Przetargi.pl
Rozbudowa oraz przebudowa części parteru budynku Przedszkola Miejskiego Nr 1 im Krasnala Hałabały w Łobzie przy ul. Mickiewicza 11 wraz z niezbędnym zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą techniczną

Gmina Łobez ogłasza przetarg

  • Adres: 73-150 Łobez, ul. Niepodległości 13
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3974001 , fax. 091 3974373
  • Data zamieszczenia: 2011-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łobez
    ul. Niepodległości 13 13
    73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3974001, fax. 091 3974373
    REGON: 81168561600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lobez.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa oraz przebudowa części parteru budynku Przedszkola Miejskiego Nr 1 im Krasnala Hałabały w Łobzie przy ul. Mickiewicza 11 wraz z niezbędnym zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą techniczną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedszkola Miejskiego nr 1 im. Krasnala Hałabały wraz z niezbędnym zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą techniczną przy ul. Mickiewicza 11 w Łobzie, dz. Nr 1905, 55/2, 51, 593/2, obręb nr 1 Łobez. Zadanie dotyczy budowy nowego, jednokondygnacyjnego budynku 5-cio oddziałowego przedszkola z salą widowiskowo - rekreacyjną na potrzeby przedszkola. Nowopowstały obiekt stanowić będzie rozbudowę istniejącego głównego budynku przedszkola i połączony będzie łącznikiem komunikacyjnym z nową częścią. Projektowany obiekt posiadać będzie stropodach płaski kryty papą. Na budynku zastosowano elewację częściowo drewnianą, częściowo tynkowaną tynkiem cienkowarstwowym oraz płytkami elewacyjnymi. Ponadto inwestycja obejmuje budowę nowego węzła cieplnego ŁEC pod kątem przyłączenia nowobudowanego obiektu, wykonanie nowego przyłącza wodnego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz przebudowę istniejącego przyłącza energetycznego. W ramach zagospodarowania terenu należy utwardzić dojścia do nowego budynku oraz tereny przy bezpośrednich wyjściach na zewnątrz z sal dla dzieci, oświetlenie terenu przy budynku, obudowę śmietnika, plac zabaw dla dzieci, mini ogródek dydaktyczny oraz małe boisko w miejscu istniejącego placu zabaw. Ponadto zadanie obejmuje przebudowę fragmentu parteru budynku istniejącego w miejscu projektowanego łącznika w celu skomunikowania istniejącego budynku z nowoprojektowanym oraz przebudowę istniejącego budynku na podstawie ekspertyzy technicznej PPOŻ i postanowienia Zachodniopomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej nakładających obowiązek wykonania w budynku prac budowlanych oraz zabezpieczeń poprawiających bezpieczeństwo i warunki ewakuacji na wypadek pożaru. Krótka charakterystyka nowopowstałego budynku: - budynek parterowy, jednokondygnacyjny, - stropodach płaski ze spadkami do podciśnieniowego odwodnienia dachu, - wysokość budynku mierzona od poziomu terenu wokół budynku od 4,64 do 4,96 m, - szerokość budynku 37,92m w najszerszym miejscu, - długość budynku 37,43m. Zamawiający informuje, że został już wykonany pierwszy etap inwestycji polegający na rozebraniu nie użytkowanego budynku jednokondygnacyjnego (pawilonu) oraz wycięto drzewa w zakresie niezbędnym do realizacji zadania. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przed przystąpieniem do robót rozkruszył na drobne frakcje i złożył w dogodnym dla siebie miejscu zhałdowany na działce gruz, który pozostał po rozbiórce starego budynku, a następnie wykorzystał go do prac ziemnych przy budowie nowego budynku przedszkola (np. przy podbudowie do utwardzenia terenu). 3. Zakres robót obejmuje: zagospodarowanie terenu wraz z przyłączami, infrastrukturą techniczną i komunikacyjną w niezbędnym zakresie, budowa budynku przedszkolnego 5-oddziałowego z salą widowiskowo - rekreacyjną na potrzeby przedszkola, budowa łącznika między istniejącym starym budynkiem przedszkola a nowym budynkiem, przebudowa fragmentu parteru budynku istniejącego w miejscu projektowanego łącznika w celu skomunikowania istniejącego budynku z nowoprojektowanym, przebudowa istniejącego budynku przedszkola na podstawie ekspertyzy technicznej PPOŻ i postanowienia Zachodniopomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej nakładających obowiązek wykonania w budynku prac budowlanych oraz zabezpieczeń poprawiających bezpieczeństwo i warunki ewakuacji na wypadek pożaru, wyposażenie rozdzielni posiłków i zmywalni, uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie, wydanego przez właściwy Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, dla nowo wybudowanego obiektu (rozbudowanej części obiektu). 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Przedmiar Robót - załącznik nr 8, Specyfikacja Techniczna Wykonania i odbioru Robót - załącznik nr 9, Projekt budowlany - załącznik nr 10, Projekt budowlany zamienny - załącznik nr 11, Aneks do projektu - załącznik nr 12 oraz Zestawienie wyposażenia zmywalni i rozdzielni - załącznik nr 13. Wszelkie wskazania nazw materiałów, urządzeń, systemów towarzyszą wyrazy lub równoważne. Zamawiający będzie wymagał certyfikaty, deklaracje zgodności, atesty higieniczne oraz aprobaty techniczne na wbudowane materiały. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w kosztorysie ofertowym, odpowiadającym przedmiarowi robót -stanowiącym załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. Zamawiający wymaga załączenie do oferty cenowej kosztorysu ofertowego zawierający zestawienie materiałów, robocizny i sprzętu, tabele elementów scalonych oraz harmonogram rzeczowo - finansowy uwzględniający roboty wykonywane wewnątrz istniejącego budynku przedszkola w miesiącu lipcu 2011r. Uwaga: jeżeli zapisy projektu budowlanego i przedmiaru robót różnią się od siebie - przy sporządzaniu wyceny ofertowej należy kierować się zapisami Projektu Budowlanego, a przedmiar robót należy traktować jako pomocniczy do określenia ilości robót, jakie zdaniem Zamawiającego należy wykonać - z zastrzeżeniem, że szczegółowe parametry wbudowywanych materiałów opisuje projekt budowlany. Kosztorys ofertowy należy sporządzać w układzie i kolejności otrzymanego przedmiaru robót. W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem a przedmiarami należy zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności. 6. W wycenie należy uwzględnić koszty zajęcia pasa drogowego oraz obsługi geodezyjnej i geotechnicznej (wytyczenie i inwentaryzacja powykonawcza). 7. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego oraz 36 miesięcznej rękojmi za wady. 8. Każdy z wykonawców winien dokonać oględzin miejsca budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy, oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny i wyceny prac w celu uwzględnienia wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty oględzin miejsca budowy poniesie Wykonawca. 9. Wykonawca realizuje przedmiot zamówienia z materiałów własnych, spełniających wymagania jakościowe, bezpieczeństwa, zgodne z normami i przepisami Prawa budowlanego (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.), jak również z przepisami dotyczącymi certyfikacji zgodnie z ustawą z dnia 30.08.2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 ze zm.). 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 12. Zamawiający informuje, że maksymalna wartość wynagrodzenia, jakie zapłaci na rzecz Wykonawcy w poszczególnych latach wynosi: a) w 2011r. - nie więcej niż 1.200.000,00 zł brutto, b) w 2012r. - pozostałą kwotę należnego wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 96.000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt sześć tysięcy złotych) w terminie do dnia 10.03.2011 r. do godziny 1000. Decyduje data i godzina wpływu środków na konto zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: a) w pieniądzu - przelewem na konto depozytowe Urzędu Miejskiego w Łobzie: Bank Spółdzielczy w Goleniowie, oddział Łobez, nr: 13 9375 1038 2600 4835 2000 0020 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Miejskiego w Łobzie, od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 - 14.00 - dokument załączyć do oferty. 3. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy: e) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, f) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, g) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 3 bez potwierdzania tych okoliczności, b) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, c) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 6. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 7. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony, a oferta uznana za odrzuconą. 8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 9. Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej dla wykonawców, których oferty nie zostaną wybrane, zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została wybrana, lecz nie później niż następnego dnia po zakończeniu związania ofertą. 10. W przypadku unieważnienia postępowania, dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej dla wykonawców, zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podjęciu ww. decyzji. 11. Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej dla wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zgłoszeniu pisemnego wniosku przez wykonawcę, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 14. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lobez.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach