Przetargi.pl
Przebudowa ciągu dróg powiatowych S 4719 - ulica Małobądzka w Będzinie - etap I.

Powiat Będziński ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. Sączewskiego 6
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 368 07 00 , fax. 032 267 79 33
  • Data zamieszczenia: 2009-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Będziński
    ul. Sączewskiego 6 6
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 368 07 00, fax. 032 267 79 33
    REGON: 27628501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.bedzin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ciągu dróg powiatowych S 4719 - ulica Małobądzka w Będzinie - etap I.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres robót obejmuje wykonanie m.in.: frezowanie istniejącej nawierzchni średnio na gr.7 cm - 21708,37 m2, wykonanie nawierzchni asfaltobetonowej w-wa wiążąca z betonu asfaltowego BA0/20 gr. 6,0 - 21836,19 m2 , w-wa ścieralna z betonu asfaltowego BA 0/
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferty wykonawców zaproszonych do składania ofert muszą być zabezpieczona wadium w wysokości: 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100 groszy). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, który zostanie określony w SIWZ przekaza
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków udziału w postępowaniu (z uwzględnieniem ich znaczenia, jeżeli dotyczy) oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki : 1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), 1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1.2.1. Wykonawca musi wykazać, iż w ciągu ostatnich pięciu lat wykonał co najmniej 3 roboty budowlane odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te została wykonana należycie. Przez robotę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia rozumie się budowę, przebudowę lub remont nawierzchni asfaltowych jezdni. w tym, co najmniej 1 robota powinna obejmować również budowę, przebudowę lub remont drogowych obiektów inżynierskich takich jak most, wiadukt, tunel, estakada, przejście podziemne. Przez robotę odpowiadającą swoją wartością przedmiotowi zamówienia rozumie się robotę budowlaną o wartości co najmniej 4 mln zł brutto. 1.2.2. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami do wykonania niniejszego zamówienia, tj. wykonawca musi wykazać: a). przynajmniej 1 osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą - Prawo Budowlane - bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą udokumentowaną przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. Kierownik budowy winien wykazać co najmniej 2-letnie doświadczenie w pełnieniu tej funkcji. b). przynajmniej 1 osobę proponowaną do pełnienia funkcji kierownika robót w branży mostowej, posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą - Prawo Budowlane w specjalności mostowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą udokumentowaną przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. c). przynajmniej 1 osobę do pełnienia funkcji geodety posiadającego uprawnienia geodezyjne do obsługi inwestycji, 1.2.3. Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia. 1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 1.3.1. Wykonawca Robót musi wykazać: przychód za ostatni rok obrotowy (na podstawie rachunku zysku i strat pozycja - przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów) w wysokości nie mniejszej niż 4 mln PLN. 1.3.2. Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę nie niższą niż 5 mln PLN 1.4. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.4.1. Zamawiający dokona oceny wniosków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie spełnia - nie spełnia; nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału w postępowaniu spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 1.4.2. W związku z tym, że liczba wykonawców spełniających określone dla warunków wymogi może okazać się większa niż 5, których Zamawiający zamierza zaprosić do składania ofert, ustala się następujący sposób oceny warunków: a) wykonawca otrzyma 1 punkt za każdy spełniony warunek opisany w punktach 1.1., 1.2., 1.3., b) na podstawie wykazu wykonanych robót budowlanych odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia zostaną przyznane wykonawcy punkty: za każdą robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia - 1 punkt.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym należy dołączyć: 1. Oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w przetargu ograniczonym zgodnie z art. 50 oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument, o którym mowa uważa się za aktualny, w przypadku jego wystawienia lub potwierdzenia jego aktualności przez organ wydający, nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualne zaświadczenia: - właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz - właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia uznaje się za aktualne (ważne), jeżeli zostały one wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 do 8 Ustawy (karalność osób wskazanych w wymienionym przepisie), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy (karalność podmiotów zbiorowych, tj. osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej - nie dotyczy osób fizycznych oraz spółek cywilnych), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (roboty porównywalne w rozumieniu określenia podanego powyżej) z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania - zgodnie z załącznikiem nr 3. 8. Dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że roboty budowlane, o których wyżej mowa, zostały wykonane należycie. 9. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (wystarczające będzie wykazanie wyłącznie osób/osoby, o których wyżej mowa w punkcie 1.2.2) . 10. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa wyżej w punkcie 1.2.2. lit. a niniejszego rozdziału, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 11. Uprawnienia budowlane oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwego samorządu zawodowego wraz z informacją o płaceniu obowiązkowych składek od odpowiedzialności cywilnej (np. zaświadczenie z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa itp.). 12. Uprawnienia geodezyjne do obsługi inwestycji. 13. Część sprawozdania finansowego, tj. bilans oraz rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, inne dokumenty określające obroty (przychód netto ze sprzedaży towarów i usług) - ostatni rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 14. Polisę, a w przypadku jej braku, inne dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 5 mln PLN. Odstępstwa co do niektórych dokumentów, w przypadku składania oferty przez Wykonawcę, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: pkt.2. - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których wyżej mowa, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składnia ofert. pkt 3 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty, o których wyżej mowa, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. pkt 4- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy. Dokumenty, o których wyżej mowa, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. pkt 5.- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokumenty, o których wyżej mowa, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy odnoszące się do aktualności dokumentów, stosuje się odpowiednio. Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia na własnych drukach lub wykorzystać wzory zamieszczone wraz z ogłoszeniem na storni internetowej www.bip.starostwo.bedzin.pl. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów, np. konsorcjum firm, spółkę cywilną) . W takim przypadku każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinien złożyć dokumenty wymienione w punktach od 1 do 5 (dokumenty potwierdzające spełnianie warunków z art. 22 ust. 1 pkt 1 i 4 Ustawy). Dopuszcza się możliwość złożenia jednego wspólnego oświadczenia z art. 50 i art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych pod warunkiem, iż oświadczenie to zostanie podpisane w imieniu wszystkich podmiotów występujących wspólnie lub przez wszystkie podmioty składające ofertę wspólną. Wspólnie Wykonawcy tworzący jeden podmiot mogą złożyć dokumenty wymienione w pkt od 6 do 14 (dokumenty potwierdzające spełnianie warunków z art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy). Wspólne złożenie dokumentów, o których mowa, prowadzić ma do udowodnienia spełniania warunków udziału w postępowaniu, (wystarczające będzie, jeżeli dokumenty te złoży tylko jeden z Wykonawców wspólnie składających ofertę, o ile potwierdzać to będzie spełnianie warunków udziału w postępowaniu). Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z członków konsorcjum. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach