Przetargi.pl
Przebudowa drogi do oczyszczalni Ornontowice - Południe.

Gmina Ornontowice ogłasza przetarg

  • Adres: 43-178 Ornontowice, ul. Zwycięstwa 26a
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3306222 , fax. 32 3306215
  • Data zamieszczenia: 2015-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ornontowice
    ul. Zwycięstwa 26a 26a
    43-178 Ornontowice, woj. śląskie
    tel. 32 3306222, fax. 32 3306215
    REGON: 27625775900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ornontowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi do oczyszczalni Ornontowice - Południe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi dojazdowej do oczyszczalni Ornontowice-Południe w Ornontowicach. Zakres projektu obejmuje poszerzenie drogi, budowę miejsc postojowych w pasie drogowym, prawidłowe odwodnienie projektowanych nawierzchni oraz budowę oświetlenia ulicznego oraz wycinkę drzew.1. Droga, miejsca postojowe i odwodnienie. Obecnie droga dojazdowa do oczyszczalni posiada nawierzchnię asfaltową, ograniczona jest z obu stron krawężnikami wystającymi 15 na 30 cm. Szerokość istniejącej drogi wynosi 3,5 m. Jest ona włączona do drogi powiatowej ul. Orzeskiej łukami o promieniu R = 6,5m i R = 7m. Droga ta nie posiada odwodnienia. Przebudowywana droga została zaprojektowana jako dojazdowa o kategorii ruchu KR2 .W planie sytuacyjnym, projektowana jezdnia o długości 213,0 m, została wytyczona wzdłuż istniejącej drogi. Przebudowa drogi będzie polegać na poszerzeniu istniejącej jezdni z 3,5 m do 6,0. Poszerzenie to zostanie wykonane ze wschodniej strony jezdni. Założono pozostawienie istniejących warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Istniejąca warstwa ścieralna z betonu asfaltowego zostanie sfrezowana. Połączenie starych warstw konstrukcyjnych z nowymi zostanie wykonane w sposób schodkowy, z odsadzkami 0,25m. Budowana droga będzie posiadać nawierzchnię asfaltową ograniczoną krawężnikami betonowymi. Spadek poprzeczny drogi będzie daszkowy i będzie miał wartość 2 procent. Profil podłużny drogi został zaprojektowany w sposób uwzględniający istniejące wysokości jezdni. Projektowana oś jezdni będzie nie znacznie skorygowana co pokazano na rysunku profilu podłużnego. W pasie drogowym zaprojektowano miejsca parkingowe dla samochodów osobowych usytuowane równolegle (6 miejsc) i prostopadle (19 miejsc plus 2 miejsca dla samochodów osób niepełnosprawnych) do jezdni. Odwodnienie jezdni odbywać będzie się przez projektowane studzienki ściekowe włączone przykanalikami do istniejących studni rewizyjnych. Zaprojektowano 9 studzienek ściekowych o fi 600 mm z PVC. Włączenie studzienek ściekowych do studni rewizyjnych zaprojektowano przykanalikami z rur PVC - U fi 200 mm. Projektowana inwestycja położona jest w terenie górniczym Ornontowice I JSW S.A. KWK Budryk w Ornontowicach, w tym terenie nie występują deformacje powierzchni terenu związane z eksploatacją górniczą. Teren ten znajduje się poza wpływami eksploatacji górniczej. Obecnie nawierzchnię na drodze dojazdowej do oczyszczalni stanowi mieszanka mineralno - asfaltowa, składająca się z dwóch warstw o łącznej grubości 8,0 cm. Podbudowę stanowi materiał w postaci żużla, kruszywa łamanego z żużlem o sumarycznej grubości 39,0 cm. Poniżej konstrukcji zlokalizowane są utwory nasypowe w postaci wymieszanego piasku z kruszywem łamanym i fragmentami cegieł oraz utworów piaszczystych. Grunty rodzime budują utwory gliniaste. Strop tych utworów zalega na głębokości od 0,65 m p.p.t. Utwory gliniaste występują w stanie od plastycznego do twardoplastycznego. Występujące w podłożu grunty pod względem wysadzinowości zaliczamy do grupy gruntów nie wysadzinowych (piasek średni) oraz bardzo wysadzinowych (glina, glina piaszczysta, piasek gliniasty). W miejscu wiercenia nie nawiercono zwierciadeł wód podziemnych i nie zaobserwowano sączeń wód gruntowych. Na tej podstawie warunki określono jako dobre. Ze względu na zalegania w podłożu gruntowym gruntów bardzo wysadzinowych i dobrych warunków gruntowych grupę nośności podłoża określono jako G3. Dodatkowo, iż pod istniejącymi warstwami konstrukcyjnymi zalęgają grunty nasypowe wątpliwej jakości jako wzmocnienie podłoża zaprojektowano stabilizację gruntu cementem, grubość warstwy wynosi 15,0 cm. W związku z założeniem pozostawienia istniejącej konstrukcji jezdni i wykonaniu nowych warstw konstrukcyjnych jedynie na poszerzeniu, istniejącą warstwę ścieralną należy sfrezować na głębokość 5 cm. Połączenie istniejącej nawierzchni z projektowaną należy wykonać schodkowo z odsadzkami 0,25 m. Warstwy konstrukcyjne jezdni na poszerzeniu przedstawiają się następująco: Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50 - 70 gr. 5 cm Geokompozyt o wytrzymałości na rozciąganie 50-50 kNm, Podbudowa z betonu asfaltowego AC22P 50-70 gr. 9 cm, Warstwa górna podbudowy tłuczniowej frakcji 0-31,5 mm gr. 8 cm, Warstwa dolna podbudowy tłuczniowej frakcji 0-63 mm gr. 25 cm (na całej szerokości jezdni), Podłoże gruntowe stabilizowane cementem ok. 6procent masy gruntu suchego o Rm=1,5 MPa gr. 15 cm (na całej szerokości jezdni). Nawierzchnia jezdni będzie ograniczona krawężnikami betonowymi 15x 30 cm na ławie betonowej z oporem (z betonu C 12-15). Na wjeździe do posesji i na miejscach postojowych zaprojektowano krawężnik najazdowy 15 x 22 cm na ławie betonowej z oporem. Warstwy konstrukcyjne na wjazdach i miejscach postojowych: Kostka brukowa betonowa gr. 8 cm, Podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr.4cm Podbudowa tłuczniowa warstwa górna gr. 8 cm, Podbudowa tłuczniowa warstwa dolna gr.15 cm, Warstwa odcinająca z piasku gr.15cm Podłoże gruntowe stabilizowane cementem ok. 6 procent masy gruntu suchego gr. 15cm. Aby zapewnić prawidłowe odwodnienie nawierzchni zaprojektowano 9 studzienek ściekowych włączonych do istniejących studni rewizyjnych kanalizacji deszczowej. Studzienki ściekowe będą wyposażone w kratę kanalizacyjną osadzoną na studni z osadnikiem fi 600 mm z PVC. Kratki kanalizacyjne należy zabudować: żeliwne, klasy D400, uchylne mające zabezpieczenie przed kradzieżą. Przyłącza wpustów ulicznych zaprojektowano z rur PVC - U ze ścianką litą z wydłużonym kielichem fi 200 mm SN większe lub równe 8kN (SDR 34). Spadek podłużny drogi jest skierowany do oczyszczalni, w związku z czym przed bramą wjazdową do oczyszczalni zaprojektowano odwodnienie liniowe na długości 6,0 m. Odwodnienie liniowe będzie wykonane z elementów prefabrykowanych szerokości 0,3 m klasy D 400. Na terenie projektowanej drogi znajdują się następujące urządzenia: Wodociąg, Kable teletechniczne (miejscu krzyżowania się kabla teletechnicznego z przebudowywana drogą należy na kablu zabudować rurę osłonową A110PS na długości 7,0m), Kable energetyczne, Ciepłociąg, Gazociąg, Kanalizacja deszczowa, Kanalizacja sanitarna (na studniach, które będą zlokalizowane w nawierzchni należy zabudować pierścienie odciążające). Wszelkie roboty ziemne wykonywane w pobliżu istniejących urządzeń należy prowadzić w sposób ręczny wykonując przekopy kontrolne, pod nadzorem właścicieli instalacji. Podczas wykonywania robót należy uwzględnić wszelkie uwagi zawarte w uzgodnieniach branżowych. 2. Oświetlenie. Projektowane oświetlenie zasilane będzie z istniejącego obwodu oświetleniowego parku zasilanego z istniejącej szafy oświetlenia ulicznego prod. Zawada. Zgodnie z procedurą wg PKN-CEN-TR 13201-1 wyznaczono:-grupę sytuacji oświetleniowych: D3,-zalecaną klasę oświetlenia: S4 dla jezdni,-zalecane parametry oświetleniowe:-poziome natężenie oświetlenia (eksploatacyjne minimum) Em większe lub równe 5lx,-poziome natężenie oświetlenia (eksploatacyjne) Emin większe lub równe 1lx, Uwzględniając wymagania Inwestora odnośnie budowy słupów i opraw zaprojektowano dla oświetlenia jezdni elementy produkcji Art -Metal lub równoważne:-słup oświetleniowy D6a,-wysięgnik pojedynczy R10,-oprawa Aries 04(S) - 70W,-fundament F130. Wysokość słupa oświetleniowego wraz z wysięgnikiem wynosi 6m, a wysokość dolnej krawędzi oprawy od poziomu jezdni wynosi 5,3m. Dla projektowanej lokalizacji latarni uwzględniającej istniejące warunki terenowe oraz proponowanego typu opraw, przeprowadzono obliczenia sprawdzające przy użyciu programu DIALUX. Wyniki obliczeń załączone do opracowania potwierdzają osiągnięcie zakładanych parametrów. W przypadku zastosowania innych opraw należy wykonać obliczenia sprawdzające. W związku z budową nowej instalacji oświetlenia ulicznego nastąpi konieczność częściowej likwidacji istniejącej instalacji oświetlenia ulicznego tj.: demontaż 2 szt. opraw i wysięgników. Prace prowadzić zgodnie z projektem, specyfikacjami wykonania i odbioru robót, zasadami sztuki budowlanej, ogrodniczej i obowiązującymi normami i przepisami szczególnymi. Wszystkie prace należy prowadzić pod nadzorem osoby uprawnionej z zachowaniem szczególnej ostrożności, mając na uwadze bezpieczeństwo ludzi i konstrukcji. W każdym przypadku należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producentów technologii i materiałów budowlanych.Organizacja zaplecza budowy jak i jego likwidacja, w tym wykonanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego oraz zlecenie nadzorów branżowych w miejscach kolizji z uzbrojeniem podziemnym leży w gestii Wykonawcy. Przy prowadzeniu prac przewidziany będzie nadzór inwestorski. Zadanie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz przedmiarami załączonymi do niniejszej specyfikacji.Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania harmonogramu rzeczowo-finansowego prac. Wykonawca zadania będzie brał udział w cotygodniowych spotkaniach z Inwestorem na placu budowy, w tzw. RADACH BUDOWY. Po zakończeniu prac budowlanych należy wykonać operat geodezyjny - powykonawczy. Uwagi:1. W projekcie widnieje ilość miejsc parkingowych usytuowanych prostopadle: 29 miejsc plus 2 miejsca dla samochodów osób niepełnosprawnych, należy wykonać 19 miejsc usytuowanych prostopadle plus 2 miejsca dla samochodów osób niepełnosprawnych.2. W celu wykonania przebudowy drogi konieczna jest wycinka 29 szt. drzew gatunku orzech włoski (w przypadku orzecha włoskiego nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia na wycinkę). Cały urobek z wykopów należy wywieźć poza teren Gminy.Wszelkie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów i wyrobów Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) nie gorszej jakości niż opisane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy.Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty to 3 lata od dnia odbioru końcowego. Szczegółową charakterystykę przedmiotu zamówienia stanowią Załączniki:Załącznik nr 8 do SIWZ - Dokumentacja projektowa.Załącznik nr 9 do SIWZ - Przedmiary robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 zł. Słownie złotych: pięć tysięcy złotych. 1.1.Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 1.2.Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 24.03.2015 r. o godzinie 11:30. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Orzesko Knurowski Bank Spółdzielczy w Knurowie O/Ornontowice 28 8454 1053 2001 0011 0695 0009 Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 2.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.7. lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ornontowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach