Przetargi.pl
Przebudowa drogi leśnej pożarowej T-2 w Nadleśnictwie Lipinki.

Nadleśnictwo Lipinki ogłasza przetarg

  • Adres: 68-200 Żary, ul. Budowlanych 21
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-68 3626258 , fax. 0-68 3626254
  • Data zamieszczenia: 2011-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Lipinki
    ul. Budowlanych 21 21
    68-200 Żary, woj. lubuskie
    tel. 0-68 3626258, fax. 0-68 3626254
    REGON: 97004015500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipinki.zielonagora.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi leśnej pożarowej T-2 w Nadleśnictwie Lipinki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi leśnej pożarowej T-2 w Nadleśnictwie Lipinki. 2. Zakres zamówienia: W ramach przebudowy drogi leśnej pożarowej przewiduje się wykonanie następujących prac terenowych: a) wykonanie korpusu drogowego, wraz z wykonaniem niezbędnych wykopów i nasypów drogowych, b) wykonanie konstrukcji nawierzchni drogowej, c) wykonanie odwodnienia drogowego, d) wykonanie przepustów drogowych, e) wykonanie umocnienia skarp rowów oraz skarp nasypów drogowych, f) wykonanie zbiorników przeciwpożarowych. Całkowita długość drogi wynosi km 3+984.20 natomiast poszczególne jej odcinki mają następującą długość: - odcinek główny T/2 - km od km 0+018.15 do km 3+830.00 - sięgacz 1 - km 0+154,20 3. Lokalizacja drogi Projektowana droga leśna nr T/2 jest zlokalizowana w gminach: Brody - obręb Jeziory Wysokie oraz Tuplice - obręb Tuplice na dz. nr: 787, 40/1, 769, 28/2, 782, 798, 799, 774, 794, 795, 796, 797, 1160. Początek drogi łączy się ze zjazdem z drogi wojewódzkiej nr 294 na działce nr 494 - oddzielne opracowanie oraz pozwolenie na budowę nr 234/2009 z dnia 15.04.2009 r. 4. Stan istniejący Istniejący dojazd pożarowy nr T/2 posiada nawierzchnię gruntową o zmiennej szerokości korony drogi zawierającej się w przedziale od 3,0 m do 4,40 m. W konstrukcji drogi, na całej jej długości, widoczne są miejscowe wzmocnienia gruzem ceglanym, będące prawdopodobnie wynikiem zabiegów utrzymaniowych. Jednocześnie na całej trasie widoczne są liczne koleiny i zastoiska wody, co wskazywałoby na niepoprawne ukształtowanie drogi w przekroju poprzecznym. Na długości trasy od km 2+717,31 - 2+912,09 oraz od km 3+274,33 - 3+452,29 występują jedno lub dwustronne rowy trójkątne oraz betonowe przepusty zlokalizowane poprzecznie do osi podłużnej projektowanej drogi. Stan istniejących na trasie przepustów, jest niezadowalający, dlatego też część z nich zostanie wymieniona, a część zostanie zmodernizowana i poddana zabiegom oczyszczania i udrażniania. Droga w obecnym zakresie spełnia funkcje przeciwpożarowe oraz użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Jej aktualny stan techniczny należy uznać za relatywnie zadowalający. 5. Budowa geologiczna Budowa geologiczna podłoża, którą rozpoznano do głębokości 1,5 m p.p.t nie jest zróżnicowana przestrzennie. W budowie tej wyróżnia się piaski o różnej granulacji, głównie średnie i grube. W punkcie nr 3 sondowania na głębokości ok. 1,1 - 1,5 m p.p.t. stwierdzono wkładki zapiaszczonego węgla brunatnego. 6. Warunki hydrogeologiczne Obecność wody gruntowej stwierdzono jedynie w niżej położonej części drogi (punkty 4 - 8 sondowania), którą namierzono na głębokości 1,4 - 1,5 m p.p.t. Woda ta charakteryzowała się swobodnym zwierciadłem wody. Uzyskane wyniki można uznać za stany średnie. W okresach wzmożonych opadów atmosferycznych oraz w okresach wiosennych roztopów zwierciadło wody może podnieść się o ok. 0,5 m. 7. Warunki geotechniczne Przeprowadzone badania geologiczne pozwalają na zaliczenie gruntów do następujących warstw geotechnicznych: - warstwa I - piaski drobne i pylaste (stwierdzone jedynie w pkt-cie 1 sondowania), średnio zagęszczone o stopniu zagęszczenia IL = ok. 0,5 - warstwa II - piaski średnie i grube, lokalnie ze żwirem, średnio zagęszczone, o stopniu zagęszczenia IL = ok. 0,5 8. Parametry techniczne drogi. - prędkość projektowa 30,0 km/h, - szerokość korony drogi 5,0 m, - szerokość jezdni 3,50 m, - obustronne pobocza o szerokości 0,75 m, - pochylenie poprzeczne jezdni 4 %, - pochylenie poprzeczne poboczy 6 %, - klasa nawierzchni - 4-7 pojazdów ciężarowych o nacisku 100 KN/oś na dobę w obu kierunkach drogi, - standard nawierzchni - 10-letni okres eksploatacyjny nawierzchni, - minimalne promienie łuków w planie 40 m (z poszerzeniami o wartościach odpowiadających zastosowanym wielkościom promieni łuków kołowych). 9. Konstrukcja nawierzchni i poboczy. Na trasie projektowanej drogi leśnej nr T/2 można wyróżnić dwa rodzaje nawierzchni. Zjazd z drogi wojewódzkiej nr 294 wykonany jest w technologii betonu asfaltowego, natomiast na pozostałej części trasy przewidziano nawierzchnię w postaci tłucznia kamiennego w trzech kolejnych, wzajemnie klinujących się warstwach. 10. Szczegółowy zakres prac oraz technologia wykonania robót określona została w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (zgodnej z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202, poz. 2072 z późn. zm.). 11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (rodzaj i ilość prac do wykonania) określają następujące załączniki do SIWZ: - przedmiar robót, - projekt budowlany wykonawczy robót, - specyfikacja techniczna (STWiORB). 12. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień - CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg 45233223-8 Prace dotyczące zmiany nawierzchni jezdni 45233140-2 Roboty drogowe 45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 13. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) prace należy wykonać zgodnie z zawartą umową, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, niniejszą siwz oraz złożoną przez Wykonawcę ofertą, a także zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, 2) Zamawiający nie dopuszcza stosowania materiałów pochodzących z rozbiórek innych obiektów budowlanych, jak również innych materiałów powstałych, jako odpady, 3) roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w budownictwie, 4) w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 3 000 000,00 zł. (słownie: trzy miliony złotych), 5) wszelkie nazwy materiałów należy rozumieć, jako przykładowe - o parametrach pożądanych przez Zamawiającego; oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu, jakości, trwałości, funkcjonalności (w tym kosztów utrzymania) oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia, 6) dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych, co m.in. wyraża się niedopuszczeniem przez Zamawiającego składania ofert wariantowych, 7) Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia śmieci (powstałych w wyniku jego działań) z powierzchni, na której prowadzone będą prace budowlane, 8) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania porządku w miejscu wykonywanej pracy, 9) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu atestów i aprobat technicznych na montowane materiały przed ich wbudowaniem, 10) do obowiązków Wykonawcy należy zabezpieczenie terenu budowy wraz z jego dozorem, przez zabezpieczenie terenu budowy należy również rozumieć zapewnienie ochrony terenu przed wstępem osób nieupoważnionych (tj. podejmowanie niezbędnych działań uniemożliwiających wstęp na budowę osobom nieupoważnionym) oraz zabezpieczenie przed zniszczeniem i kradzieżą, np. poprzez zapewnienie dozoru terenu budowy /podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa pracy i higieny przy wykonywaniu robót budowlanych - Dz. U. nr 47, poz.401/. 11) Po zakończeniu robót budowlanych przed zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy, 12) Wykonawca po zakończeniu budowy na swój koszt sporządzi dokumentację geodezyjną powykonawczą - mapę powykonawczą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 60 000,00 (sześćdziesiąt tysięcy złotych). Każda oferta musi być zabezpieczona wadium przez cały okres związania ofertą. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP SA Żary 43 1020 5460 0000 5102 0042 1834 z dopiskiem, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. 6. Z treści gwarancji, poręczenia (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w chwili uznania tego rachunku bankowego przed terminem składania ofert tj. najpóźniej do dnia 09.01.2012 r., do godz. 9.00 gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania (art.24, ust.2 pkt 2 ustawy), a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24, ust. 4 oraz art. 89, ust. 1 pkt 1 ustawy). 9. Zwrot wadium i zatrzymanie wadium (art. 46 Pzp): 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach