Przetargi.pl
Remont drogi leśnej pożarowej nr 57 Marcinowskiej od oddz. 190 do oddz. 178 - obręb leśny Miodnica odcinek II i III

Nadleśnictwo Krzystkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 66-010 Nowogród Bobrzański, ul. Leśna 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 327 65 32 , fax. 68 327 65 33
  • Data zamieszczenia: 2015-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Krzystkowice
    ul. Leśna 1 1
    66-010 Nowogród Bobrzański, woj. lubuskie
    tel. 68 327 65 32, fax. 68 327 65 33
    REGON: 97004014900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi leśnej pożarowej nr 57 Marcinowskiej od oddz. 190 do oddz. 178 - obręb leśny Miodnica odcinek II i III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dwóch odcinków drogi z pośród czterech w przedstawionej dokumentacji projektowej. Zamawiający zamierza wykonać odcinki dróg w kilometrze do KM 1+009.00 do KM 2+550.00 i w kilometrze od KM 2+550.00 do KM 4+350.00. Pozostałe dwa odcinki zaprojektowanej do remontu drogi nie są przedmiotem niniejszego zamówienia. Projektowane zadanie polega na remoncie leśnych dojazdów pożarowych, drogi nr 57 Marcinowskiej od oddz. 190 do oddz. 178 -w obrębie leśnym Miodnica. Remontowana droga dojazdowa o długości 5350m położona jest na terenie powiatu żagańskiego. Planowane zadanie polegające na remoncie istniejącej nawierzchni drogi oraz oczyszczeniu i renowacji istniejących rowów, dołów chłonnych i przepustów drogowych. Remont zwiększy komfort przejazdu samochodów pożarnictwa oraz umożliwi wjazd do kompleksu leśnego ciężkiego sprzętu niezbędnego do wykonania zabiegów hodowlanych oraz prac związanych z pozyskaniem surowca drzewnego. Remont zwiększy bezpieczeństwo wymienionych prac oraz umożliwi wygodny przejazd drogą bez względu na warunki atmosferyczne. Dodatkowo planuje się oczyszczenie pasa o szerokości ok. 12m wzdłuż drogi i prześwietlenie (wycięcie krzewów i drzew zaciemniających trasę i ograniczających widoczność) co poprawi widoczność na drodze, zwiększy dostęp słońca oraz przewiewność korony przez co ułatwi i przyspieszy jej osuszanie po ulewnych deszczach. Prace związane z wycinką drzew Inwestor przeprowadzi we własnym zakresie. 4. DANE TECHNICZNE: Droga dojazdowa -klasa techniczna D, Prędkość projektowa -30 km.h, Szerokość jezdni -3.5 m, Szerokość mijanki 2.50 m, Szerokość poboczy 0,75 -1,50 m, Nawierzchnia z kruszywa łamanego. 5. STAN ISTNIEJĄCY: Remontowany dojazd p.poż. o długości 5350m położony jest na obszarze gminy Brzeźnica. Zadanie przebiega w większej części po terenach leśnych będących we władaniu Inwestora. Na odcinkach: -od km 0+337 do km 0+576, -od km 1+010 do km 1+502, -od km 4+300 do km 5+350 -droga przechodzi po działkach będących własnością Urzędu Gminy Brzeźnica. Na wykonanie robót drogowych na tych odcinkach uzyskano zgodę właściciela gruntów. Remontowana droga posiada zróżnicowaną nawierzchnie składającą się z odcinków będących w dobrym stanie, które są utwardzone kruszywem oraz odcinków nawierzchni gruntowej, która jest miejscowo w złym stanie posiada liczne nierówności i przełomy. Przejazd pojazdów i sprzętu leśnego jest utrudniony ze względu na skoleinowanie nawierzchni gruntowej. Brak spadków poprzecznych powoduje powstawanie zastoisk wód opadowych, które z kolei powodują dalszą dewastację drogi i uniemożliwiają przejazd pojazdów. Szerokość istniejącej drogi waha się od 2,0 do 4,0 m. Istniejący drzewostan lokalnie koliduje z projektowaną drogą. Wycinka tych drzew po uzgodnieniu z inwestorem leży w jego gestii. Obiekt odwadniany jest powierzchniowo w przyległy teren oraz do istniejących rowów drogowych i dołów chłonnych, które w wielu miejscach mają obsunięte skarpy i są zanieczyszczone. Zgodnie z wynikami prac i badań oraz wymogami normy PN-81.B-03020, występujące w podłożu grunty zaliczono do dwóch warstw geotechnicznych, tj.: WARSTWA I -reprezentowana przez wodnolodowcowe piaski średnie i piaski grube, są to grunty niespoiste, w stanie średniozagęszczonym. WARSTWA II -którą stanowią zastoiskowe gliny i piaski gliniaste, są to grunty spoiste w stanie twardoplastycznym, symbol dla gruntów spoistych C, są to grunty normalne skonsolidowane. Woda gruntowa występuje jako sączenia w stropie i w obrębie gruntów spoistych. Grupę nośności podłoża wg Rozporządzenia MTBiGM można zaliczyć do: -piaski warstwy I -G1 -gliny warstwy II -G3.G2. Na odcinku od km 0+800 do km 0+841 znajduje się plac manewrowy w obrębie składnic zlokalizowanych po obu stronach drogi w km 0+640.00 -km 0+800.00. W km 4+725.00 -km 4+970.00 składnica znajduje się po prawej stronie drogi. Na projektowanym odcinku zlokalizowano trzy przepusty pod drogą leśną: -w km 0+477.00 -30 z rur żelbetowych -w km 0+579.20 -30 z tworzywa sztucznego -w km 1+851.10 -30 z rur żelbetowych. Dodatkowo w ciągu rowów pod zjazdami zlokalizowano 3 przepusty 30. Teren przedsięwzięcia nie podlega ochronie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, na trasie nie ma również obiektów podlegającej ochronie przyrody. 6. OPIS PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ: Projektowany remont nie zmieni leśnego przeznaczenia terenu i będzie zgodna z leśnym przeznaczeniem terenu. Całe przedsięwzięcie położone jest głównie na gruntach leśnych będących we władaniu Inwestora; oraz częściowo na działkach gminy Brzeźnica. 6.1. OBIEKT W PLANIE I W PROFILU: Na całym remontowanym odcinku zaprojektowano drogę dojazdową o nawierzchni z kruszywa łamanego o szerokości 3.5m z ewentualnymi poszerzeniami na długości łuków poziomych. Projektowane pobocza będą miały szerokości 0.75m oraz 1.5m na odcinkach, na których przy korpusie drogi zlokalizowany jest remontowany rów.W odległościach ok. 300m; przy jezdni zlokalizowano 15 mijanek o szerokości 2.5m oraz o długości min. 23.0m ze skosami wjazdowymi 1:7.Geometrycznie przebieg projektowanej trasy .dowiązano. wierzchołkowo do współrzędnych geodezyjnych Układ 2000 -strefa 15. Początek odcinka znajduje się na granicy działki drogi publicznej nr 832 w km 0+000.00. Koniec projektowanego obiektu w km 5+350.00 zlokalizowano na działce nr 31 będącej we władaniu Urzędu Gminy Brzeźnica.W ciągu projektowanej trasy przewidziano 33 łuki poziome. Na odcinku od km 1+128 do km 1+494 w sąsiedztwie ostoi dla zwierząt należy odtworzyć rozbierany odcinek ogrodzenia z siatki na słupkach drewnianych. Rozbiórki takich ogrodzeń bez ich odtwarzania przewidziano również na odcinkach od km 0+579 do km 0+672 oraz od km 2+015 do km 2+075. Wysokościowo remontowaną drogę dostosowano do poziomu krzyżujących się dróg leśnych. Niweletę poprowadzono w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać istniejącą nawierzchnię drogi. Pochylenia niwelety wahają się od 0.20% do 4.22%. Zaprojektowano 9 łuków pionowych wypukłych oraz 10 łuków wklęsłych. 6.2 OBIEKT W PRZEKROJU POPRZECZNYM. Planowany roboty nawierzchniowe podzielono na odcinki, na których przewidziano dwie podstawowe technologie remontu. Konstrukcja nawierzchni na odcinkach, gdzie nawierzchnia jest bardzo złym stanie i istniejąca warstwa ścieralna została rozjeżdżona przez pojazdy, co spowodowało jej wymieszanie z gruntem, oraz na mijankach, zjazdach, skrzyżowaniach i poszerzeniach nawierzchni.: km 1+009.00 -km 1+070.00 -odcinek podłoża nienośnego -9 cm -górna warstwa nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0.31.5mm zaklinowana powierzchniowo miałem kamiennym 0.4mm, -18 cm -dolna warstwa nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0.63mm. -25 cm -warstwa wyrównująco-odsączająca z piasku -geotkanina o wytrzymałości na rozciąganie >30 kNm. Konstrukcja nawierzchni na odcinkach, na których przewidziano pełną konstrukcję: km 1+070.00 -km 1+511.60; km 1+824.00 -km 2+167.60; km 2+707.70 -km 3+117.00; km 4+330.00 -km 5+350.00 -9 cm -górna warstwa nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0.31.5mm zaklinowana powierzchniowo miałem kamiennym 0.4mm, -18 cm -dolna warstwa nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0.63mm. Konstrukcja nawierzchni na odcinkach, na których nawierzchnia istniejąca nie posiada ubytków, gdzie przewidziano wyrównanie górną warstwę nawierzchni: km 0+000.00 -km 1+009.00; km 1+511.60 -km 1+824.00; km 2+167.60 -km 2+707.70;km 3+117.00 -km 4+330.00 -9 cm -górna warstwa nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0.31.5mm zaklinowana powierzchniowo miałem kamiennym 0.4mm, -wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0.31.5mm -profilowanie nawierzchni, usunięcie warstwy gruntu i zanieczyszczeń z nawierzchni drogi o grubości do 5cm. Zaprojektowany dojazd pożarowy będzie miał szerokość korony drogi 5,75m. Szerokość jezdni będzie wynosiła 3,5 m, szerokość poboczy 0,75 m oraz 1.5m. Spadek poprzeczny nawierzchni drogi -3 %. Nachylenie poboczy 6 %. Pobocza oraz skarpy nasypów i rowów o pochyleniu 1:1.5 należy humusować warstwą grubości 10 cm i obsiać mieszanką traw niskich polskiego pochodzenia. Na odcinkach umocnionych rowów pobocza drogi oraz skarpy rowów należy darninować na płask. Darninę należy układać na warstwie humusu grubości 5.0cm. Na całej szerokości projektowanego obiektu w miejscach występowania podłoża wymieszanego z częściami nawierzchni (kruszywo, brukowiec) należy zdjąć warstwę gleby wszelkiego rodzaju runa leśnego o grubości 0.10m -0.40m. Na odcinkach remontowanej nawierzchni z kruszywa najeży ją oczyścić z naniesionego gruntu, błota czy części runa leśnego i poszycia. Po zdjęciu warstw gruntu niebudowlanego i wyprofilowaniu należy zagęścić podłoże do wymaganego wskaźnika zagęszczenia gruntu Is=1.00, po czym przystąpić do wykonania warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Na odcinkach poszerzeń w miejscach, gdzie szerokość poszerzanej części nawierzchni jest mniejsza niż 1.00m przewidziano rozebranie części istniejącej nawierzchni na szerokości pozwalającej na uzyskanie szerokości planowanego poszerzenia min. 1.00m licząc od górnej krawędzi podbudowy do krawędzi istniejącej nawierzchni. W miejscu remontu nawierzchni placu manewrowego; jego geometrię należy odtworzyć zgodnie z istniejącymi wymiarami. Na długości składnic drewna w km 0+611.00 -km 0+794.60, km 2+729.40 -km 2+844.40 oraz km 4+727.00 -km 4+968.70 remontowana droga będzie ograniczona wtopionym krawężnikiem betonowym ulicznym 20x30cm na lawie betonowej. NIE WYKONYWAĆ. Teren przyległych składnic należy uzupełnić gruntem, zagęścić i wyprofilować bez karczowania pni po wycince drzew. 6.3 ODWODNIENIE. Odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi leśnej obiektu będzie się odbywało powierzchniowo w przyległy teren do istniejących rowów przydrożnych o głębokości 0.40 -0.80m oraz do 17szt. odtworzonych dołów chłonnych. Wszystkie rowy drogowe należy wyremontować a ich wyloty umocnić narzutem kamiennym o powierzchni 1.0x1.0m. Na odcinkach dużych pochyleń rowów przewidziano ich umocnienie prefabrykowanymi elementami betonowymi typu .Krata. ułożonymi na podsypce cementowo -piaskowej grubości 10cm. Skarpy i pobocza na tych odcinkach należy darninować. Dodatkowo należy oczyścić i wyprofilować odcinki przyległych rowów prostopadłych łączących się z rowami drogowymi w km 0+577.00, km 1+700, km 1+846, km 1+849 oraz w km 2+249. W ciągu rowów drogowych należy odtworzyć przepusty 40 z blachy stalowej pod zjazdami: -w km 0+834.85 o długości 8.50m -w km 1+303.47 o długości 9.80m -w km 1+960.91 o długości 11.10m. W dokumentacji przewidziano przebudowę dwóch istniejących przepustów pod drogą: -w km 0+579.20 przepust stalowy 60 dł. 12.20m -w km 1+859.00 przepust stalowy 40 dł. 9.20m. Nie przewiduje się przebudowy przepustu w km 0+477.00. Należy wykonać jedynie umocnienie jego wylotów w postaci brukowca na podsypce cementowo -piaskowej. ROZMIESZCZENIE REMONTOWANYCH ROWÓW DROGOWYCH ROWY LEWOSTRONNE: KILOMETRAŻ ODCINKI UMOCNIONE PREFABRYKATEM I DARNINĄ km 0+010.00 -km 0+057.30; Km 0+072.50 -km 0+113.50; km 0+138.00 -km 0+186.00; km 0+200.00 -km 0+331.20; km 0+344.10 -km 0+609.40; km 0+812.15 -km 0+910.00; km 0+930.07 -km 0+978.00; km 1+070.00 -km 1+493.00; Km 1+097.00 -km 1+145.00; km 1+510.50 -km 1+643.00; km 1+656.00 -km 1+831.90; Km 1+852.00 -km 2+097.10; km 2+122.35 -km 2+576.00; km 2+592.00 -km 2+661.00; km 2+688.20 - km 2+713.50; km 2+844.10 -km 2+870.00; km 2+900.00 -km 3+032.00; km 3+049.25 -km 3+070.00; km 3+095.00 -km 3+122.00; km 3+136.30 -km 3+434.15; km 3+457.00 -km 3+561.20;km 3+590.00 -km 4+080.00 km 4+100.00 -km 4+331.00; km 4+280.00 -km 4+331.00; km 4+345.00 -km 4+686.90; km 4+700.00 -km 4+709.00; km 4+730.00 -km 4+974.00; ROWY PRAWOSTRONNE KILOMETRAŻ. ODCINKI UMOCNIONE PREFABRYKATEM I DARNINĄ km 0+577.10 -km 0+647.30; km 0+808.00 -km 0+880.70; km 0+892.00 -km 0+978.00; km 1+855.00 -km 2+097.12; km 2+122.35 -km 2+567.00; km 2+585.00 -km 2+669.20; km 2+694.00 -km 2+735.00; km 2+750.05 -km 2+844.10 km 3+691.80 -km 3+752.90; 7. INFORMACJE DODATKOWE: Teren objęty niniejszym opracowaniem nie jest wpisany do rejestru zabytków, w związku, z czym nie podlega ochronie konserwatora zabytków. Zadanie nie leży w obszarach chronionego krajobrazu Natura 2000 i nie podlega ochronie konserwatora przyrody. Na całym remontowanym odcinku przechodzącym po terenach leśnych należy dokonać wycięcia drzew w odległościach ok. 6.0m w obydwie strony od osi drogi zgodnie z granicą wycinki wrysowaną na Planie sytuacyjnym. Dodatkowo na odcinku przechodzącym w sąsiedztwie ostoi dla zwierząt należy dokonać wycinki 23szt. drzew owocowych. Zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Inwestorem wycinka drzew leży w jego gestii. W dokumentacji przewidziano jedynie karczowanie pni (z pominięciem odcinków składnic). Zamierzenie budowlane nie jest położone w na terenach górniczych i w żaden sposób nie może wpływać na eksploatację górniczą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wysokości 35 000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100). 1.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 20007 r. nr 42, poz. 275, z póź. zm.). 2.Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ S.A. o/Zielona Góra 52 2030 0045 1110 0000 0234 3950 z dopiskiem, jakiego postępowania dotyczy. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 08.04.2015 r., do godz. 900. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 08.04.2015., do godz. 900 , gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust 4 oraz art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy). Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana z zastrzeżeniem ust. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczania należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego tj. 3 dni. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:1)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczania należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, oraz w świetle przepisu art. 45 ust.7 ustawy Pzp wniesienie wadium w formie pieniężnej może być dokonane tylko poprzez udzieloną bankowi przez Wykonawcę dyspozycję obciążenia jego rachunku kwotą wadium i uznania tą kwotą rachunku Zamawiającego. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną forma wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: przerób wartościowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/ bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_krzystkowice/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach