Przetargi.pl
Przebudowa drogi leśnej - dojazdu pożarowego Dębsko-Dominikowo na terenie Nadleśnictwa Kalisz Pomorski.

Państwowe Gospodarstwo Leśne - Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kalisz Pomorski ogłasza przetarg

  • Adres: 78-540 Kalisz Pomorski, Al. prof. Leona Mroczkiewicza 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 3616273, 3616303 , fax. 94 3616511
  • Data zamieszczenia: 2013-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne - Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kalisz Pomorski
    Al. prof. Leona Mroczkiewicza 1 1
    78-540 Kalisz Pomorski, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 3616273, 3616303, fax. 94 3616511
    REGON: 33004408000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pila.lasy.gov.pl/kalisz
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi leśnej - dojazdu pożarowego Dębsko-Dominikowo na terenie Nadleśnictwa Kalisz Pomorski.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącej drogi leśnej - dojazdu pożarowego znajdującego się na działkach 369/2, 370, 374, 375, 379,380,384/1, 385, 386, 387, 391/2, 392, 393/1, 397/1, - obręb ewidencyjny Dębsko; działki z nr 397/2, 398/1 - obręb ewidencyjny Dominikowo. Początek przebudowy odcinka istniejącej drogi - dojazdu pożarowego zlokalizowany został na granicy pasa drogowego około kilometra 34+600.00 drogi wojewódzkiej nr 175, natomiast koniec we wsi Dominikowo. W zakres przebudowy istniejącej drogi leśnej wchodzi także odcinek biegnący w kierunku jeziora Krzywe Dębsko. Zakres robót budowlanych przewiduje przebudowę istniejącej drogi leśnej - dojazdu pożarowego poprzez częściowe utwardzenie płytami YOMB 100x75x12,5cm oraz kruszywem łamanym, jezdni o łącznej szerokości 3,5m i koronie drogi szerokości 5,0m wraz z poszerzeniami na łukach, mijankami dla zestawów transportowych, nawrotnica w km 2+245.00, zjazdami do lasu i skrzyżowaniami na istniejących drogach leśnych. Założono zdjęcie hamusu (piasku hamusowego) wynoszące 0,1m. Stan istniejący: Droga leśna - dojazd pożarowy znajduje się na działkach 369/2, 370, 374, 375, 379,380,384/1, 385, 386, 387, 391/2, 392, 393/1, 397/1, - obręb ewidencyjny Dębsko; działki z nr 397/2, 398/1 - obręb ewidencyjny Dominikowo. Przebudowywana droga leśna - dojazd pożarowy przebiega w kierunku północno-wschodnim pomiędzy wsią Dominikowo a drogą wojewódzką nr 175 Kalisz Pomorski - Choszczno. W/w droga stanowi drogę pożarową nr 12. W/w droga przebiega przez tereny o ukształtowaniu pagórkowatym, istniejące rzędne tereny wahają się w granicach od 79.50 m n.p.m. do 98.30 m n.p.m. W rejonie drogi zlokalizowane są pojedyncze drzewa i krzewy. Pobocza i skarpy porośnięte są roślinnością samosiewną oraz mieszankami traw. Odwodnienie drogi odbywa się powierzchniowo bezpośrednio w przyległy teren oraz do istniejących lokalnych rowów. W miejscu przebudowywanej drogi nie stwierdzono występowania istniejących podziemnych elementów uzbrojenia terenu. W poprzek drogi przebiega napowietrzna linia średniego oraz wysokiego napięcia. Warunki wodno- gruntowe. Warunki wodne określono na podstawie przeprowadzonych badań terenowych. W miejscach wykonanych badań podłoże rozpoznane do głębokości 2,0m budują piaski średnie i drobne, lokalnie piaski grube. Miejscami piaski zawierają domieszki żwirów. Na około 100 metrowym odcinku drogi przebiegającym w odległości około 25-30m od jeziora Dominikowo do głębokości 1,5m podłoże budują piaski drobne z domieszką humusu w obrębie których występują przewarstwienia gruntów organicznych (torfów i namułów piaszczystych). Warstwy te w miejscu wiercenia osiągają miąższość 0,1-0,2m. Poniżej 1,5m zalegają piaski drobne. Na głębokości 2,1m nawiercono strop glin. Wodę gruntową o zwierciadle swobodnym na głębokości 0,5m nawiercono jedynie w okolicy Jeziora Dominikowo na około 100 metrowym odcinku drogi przebiegającym w odległości około 25-30m od jeziora. Na dalszym odcinku drogi do głębokości rozpoznania tj. do 2,0 m nie stwierdzono obecności wody gruntowej. Przekroje konstrukcyjne. Konstrukcja przebudowywanej drogi leśnej - dojazdu pożarowego od 2+050.00 do końca odcinka G-H nawierzchnia z płyt YOMB. 12.5 cm - warstwa ścieralna płyty YOMB 100x75x12.5 wypełnione hamusem, 3.0 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4, 15.5 cm - warstwa pomiędzy płytami YOMB z pospółki o Is=1.0, 15.5 cm - warstwa ścieralna kruszywo łamane 0/31.5 mm, 18 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 mm. Od km 2+135.00 (na gruntach G2) do końca trasy odcinka G-H należy wykonać wymianę nasypu niekontrolowanego na głębokość 0.3 m poniżej zdjęcia warstwy hamusu (piasku hamusowego). Konstrukcja przebudowywanej drogi leśnej - dojazdu pożarowego na włączeniu do drogi wojewódzkiej nr 175 oraz km 0+850.00 do km 1+250.00 odcinka G-H nawierzchnia z płyt YOMB (na gruntach G1). 12.5 cm - warstwa ścieralna płyty YOMB 100x75x12.5 wypełnione hamusem, 3.0 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4, 15.5 cm - warstwa pomiędzy płytami YOMB z pospółki o Is=1.0, 15.5 cm - warstwa ścieralna kruszywo łamane 0/31.5 mm, 18 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 mm. Konstrukcja przebudowywanej drogi leśnej - dojazdu pożarowego pozostałe odcinki drogi nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (na gruntach G1). 10 cm - warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31.5 mm, 18 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 mm. Konstrukcja nawierzchni poboczy. -na szer. 0,75 m od krawędzi jezdni grub. 15 cm - mieszanka optymalna grunt doziarniony gliną lub mieszanka w proporcji 1:1 z kruszywa łamanego 0/31.5 mm z pospółką. Parametry techniczne: Klasa drogi: droga leśna (droga pożarowa) Prędkość projektowa: 30 km/h Szerokość jezdni: 3.5 m (1x1) Szerokość poboczy: 0.75 m Szerokość mijanki: 3.0 m Załamanie krawędzi: 1:7 Przechyłka na odcinku prostym: 2% dwustronnie Plan sytuacyjno-wysokościowy. Inwestycja polega na przebudowie drogi leśnej - dojazdu pożarowego poprzez częściowe utwardzenie płytami YOMB 100x75x12,5 cm (ułożonymi w dwóch rzędach w śladzie kół pojazdów) oraz kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie, jezdni o łącznej szerokości 3.5 m i koronie drogi szerokości 5.0 m. W ramach inwestycji przewidziana jest także budowa mijanek umożliwiających bezkolizyjny ruch pojazdów, poszerzeń na łukach, nawrotnicy w km 2+245.00 (odcinka G-H), zjazdów do lasu oraz skrzyżowań na istniejących drogach leśnych. Przebieg trasy drogowej został ściśle dostosowany do istniejącej lokalizacji drogi leśnej a w szczególności do przebiegu wyjeżdżonego pasa ruchu. Wyjątek stanowią wyjścia poza istniejącą koronę drogi w przypadku budowy mijanek oraz poszerzeń na łukach. Suma długości przebudowywanej drogi wynosi: 6300 m. Parametry profilu podłużnego przebudowywanej drogi leśnej: Odcinek A-B minimalny spadek podłużny niwelety i=0,200%, maksymalny spadek podłużny niwelety i=1,900%, min. promień łuku pionowego wypukłego R=1500 m, max. promień łuku pionowego wypukłego R=2000 m, min. promień łuku pionowego wklęsłego R=600 m, max. promień łuku pionowego wklęsłego R=2000 m. Odcinek C-D minimalny spadek podłużny niwelety i=0,200%, maksymalny spadek podłużny niwelety i=1,300%, min. max. promień łuku pionowego wypukłego (wklęsłego) R=1000 m. Odcinek E-F minimalny spadek podłużny niwelety i=0,200%, maksymalny spadek podłużny niwelety i=4,200%, min. promień łuku pionowego wypukłego R=500 m, max. promień łuku pionowego wypukłego R=1000 m, min. promień łuku pionowego wklęsłego R=100 m, max. promień łuku pionowego wklęsłego R=2800 m. Odcinek G-H minimalny spadek podłużny niwelety i=0,200%, maksymalny spadek podłużny niwelety i=6,750%, min. promień łuku pionowego wypukłego R=500 m, max. promień łuku pionowego wypukłego R=2500 m, min. promień łuku pionowego wklęsłego R=800 m, max. promień łuku pionowego wklęsłego R=2200 m. W związku z przebudową rozpatrywanego odcinka należy dokonać wycinki kolidujących drzew i krzewów. Odstęp między koronami drzew o szerokości co najmniej 6 m powinien być zachowany na wysokości 4 m od nawierzchni jezdni. Lokalizacja mijanek. Na drodze należy wbudować mijanki zlokalizowane z lewej oraz prawej strony drogi. Odcinek A-B 0+217.62 prawa, 0+503.90 prawa, 0+841.74 prawa, 1+125.75 prawa, 1+405.87 prawa, 1+725.94 prawa, 2+026.03 prawa, 2+318.84 prawa, 2+590.00 prawa. Odcinek C-D 0+052.08 lewa, 0+252.78 lewa. Odcinek E-F 0+099.10 lewa, 0+337.78 lewa, 0+542.33 lewa, 0+744.68 prawa. Odcinek G-H 0+295.05 prawa, 0+610.56 prawa, 0+928.46 prawa, 1+200.14 prawa, 1+365.81 prawa, 1+429.61 prawa, 1+689.60 prawa, 1+943.20 prawa, 2+079.93 prawa, 2+215.60 prawa. Odwodnienie. W związku z występowaniem gruntów przepuszczalnych oraz nie stwierdzeniem do głębokości rozpoznania tj. do 2.0 m obecności wody gruntowej wzdłuż drogi na całym jej odcinku należy wykonać rowy bezodpływowe. Jedynie od km 2+176.33 do końca trasy odcinka G-H należy wykonać rów jednostronny (prawy) w ciągu, którego rozmieszczono dwa odcinki nasypu filtracyjnego wykonanego z keramzytu owiniętego ze wszystkich stron geowłókniną. Zadaniem w/w nasypu jest przesączanie gromadzącej się wody z rowu prawego na drugą stronę drogi. Od km 2+135.00 do końca trasy odcinka G-H w związku z występowaniem wody gruntowej na głębokości około 0.5 m pod poziomem terenu należy dokonać wymiany nasypu niekontrolowanego oraz wynieść niweletę na wysokość min. 1.0 m ponad rozpoznany poziom wody gruntowej. W związku ze spadkami terenu rowy należy umocnić brukiem, faszyną oraz darniną. Umocnienie rowów darniną: Odcinek E-F 0+27.75 - 0+070.42 - darnina 0+156.42 - 0+266.04 - darnina 0+613.12 - 0+666.52 - darnina Odcinek G-H 1+802.49 - 1+867.10 - darnina 1+940.53 - 2+009.42 - darnina Umocnienie rowów faszyną: Odcinek E-F 0+349.20 - 0+425.13 - faszyna 0+757.94 - 0+794.52 - faszyna Odcinek G-H 0+959.96 - 1+026.59 - faszyna Umocnienie rowów brukiem: Odcinek G-H 2+077.87 - 2+149.51 - bruk Roboty ziemne. Roboty ziemne są związane z wykopami pod obszarem przebudowywanej drogi leśnej. Przed przystąpieniem do robót należy usunąć warstwę hamusu (piasku hamusowego) na grubości jego występowania. Średnia grubość to 10 cm. Nadmiar gruntu z wykopów należy wywieźć poza teren budowy. Zestawienie obmiarów. Nawierzchnia z płyt YOMB 100x75x12.5 wypełnionych hamusem- 1421.00 m? Nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31.5 mm grub. 15.5 cm - 2074.00 m? Nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31.5 mm grub. 10 cm - 23966.00 m? Wypełnienie pomiędzy płytami YOMB z pospółki o stopniu zagęszczenie Is=1.0 grub. 12.5 cm - 764.00 m?. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna - projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna (SST), przedmiar robót, plan BIOZ, plan zagospodarowania/załącznik10 do SIWZ/. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z wytycznymi określonymi w SIWZ, dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik do SIWZ oraz umową. Uwaga! Zamawiający zastrzega, iż realizacja niniejszego zamówienia rozpocznie się od odcinka G-H.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 80.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 06 sierpnia 2013r. do godz.: 9:00 Wadium może być wniesione w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu; wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w - Bank : PKO BP S.A. O/Drawsko Pomorskie - Nr rachunku : 92 1020 2847 0000 1002 0080 2538 Na poleceniu przelewu należy zamieścić tytuł postępowania: Wadium - przetarg nieograniczony: Przebudowa drogi leśnej - dojazdu pożarowego Dębsko-Dominikowo na terenie Nadleśnictwa Kalisz Pomorski Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty. b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie do dnia 06 sierpnia 2013r. r. do godz.: 9:00 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji powinno wynikać: bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w oryginale, umieszczając dokument w kopercie z ofertą - nie łącząc trwale z ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_kalisz_pomorski/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach