Przetargi.pl
Termomodernizacja Powiatowego Centrum Edukacji w Nowej Soli na potrzeby szkolnictwa zawodowego

Powiat Nowosolski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki 3B
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4586800 , fax. 068 4586831
  • Data zamieszczenia: 2011-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosolski
    ul. Moniuszki 3B 3B
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 068 4586800, fax. 068 4586831
    REGON: 97077758800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nowosolski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja Powiatowego Centrum Edukacji w Nowej Soli na potrzeby szkolnictwa zawodowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów określonych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych.3.1.Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie inwestycji pn.: Termomodernizacja Powiatowego Centrum Edukacji w Nowej Soli na potrzeby szkolnictwa zawodowego, składających się z czterech obiektów tj. budynku administracyjno - socjalnego, budynku warsztatów, hali warsztatowej, budynku dydaktycznego. Są to obiekty, które stanowią kompleks budynków połączonych parterowych i jednego trzykondygnacyjnego, nie podpiwniczonych i bez poddasza użytkowego. W obiektach jest wbudowana stolarka okienna i drzwiowa nietypowa, część okien została wymieniona. 1.1.Zakres robót obejmuje m.in.: 1. Roboty rozbiórkowe obejmują: a) demontaż obróbek blacharskich, b) demontaż konstrukcji zadaszenia nad wejściami do budynku, c) demontaż krat stalowych z otworów okiennych, d) demontaż kontr. stalowej, e) demontaż okien drewnianych, f) demontaż drzwi zewnętrznych stalowych, g) demontaż świetlików dachowych, h) demontaż okładzin zewnętrznych-wypełnienia ścian konstrukcyjnych stalowych, i) demontaż istniejącej opaski, j) usunięcie okładzin ceramicznych na cokole. 2.Montaż stolarki PCV a) okna tworzywowe z profili PCV oraz aluminiowe, z uszczelkami i okuciami, b) drzwi tworzywowe z profili PCV oraz aluminiowe, z uszczelkami i okuciami, Uwaga: należy dokonać pomiaru - weryfikacji na budowie otworów okiennych i drzwiowych z wymiarami podanymi w zestawieniu stolarki okiennej i drzwiowej. Wbudować należy stolarkę kompletnie wykończoną wraz z okuciami i zamkami. 3.Termomodernizacja - przy dociepleniu ścian budynków projektant zaproponował zastosowanie technologii Baumit-Silikat S a) ocieplenie ścian zewnętrznych wraz z wyprawą zewnętrzną, b) ocieplenie stropodachu niewentylowanego, c) ocieplenie stropodachu wentylowanego. Uwaga: Wykonanie termomodernizacji ścian można przeprowadzić w innym systemie, pod warunkiem zastosowania pełnego systemu posiadającego ważną - aktualną aprobatę techniczną, zastosowania cienkowarstwowych tynków silikatowych, zachowania projektowanej kolorystyki elewacyjnej oraz z uwzględnieniem warunków zawartych w pkt 3.7. i 3.8. niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 4.Roboty konstrukcyjne i towarzyszące a) podkłady betonowe, b) wykonanie ław fundamentowych, c) izolacja p/wilgociowe ław fundamentowych, d) ściany zewnętrzne z bloczków z betonu komórkowego, e) ułożenie nadproży, f) wieńce na ścianach zewnętrznych, g) instalacja kanalizacji deszczowej, c) montaż daszków z poliwęglanu nad wejściami, d) wymiana rynien i rur spustowych, h) wykonanie opaski, i) obróbki blacharskie na: - na ściankach kolankowych (obróbka attyki), - parapety, - w części pasów podokiennych j) uporządkowanie terenu. 2.1. Pomocniczo, w celu szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający przedkłada: 1) przedmiary robót, 2) projekt budowlany wraz z opisem i dokumentacją fotograficzną , 3) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, które są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego i stanowią załączniki do niniejszej instrukcji. 3.3. Przedmiary robót - ilości składowe kosztorysu - stanowią element pomocniczy przy wycenie; w ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi potrzebne do pełnej realizacji robót. 3.4. W związku z faktem, iż cena ofertowa ma charakter ryczałtowy, przed złożeniem oferty, zaleca się Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia w celu uzyskania ewentualnych informacji, które mogą być pomocne do przygotowania oferty, pełnego zakresu prac, dodatkowych informacji niezbędnych do dokonania wyceny robót i opracowania oferty. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. 3.5. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót, za zgodność wykonania z Prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, uzgodnieniami i warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną. 3.6. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie m.in.: a) zapewnienie na własny koszt kierownika budowy, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , posiadającego określone przepisami Prawa Budowlanego (t.j. Dz. U z 2006r nr 156 poz. 1118 ze zm) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi. Osoba pełniąca samodzielne funkcje w budownictwie winna przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego, b) zorganizowanie terenu budowy, c) zagospodarowanie ewentualnych odpadów - w uzgodnieniu z zarządcą obiektów oraz zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27.04.2001 r. (Dz.U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późniejszymi zmianami) , d) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców, e) posiadanie dla wbudowanych materiałów certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art.10 Prawa Budowlanego), f) zapewnienie ochrony terenu budowy i znajdującego się na nim mienia oraz zapewnienie warunków bezpieczeństwa, g) uporządkowanie terenu po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy, h) wykonanie i montaż w zgodzie z wytycznymi Instytucji Zarządzającej Lubuskim Regionalnym Programem Operacyjnym w zakresie informacji i promocji dla beneficjentów z dnia 08.06.2010 r. w.2.0. lub aktualnych w trakcie trwania umowy oraz w uzgodnieniu z Zamawiającym tablic informacyjnych/pamiątkowych. i) koszty wykonania i montażu tablic informacyjnych/pamiątkowych obciążają Wykonawcę oraz inne obowiązki wymienione w formularzu istotnych postanowień umowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. 3.7. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie opisy nazw własnych materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) i wyposażenie w sprzęt Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w dokumentacji projektowej. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca na żądanie Zamawiającego musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. 3.8. Zamawiający dopuszcza równoważność również w takim zakresie i w taki sposób, które: a) posiadają parametry techniczne nie gorsze od zaprojektowanych pierwotnie - zagwarantują wykonanie pełnego zaprojektowanego systemu; b) gwarantują wykonanie przedmiotu zamówienia w zgodzie z dokumentacją projektową; c) posiadają wymagane obowiązującym prawem atesty, aprobaty itp.; 3.9. Zamawiający informuje, że roboty budowlane będą wykonywane w czynnym obiekcie . Wobec powyższego prowadzenie robót budowlanych nie może zakłócać bieżącego funkcjonowania obiektu oraz w żaden sposób nie może zagrażać bezpieczeństwu osób w nim przebywających lub z niego korzystających. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w realizacji robót powyższe fakty. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego utrzymania czystości i porządku na terenie wykonywania robót budowlanych (bieżące usuwanie gruzu i odpadów i innych przeszkód na drodze dojazdowej, porządkowanie narzędzi pracy) po zakończeniu dnia. 3.10. Wykonawca uzgodni z zarządcą obiektów sposób zagospodarowania odpadów np. złomu. 3.11.Na całość wykonanych prac Wykonawca udzieli gwarancji na 60 miesięcy, licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienie wadium przetargowego w kwocie 30.000,00 zł, słownie: trzydzieści tysięcy złotych, które winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 ze zm.). 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem Wadium- termomodernizacja - PCE . 4) W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5) Za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego. Wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego). 6) W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.2 ppkt 2) do ppkt 5) zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej oferty. Wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna minimum 30 dni od daty składania ofert. Składane przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej musi się powoływać w swej treści na przepis art. 46 ust. 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 7) Wniesienie wadium w innej, niż wyżej wskazanej formie będzie skutkować uznaniem iż oferta Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp. 8) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9) Zwrot wadium; a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11) Zatrzymanie wadium; a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3ustawy Pzp, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o którym mowa w art. 25 ust.1ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. b) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach