M w wysokości 1,64 % z dnia 30-03-2015 r.; n) Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania; o) W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości wykorzystanych środków w ramach limitu kredytowego Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą od kwoty zadłużenia pozostałego do spłaty, do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. W czasie obowiązywania umowy kredytowej, na wniosek Zamawiającego, mogą być uzgadniane nowe warunki w spłacie kredytu oraz odsetek, polegające w szczególności na zmianie terminów płatności poszczególnych rat kredytu, wysokości spłacanych kwot raty, ustaleniu nowych korzystniejszych dla Zamawiającego warunków spłaty odsetek; p) Zmiany warunków umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności; q) Zmiana oprocentowania wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 1M nie stanowi zamiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia; Spłata kredytu zabezpieczona będzie poprzez: 1) Weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, wystawiony przez Zamawiającego na poczet uruchomienia I transzy kredytu; 2) Ustanowienie wpisu do zastawu hipotecznego na nieruchomości gruntowej położonej w Szczecinie, ul. Willowa 2-4, zabudowanej budynkami i budowlami (nr inwent. od AM-T-06731 do AM-T-06755), dla której Sąd Rejonowy Szczecin- Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą o numerze SZ1S/00221151/0 - dla kolejnych transz kredytu kwot stanowiących różnicę pomiędzy zabezpieczeniem wekslowym ustanowionym do I transzy kredytu, a kwotą łącznego limitu kredytu, niniejsza forma zabezpieczenia wymagać będzie zgody Ministerstwa Skarbu Państwa zgodnie z art. 91 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; 3) Cesja z polisy ubezpieczeniowej do nieruchomości do których ustanowiono zastaw hipoteczny, po uzyskaniu zgody Ministerstwa Skarbu Państwa; 4) Oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego; Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, udostępnione zostają następujące dokumenty, które stanowią załączniki do SIWZ: 1) Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach; 2) Zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej; 3) Zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON; 4) Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu składek; 5) Sprawozdanie finansowe za rok 2013 wraz z opinią biegłego rewidenta i raportem z badania biegłego; 6) Sprawozdanie finansowe za rok 2014 wraz z opinią biegłego rewidenta i raportem z badania biegłego; 7) Uchwała Senatu z dnia 25.03.2015. w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie przez Akademię Morską w Szczecinie kredytu inwestycyjnego wraz z ustanowieniem zabezpieczenia w postaci hipoteki na nieruchomościach stanowiących składniki mienia Akademii Morskiej w Szczecinie, 8) Operat szacunkowy określający wartość nieruchomości gruntowej zabudowanej dla czynności formalno - prawnych w Szczecinie przy ul. Willowej 2-4; 9) Statut Akademii Morskiej w Szczecinie; 10) Plan rzeczowo-finansowy na rok 2015; 11) Prognoza bilansu i rachunku zysków i strat na okres 2014-2018; 12) Opis inwestycji objętych kredytem; 13) Zatwierdzony przez Ministra Infrastruktury projekt dofinansowania inwestycji z Budżetu Państwa; Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą dokonywane będą tylko w walucie polskiej. Zamawiający informuje, że maksymalna kwota, jaką Zamawiający dysponuje na pokrycie kosztów kredytu wynosi 850.000,00 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł, 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu na konto Zamawiającego: 16 1240 1864 1111 0000 2205 5615 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2014.1804 j.t. ze zmianami) 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy PZP. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.am.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach