Przetargi.pl
Przebudowa układu komunikacyjnego Placu Wolskiego

Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów ogłasza przetarg

  • Adres: 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3969700 , fax. 032 3969702
  • Data zamieszczenia: 2009-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów
    ul. Smolenia 35 35
    41-902 Bytom, woj. śląskie
    tel. 032 3969700, fax. 032 3969702
    REGON: 24013698900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa układu komunikacyjnego Placu Wolskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Placu Wolskiego wraz z budową sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na przedłużeniu ulicy Dworcowej oraz przebudową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Pl. Wolskiego - Kolejowa - Powstańców Warszawskich wraz z rozbiórką kładki dla pieszych w Bytomiu. 2. Zakres prac : Roboty rozbiórkowe : 1. Rozbiórka kładki dla pieszych nad drogą krajową nr 94 - ul. Kolejowa, przy placu Wolskiego: - rozbiórka konstrukcji stalowej - rozbiórka płyty betonowej pomostu, schodów, spoczników oraz fundamentów Roboty drogowe: 1. Poszerzenie ul. Kolejowej w celu uzyskania trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowania z ul. Powstańców Warszawskich 2. Kontynuacja poszerzenia w obrębie jezdni południowej pl. Wolskiego 3. Przebudowa pasa rozdziału w celu wydzielenia azyli dla pieszych przez jezdnię pl. Wolskiego i ul. Powstańców Warszawskich. 4. Wymiana bitumicznych warstw nawierzchni ul. Kolejowej, ul. Powstańców Warszawskich oraz pl. Wolskiego od wjazdu na dworzec autobusowy do skrzyżowania z ul. Jagiellońską 5. Przebudowa ciągów pieszych i dostosowanie ich do lokalizacji przejść dla pieszych. Organizacja ruchu : 1. Budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na przedłużeniu ul. Dworcowej 2. Przebudowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulic: Kolejowa - pl. Wolskiego - Powstańców Warszawskich 3. Zmiana programów ruchowych dla sygnalizacji 1) skrzyżowanie ulic Kolejowa - Wyczółkowskiego, 2) skrzyżowanie ulic pl. Wolskiego - Miarki - Jagiellońska - Zabrzańska, 3) skrzyżowanie ulic Zabrzańska - Łagiewnicka 4. Wykonanie nowego oznakowania docelowego (pionowe i poziome) 5. Wykonanie oznakowania dla czasowej organizacji ruchu wraz z wykonaniem projektu w tym zakresie podlegającego zatwierdzeniu przez Prezydenta miasta Sieci : 1. Przebudowa oświetlenia ulicznego 2. Przebudowa i zabezpieczenie sieci kablowych SN i NN. 3. Przebudowa kanalizacji deszczowej 2. Organizacja ruchu czasowa i docelowa: Roboty należy prowadzić w oparciu o projekt organizacji ruchu, zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - załączniki nr 1, 2 , 3, 4 (Dz. U. z 2003 r., nr 220 poz. 2181), zatwierdzony przez Prezydenta Miasta, który przedłoży Wykonawca przed rozpoczęciem robót. Zamawiający posiada aktualny projekt organizacji ruchu na czas budowy, który może być dostosowany do organizacji robót Wykonawcy, niemniej wymaga uzupełnienia i ponownego zatwierdzenia, gdyż nie obejmuje swoim zakresem robót rozbiórkowych. 3. Przedmiot zamówienia określają załączniki: Załącznik nr 6 do SIWZ - Przedmiary Załącznik nr 7 do SIWZ - Specyfikacje techniczne Załącznik nr 8 do SIWZ - Dokumentacja projektowa 4. Wykonawca udzieli co najmniej 60 miesięcznej gwarancji oraz co najmniej 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty i materiały służące do realizacji zamówienia, liczonej od dnia końcowego odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 90 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 120 000,00 zł. (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, tj. Gmina Bytom-Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c. kwotę gwarancji, d. okres ważności gwarancji (nie może być krótszy niż okres związania ofertą), e. oświadczenie gwaranta, w którym zobowiązuje się on nieodwołalnie do bezwarunkowej zapłaty kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek zapłaty wadium, wskazanych w ustawie Pzp, 3) Postanowienia części VII pkt 2 ppkt 2 stosuje się również do poręczeń wskazanych w art. 45 ust. 6 pkt 2 i 5 ustawy. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego Getinbank O/Bytom: 43 1560 1049 0000 9030 0026 9731 z podaniem nazwy, nr zamówienia w niniejszej SIWZ. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach należy w oryginale złożyć w siedzibie Zamawiającego - 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 (II piętro - pok. nr 14 - Dział Zamówień Publicznych), a kopię dowodu wniesienia wadium dołączyć do oferty. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Warunkiem koniecznym i wystarczającym jest wpływ środków na rachunek Zamawiającego i uznanie środków na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (j.t - Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) tj.: a. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Warunki szczegółowe stawiane Wykonawcom przystępującym do przetargu: a. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał budowę lub przebudowę co najmniej jednej drogi o nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych o wartości co najmniej 1 500 000,00 zł brutto oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli przynajmniej jedna z robót będzie opiewać na wskazaną minimalną wartość, b. Wykonawca winien dysponować osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, co najmniej 5- letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru oraz aktualny wpis na listę Izby Inżynierów Budownictwa stosownie do przepisów ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r., Nr 5, poz. 42 z późń. zm.), 3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły:spełnia - nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2. oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę/osoby, 4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert -oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę/osoby, 5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę/osoby 6. wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie - oryginał lub kopia dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie roboty poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę/osoby, 7. wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę, oraz - jeżeli Wykonawca przy realizacji zamówienia będzie wykorzystywał osoby zdolne do wykonywania zamówienia i/lub potencjał techniczny innych podmiotów: 8. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i/lub osób zdolnych do wykonania zamówienia, zgodnie z warunkami niniejszej SIWZ Wykonawca winien złożyć dokumenty we wskazanej kolejności. UWAGA NR 1: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej stosuje się odpowiednio przepisy § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r., Nr 87, poz. 605 z późn. zm.) UWAGA NR 2: Oświadczenie i dokumenty winny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Powyższe stosuje się odpowiednio do ewentualnych pełnomocnictw.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzdim.bytom.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach