Przetargi.pl
Termomodernizacja trzech obiektów (Budynku Głównego, Terapii Zajęciowej oraz Hostelu), montaż kolektorów słonecznych, budowa kotłowni gazowej w Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu przy ul. Traugutta 45.

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Żwirki i Wigury 4a
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2012-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    ul. Żwirki i Wigury 4a 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja trzech obiektów (Budynku Głównego, Terapii Zajęciowej oraz Hostelu), montaż kolektorów słonecznych, budowa kotłowni gazowej w Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu przy ul. Traugutta 45.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: termomodernizacja trzech obiektów (Budynku Głównego, Terapii Zajęciowej oraz Hostelu), montaż kolektorów słonecznych, budowa kotłowni gazowej w Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu przy ul. Traugutta 45 w zakresie: termomodernizacja Budynku Głównego (segment A,B oraz Łącznik), dobudowana klatka schodowa) wraz z robotami towarzyszącymi, termomodernizacja budynku Hostelu, termomodernizacja budynku Terapii Zajęciowej,wymiana wewnętrznej instalacji c.o., wod.-kan. i wentylacji w budynku głównym (pralni i suszarni) wraz z towarzyszącymi robotami budowlanymi, montaż kolektorów słonecznych - 56 sztuk część technologiczna i automatyka,budowa kotłowni gazowej c.o. i c.w.u. część technologiczna, wykonanie automatyki sterowania, wentylacji, instalacji elektrycznej w pomieszczeniu kotłowni, przyłącza gazu do budynku,wymiana instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnią w budynku głównym (segment B). CHARAKTERYSTYKA BUDYNKÓW W ramach zadania przewiduje się wykonanie termomodernizacji trzech budynków Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu przy ul. Traugutta 45. Wszystkie budynki znajdujące na terenie obiektu Domu Pomocy Społecznej pochodzą z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku. Elewacje budynków są zniszczone i wymagają poprawy, termoizolacji, modernizacji. Budynki nie spełniają współczesnych norm dotyczących termoizolacyjności. Izolacyjność przegród zewnętrznych budynków z uwagi na zastosowaną technologię (nieocieplone ściany zewnętrzne, nieocieplony strop) występujące zawilgocenia ścian oraz nieefektywny system grzewczy uniemożliwiają zapewnienie odpowiedniego komfortu cieplnego budynkom DPS Budynek Główny Jest to budynek złożony z trzech połączonych ze sobą części: A - dwupiętrowej, częściowo podpiwniczonej oraz B i łącznika - parterowych, nie podpiwniczonych. W budynku mieszczą się pomieszczenia mieszkalne, biurowe, higieniczno - sanitarne i techniczne. Powierzchnia użytkowa 2 142 m2, kubatura 7 291 m3. W części B budynku zlokalizowana jest kotłownia olejowo węglowat, wyposażoną w kocioł olejowy firmy Viessmann typu PD 058 (moc kotła 675 kW, rok prod. 1992) oraz w kocioł firmy KORTEX typu ECCO-PLUS (moc kotła 150 kW, rok produkcji 2006), opalany ekogroszkiem z podajnikiem ślimakowym i palnikiem retortowym. Wysokość emitorów ok. 18 m. Do węzłów cieplnych bezpośrednich w budynkach Hostelu i Terapii Zajęciowej czynnik grzewczy dostarczany jest podziemną siecią kanałową. Instalacja wewnętrzna centralnego ogrzewania, która została w większej części zmodernizowana (oprócz pomieszczeń pralni i suszarni w Budynku Głównym), wykonana jest z rur stalowych, elementami grzejnymi są grzejniki płytowe z zaworami termostatycznymi. W pomieszczeniach pralni i suszarni instalacja jest stara z grzejnikami żeliwnymi członowymi bez zaworów termostatycznych. W budynku wymieniono okna i drzwi zewnętrzne oraz ocieplono stropodach w części A (oprócz stropodachu nadszybia windy). Budynek Hostelu Jest to budynek piętrowy, częściowo podpiwniczony. W budynku mieszczą się pomieszczenia mieszkalne, higieniczno - sanitarne i techniczne. Powierzchnia użytkowa 264 m2, kubatura 726 m3. Instalacja wewnętrzna centralnego ogrzewania (zmodernizowana w całości), wykonana jest z rur stalowych, elementami grzejnymi są grzejniki płytowe z zaworami termostatycznymi. W budynku wymieniono okna i drzwi zewnętrzne. Budynek terapii zajęciowej Jest to budynek parterowy, nie podpiwniczony budynek terapii zajęciowej. W budynku mieszczą się pomieszczenia terapii zajęciowej. Powierzchnia użytkowa 264 m2, kubatura 703 m3 Instalacja wewnętrzna centralnego ogrzewania (zmodernizowana w całości), wykonana jest z rur stalowych, elementami grzejnymi są grzejniki płytowe z zaworami termostatycznymi. W budynku wymieniono okna i drzwi zewnętrzne. ZAKRES INWESTYCJI Budynek Główny - Ocieplenie stropodachów części B, łącznika i nadszybia części A styropapą o grubości 18 cm. Do wykonania 700,0 m2 ocieplenia, - Zamurowanie otworów po luksferach w Budynku Głównym - powierzchnia F= 10,0 m2 oraz docieplenie ścian zewnętrznych styropianem o grubości 14 cm, - Docieplenie ścian zewnętrznych styropianem o grubości 14 cm - powierzchnia docieplana F= 1 428,0 m2, - Wymiana luksferów na okna U=1,60 W/m2K - łączna powierzchnia F= 0,98 m2, - Modernizacja instalacji c.o., wentylacji w pralni i suszarni wraz z robotami budowlanymi (wymiana orurowania oraz montaż grzejników płytowych z zaworami termostatycznymi). - Wymiana instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnią w segmencie B Budynku Głównego (pomieszczenia pralni, suszarni oraz pomieszczenia przyległe); a) demontaż instalacji elektrycznych; b) wykonanie rozdzielni RG c) instalacji oświetlenia ogólnego; d) instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego; e) instalacji gniazd wtyczkowych f) instalacji do zasilania technologii (pralki, suszarki) g) instalacje dla odbiorników energii elektrycznej wymagających indywidualnego zabezpieczenia - Budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych przy budynku głównym - Termomodernizacja dobudowanej klatki schodowej przy budynku głównym pow. docieplenia ścian 216,3 m?, docieplenie stropodach pow. 54,5 m?, wymiana obróbek blacharskich - Termomodernizacja - uporządkowanie terenu przy budynkach po robotach termomodernizacyjnych Budynek Terapii Zajęciowej - docieplenie ścian zewnętrznych metodą lekko mokrą, o grubości warstwy izolacyjnej 14 cm, pow. docieplenia 152,47 m? - docieplenie stropodachu styropapą o grubości 20 cm wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, pow. 257,02 m? - wykonanie opaski żwirowej i izolacji przeciwwilgociowej Budynek Hostelu - docieplenie ścian zewnętrznych metodą lekko mokrą, o grubości warstwy izolacyjnej 14 cm; pow. 228,67 m? - docieplenie dachu styropapą grubość warstwy izolacyjnej 20 cm wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych pow. 138,95 m? - docieplenie ścian piwnic styrodurem - grubość warstwy 14 cm, pow 63,05 m? Modernizacja istniejącej kotłowni wraz z przyłączem gazu do kotłowni w zakresie: - prace budowlano - demontażowe (demontaż urządzeń kotłowni olejowej) - wykonanie wentylacji nawiewnej, wywiewnej kotłowni; - zakup i montaż systemów kominowych dla kotłów; - instalacja gazowa wewnętrzna wraz z zewnętrzną szafką gazową - zabudowa kotłów o mocy Q=300kW (dwa kotły o mocy 150 kW każdy) z palnikiem wentylatorowym modulowanym i regulatorem elektronicznym typu GE315 prod. BUDERUS lub innego producenta o równoważnych parametrach technicznych opalanych gazem ziemnym; - montaż 2 podgrzewaczy pojemnościowych c.w.u. z wężownicą o pojemności 1000 dm? - modernizacja instalacji elektrycznej; - wykonanie przyłącza gazowego ?63 niskiego ciśnienia do kotłowni gazowej; - montaż pomp kotłowych; - montaż pompy podgrzewacza c.w.u.; - montaż rozdzielaczy c.w.u. i uzupełnienie obiegów - montaż pompy cyrkulacyjnej; - uzupełnienie obiegów c.o. - obieg c.w.u. strona kotłowa; - obieg c.w.u. strona solarna; - instalacja wodociągowa - uzupełnienie wody w podgrzewaczu c.w.u. - wykonanie instalacji elektrycznej i AKPIA Montaż kolektorów słonecznych wspomagających przygotowanie c.w.u. w zakresie: - zabudowę kolektorów słonecznych o całkowitej powierzchni absorpcji projektowanego pola kolektorów słonecznych 147,84 m? ( 56 sztuk); kolektory płaskie o powierzchni absorpcji 2,64 m? i powierzchni brutto 2,85 m?, - wykonanie dedykowanej instalacji elektrycznej; - montaż pompy dla obiegu solarnego; - zbiornik uzupełniający; - pompy obiegowe; - zasobniki buforowe pionowe z wężownicą solarną o pojemności 1500 dm? każdy ( 2 szt.), magazynujące energię solarną, o stałej wydajności 1910l/h (45°C/90°C), moc wymiennika solarnego 77,3 kW; - wymienniki woda/woda (2 szt.) łączone szeregowo; - układ rozładowania bufora, wyposażony w wymiennik płytowy; - zawór mieszający termostatyczny - dla uniknięcia osadzania się kamienia kotłowego na wymienniku płytowym obwodu rozładowania buforów; - zawór trójdrożny zabezpieczający wężownice buforów przed zamarznięciem; - podgrzewacz wstępny ciepłej wody, o pojemności 1500 dm? ładowany za pomocą pompy z wężownicą; - regulator solarny sterujący automatycznie pracą systemu solarnego - wykonanie instalacji elektrycznej (rozdzielnia 400/230V, szafki obwodów zewnętrznych instalacji solarnej, instalacja urządzeń automatyki i sterowania instalacji solarnej). Liczba obiektów objętych termomodernizacją - 3 Łączna kubatura budynków poddanych termomodernizacji - 8335,51 m? Powierzchnia części ogrzewanej - 3010,05 m? Moc nowego systemu grzewczego - 0,45 MW Ilość kolektorów słonecznych - 56 sztuk Szczegółowo przedmiot i zakres robót opisany jest w: zał. nr 2 do SIWZ - Termomodernizacja Budynku Głównego docieplenie ścian zewnętrznych (segment A, B oraz Łącznik) - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); zał nr 3 do SIWZ - Termomodernizacja dobudowanej klatki schodowej - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); zał nr 4 do SIWZ- Termomodernizacja budynku Hostelu ( przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); zał nr 5 do SIWZ - Termomodernizacja budynku Terapii Zajęciowej (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); zał nr 6 do SIWZ - Projekt Budowlano - Wykonawczy instalacji kolektorów słonecznych wspomagająca przygotowanie c.w.u. i roboty dostosowawcze w pomieszczeniu węzła solarnego (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 7 do SIWZ - Projekt Budowlano - Wykonawczy instalacji kolektorów słonecznych wspomagających przygotowanie c.w.u. - część elektryczna i AKPiA. (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych) zał. nr 8 do SIWZ - Projekt Budowlano - Wykonawczy modernizacji istniejącej kotłowni wodnej dwufunkcyjnej opalanej olejem opałowym i paliwem stałym - zabudowa kotłów o mocy Q=300 kW opalanych gazem ziemnym - instalacja elektryczna i AKPiA. (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych) zał. nr 9 do SIWZ - Projekt Budowlano - Wykonawczy modernizacji istniejącej kotłowni wodnej dwufunkcyjnej opalanej olejem opałowym i paliwem stałym - zabudowa kotłów o mocy Q=300 kW opalanych gazem ziemnym (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 10 do SIWZ - Projekt Budowlano - Wykonawczy - przyłącza gazu ?63 do kotłowni gazowej dwufunkcyjnej o mocy Q= 300 kW wraz z układem pomiarowym ( przedmiar robót,projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 11 do SIWZ - Projekt technologii rozbiórki komina ( przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy) zał. nr 12 do SIWZ - Wymiana wewnętrznej instalacji c.o., wod.-kan. i wentylacji w budynku głównym segment B (pralni i suszarni) wraz z robotami budowlanymi, towarzyszącymi (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 13 do SIWZ - Projekt budowlano - wykonawczy remontu pralni i suszarni oraz pomieszczeń przyległych w budynku głównym segment B (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy,specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 14 do SIWZ - Projekt budowlano - wykonawczy remontu pralni i suszarni oraz pomieszczeń przyległych w budynku głównym segment B branża elektryczna ( przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał nr 15 do SIWZ - Termomodernizacja - uporządkowanie terenu przy budynkach po robotach termomodernizacyjnych (przedmiar robót) zał nr 16 do SIWZ - Budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych przy budynku głównym DPS (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych). W przypadku, gdy z załączonej dokumentacji wynika, iż zastosowano materiały i urządzenia z podaniem konkretnych znaków towarowych, patentów, nazw, pochodzenia to należy je traktować jako przykładowe i Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych przez projektanta, pod warunkiem, że będą one posiadały co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych standardów. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne urządzenia , materiały i inne elementy równoważne muszą posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy, a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca. Przy sporządzaniu oferty należy wziąć pod uwagę, że roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie, w związku z tym prowadzone roboty nie mogą przeszkadzać w funkcjonowaniu DPS -u - harmonogram realizacji robót musi być uzgodniony z Zamawiającym i Inspektorem Nadzoru. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na roboty budowlane na okres minimum 5 lat i rękojmi na okres minimum 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego całości zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 68 000 zł (słownie:sześćdziesiątosiemtysięcyzłotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 20.08.2012 r. do godz.900. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Pozostałe formy wadium należy złożyć do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 20.08.2012 r. do godz.900. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach