Przetargi.pl
Rozbudowa infrastruktury portowej na Półwyspie Katowickim w porcie w Szczecinie - II etap.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna ogłasza przetarg

  • Adres: 70-603 Szczecin, ul. Bytomska 7
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4308771, 4308352 , fax. 091 4308215
  • Data zamieszczenia: 2009-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna
    ul. Bytomska 7 7
    70-603 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4308771, 4308352, fax. 091 4308215
    REGON: 81164944800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.port.szczecin.pl/bip
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Zarządzanie portami morskimi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa infrastruktury portowej na Półwyspie Katowickim w porcie w Szczecinie - II etap.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie studium wykonalności i pełnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji tj. Decyzji o warunkach zabudowy, Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, Decyzji wodno
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wadium należy wnieść w wysokości 45.000 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : a)w
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do realizacji przedmiotowego zamówienia, jeśli Wykonawca wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał przynajmniej 1 studium wykonalności dla projektu infrastruktury oraz przynajmniej 1 pracę projektową dotyczącą nabrzeża o długości minimum 200m i głębokości technicznej minimum 10m, o wartości co najmniej 900.000 zł. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia, na podstawie § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia: Wykazu wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług odpowiadających warunkowi postawionemu przez Zamawiającego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz usług. Warunek wykonania usług podobnych zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. 3. Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował pracownikami (do realizacji zamówienia) na każde stanowisko wymienione poniżej: a) Projektant konstrukcji hydrotechnicznych - 1 osoba, która wykonała w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania projekty przebudowy lub budowy nabrzeży o długości łącznej min. 200m. Wymagane doświadczenie projektanta konstrukcji hydrotechnicznych: ?Wykształcenie wyższe techniczne, ?Uprawnienia budowlane projektowe w zakresie projektowania konstrukcji hydrotechnicznych, ?minimum 10 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu konstrukcji hydrotechnicznych. b)Weryfikator projektów (branży) konstrukcji hydrotechnicznych - 1 osoba, która w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania wykonała lub zweryfikowała minimum 4 projekty przebudowy lub budowy budowli hydrotechnicznych. Wymagane doświadczenie weryfikatora branży konstrukcji hydrotechnicznych: ?wykształcenie wyższe techniczne, ?uprawnienia budowlane projektowe w zakresie projektowania konstrukcji hydrotechnicznych, ?minimum 10 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu konstrukcji hydrotechnicznych. c) Projektanci pozostałych branż - po 1 osobie, z których każda wykonała w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania projekty danej branży. Wymagane doświadczenie projektanta branży innej niż konstrukcji hydrotechnicznych: ?wykształcenie wyższe techniczne, ?uprawnienia budowlane projektowe w zakresie projektowania danej branży, ?minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu. d)Weryfikatorzy pozostałych branż - po 1 osobie, którzy w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania wykonali lub zweryfikowali minimum 4 projekty danej branży. Wymagane doświadczenie weryfikatora branży innej niż konstrukcji hydrotechnicznych: ?wykształcenie wyższe techniczne, ?uprawnienia budowlane projektowe w zakresie projektowania danej branży, ?minimum 10 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu danej branży.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności, niezbędnej do realizacji przedmiotowego zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy, Zamawiający żąda, zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 2) - 5) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, przedstawienia przez Wykonawcę następujących dokumentów: 1)Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej potwierdzającego, że wobec podmiotu nie została otwarta likwidacja, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 2)Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 3)Aktualnego zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 4)Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4) - 8) ustawy - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 5)Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia podmiotu w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9) ustawy - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku dysponowania przez Wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, na podstawie § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia: 1)wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub 2)pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 1), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, 3)dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (np.: kopii uprawnień budowlanych osób, od których wymagane jest posiadanie uprawnień i dokumentów potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa oraz kopie innych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków opisanych w pkt. a), b), c), d), zaświadczeń potwierdzających przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego projektantów i weryfikatorów branży hydrotechnicznej i pozostałych branż (zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późniejszymi zmianami), a w przypadku Wykonawców zagranicznych - decyzji Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa o uznaniu kwalifikacji zawodowych osób będących Obywatelami państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) - wszystkie osoby, o których mowa powyżej powinny posiadać indywidualną decyzję. Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia, jeśli Wykonawca wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, osiągnął dodatni wynik finansowy w każdym roku i posiadał wynik finansowy netto w wysokości co najmniej 400.000 PLN w każdym roku, a z informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek będzie wynikało, że wysokość posiadanych przez niego środków finansowych lub jego zdolność kredytowa wynosi co najmniej 300.000,00 PLN. Zamawiający wymaga również, by Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 PLN. W celu potwierdzenia opisanych przez Zamawiającego warunków znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający, na podstawie § 1 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia następujących dokumentów: 1)Części sprawozdania finansowego, tj.: rachunku zysków i strat, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty finansowe składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek obrotów zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. 2)Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Z informacji winna wynikać konkretna kwota w PLN. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację banku składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek zdolności kredytowej zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. 3)Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. 5.Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości. Powyższa forma składania dokumentów i uprawnienie Zamawiającego do żądania oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu określone są w § 4 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. 6.Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający wezwie także Wykonawców, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy. (art. 26 ust. 3 i 4 ustawy). 7.Wykonawcy, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem ust. 6 zostaną wykluczeni z postępowania. 8.Wykonawca powinien dołączyć do oferty oryginał wadium, jeżeli jest wnoszone w formie niepieniężnej; Wykonawca może do oferty dołaczyć również poświadczoną kopię dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium w formie pieniężnej. W przypadku składania oferty wspólnej wadium w formie innej niż pieniężna musi być wystawione na lidera Wykonawców składających ofertę wspólną lub na wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. W ofercie powinna znajdować się również opracowana przez Wykonawcę wycena prac projektowych zgodnie z załączoną Tabelą Opracowań Projektowych oraz załączonym przez Wykonawcę harmonogramem prac projektowych sporządzonych w złotych polskich, zgodnie z wytycznymi podanymi w rozdziale I siwz Wymagania dla projektu. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument. 10.Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. 11.Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie zostanie wykluczony z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy), a jego oferta odrzucona zgodnie z art. 89 ust.1 pkt 5).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.port.szczecin.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach