Przetargi.pl
PRZEBUDOWA MOSTU WJAZDOWEGO NA TEREN KĄPIELISKA DZIEWOKLICZ W SZCZECINIE

Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125a
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 484 82 94 , fax. 091 484 80 55
  • Data zamieszczenia: 2011-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych
    ul. Ku Słońcu 125a 125a
    71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 484 82 94, fax. 091 484 80 55
    REGON: 81073546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zuk.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego - samorządowy zakład budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA MOSTU WJAZDOWEGO NA TEREN KĄPIELISKA DZIEWOKLICZ W SZCZECINIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa mostu wjazdowego na teren kąpieliska Dziewoklicz w Szczecinie. CPV: 45000000 - 7 Roboty budowlane 45100000 - 8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111000 - 8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45111200 - 0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111300 - 1 Roboty rozbiórkowe 45113000 - 2 Roboty na placu budowy 45200000 - 9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45221100 - 3 Roboty budowlane w zakresie budowy mostów 45221111 - 1 Roboty budowlane w zakresie budowy mostów drogowych 45221115 - 1 Roboty budowlane w zakresie mostów ze stali 45230000 - 8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, lotnisk i kolei, wyrównania terenu, 45233226 - 9 Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45240000 - 1 Budowa obiektów inżynierii wodnej 45243000 - 2 Roboty w zakresie ochrony przybrzeżnej 45400000 - 1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45422000 - 1 Roboty ciesielskie 45440000 - 3 Roboty malarskie i szklarskie 45442000 - 7 Nakładanie powierzchni kryjących 45231400 - 9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45231112 - 3 Instalacja rurociągów 45300000 - 0 Budowlane prace instalacyjne 45332400 - 7 Roboty instalacyjne w zakresie sprzętu sanitarnego 2. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w załączniku nr 8 do SIWZ oraz zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 9 do SIWZ). Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.: 1) wykonanie prac przygotowawczych, 2) dostarczenie i wykonanie montażu i demontażu mostu tymczasowego pontonowego, 3) wykonanie rozbiórki elementów istniejącego mostu i elementów zagospodarowania, 4) wykonanie wykopów wraz z zabezpieczeniem skarp i odwodnieniem wykopów, 5) zasypanie wykopów wraz z wykonaniem zagęszczenie gruntu, 6) wykonanie pali wielkośrednicowych w rurze traconej, 7) wykonanie montażu zbrojenia elementów żelbetowych, 8) wykonanie robót betonowych, 9) wykonanie montażu ustroju niosącego przęseł mostu i oczepów podpór pośrednich, 10) wykonanie powłok malarskich konstrukcji stalowych, 11) wykonanie powłok izolacyjnych, 12) dostarczenie i wykonanie montażu łożysk elastomerowych, 13) wykonanie montażu elementów drewnianych, 14) wykonanie odwodnienia zasypki przyczółków oraz wykonanie zabezpieczenia z geomembrany, 15) wykonanie umocnienia stożków przyczółkowych kostką betonową gr. 8 cm, 16) wykonanie umocnienia dna kanału narzutem kamiennym, 17) wykonanie nasypów, podbudowy z kruszyw, nawierzchni z płyt żelbetowych, nawierzchni z płyt betonowych, krawężników, 18) wykonanie umocnień skarp przez humusowanie i obsianie trawą, 19) wykonanie ogrodzenia z siatki na słupkach oraz montaż bramy wjazdowej, 20) wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów, wykonanie przesadzenia drzewa, usuniecie drzew w formie wycinki, wykonanie nasadzeń zamiennych, prowadzenie prac pielęgnacyjnych, 21) wykonanie zabezpieczeń urządzeń obcych na czas robót, 22) wykonanie konstrukcji pływających niezbędnych do wykonanie robót na wodzie, 23) wykonanie oznakowania nawigacyjnego, 24) przebudowanie linii energetycznej NN: a) demontaż istniejących słupów oświetleniowych wraz z oprawami oświetleniowymi i liniami zasilającymi, b) roboty ziemne, c) posadowienie rozdzielni energetycznej, d) posadowienie słupów oświetleniowych, e) montaż opraw oświetlenia zewnętrznego, f) montaż sygnalizatorów świetlnych, g) ułożenie rur ochronnych, h) ułożenie kabli 0,4 kV, i) montaż uziomu, j) wykonanie pomiarów elektrycznych, 25) przebudowanie przyłącza wodociągowego: a) wykonanie wykopów liniowych wraz z ich późniejszym zasypaniem, wykonanie podłoża pod rurociągi, b) demontaż istniejących przewodów wodociągowych, c) montaż rur wodociągowych w wykopie oraz do konstrukcji mostu, d) włączenie do istniejącego wodociągu, e) montaż rur i elementów preizolowanych, f) montaż rur ochronnych - osłonowych na rurociągach, g) montaż studzienki wodomierzowej, h) montaż uzbrojenia, i) odtworzenie nawierzchni. Zamawiający zastrzega, że część przedmiotu zamówienia polegająca na budowie mostu stałego wraz z przyczółkami nie może być powierzona podwykonawcom. 3. W dniu przekazania placu budowy, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu, zatwierdzonego przez Zamawiającego, ostatecznego harmonogramu rzeczowo - finansowo - terminowego. W zależności od potrzeb, na żądanie Zamawiającego, rzeczony harmonogram będzie aktualizowany w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, tak by odpowiadał stanowi faktycznemu w zakresie rzeczowym, finansowym i terminowym. 4. W dniu przekazania placu budowy, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu, zatwierdzonego przez Zamawiającego, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz Programu Zapewnienia Jakości. 5. Przed rozpoczęciem robót, Wykonawca zobowiązany jest zgłosić właścicielom lub zarządcom terenów i obiektów, z jednoczesnym powiadomieniem Zamawiającego, o przystąpieniu do wykonywania robót. 6. Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać zgodę Zamawiającego na materiały, urządzenia i wyposażenie, które zamierza zastosować do realizacji przedmiotu zamówienia. W celu uzyskania zgody Zamawiającego, w terminie 30 dni przed wbudowaniem materiałów, urządzeń lub wyposażenia, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, certyfikaty bezpieczeństwa, aprobaty techniczne lub świadectwa dopuszczenia do stosowania, pod rygorem odmowy zapłaty za wykonane prace, w których zostały zastosowane materiały, urządzenia i wyposażenie, na które Wykonawca nie uzyskał zgody Zamawiającego. 7. Wykonawca zobowiązany będzie - na własny koszt i we własnym zakresie - również do: 1) wykonania, eksploatacji i rozbiórki mostu tymczasowego; w związku z tym, Wykonawca zobowiązany jest również do opracowania odpowiednich dokumentów, dokonania zgłoszeń, uzyskania zezwoleń, zgód, opinii oraz wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do tego, by przez cały czas realizacji zadania, funkcjonował most tymczasowy umożliwiający przeprawę z lądu stałego na wyspę Dziewoklicz, 2) sporządzenia planu organizacji placu budowy z zaznaczeniem ogrodzenia, placów składowych, tymczasowych dróg dojazdowych i dojść, zaplecza socjalno - biurowego, oświetlenia oraz pozostałych elementów zagospodarowania placu budowy, 3) utrzymania właściwego porządku przy wyjeździe z placu budowy na drogi publiczne, 4) zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz utrzymywania w należytym stanie tymczasowego zabezpieczenia, np. barier, oznakowania stref niebezpiecznych, znaków drogowych, 5) zapewnienia - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - obsługi geodezyjnej (wykonywanej przez uprawnionego geodetę) obejmującej m. in. wyznaczanie, stabilizację i zabezpieczanie punktów osnowy geodezyjnej odwzorowania w terenie, oraz poniesienia wszelkich kosztów ich przeniesienia i usunięcia lub uszkodzenia, 6) zapewnienia - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - nadzoru w zakresie faunistycznym, 7) zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót, określonych przepisami p.poż. i bhp oraz przepisami dot. ochrony środowiska, 8) zagwarantowania dostawy mediów, w tym m. in. wody, energii elektrycznej, energii cieplnej, łączności jak i odprowadzenia nieczystości, 9) zabezpieczenia własnego mienia na terenie robót, 10) opracowania i zatwierdzenia we właściwych jednostkach projektu czasowej organizacji ruchu - na czas prowadzenia robót - wraz z uzyskaniem zezwolenia na zajęcie pasów drogowych i ulic w zakresie niezbędnym do wykonania robót oraz poniesienia z tego wynikających kosztów; Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszelkich prac wynikających z w/w zezwoleń (w tym również niezbędnych badań), 11) dokumentowania sposobu gospodarowania odpadami (kopie dokumentów potwierdzających sposób gospodarki odpadami Wykonawca będzie zobowiązany dołączać do dokumentacji odbiorowej), 12) dokonania sprawdzenia i uzgodnienia przebiegu tras uzbrojenia podziemnego oraz zgłoszenia rozpoczęcia robót właścicielom sieci i niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego; Wykonawca zachowa szczególną ostrożność przy wykonywaniu prac przy zbliżeniach i skrzyżowaniach z istniejąca siecią uzbrojenia podziemnego; W przypadku uszkodzenia instalacji lub sieci podziemnych Wykonawca - we własnym zakresie i na własny koszt - usunie uszkodzenie, 13) uporządkowania terenu po realizacji przedmiotu zamówienia, w tym usunięcia wszelkich zanieczyszczeń oraz doprowadzenia do pełnej sprawności urządzeń i koryta cieku, uszkodzonych podczas wykonywania prac. 8. Zamawiający zobowiązuje się: 1) przekazać protokolarnie Wykonawcy plac budowy w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, 2) dokonać odbioru wykonanych prac, 3) zapewnić zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace. 9. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osoby sprawującej funkcje kierownika budowy lub kierownika robót, w przypadku nienależytego wykonywania obowiązków. Zmiana kierownika budowy lub kierownika robót musi być zgłoszona przez Wykonawcę na piśmie wraz z przekazaniem dokumentów potwierdzających spełnienie przez wskazaną osobę wymogów określonych dla kierownika budowy lub kierownika robót, w terminie co najmniej 7 dni przed planowaną zmianą. Zamawiający ustosunkuje się do zgłoszonej zmiany w terminie 3 dni roboczych od daty przedłożenia przez Wykonawcę zgłoszenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim. 10. Wykonawca każdorazowo wpisem do Dziennika Budowy zawiadomi Zamawiającego o terminach wykonania prób, sprawdzeń, badań lub pomiarów, nie później niż 5 dni przed terminem wyznaczonym na dokonanie prób, sprawdzeń, badań lub pomiarów. 11. Zamawiający może żądać od Wykonawcy wykonania dodatkowych pomiarów sprawdzających. W przypadku, gdy dodatkowe pomiary sprawdzające wykażą, że pomiary zasadnicze są nieprawidłowe, wówczas koszt dodatkowych pomiarów sprawdzających ponosi Wykonawca. 12. Wykonawca zobowiązuje się nie przekazywać informacji związanych z realizacją umowy prasie, ani innym środkom masowego przekazu oraz osobom trzecim nie mającym związku z przedmiotem umowy. W przeciwnym wypadku Zamawiający zastrzega sobie prawo natychmiastowego odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy bez konieczności składnia jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń czy wezwań. 13. Podwykonawcy: 1) Wykonawca może wykonać przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności, 2) Zawarcie umowy z podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego przed jej zawarciem, 3) Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez podwykonawców z dalszym podwykonawcą, 4) Zabezpieczenie ewentualnych roszczeń podwykonawców wobec Wykonawcy i Zamawiającego z tytułu zawarcia umowy, będzie potrącone z faktury Wykonawcy i zatrzymane na koncie Zamawiającego do czasu wypłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia należnego podwykonawcy, 5) Zwrot zabezpieczenia nastąpi z chwilą udokumentowania przez podwykonawcę otrzymania wynagrodzenia zgodnie z umową, przekazanego Zamawiającemu w formie jego oświadczenia, 6) Niezależnie od uprawnień opisanych powyżej Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy bezpośrednio na jego rachunek, na co Wykonawca wyraża zgodę, 7) Wszelkie zmiany umów wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i wymagają zgody Zamawiającego, 8) Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego udzielić mu wszelkich informacji dotyczących podwykonawców, 9) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców, jak za działania własne, 10) Zapisy pkt 4), 5) i 6) powyżej nie znajdą zastosowania, o ile Wykonawca każdorazowo wraz z fakturą za wykonane roboty dostarczy Zamawiającemu oświadczenie Podwykonawców o zapłacie na jego rzecz wymagalnych wierzytelności z tytułu robót zrealizowanych przez Podwykonawców. 14. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości prac, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami prawa powszechnie obowiązującego, m. in. ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 ze zmianami), ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92 poz. 880 ze zmianami), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz.U. Nr 212 poz. 2072), ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 123 poz. 857 ze zmianami), a także z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i z ofertą, która będzie stanowiła integralną część umowy. 15. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty z powodu: 1) braku lub wady dokumentacji projektowej lub wystąpienia konieczności wykonania dokumentacji zamiennej; 2) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów, powodujące wstrzymanie robót na co najmniej 7 dni roboczych kolejno następujących po sobie, przy czym fakt wstrzymania robót musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy; za wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne należy uważać warunki atmosferyczne znacząco odbiegające od średnich warunków atmosferycznych z ostatnich 5 lat przed realizacją przedmiotu umowy, w okresie analogicznym do badanego, zanotowanych przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej dla obszaru m. Szczecin; 3) wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia zewnętrznego, którego skutków nie da się przewidzieć, np. huragan, powódź; 4) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja ma wpływ na termin wykonania umowy; 5) wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji, w tym zmiany sposobu świadczenia; 6) zmiany stanu prawnego; 7) nieterminowego przekazania placu budowy przez Zamawiającego, z winy Zamawiającego, o ile ma to wpływ na termin wykonania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 10 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w następującej wysokości 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100). 2. Wykonawca wnosi wadium w terminie do dnia 31.10.2011 r., do godziny 11.00. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 3. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego - 22124038131111000043932038 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00, 3) gwarancjach bankowych - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 8 i 9 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 7. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. W ofercie należy wpisać rachunek bankowy, na który Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w formie pieniężnej. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodne z pkt 11, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zuk.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach