Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia bankowa usługa udzielenia długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Drawskiego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości nieprzekraczającej 3.000.000,00 złotych.

Starostwo Powiatowe w Drawsku Pomorskim ogłasza przetarg

  • Adres: 78-500 Drawsko Pomorskie, Plac E. Orzeszkowej 3
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3630788 , fax. 094 3630788
  • Data zamieszczenia: 2009-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Drawsku Pomorskim
    Plac E. Orzeszkowej 3 3
    78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3630788, fax. 094 3630788
    REGON: 33092729900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatdrawski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia bankowa usługa udzielenia długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Drawskiego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości nieprzekraczającej 3.000.000,00 złotych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Wysokość kredytu - w walucie polskiej - w kwocie nieprzekraczającej 3 000 000,00 złotych (słownie: trzy miliony złotych). 2) Podstawa zaciągnięcia kredytu - Uchwała Nr XXXVIII 211 2009 Rady Powiatu Drawskiego z dnia 23 października 2009 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego oraz Uchwała Nr CII/250/Z/2009 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 12 listopada 2009 roku w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty kredytu zaciąganego przez Powiat Drawski. 3) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową bez innych dodatkowych warunków. 4) Całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do dnia 15 grudnia 2009 roku. 5) Uruchamianie kredytu będzie następowało na rachunek Zamawiającego w transzach i kwotach określanych każdorazowo przez Zamawiającego, z tym że kredyt będzie dostępny w dniu podpisania umowy. 6) Karencja w spłacie rat kapitału na okres 12 miesięcy od dnia podpisania umowy (rok 2010). 7) Spłata kapitału nastąpi w 120 równych ratach miesięcznych, począwszy od stycznia 2011 do grudnia 2020 roku. 8) Spłata rat odsetkowych będzie następować w okresach miesięcznych, do dnia 10 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Bank, przy czym: - pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, - ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Dopuszcza się wstępne informowanie, przez Bank, w drodze faxu. 9) W przypadku, gdy termin płatności raty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu lub odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 10) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie o zmienną stawkę bazową WIBOR dla depozytów 1 miesięcznych notowaną w ostatnim dniu roboczym miesiąca przed rozpoczęciem okresu kredytowania plus stała marża banku ustalona na podstawie złożonej oferty. 11) Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 12) Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu udzielenia kredytu. 13) Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytu w terminie przez niego wskazanym, po uprzednim pisemnym powiadomieniu Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu. 14) Z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Bank nie będzie pobierał dodatkowych prowizji i opłat. 15) W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 16) Bank nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ. 17) Dla ustalenia oceny ekonomicznej oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 24.11.2009r. 18) Do celów obliczeń bankowych, przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu. 19) Zamawiający wymaga aby Wykonawca do oferty dołączył projekt umowy oraz Regulaminy w sprawie przedmiotowej usługi celem sprawdzenia ich zgodności z projektem umowy (art. 384 ust. 1 kodeksu cywilnego). 20) Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiający udostępni, na wniosek Wykonawcy, niezbędne dokumenty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy - banki (instytucje kredytowe), działające zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) - niewykluczeni na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, spełniający wymogi określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 2.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 2.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 2.4 Niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy: 3.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4, 3.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, 3.3 wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji, 3.4 złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania, 3.5 nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, 3.6 nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 4. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 4.1 jest niezgodna z ustawą, 4.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3, 4.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 4.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert, 4.6 zawiera błędy w obliczaniu ceny, 4.7 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. pkt 3 ustawy Pzp, 4.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 5. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 6. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty: 1. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych złożone na druku stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub równoważne na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika podlega opłacie skarbowej, zgodnie z art. 1 ust. 2 lit. a ustawy z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2532). Pełnomocnictwo do dokonania czynności, dla której ważności wymagana jest forma szczególna, powinno być udzielone w tej samej formie. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatdrawski.pl w zakładce zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach