Przetargi.pl
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brzezinach przy ulicy Waryńskiego 50 wraz z budową kanalizacji sanitarnej w ulicy Kościuszki w Brzezinach

Zakład Usług Komunalnych sp. z o. o. ogłasza przetarg

  • Adres: 95-060 Brzeziny, ul. Przemysłowa 14
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8742752 , fax. 046 8742528
  • Data zamieszczenia: 2009-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych sp. z o. o.
    ul. Przemysłowa 14 14
    95-060 Brzeziny, woj. łódzkie
    tel. 046 8742752, fax. 046 8742528
    REGON: 75007950600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuk-brzeziny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brzezinach przy ulicy Waryńskiego 50 wraz z budową kanalizacji sanitarnej w ulicy Kościuszki w Brzezinach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków realizowana w zakresie ciągu ściekowego i osadowego polegająca m. inn na realizacji następujących obiektów nowych lub modernizacji istniejących: 1.Modernizacja ciągu ściekowego: 1)urządzenie oczyszczania mechanicznego, poprzedzone kratą zgrubną: sito obrotowe z praską do skratek zintegrowane z piaskownikiem poziomym ze skośnym przenośnikiem ślimakowym odwadniającym piasek, dodatkowe wyposażenie - instalacja napowietrzania piaskownika i układ separacji tłuszczu (nowy obiekt), 2)punkt zlewny ścieków dowożonych z automatyczną rejestracją ilości dowożonych ścieków (nowy obiekt), 3)zbiornik wyrównawczo - retencyjny do przejęcia wód deszczowych prowadzonych częścią kanalizacji ogólnospławnej. Umożliwiający zmagazynowanie i skierowanie do układu oczyszczania nadmiaru ścieków podczas intensywnych opadów lub roztopów (nowy obiekt), 4)pompownia pośrednia (nowy obiekt), 5)modernizacja istniejącego reaktora biologicznego pod potrzeby nowego reaktora, biologicznego ze złożem fluidalnym, z wypełnieniem kształtkami, składającego się z: -selektora beztlenowego -komory denitryfikacji -komory nitryfikacji 6)modernizacja istniejącej hali dmuchaw wraz ze zmianą przeznaczenia (przystosowanie pod potrzeby warsztatu i magazynu), 7)przeniesienie dmuchaw bliżej reaktora biologicznego wraz z ich obudowaniem osłonami dźwiękochłonnymi i modernizacją pod kątem nowego zapotrzebowania na powietrze, 8)komora rozdziału przed osadnikami wtórnymi, 9)osadniki wtórne: -modernizacja dwóch istniejących osadników radialnych, -wykonanie trzeciego nowego osadnika radialnego, 10)modernizacja pompowni osadu recyrkulowanego i nadmiernego, 11)wykonanie instalacji PIX do podawania koagulantu do komory rozdziału, 12)obiekty towarzyszące: a)modernizacja istniejących dróg, placów i chodników, b)modernizacja drogi dojazdowej, c)modernizacja ogrodzenia, d)zieleń. 2.Modernizacja ciągu osadowego: 1)adaptacja istniejących, dwóch zagęszczaczy grawitacyjnych pod potrzeby zbiorników uśredniających osad, przed odwadnianiem, 2)modernizacja istniejącego budynku gospodarki osadowej: -zabudowa nowej linii mechanicznego zagęszczania, odwadniania i higienizacji osadu nadmiernego w budynku Gospodarki Osadowej, -higienizacji osadu odwodnionego wapnem palonym z wykorzystaniem pompy ślimakowej, -termomodernizacja budynku, -wymiana instalacji wewnętrznych, wod-kan, c.o. wentylacji, elektrycznych, 3)modernizacja istniejącej wiaty na osad odwodniony, 4)rurociągi technologiczne ( wody technologicznej do płukania pras), 5)pompownia wody technologicznej do płukania pras. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kościuszki w Brzezinach Zakres prac obejmuje budowę kolektora sanitarnego o średnicy ?200 i długości około 120 m wraz z odtworzeniem nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w części III SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 38 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium Każdy Wykonawca składając ofertę o udzielenie zamówienia na -Rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Brzezinach przy ul. Waryńskiego 50 wraz z budową kanalizacji sanitarnej w ul. Kościuszki w Brzezinach- zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 300 000 zł - słownie ( trzysta tysięcy złotych). 2.Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: - nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, - kwotę gwarancji, - termin ważności gwarancji, - zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. - zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw a nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 4. Postanowienia pkt. 3 stosuje się odpowiednio również do poręczeń, określonych w pkt. 2.b) i 2.e). 5. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy o/Brzeziny nr 81 8781 0006 0042 9973 2000 0030 Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej (kopia przelewu) oraz oryginał wadium wniesionego w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w osobnej kopercie umieszczonej na początku Oferty (oryginał). Do kopii oferty należy załączyć kopię wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 6. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego dokona przeksięgowania kwoty na rachunek Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 7. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u. p. z. p. 8. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1)Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u. p .z. p. 2)Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. tj: Zamawiający wymaga aby Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie ): W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia: a)wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie lub rozbudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej niż 5 mln PLN (z VAT) każde z nich, b) Wskaże do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności: a.Kierownika kontraktu (Ekspert nr 1; 1 osoba) - posiadającego: - wyższe wykształcenie , - wykazane doświadczenie w zarządzaniu przynajmniej jednym kontraktem na roboty budowlane o wartości minimum 5 mln PLN brutto realizowanym według warunków kontraktowych FIDIC lub według warunków równoważnych. b.Kierownika Budowy - (Ekspert nr 2; 1 osoba) - posiadającego co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót budowlanych (po uzyskaniu uprawnień). Ekspert Nr 2 winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w zakresie wystarczającym do nadzoru robót budowlanych zlecanych w ramach roboty budowlanej objętej niniejszym postępowaniem. Ponadto Ekspert nr 2 winien posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego. c.Inżyniera sanitarnego (Ekspert nr 3; 1 osoba), posiadającego co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w zakresie nadzoru nad robotami budowlanymi na terenie oczyszczalni ścieków (po uzyskaniu uprawnień). Ekspert nr 3 winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w zakresie wystarczającym do kierowania robotami zlecanymi w ramach roboty budowlanej objętej niniejszym postępowaniem Ponadto Ekspert nr 3 winien posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego. d.Kierownik Robót Elektrycznych i AKPiA - (Ekspert nr 4; 1 osoba) - posiadającego co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zakresie nadzoru nad robotami budowlanymi (po uzyskaniu uprawnień). Ekspert nr 4 winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w zakresie wystarczającym do nadzoru robót budowlanych (elektrycznych) zlecanych w ramach roboty budowlanej objętej niniejszym postępowaniem. Ponadto Ekspert nr 4 winien posiadać aktualne zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego. - Wskazany powyżej Kluczowy personel nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i winien być traktowany jako minimalne wymogi Zamawiającego. 3)Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): a.posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 2 000 000,00 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000,00 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek bankowy, potwierdzające posiadanie środków finansowych lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej, 4)Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełniać warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów według formuły - spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu spełnienia warunku określonego w pkt. 1.1) Wykonawcy zobowiązani sia przedłożyć: a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b)aktualne zaświadczenia naczelnika właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 2.W celu spełnienia warunku określonego w pkt. 1.2) a)Wykonawcy zobowiązani sia przedłożyć (dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku): a) Wykaz robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do części I SIWZ. Do Wykazu Wykonawca załączy dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówień ujętych w wykazie. 3. W celu spełnienia warunku określonego w pkt. 1.2) b)Wykonawcy zobowiązani sia przedłożyć (dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku): - Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW - Informacje zawodowe osób wskazanych do wykonania niniejszego zamówienia w formie CV - rozumiane jako informacja o której mowa w § 1 ust. 2 pkt 5) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87, poz. 605 ze zm). Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 5 do IDW. - W przypadku, gdy wskazane w załączniku nr 4 do niniejszej IDW osoby, to osoby, którymi Wykonawca będzie dysponował, zobowiązany jest przedłożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 6 do IDW. - Do w/w dokumentów należy załączyć kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień budowlanych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego przez Eksperta nr, 2, 3, 4. Uprawnienia budowlane winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83 poz. 578) lub z wcześniej wydanymi przepisami. W celu potwierdzenia dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli potencjał ten pochodzić będzie od innego podmiotu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego do wykonania zamówienia. Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 7 do IDW. 4. W celu spełnienia warunku określonego w pkt. 1.3) Wykonawcy zobowiązani sia przedłożyć (dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku): - informację z banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek bankowy, potwierdzające posiadanie środków finansowych lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej, 5.W celu spełnienia warunku określonego w pkt. 1.4) Wykonawcy zobowiązani sia przedłożyć: a) oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do IDW; b) zgodnie z art. 44 u.p.z.p. oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 u.p.z.p. - sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2b do IDW. W przypadku składania oferty przez podmiot wspólny oświadczenie z pkt. b) składa ten(ci) Wykonawca(Wykonawcy), który(którzy) wykazuje(wykazują ) spełnianie warunków natomiast oświadczenie z pkt a) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wchodzących w skład podmiotu wspólnego. Oświadczenie z pkt b) złożone wspólnie przez wykonawców powinno być podpisane przez: - Wykonawcę(Wykonawców), który(którzy) spełnia(spełniają) warunki lub upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców lub - przez Pełnomocnika upoważnionego przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład podmiotu wspólnego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oświadczenie z pkt a) powinno być podpisane przez: - każdego Wykonawcę spełniającego warunek lub - upoważnionego przedstawiciela każdego Wykonawcy składającego oświadczenie 6.Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stosownie do § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. ( Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm.) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może zadać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 1)w pkt 1. a) , 1. b) 1. d) - składa dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c.nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2) 1. c) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u. p.z p. 3)Dokumenty o których mowa w pkt 6.1) a ) c) i 6.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument o którym mowa w pkt 6.1) b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. 4)Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 3) znajdują odpowiednie zastosowanie. 5)Jeżeli dokumenty wymagane w SIWZ będą przedkładane do oferty w innym języku niż język polski, Wykonawca winien załączyć do nich również poświadczone przez siebie ich tłumaczenie na język polski. 6)Dokumenty załączone do oferty winny być podpisane lub w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy lub przez jego pełnomocnika. 7)W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w SIWZ Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie: - średni kurs NBP z dnia ukazania się ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, - średni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego poprzedzającego dzień ukazania się ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej jeżeli dniem ukazania się ogłoszenia jest sobota. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuk-brzeziny.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach