Przetargi.pl
Termomodernizacja obiektu Górnośląskiego Centrum Rehabilitacji Repty w Tarnowskich Górach

SP ZOZ "Repty" Górnośląskie Centrum Rehabilitacji im. gen. Jerzego Ziętka ogłasza przetarg

  • Adres: 42-604 Tarnowskie Góry, ul. Śniadeckiego 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3901206 , fax. 032 3901353
  • Data zamieszczenia: 2016-05-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: SP ZOZ "Repty" Górnośląskie Centrum Rehabilitacji im. gen. Jerzego Ziętka
    ul. Śniadeckiego 1 1
    42-604 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3901206, fax. 032 3901353
    REGON: 00029170100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.repty.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja obiektu Górnośląskiego Centrum Rehabilitacji Repty w Tarnowskich Górach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. Termomodernizacja obiektu Górnośląskiego Centrum Rehabilitacji Repty w Tarnowskich Górach, dofinansowanej ze środków Województwa Śląskiego oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Katowicach. 2. Na potrzeby realizacji inwestycji opracowano projekty budowlane, na które uzyskano stosowne decyzje o pozwoleniu na budowę jak i zgodę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 3. W skład przedsięwzięcia wchodzą niżej wymienione zadania: a) modernizacja centralnego ogrzewania w całym obiekcie GCR Repty; b) odzysk ciepła z wentylacji mechanicznej w pawilonach: A, C, E; c) montaż instalacji solarnej o powierzchni 100 m2 dla podgrzewu ciepłej wody użytkowej. 4. Zakres rzeczowy realizowanej inwestycji obejmuje w szczególności następujące zadania: Zadanie I: - Etap I - modernizacja centralnego ogrzewania polegająca na demontażu starej instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami i wykonaniu nowej sieci grzewczej w pawilonach: E, C, G1, G2, D, H w tym AKP i A oraz demontaż starych central wentylacyjnych i montaż nowych wraz z odzyskiem ciepła w pawilonach A (dla potrzeb kuchni), E (dla potrzeb basenu rehabilitacyjnego), C (dla potrzeb gabinetu hydroterapii); - Etap II - dalsza modernizacja centralnego ogrzewania polegająca na demontażu starej instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami i wykonaniu nowej sieci grzewczej w pawilonach A, K, P, R, O, L, B, A1, F, J, M, N oraz roboty tzw. uzupełniające budowlane, wynikające z zakresu projektów branżowych (zakrycie rur instalacyjnych, przekucia itp.). Wszelkie zdemontowane przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotowego zadania instalacje (m.in. stalowe przewody, grzejniki oraz jednostki wentylacyjne) stanowią własność Zamawiającego i zostaną przez niego zagospodarowane. Zadanie II: - montaż instalacji solarnej o pow. 100 m2 przewidzianej dla podgrzewu ciepłej wody użytkowej. Ekrany słoneczne instalowane będą na dachu pawilonu E (tj. w sąsiedztwie funkcjonującego już układu solarnego zasilającego basen rehabilitacyjny oraz gabinet hydroterapii). Instalacja solarna przeznaczona dla podgrzewu ciepłej wody użytkowej musi współpracować z instalacją już istniejącą, a zasilającą basen rehabilitacyjny oraz gabinet hydroterapii w zakresie wykorzystania nadwyżki energii cieplnej. W związku z powyższym, Zamawiający zastrzega iż system paneli słonecznych dla podgrzewu ciepłej wody użytkowej musi być kompatybilny z układem już istniejącym, dla którego zastosowano -kolektory płaskie typu Vitosol 100 -F firmy Viessmann. Tym samym Zamawiający wymaga by zgodnie z dokumentacją, instalacja solarna została wykonana przy zastosowaniu kolektorów słonecznych o parametrach technicznych nie gorszych niż wskazane w niniejszym tytule, charakteryzujących się wysoką sprawnością pracy dla podgrzewania ciepłej wody użytkowej, bezpieczeństwem eksploatacji i żywotnością, co musi być potwierdzone atestami jakościowymi zgodnie z: europejskim certyfikatem na znak Solar Keymark, potwierdzającym pełną zgodność z normami PN-EN 12975-1 oraz PN-EN 12975-2. Zamawiający doprecyzowuje zatem warunki równoważności dla kolektora słonecznego dopuszczając zastosowanie kolektorów innych producentów niż zaproponowane w projekcie, przy zachowaniu parametrów technicznych nie gorszych niż projektowane, a w szczególności: a) Dane użytkowe kolektora istotne dla układu hydraulicznego: Kolektor płaski do montażu wolnostojącego, zapewniający maksymalną absorpcję promieniowania słonecznego przy jednoczesnej minimalnej emisji promieniowania cieplnego; na płycie absorbera winien posiadać zainstalowaną rurkę miedzianą, przez którą przepływać będzie czynnik grzewczy. Absorber winien być umieszczony w izolowanej termicznie obudowie. Izolacja cieplna winna być odporna na wysokie temperatury robocze. Kolektor winien być przykryty specjalnym gradoodpornym szkłem solarnym. Gięta rama z jednej płyty i uszczelnienie szyby bez szwów, odporna na przekłucie i korozję tylna ścianka kolektora. Zintegrowane rury zasilające i rury wody powrotnej umożliwiające prostą budowę dużych instalacji i łatwe, szczelne podłączenia do przewodów instalacji solarnej. b) Dane techniczne kolektora, istotne dla układu hydraulicznego i wyliczonych zabezpieczeń: - powierzchnia czynna absorbera ok. 2,33 m2; - sprawność w odniesieniu do powierzchni absorbera >=74%; - dopuszczalne ciśnienie robocze - 6 bar; - maksymalna temperatura postojowa - 221oC; - przyłącze - 22mm; - zawartość czynnika grzewczego - 1,67l; - ciężar - 34 kg. 5. Inwestycja winna być przeprowadzona w oparciu o: a) projekty budowlane rozbudowy i przebudowy instalacji centralnego ogrzewania w pawilonach: K, P, R, O, B, F, J, M, N, L, E, C, G1, G2, D, H, A, A1 (Załącznik Nr 1 do SIWZ), b) projekt elektryczny oraz AKP i A (Załącznik Nr 2 do SIWZ), c) projekt wewnętrznej rozdzielczej sieci cieplnej (Załącznik Nr 3 do SIWZ), d) projekt robót budowlanych uzupełniających wynikających z projektów branżowych (Załącznik Nr 4 do SIWZ), e) projekty rozbudowy i przebudowy wentylacji mechanicznej w pawilonach: A,C i G (Załącznik Nr 5 do SIWZ), f) projekt budowy instalacji solarnej dla podgrzewu ciepłej wody użytkowej (Załącznik Nr 6 do SIWZ), g) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót (Załącznik Nr 7 do SIWZ), h) decyzje o pozwoleniu na budowę, i) decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 6. Informacje dodatkowe dotyczące opisu jak i realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wszystkie dostarczane i montowane materiały oraz urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia powinny być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed terminem ich montażu. 2) Dostarczone w ramach realizacji przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia, winny odpowiadać w szczególności wymogom: - wyrobów dopuszczonych do obrotu w kraju oraz EU i stosowania w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 883 z póź. zm.) i wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi, - specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji budowlanej; - jakościowym tj.: być zgodnymi z kryteriami technicznymi określonymi w normach europejskich, ze znakiem CE , Polskich Normach, aprobatą techniczną, o ile dla danego wyrobu nie ustalono Polskiej Normy, oraz właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi oraz posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa. Kopie wymienionych dokumentów Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu każdorazowo przed dokonaniem kolejnych odbiorów. Wszystkie materiały i wyroby należy stosować zgodnie z instrukcjami i wytycznymi producenta. 3) Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Prace objęte przedmiotem umowy, winny zostać wykonane z najwyższą starannością uwzględniającą zawodowy charakter wykonywanych czynności oraz najlepszą praktyką i wiedzą, a także w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia. 4) Prace będą wykonywane w czynnych oddziałach szpitalnych, zatem wymagane będzie respektowanie ograniczeń, dostosowywania zakresu i czasu wykonywanych prac do zaistniałych sytuacji, a także wykonanie właściwych zabezpieczeń i ostrzeżeń. Wykonawca odpowiada za prawidłowe wydzielenie i oznakowanie terenu robót budowlanych, mając na uwadze ciągłość pracy pozostałych części szpitala. Miejsce prowadzenia robót winno być zabezpieczone przed dostępem osób trzecich i oddzielone od pozostałych części obiektu, będących w użytkowaniu. Roboty ogólnobudowlane należy prowadzić w sposób niezakłócający pracy w GCR Repty. 5) Mając na uwadze powyższe, Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy front budowy w sposób sukcesywny, stosownie do obowiązującego harmonogramu prac (Rozdz. IX pkt. 3 SIWZ). Zamawiający wymaga przy tym by Wykonawca opracował każdorazowo przed przystąpieniem do realizacji odpowiedniego zakresu prac Plan Organizacyjny Pracy, który podlegać będzie akceptacji Zamawiającego. 6) Wykonawca będzie prowadził prace w sposób sukcesywny, zapewniając tym samym ciągłą dostawę energii cieplnej w szpitalu w sezonie grzewczym. Wszelkie, konieczne przerwy w dostawie będą uzgadniane z Zamawiającym. 7) Wykonawca jest zobowiązany wykonać wszelkie roboty zabezpieczające przed możliwością wystąpienia awarii, nie ujęte w dokumentacji technicznej, a znajdujące się w obszarze działania inwestycji. 8) Wykonawca zobowiązany jest do angażowania odpowiedniej liczby osób, posiadających niezbędne uprawnienia, wiedzę i doświadczenie do wykonywania powierzonych im prac i innych czynności w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. 9) Do wykonywania samodzielnych funkcji przy realizacji robót, Wykonawca zatrudni personel zaaprobowany przez Zamawiającego. Każde proponowane zastąpienie podstawowego personelu Zamawiający zaaprobuje jedynie wtedy, kiedy kwalifikacje i zdolności proponowanego personelu, będą takie same lub wyższe niż personelu wymienionego w wykazie osób (Załącznik Nr 15 do SIWZ). Zmawiający podejmie decyzję w przedmiotowej sprawie w terminie 7 dni od dnia przedstawienia Zamawiającemu przez Wykonawcę profilu nowej osoby. 10) Wykonawca ma obowiązek powołania Kierownika budowy, posiadającego niezbędne uprawnienia budowlane zgodnie z Rozdz. X. pkt. 1.3. ppkt. 1) SIWZ, który będzie reprezentował Wykonawcę oraz będzie w stałym kontakcie z Zamawiającym. 11) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest zorganizować zaplecze budowy, które może powstać jedynie w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. 12) Od Wykonawcy wymagać się będzie zapewnienia na terenie objętym robotami należytego ładu, porządku, przestrzegania zasad BHP i p.poż, przepisów sanitarno - epidemiologicznych w czasie wykonywania prac oraz odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z realizacją prac oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę. 13) Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej celem szczegółowego zapoznania się ze specyfiką i charakterem przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie będzie respektował żadnych zarzutów wynikających z nieznajomości przez Wykonawców specyfiki i charakteru robót, jeśli okoliczności te możliwe były do ustalenia przy przeprowadzonej z należytą starannością wizji lokalnej. 14) Prawidłowość obmiarów zawartych w przedmiarze robót Wykonawca ma obowiązek sprawdzić w oparciu o otrzymaną SIWZ z załącznikami oraz wizję terenu prac. O rozbieżnościach pomiędzy obmiarami Wykonawcy a Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Zamawiającego przy wykorzystaniu procedury udzielania wyjaśnień w sposób opisany w SIWZ. 15) Za organizację i przebieg wizji odpowiedzialni są pracownicy Działu Technicznego Zamawiającego, tel. 32 39-01-510 w godz. 8:00 - 14:00 w dni robocze. 16) Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania się do procedur i zasad wynikających z posiadania przez Zamawiającego certyfikatów jakości wg ISO 9001 oraz ISO 14001 i certyfikatu akredytacyjnego. 17) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia obowiązany jest przeszkolić wskazanych pracowników Zamawiającego w zakresie kompleksowej obsługi przedmiotu zamówienia. 18) Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu na wykonany przezeń przedmiot zamówienia, gwarancji jakości na warunkach określonych Załącznikiem Nr 20 oraz 21 do SIWZ. 19) W zakresie i na warunkach określonych Załącznikiem Nr 8 do SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia stosownych umów ubezpieczenia oraz do terminowego opłacania należnych składek ubezpieczeniowych. 7. Wszystkie udostępnione przez Zamawiającego dokumenty, w tym załączone do SIWZ Wykonawca zobowiązany jest czytać łącznie i uzupełniająco. 8. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia opisano przez wskazanie znaku towarowego, patentów lub pochodzenia przyjmuje się, iż opisowi takiemu towarzyszy wyrażenie lub równoważne, Zamawiający zatem dopuszcza w tym zakresie możliwość zaproponowania rozwiązania równoważnego tj.: spełniającego co najmniej parametry wynikające z opisu zawartego w specyfikacji i dokumentacji lub lepsze oraz gwarantującego zgodność współdziałania z pozostałymi elementami składającymi się na opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi opisane przez Zamawiającego. W przypadku wymagania dla materiałów budowlanych spełnienia norm innych niż normy europejskie, Zamawiający dopuszcza możliwe do wykorzystania w toku realizacji przedmiotu zamówienia produkty spełniające europejskie normy równoważne opisanym. 9. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający informuje, że jako wiążące należy przyjąć parametry techniczne analogiczne do wskazanych w dokumentacji technicznej, a nadto iż w przypadkach określonych dokumentacją, oferowane sprzęty,urządzenia muszą posiadać atesty higieniczne do stosowania w obiektach szpitalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 150.000 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych ). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 359) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w ING Bank Śląski nr konta 92 1050 1386 1000 0002 0085 6649 z dopiskiem Wadium GCR 17 ZP 2016. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego w terminie do godz. 10:00 dnia 20 maja 2016r. 5. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy dołączyć do oferty w oryginale w sposób umożliwiający jego późniejszy zwrot, bez naruszania oferty (np. umieszczony w koszulce, kopercie), a do oferty trwale dołączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 6. Wykonawcy, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert zostaną wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust 2 pkt 2 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące postanowienia: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji,poręczenia (Zamawiającego), gwaranta,poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji ,poręczenia) oraz wskazanie ich siedziby, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,poręczeniem, c) kwotę gwarancji,poręczenia, d) termin ważności gwarancji,poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta,poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji,poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie: iż Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art.26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. f) gwarancja,poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe, g) gwarancja,poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji,poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego, i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji,poręczenia nie był krótszy niż okres związania z ofertą; j) zakazuje się stosowania dodatkowych klauzul w poręczeniu utrudniających, ograniczających lub uniemożliwiających skorzystanie przez Zamawiającego z tego rodzaju zabezpieczenia w szczególności podawania klauzuli, że przed wystąpieniem o roszczenie do poręczyciela Zamawiający musi uprzednio wezwać Wykonawcę do zapłaty; k) w treści gwarancji,poręczenia - jako Wykonawca - muszą zostać wskazani wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; l) zobowiązanie poręczyciela musi mieć charakter pieniężny; m) w treści poręczenia należy wyraźnie wskazać, że poręczyciel nie będzie w stosunku do Zamawiającego korzystał z jakichkolwiek zarzutów, które mogłyby mu przysługiwać.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady fizyczne
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.repty.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach